dziura w skrzyni biegów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
wiroś

dziura w skrzyni biegów

#1 Post autor: wiroś »

Witam, wczoraj mój znajomy mechanik wyciągnął silnik ze skrzynią z mojego auta, przy okazji zauważył że w skrzyni, nad sprzęgłem czyli nie w samej komorze skrzyni biegów znajduje się otwór, nawiercony, o średnicy ok 15mm, obok niego jakieś znaczki popisane markerem. Czy wie ktoś po co ktoś mógł zrobić taki otwór??? Zastanawiamy się czy to tak zostawić czy może zaspawać/zakleić??

Pozdr

Lorry
Zafiromaniak
Posty: 2370
Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
Imię: Grisza
Lokalizacja: KR/WF
Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
Model: ZBZAAF
Oznaczenie silnika: Z22yh20LET

#2 Post autor: Lorry »

Z tego co kojarze to generalnie w skrzyniach oplowskich (manualnych) nie ma opcji wymiany oleju i nie ma w tym celu otworu... Możliwe że po to został wywiercony... Ktoś zmieniał olej...

wiroś

#3 Post autor: wiroś »

No ale otwór jest wywiercony nie w miejscu gdzie byłby dostęp do samej przekładni tylko w obudowie sprzęgła, ponieważ sprzęgło jest na wykończeniu i zaczyna piszczeć podejżewamy że ktoś wywiercił odwór w celu przesmarowania elementów sprzęgła i go wyciszenia przed sprzedażą, no ale to tylko podejżenia, nic pewnie zamkniemy otwór przed wsadzeniem napędu spowrotem do auta.

ryszard

#4 Post autor: ryszard »

Jeśli jest to skrzynia biegów F 23 to ma ona trzy otwory do spuszczania oleju od góry pod aku do nalewania i z tyłu od ściany grodziowej do sprawdzenia poziomu oleju. Wszystkie są na inbus. pozdrawiam.

Anony Mous

#5 Post autor: Anony Mous »

Lorry pisze:Z tego co kojarze to generalnie w skrzyniach oplowskich (manualnych) nie ma opcji wymiany oleju i nie ma w tym celu otworu... Możliwe że po to został wywiercony... Ktoś zmieniał olej...
W ZB też nie ma możliwości zmiany oleju w skrzyni ??

wiroś

#6 Post autor: wiroś »

ryszard pisze:Jeśli jest to skrzynia biegów F 23 to ma ona trzy otwory do spuszczania oleju od góry pod aku do nalewania i z tyłu od ściany grodziowej do sprawdzenia poziomu oleju. Wszystkie są na inbus. pozdrawiam.
więc mógło to być miejsce po zerwanym gwincie, tyle że to nie jest w miejscu gdzie pracuje przekładnia tylko w miejscu gdzie znajduje się sprzęgło, czy tam występuje jakaś "inspekcja"??

grzegorz240507

#7 Post autor: grzegorz240507 »

Witam.Mam pytanko czy jak w skrzyni się nie wymienia oleju to jakiego dolać bo mi trochę (ok 250ml )wyleciało jak wymieniałem gumy na przegubie??Ten co wyleciał to był taki różowy.Dzięki z góry :piwo:

wiroś

#8 Post autor: wiroś »

Chyba znalazłem odpowiedź na dręczące mnie pytanie,
po odkręceniu skrzyni biegów okazało się że wysprzęglik który był założony nie był dedykowany do Zafiry a był od Vectry co powodowało że obcierał i źle przylegał, w obudowie było pełno opiłków i innego syfu, a otwór ktoś zrobił widać specjalnie po to by psikać jakimś WD40 czy czymś innym w celu wyciszenia, jak się okazuje nie tylko w Polsce można trafić na partactwo i to grube
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#9 Post autor: Dziadek13 »

grzegorz240507 pisze:Witam.Mam pytanko czy jak w skrzyni się nie wymienia oleju to jakiego dolać bo mi trochę (ok 250ml )wyleciało jak wymieniałem gumy na przegubie??Ten co wyleciał to był taki różowy.Dzięki z góry :piwo:
A powiedz jaką masz skrzynie biegów ?.
Jeśli masz F23 to tak.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Anony Mous

#10 Post autor: Anony Mous »

wiroś pisze:jak się okazuje nie tylko w Polsce można trafić na partactwo i to grube
to samo dotyczy się części do samochodów

kolego, od 10 lat produkuję części do różnych marek m.in do Zafirki i uwierz mi że te same części produkowane np. w DE nie spełniają tych samych wymagań co produkowane w PL. W Polsce zakłady są kontrolowane pod każdym kątem.

wiroś

#11 Post autor: wiroś »

wychodzi na to że niemiecka jakość to też już przeżytek, widać próbują dotrzymać kroku chińczykom ;)

grzegorz240507

#12 Post autor: grzegorz240507 »

witam wszystkich.dzięki dziadek13 za podpowiedź ale jak mam poznać jaki to typ skrzyni.widzę że masz ten sam motor to może i ja mam też skrzynię f 23 ???bo ten otwór wlewowy też widzę z góry a co do reszty to nie wiem.jeśli już to jaki mam dolać bo jak nadmieniałem wcześniej mój był taki różowy.dzięki z góry za podpowiedź. :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”