DZIWNA PRACA SILNIKA
Moderator: Sebu$
DZIWNA PRACA SILNIKA
Witam mam taką sprawe silnik chodzi ok ale jak próbuje na wszystkich biegach pociągnąc troche wyżej na obrotach to za każdym razem pojawia mi sie taki objaw ze raz auto idzie a za chwile jak by brakowało mu mocy. dzieje sie to w ułamkach sekund ale jest odczuwalne . Auto poprostu jak by chciało isc ale nie może. Co moze byc przyczyną czyżby turbina sie kończyła????
- airbus
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
- Imię: WojTEK
- Lokalizacja: Brzostek
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
Witam
Pare dni temu nabylem Zafire
rok 2001
silnik 2,0 DTL
Mam podobne objawy jak kolega winkel.
Autko powyzej 2-2,5tys obrotów co chwile tak na 1 sekunde przestaje "ciagnac" jakby je ktos przyhamowywal. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok
Mechanik u ktorego bylem nie odczytal zadnych bledów. Sprawdzil cisnienie na zaworze ERG i podobno jest ok. Posprawdzal przewody tez niby ok.
On postawil diagnoze - zakup przepływomierza.
Czy moze to byc przyczyna??
Dzis natomiast Zafira rano odpalila normalnie, pozniej jak odpalilem kontorolka swiec nadal sie palila i dodatkowo wyskoczyl jakis blad (auto z kluczem - na desce) ruszylem i tak po ok 2-3 minutach najpierw gasnie kontrolka swiec a zaraz pozniej znika kontrolka z bledem. Dzieje sie to zarowno na cieplym jak i na zimnym silniku....
Czy to objaw przepalonej swiecy (samochod pali od "strzala zimny czy cieply) czy moze cos innego?
Jutro wybieram sie pewnie podpiac Zafire pod komputer, ale wczensiej chcialbym sie dowiedziec co o tym sadzicie
pozdrawiam..
Pare dni temu nabylem Zafire
rok 2001
silnik 2,0 DTL
Mam podobne objawy jak kolega winkel.
Autko powyzej 2-2,5tys obrotów co chwile tak na 1 sekunde przestaje "ciagnac" jakby je ktos przyhamowywal. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok
Mechanik u ktorego bylem nie odczytal zadnych bledów. Sprawdzil cisnienie na zaworze ERG i podobno jest ok. Posprawdzal przewody tez niby ok.
On postawil diagnoze - zakup przepływomierza.
Czy moze to byc przyczyna??
Dzis natomiast Zafira rano odpalila normalnie, pozniej jak odpalilem kontorolka swiec nadal sie palila i dodatkowo wyskoczyl jakis blad (auto z kluczem - na desce) ruszylem i tak po ok 2-3 minutach najpierw gasnie kontrolka swiec a zaraz pozniej znika kontrolka z bledem. Dzieje sie to zarowno na cieplym jak i na zimnym silniku....
Czy to objaw przepalonej swiecy (samochod pali od "strzala zimny czy cieply) czy moze cos innego?
Jutro wybieram sie pewnie podpiac Zafire pod komputer, ale wczensiej chcialbym sie dowiedziec co o tym sadzicie
pozdrawiam..
- airbus
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
- Imię: WojTEK
- Lokalizacja: Brzostek
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
czyli swiece mam do wymiany w sumie mialem nawet to zrobic.....H,Łajszczak pisze:Jeżeli chodzi o kontrolkę to jest typowy objaw uszkodzonej świecy żarowej.
a co powiecie o tym drugim problemie??
czy wymiana przeplywomierza moze tu pomoc ?? czy to raczej co innego??Autko powyzej 2-2,5tys obrotów co chwile tak na 1 sekunde przestaje "ciagnac" jakby je ktos przyhamowywal. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok
Mechanik u ktorego bylem nie odczytal zadnych bledów. Sprawdzil cisnienie na zaworze ERG i podobno jest ok. Posprawdzal przewody tez niby ok.
