Problem z wentylatorami
Moderator: Sebu$
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 lis 2024, 06:44
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Konin
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Xyz
Problem z wentylatorami
Witam wszystkich mam pewien problem zakupiłem Zafirę a 99r silnik 1.6 benzyna po przekręceniu stacyjki włączają się na maksa dwa wiatraki od kilmy i chlodnicy.Wczoraj wymieniłem czujnik wody na nowy z myślą że to rozwiąże problem ale nie udało się. Pod kompa nie mam narazie możliwości podłączania. Dodam iż świeci się pomarańczowa kontrolka chłodnicy z wiatrakiem. Czy problemem może się okazać że mam odłączny czujnik klimy oraz pompę od niej ? Silnik ma problem z dogrzaniem się jak cos się nagrzeje i wyłączę nawiew na szyby to tem. spada do 0.Z góry Dziękuję za każdą odpowiedź.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2024, 15:46 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2281
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Czas podłączyć do komputera i sprawdzić co jest przyczyną.
Chyba że wolisz wymieniać po kolei cały osprzęt na ślepo.
Doradził by oddać auto do elektro mechanika gdyż:
-Problemem może być zbyt wysokie wskazanie z czujnika ciśnienia roboczego AC.
-Zgnite piny w czujniku ciśnienia klimy
-Sprawdź dobrze masy bo masy się posypały . powstała różnica potencjałów i elektronika wariuje jak chce.
-Brak masy na module, woda na kości modułu chłodzenia, walnięty moduł.
-Wtyczki w układzie chłodzenia czy któraś nie spadła lub zaśniedziała.
----sprawdź przekaźniki w skrzynce bezpieczników.
powinny być cztery nożne. wyciągnij je z gniazda pojedynczo jak wiatrak się zatrzyma to
zaciągnij obudowę z przekaźnika i zobacz jak wyglądają styki może jest zwarty (na stale lub przypalony ) dlatego wiatrak działa cały czas (((fotka tylko dla fotka tylko dla przykładu niekoniecznie zgodna z modelem auta niekoniecznie zgodna z modelem auta)))
-Następnie rezystor obrotów wentylatora.
-No a czujnik temp na chłodnicy jest ok. tu nie jestem czy twoja
Chyba że wolisz wymieniać po kolei cały osprzęt na ślepo.
Doradził by oddać auto do elektro mechanika gdyż:
-Problemem może być zbyt wysokie wskazanie z czujnika ciśnienia roboczego AC.
-Zgnite piny w czujniku ciśnienia klimy
-Sprawdź dobrze masy bo masy się posypały . powstała różnica potencjałów i elektronika wariuje jak chce.
-Brak masy na module, woda na kości modułu chłodzenia, walnięty moduł.
-Wtyczki w układzie chłodzenia czy któraś nie spadła lub zaśniedziała.
----sprawdź przekaźniki w skrzynce bezpieczników.
powinny być cztery nożne. wyciągnij je z gniazda pojedynczo jak wiatrak się zatrzyma to
zaciągnij obudowę z przekaźnika i zobacz jak wyglądają styki może jest zwarty (na stale lub przypalony ) dlatego wiatrak działa cały czas (((fotka tylko dla fotka tylko dla przykładu niekoniecznie zgodna z modelem auta niekoniecznie zgodna z modelem auta)))
-Następnie rezystor obrotów wentylatora.
-No a czujnik temp na chłodnicy jest ok. tu nie jestem czy twoja
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253