biała maż na bagnecie oleju!

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Skasowany użytkownik 3135

biała maż na bagnecie oleju!

#1 Post autor: Skasowany użytkownik 3135 »

witam, przy sprawdzaniu oleju po nocy stwierdziłem białą maź na bagnecie oleju, ponadto zaglądnąłem pod rurę powietrza przepustnicy do filtra powietrza i tam też ta biała maż występuje, tzn. i w rurze i w przepustnicy!!! co może być tego przyczyną???? dzięki za podpowiedzi!!!

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Kolego albo robisz małe przebiegi,albo uszczelka poszła pod głowicą. Proponowałbym sprawdzić płyn chłodzący w zbiorniku wyrównawczym i jesli jest go za mało i ma inny kolor to niestety czeka Cię wymiana uszczelki.

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

Pod korkiem od oleju też masz "majonez" ? jeżeli tak to wszystkie symptomy kierują na uszczelkę pod głowicą. W zbiorniczku wyrównawczym powinieneś mieć jeszcze brudne "krople" oleju.

Skasowany użytkownik 3135

#4 Post autor: Skasowany użytkownik 3135 »

Pod korkiem nie patrzyłem właśnie, zaglądnę jutro na zimnym, dystanse robie krótkie po parę kilometrów, płynu w zbiorniczku nie ubywa, ani nie ma ciśnienia w wężach, także sam nie wiem co to może być! :(

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#5 Post autor: Dziadek13 »

Stawiam na krótkie trasy i nie dogrzany silnik maż zatyka ci odpowietrzenie skrzyni korbowej stąd olej na bagnecie jak sie całkiem zatka (zamarznie) odpowietrzenie skrzyni korbowej to ci olej wyrzuci przez bagnet i wtedy będzie kłopot.Rada jest prosta na dobrą droge i przegonić ale porządnie auto.
Taka maż też sie robi jeżeli jest olej niskiej jakości,czyli wilgoć i olej to masło.

Anony Mous

#6 Post autor: Anony Mous »

No to musiałbyś go dobrze przegonić! Na krótkich dystansach auto cierpi a i silnik nie jest dostatecznie dogrzany. ja sam się trochę zdziwiłem bo raz na tydzień kontroluję olej i na korku miałem kawę z mlekiem. powązałem fakty że też robiłem krótkie dystanse. Dobrze go przegoniłem i problem znikł.
Pozdrawiam i życzę by tylko obyło się na strachu.

Skasowany użytkownik 3135

#7 Post autor: Skasowany użytkownik 3135 »

no z tym bym się zgodził, tylko jedno pytanie jeszcze skąd ta maź się wzięła w kolektorze dolotowym powietrza i w przepustnicy???

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#8 Post autor: Harry200 »

Zawsze w samochodach przy krótkich przebiegach mozna zauważyc białą maż na korku wlewu oleju,bagnecię .Tak jak napisali poprzednicy jeżeli nie ubywa Ci płynu ani nie pojawia się olej w zbiorniczku wyrównawczym to niema sie czym martwić..A do kolektora ssacego jest podłączony wąż odpowietrzenia skrzyni korbowej.

Skasowany użytkownik 3135

#9 Post autor: Skasowany użytkownik 3135 »

oki, dzięki, będę spokojniejszy, pozdrawiam!!!

emjot

#10 Post autor: emjot »

Miałem to samo kilka razy, jeździłem z duszą na ramieniu, taki sam silnik i LPG - maź na bagnecie, pod korkiem nie bardzo. Dwóch niezależnych mechaników wykluczyło u mnie uszczelkę. Także lepiej przejechać traskę i będzie w porządku :-).

marian07

#11 Post autor: marian07 »

Sprawdź odmę, jeśli się przytkała to podobne objawy miałem w Vectrze. Po przedrożnieniu jej objawy znikły. O tyle niebezpieczne że jak ją dodatkowo mróz całkiem zaślepi to może simmer na wale wyrzucić.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#12 Post autor: Harry200 »

marian07 pisze:Sprawdź odmę, jeśli się przytkała to podobne objawy miałem w Vectrze. Po przedrożnieniu jej objawy znikły. O tyle niebezpieczne że jak ją dodatkowo mróz całkiem zaślepi to może simmer na wale wyrzucić.
Odpowietrzenie tak jak napisał marian07 musisz sprawdzić,jeżdzisz na krótkich odcinkach i rzeczywiście po wystygnięciu auta wilgoc w przewodach może zamarznąć i ciśnienie w skrzyni korbowej uszkodzi uszczelnienia wału..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”