szarpanie silnika i utrata mocy w benzynie 2,2 DIRECT

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Mati_2001
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
Imię: Jac
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z22YH
Gender:

szarpanie silnika i utrata mocy w benzynie 2,2 DIRECT

#1 Post autor: Mati_2001 »

Witam
Jestem tutaj nowy - oto mój problem:
Po odpaleniu nie gaśnie lampka serwisowa; auto jedzie max 30 km/h. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu, kontrolka już nie świeci, ale przy każdym rodzaju przyśpieszania ( delikatne, czy też gwałtowne ) silnik szarpie, jakby miał przerwy na iskrze, przy równej prędkości powiedzmy, że jest OK ....Nie da rady przekroczyć ok 3800 - 4000 obr/min..
Rocznik 2007, przebieg 46 tys .....
Zastanawiam się, czy to nie będzie coś z nagarem na gardzieli przepustnicy - takie coś mnie spotkało w poprzedniej zafirze A - 1,8 benz, no ale tamta to juą miała spory przebieg....
Od 2 tyg. sieci mi się INSP ( zabieram się za wymianę oleju i filtrów ) - to CHYBA nie ma znaczenia, choć z drugiej strony różne rzeczy potrafia wymyślić :)

Woytas

#2 Post autor: Woytas »

Ewidentnie autko jest w trybie awaryjnym, spróbuj odczytać błędy ( podpiąć pod kompa lub ewentualnie "wypedałować" - http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=520 )

Mati_2001
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
Imię: Jac
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z22YH
Gender:

#3 Post autor: Mati_2001 »

[quote="Woytas"]Ewidentnie autko jest w trybie awaryjnym, spróbuj odczytać błędy ( podpiąć pod kompa lub ewentualnie "wypedałować"

No i wypedałowałem 2 błędy :
1112 - Klapki wirowe kolektora dolotowego zakleszczyły się.
119 - Brak ciągłości obwodu czujnika temperatury cieczy chłodzącej silnika (ECT)

pewnie jeden powiązany z drugim, ale niewiele mi mówi ten pierwszy problem..

Woytas

#4 Post autor: Woytas »

1112 - Zawór regulacji zmiennej długości kolektora dolotowego l'- zawór zablokowany
Wiadomo co ale jak wyleczyć, czy wymienić to Ci nie podpowiem....bo nie wiem

0119 - Czujnik temperatury silnika - usterka pojawia się okresowo -czujnik walnięty do wymiany


pozdr

Mati_2001
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
Imię: Jac
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z22YH
Gender:

#5 Post autor: Mati_2001 »

Po pierwsze dzięki za podpowiedź - no to zaczynam szukać na necie ...
Kolega miał podobny problem ( " chyba to samo" ) w astrze (?), i w serwisie zaspiewali mu 2000 PLN, ale ponoć można kupić po regeneracji za ok 400 PLN

Po drugie pomyliłem się z drugim kodem - ma być
1191 - Obwód czujnika ciśnieniamagistrali paliwa, sygnał za niski

kibaska

#6 Post autor: kibaska »

hej
podrzucam Ci linka od nas z forum odnośnie błędu p1191
zerknij
http://forum.vectra-unlimited.pl/showth ... ight=p1191
a odnośnie drugiego błędu, to prawdopodobnie tak jak mówiłem, nazbierało się syfu w kolektorze dolotowym i przycinają się klapki, trza by przeczyścić

Mati_2001
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
Imię: Jac
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z22YH
Gender:

#7 Post autor: Mati_2001 »

Jeszcze raz dzięki - zaczynam szukać na necie info, jak do tego się najlepiej dokopać , czy są jakieś haczyki.
Listwę już namierzyłem - jest pod kolektorem ssącym, jak ją przesunę, to samoczynnie powraca, zobaczę jeszcze na odpalonym silniku z drugą osobą ( przegazowanie ) - czy wtedy chodzi.
Co do drugiego błędu - poczekam i zobaczę po naprawieniu klapek - mam nadzieję, że błąd jest wynikiem pierwszej usterki

Pozdro :piwo:

Mati_2001
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
Imię: Jac
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z22YH
Gender:

#8 Post autor: Mati_2001 »

No i myliłem się :(
P1112 ( klapki wirowe) już się nie pokazuje, P1191 dalej blokuje auto..
Kolega rozebrał pompę wysokiego ciśnienia - 1 membrana poszła
No to troche zaboli .....

