Dzisiaj wymieniłem mieszek (osłonę) dźwigni (drążka) skrzyni biegów.
Oryginalny miał już przetarcia i nie prezentował się zbyt dobrze
Najpierw należy podnieść do góry ramkę, w której osadzony jest mieszek.
U mnie ramka poddała się dosyć łatwo.
Podnosimy ramkę do góry w ten sposób, aby wywrócić mieszek na lewą stronę.
Lokalizujemy wystającą część opaski zaciskającej (trytytki)
Opaskę należy przeciąć. Mieszek wraz z ramką można zdjąć z drążka.
Udajemy się do domu lub warsztatu, żeby zdemontować mieszek
Obracamy całość do góry nogami i widzimy białą wewnętrzną ramkę
trzymającą mieszek
Naciskając na zatrzaski białej wewnętrznej ramki uwalniamy zewnętrzną czarną ramkę
Następnie wyjmujemy mieszek z białej ramki
Przymierzamy się z nowym mieszkiem. Ja kupiełm zamiennik za 30 pln.
Zakładamy wewnętrzną ramkę i zostawiamy ok. 1-2 cm marginesu
Teraz pierwszy trudny etap - trzeba wcisnąć materiał w szczelinę białej ramki.
Trzeba to zrobić w miarę równomiernie i tak, żeby materiał był dobrze osadzony
w ramce. Ja użyłem do tego plastikowej szpatułki, a w narożnikach posiłkowałem
się płaskim śrubokrętem
Drugi ciężki moment to osadzenie czarnej ramki. U mnie było o tyle trudniej, że nowy mieszek
był wykonany z grubszego materiału niż oryginalny i ramka nie chciała wejść. Musiałem
całość położyć na podłodze i przycisnąć kolanem, żeby wskoczyło
Wracamy do auta
Zakładamy mieszek na dźwignię do góry nogami i zaciskamy opaskę w miejscu, gdzie jest
rowek na drążku. Po zaciśnięciu nadmiar opaski można obciąć
Wywijamy mieszek na prawą stronę i osadzamy ramkę w obudowie
Układamy mieszek, żeby ładnie wyglądał i sprawdzamy, czy wszystkie biegi
chodzą jak należy. Efekt końcowy na zdjęciu poniżej
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
[TUT/A] Wymiana mieszka drążka skrzyni biegów
Wiadomość
Autor
[TUT/A] Wymiana mieszka drążka skrzyni biegów
Ostatnio zmieniony 14 gru 2011, 21:53 przez h-doc, łącznie zmieniany 1 raz.
Przejdź do
- Technika
- ↳ Zafira A (1999 - 2005)
- ↳ Silnik
- ↳ Elektryka i elektronika
- ↳ Podwozie
- ↳ Karoseria i wnętrze
- ↳ Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia
- ↳ Zafira B (2005 - 2014)
- ↳ Silnik
- ↳ Elektryka i elektronika
- ↳ Podwozie
- ↳ Karoseria i wnętrze
- ↳ Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia
- ↳ DPF
- ↳ Zafira C Tourer (2012 - ??)
- ↳ Silnik
- ↳ Elektryka i elektronika
- ↳ Podwozie
- ↳ Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia
- ↳ Karoseria i wnętrze
- ↳ DPF
- ↳ Ogólna technika
- ↳ Własne modyfikacje
- ↳ Zafira A
- ↳ TUTORIALE
- ↳ Zafira B
- ↳ TUTORIALE
- ↳ Zafira Tourer
- ↳ Car audio + navi + CB radio
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ CB Radio
- ↳ CHIPTUNING i TUNING
- ↳ Sprzedam
- ↳ Kupię
- ↳ Zamienię/Oddam
- Forum Ogólne
- ↳ OPEL ZAFIRA
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer
- ↳ Powitalnia
- ↳ Zafira A
- ↳ Zafira B
- ↳ Zafira Tourer
- ↳ Inne auta
- ↳ Zloty i spoty Zafira Klub Polska
- ↳ ZKP - Kronika zlotów ogólnopolskich
- ↳ ZKP - Kronika spotów regionalnych
- ↳ dolnośląskie
- ↳ kujawsko-pomorskie
- ↳ lubelskie
- ↳ lubuskie
- ↳ łódzkie
- ↳ małopolskie
- ↳ mazowieckie
- ↳ opolskie
- ↳ podkarpackie
- ↳ podlaskie
- ↳ pomorskie
- ↳ śląskie
- ↳ świętokrzyskie
- ↳ warmińsko-mazurskie
- ↳ wielkopolskie
- ↳ zachodniopomorskie
- ↳ Ogólnopolskie zloty OPLA
- ↳ Pytania o auta, porady przed zakupem
- ↳ Archiwum ogłoszeń - Zafira A
- ↳ Archiwum ogłoszeń - Zafira B
- ↳ Archiwum ogłoszeń - Zafira Tourer
- ↳ Archiwum ogłoszeń - pozostałe auta
- ↳ Gadżety klubowe
- ↳ MOŻEMY WSPÓLNIE POMÓC
- ↳ Archiwum