On postawil diagnoze - zakup przepływomierza.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Turbina chwilowo przestaje działać a co nią steruje ?, a no podciśnienie i tu bym szukał problemu któryś z elektrozaworków ma problem stawiam na od EGR zanieczyszczony za dużo przepuszcza.Miałem ten problem w dodatku rano delikatne spalanie stukowe potem sie uspakajało.Pomierzyłem na szczelność siłownik turbo,siłownik klapek zawirowań i egr wyszło że z siłownika turbo schodzi powoli podciśnienie czyli mała nieszczelność i w chwili zadziałania egr elektrozaworka popuszczało turbo no i brak chwilowo mocy a błędów brak.Przepływke zostaw w spokoju zakup wakomert i pomierz podcisnienie i czelność siłowników oraz sprawdź działanie elektrozaworków.
Teraz diagnoza elektro zaworow - wyciagamy wezyk z VAC oraz z OUT zatykamy palcem OUT i ciagniemy (symulujemy pompe) ustami z Vac - zaworek powinien "terkotac" i zasysac powietrze z dolnej czesci (na zasadzie bezpieczenstwa gdy egr sie juz otworzy a vac dalej ssie zaworek ma przepuszczać powietrze z dolu bo element ktory steruje jest juz w maksymalnej pozycji).
Ja stawiam na wymiane mechanika.airbus pisze:Mechanik u ktorego bylem nie odczytal zadnych bledów. Sprawdzil cisnienie na zaworze ERG i podobno jest ok.
On postawil diagnoze - zakup przepływomierza.
- airbus
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
- Imię: WojTEK
- Lokalizacja: Brzostek
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
dzis przegonilem zafire ponad 500 km wszysko bylo by oki tylko te przerwy w przyspieszaniu...airbus pisze: Autko powyzej 2-2,5tys obrotów co chwile tak na 1 sekunde przestaje "ciagnac" jakby je ktos przyhamowywal. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok
a dodatkowo dzis zauwazylem bujajac sie po autostradzie tak w granicach 110-120 po ok 4-5min wywala błedem. Jezeli zgsze silnik i zaraz go odpale blad znika az do momentu jak znow pojade te dajmy na to 120 -130 km przez pare minut....
Jak narazie Zafira zaskakuje mnie in minus na poczatku naszej znajomosci....
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Ostatnio Kolega na forum miał podobnie przy większej prędkości wywalało błąd,po odczytaniu błędów wyszło przeładowanie turbiny, u niego był problem z elektrozaworem.Sprawdź czy prawidłowo działa sterowanie kierownicy w turbinie.Te przerwy w przyspieszeniu też mogą być tym spowodowane.Jak masz możliwość to odczytaj błędy i napisz..
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Autko dobre trza dbać więcej niż o żone na pewno nie jest nowe a twoje problemy są jak piszą od strony podciśnienia z resztą Poczytajairbus pisze:Jak narazie Zafira zaskakuje mnie in minus na poczatku naszej znajomosci....airbus pisze: Autko powyzej 2-2,5tys obrotów co chwile tak na 1 sekunde przestaje "ciagnac" jakby je ktos przyhamowywal. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok
jako ze moj problem zostal przywolany do tablicy przez kol.Łajszczak to Ci napisze zebys posprawdzal tak jak On Ci doradza.jak sprawdzic kiere turbo znajdziesz tu http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=593 ,potem posprawdzaj wezyki od podcisnienia,elektrozaworki oraz pompe vacum.U mnie pomogla rozbiorka elektrozaworu,bo objawy mialem zblizone do Twoich tylko przy wiekszych predkosciach.Jak to zrobic tez znajdziesz na forum (tutek kol.Dziadek13).Pozdrawiam
- airbus
- Debiutant
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 lip 2011, 23:15
- Imię: WojTEK
- Lokalizacja: Brzostek
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: 20DTL
dzis po podpieciu pod kompa wywalilo bledem P0704 (Włącznik pedału sprzęgła) gosc posprawdzal rowniez te wszystkie zaworki wlacznie z EGRem (przeczyscil i sprawdzil podcisnienie) i stwierdzil ze sa ok.Autko powyzej 2-2,5tys obrotów co chwile tak na 1 sekunde przestaje "ciagnac" jakby je ktos przyhamowywal. Do 2 tys obrotow wszystko jest ok
a dodatkowo dzis zauwazylem bujajac sie po autostradzie tak w granicach 110-120 po ok 4-5min wywala błedem. Jezeli zgsze silnik i zaraz go odpale blad znika az do momentu jak znow pojade te dajmy na to 120 -130 km przez pare minut....
Czy to falowanie przy przyspieszaniu moze byc przez ten wlacznik pedalu sprzegla??