Anony Mous

#9 Post autor: Anony Mous »

Witam - ciekawe co to bedzie mamy te same silniki i z ciekawoscia czytam co piszesz. Zycze Ci aby szybko udało sie to zlokalizowac mam nadzieje ze to opiszesz. Powodzenia - niestety nie pomoge bo Zosię mam od maja ale na szczescie 0 problemow (oby tak dalej) :-o

Mati_2001
Przeglądacz
Posty: 75
Rejestracja: 22 sie 2010, 21:02
Imię: Jac
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z22YH
Gender:

#10 Post autor: Mati_2001 »

tu piszą ciekawe rzeczy o wadliwości ty pomp
http://forum.vectraklub.pl/index.php/to ... 22-direct/

Jutro mam zamiar zadzwonić do opla w W-wie , może pójdą na rękę
Mam krajówkę 2007 ( 47 tys km ), ale już w zeszłym roku i teraz nie dałem do przeglądu w ASO, bo gwarancja się kończyła. Teraz mogę powiedziec tylko " niestety "

kaśka

#11 Post autor: kaśka »

Witam
Proszę o pomoc

Silnik nie trzyma równych obrotów, podczas jazdy szarpie i po chwili przechodzi w tryb awaryjny. Stały błąd P1191 Uszkodzednie w układzie czujnika ciśnienia paliwa w listwie wtryskiwaczy- sygnał stały
P0301 zapłon cylindra 1 - wypadanie zapłonu ( z tym że raz pokazuje cylintra 1, a następnie 4 lub 2. Tak różnie ) -sygnał nieciągły.

Może coś doradzicie od czego zacząć czy skupić się na pompie czy najpierw na czujniku. Ciśnienie w pompie 4.2

Byłabym wdzięczna za jakieś wskazówki.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2016, 13:42 przez kaśka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
siwy1538
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
Imię: Adam
Lokalizacja: Leszno
Auto: Vectra
Model: C
Oznaczenie silnika: Z20NET

#12 Post autor: siwy1538 »

P1191 odnosi się do usterki w układzie paliwowym, do obwód czujnika ciśnienia magistrali paliwa, który może być poza zakresem (wymaganym) lub jego za wysoki bądź za niski sygnał lub jest to usterka układu ciśnienia paliwa, niestety z z pompą włącznie :cry: .

kaśka

#13 Post autor: kaśka »

Bardzo dziękuję siwy1538 za odpowiedź.

A może ktoś wie ile powinno wynosić ciśnienie na szynie magistrali? Opel Zafira Z22YH
Ostatnio zmieniony 17 mar 2016, 12:31 przez kaśka, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
siwy1538
Przeglądacz
Posty: 81
Rejestracja: 20 lis 2015, 12:02
Imię: Adam
Lokalizacja: Leszno
Auto: Vectra
Model: C
Oznaczenie silnika: Z20NET

#14 Post autor: siwy1538 »

kaśka pisze:Bardzo dziękuję siwy1538 za odpowiedź.

A może ktoś wie ile powinno wynosić ciśnienie na szynie magistrali? Opel Zafira Z22YH
z tego co kojarzę z22yh 5000kpa=50 bar

A u Ciebie jakie jest?
CZy są jeszcze inne kody błędów?
Załączniki
6339390100_1296301431.jpg
Ostatnio zmieniony 18 mar 2016, 10:10 przez siwy1538, łącznie zmieniany 2 razy.

kaśka

#15 Post autor: kaśka »

siwy1538 pisze:
kaśka pisze:Bardzo dziękuję siwy1538 za odpowiedź.

A może ktoś wie ile powinno wynosić ciśnienie na szynie magistrali? Opel Zafira Z22YH
z tego co kojarzę z22yh 5000kpa=50 bar

A u Ciebie jakie jest?
CZy są jeszcze inne kody błędów?
Jak na złość nasz program diagnostyczny Delphi tego pomiaru nie pokazuje, mąż pożyczył z pracy i tez nie pokazał. Podzwonię po znajomych mechanikach może mają typowy do Opla a jak nie to rozkręcimy pompę i zobaczymy co dalej.

Na razie nie występują inne błędy. Mąż rozmawiał z gościem co miał identyczny problem z tym silnikiem, u niego poszła membrana .

Dzięki za pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”