Gwizdanie w tłumiku

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
ronal

Gwizdanie w tłumiku

#1 Post autor: ronal »

Witam mam taki problem,przy większych obrotach tak ok 2000 słyszę gwizdanie z tylnego tłumika.Sprawdzałem nigdzie nie ma dziury.Z przodu przy silniku nic nie słychać,więc turbinę wykluczyłem.Moc w porządku.Z początku było też na wolnych obrotach po odpaleniu,potem ucichło jak się zagrzał.Czy to może być związane z katalizatorem ?Szukałem ale na forum nic o tym nie znalazłem.Proszę o rade. :shock:

boogoo

#2 Post autor: boogoo »

katalizator pominąłbym...dużo jeździsz dogrzanym silnikiem.

ronal

#3 Post autor: ronal »

boogoo pisze:katalizator pominąłbym...dużo jeździsz dogrzanym silnikiem.
Jeżdżę przeważnie po mieście krótkie odcinki z przerwami, silnik średnio dogrzany.

yach

#4 Post autor: yach »

Co do gwizdania w tłumiku (końcowym) to jest tylko jeden sposób... przyzwyczaić się :D Jedne rasowo pomrukują, a inne pogwizdują... kiedyś wszystkie polonezy tak miały. Zadanie podstawowe tłumika końcowego - zmniejszyć hałas, odprowadzać spaliny poza obręb nadwozia, spełnia :?: Jeśli tak to cieszyć się z jazdy :lol:

PS. A jeśli wcześniej nie gwizdał, a teraz gwiżdże, to powoli trzeba odkładać kasę na nowy tłumik, ponieważ tłumiki wypalają się również od wewnątrz (nawet jeżeli zewnętrzna puszka jest ok) czas robi swoje.

boogoo

#5 Post autor: boogoo »

A tłumik masz oryginalny?

ronal

#6 Post autor: ronal »

boogoo pisze:A tłumik masz oryginalny?
Tłumik wymieniłem ,nie jest oryginalny ale objawy były na starym przed wymianą.A i jeszcze jedna sprawa,wymieniłem czujnik oleju bo już na wolnych błyskała kontrolka i był cały zaolejony,ale gwizdanie było od jakiegoś czasu przed wymianą.

[ Dodano: Nie Lis 14, 2010 14:22 ]
yach pisze:Co do gwizdania w tłumiku (końcowym) to jest tylko jeden sposób... przyzwyczaić się :D Jedne rasowo pomrukują, a inne pogwizdują... kiedyś wszystkie polonezy tak miały. Zadanie podstawowe tłumika końcowego - zmniejszyć hałas, odprowadzać spaliny poza obręb nadwozia, spełnia :?: Jeśli tak to cieszyć się z jazdy

PS. A jeśli wcześniej nie gwizdał, a teraz gwiżdże, to powoli trzeba odkładać kasę na nowy tłumik, ponieważ tłumiki wypalają się również od wewnątrz (nawet jeżeli zewnętrzna puszka jest ok) czas robi swoje.
Jeździłem na starym tłumiku i nie było gwizdania a potem się pojawił.Tłumik wymieniłem i dalej to samo :roll:
Witam chyba się wyjaśniło wszystko,nagrałem filmik z odgłosu tłumika i chyba to jednak będzie turbina niestety :cry: Z przodu przy silniku w ogóle nie słychać tylko z tyłu.Zwróćcie uwagę pod koniec filmu jak pracuję turbina(silnik zimny)Proszę o komentarze,może się komuś przydać.http://www.youtube.com/watch?v=RBpNeByWS04

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#7 Post autor: Dziadek13 »

Mo słychać na turbine ale by należało jeszcze podpiąć pod kompa i sprawdzić doładowanie turbiny bo ona wtedy gwizda jak uszczerbią sie łopatki turbiny wtedy wałek jest już nie wyważony i może narobić szkód i to nie małych.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 3cd4d0b77e
Możesz za pomocą słuchawek lekarskich obsłuchać turbinke tylko potrzebny jest pomocnik do gazowania.Bo jest też możliwe że producent tego nowego tłumika źle skonstruował wewnątrz wejście i wylot i wtedy powstaje normalny gwizdek często występuje w tanich podróbkach w których brak wytłumienia wewnętrznego,starczy popukać po tłumikach i zaraz słychać gdzie jest a gdzie niema wytłumienia.

ronal

#8 Post autor: ronal »

Dziadek13 pisze:Mo słychać na turbine ale by należało jeszcze podpiąć pod kompa i sprawdzić doładowanie turbiny bo ona wtedy gwizda jak uszczerbią sie łopatki turbiny wtedy wałek jest już nie wyważony i może narobić szkód i to nie małych.
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php? ... 3cd4d0b77e
Możesz za pomocą słuchawek lekarskich obsłuchać turbinke tylko potrzebny jest pomocnik do gazowania.Bo jest też możliwe że producent tego nowego tłumika źle skonstruował wewnątrz wejście i wylot i wtedy powstaje normalny gwizdek często występuje w tanich podróbkach w których brak wytłumienia wewnętrznego,starczy popukać po tłumikach i zaraz słychać gdzie jest a gdzie niema wytłumienia.
Dzięki za zainteresowanie bez mech. się nie obejdzie zobaczę co powie,jak będę coś wiedział to dam znać.

boogoo

#9 Post autor: boogoo »

Kurde,to wygląda na turbinę-zacierającą się na łożysku.Najpierw myślałem,że uszczelka na kolektorze wydechowym,ale ten koniec może wskazywać na kręcącą się jeszcze turbinkę po wyłączeniu silnika....A sprawdź jeszcze sobie luz na ośce zaraz za przepływką-podłużny i poprzeczny....

radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#10 Post autor: radziko »

Faktycznie świszcze, ale wylot tłumika to masz czyściutki u mnie czarno :(

ronal

#11 Post autor: ronal »

radziko pisze:Faktycznie świszcze, ale wylot tłumika to masz czyściutki u mnie czarno :(
Tak silnik jak spod igły w ogóle nie kopci w mieście pali 7 w korkach ale w lecie jak silnik dogrzany.

[ Dodano: Pon Lis 22, 2010 17:35 ]
boogoo pisze:Kurde,to wygląda na turbinę-zacierającą się na łożysku.Najpierw myślałem,że uszczelka na kolektorze wydechowym,ale ten koniec może wskazywać na kręcącą się jeszcze turbinkę po wyłączeniu silnika....A sprawdź jeszcze sobie luz na ośce zaraz za przepływką-podłużny i poprzeczny....
Wszystko jasne mech.stwierdził że to na pewno nie turbina,ciśnienie daje ok i wszystko w porządku.Gwizda tłumik coś tam w srodku się wypaliło i robi się zawirowanie powietrza.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”