duży luz na pedale gazu

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
wm

duży luz na pedale gazu

#1 Post autor: wm »

Witam
Od prawie miesiąca jestem właścicielem zafiry 1.8. 1999 r
Mam problem z pedałem gazu a może tak ma być nie wiem dlatego pytam.
Przy naciskaniu na pedał przyspieszenia przez przez chwilę nie ma żadnej reakcji (sprawdzałem ręką pedał opada prawie o centymetr i dopiero potem silnik zwiększa swoje obroty). Jeśli to można jakoś wyregulować to bardzo proszę o jakieś wskazówki.
Pozdrawiam

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Jak zdejmiesz osłonę silnika to zobaczysz mocowanie linki gazu do przepustnicy. Wystarczy że napniesz linkę do pożądanego stanu i zabezpieczysz istniejącą tam zawleczką.

Obrazek

wm

#3 Post autor: wm »

Witam
Wielkie dzięki za odpowiedź i rano przystąpię dodziałania.
Pozdrawiam

shaq34

#4 Post autor: shaq34 »

Witam sorry ze pisze w tym temacie ale jestem nowy dopiero co wszedłem na to forum i nie mam uprawień do zakładania tematu, dziś miałem dziwną sytuacje, mianowicie odpaliłem zafire (disel) była na luzie a że noc spedziła na dworzu to chciałem ja troszke pogazowac naciskam na pedał gazu do dechy a tu zadnej reakcji, po prostu wolne obroty silnika jak na luzie, gazuje mu dalej a tu zadnego odzewu, po jakis 4 sekundach sie obudził i reagował normalnie, dzis po powrocie z pracy odpalam i ta sama sytuacja... czy ktos spotkał sie z czymś podobnym?? i Moze wie ktos o co chodzi??

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#5 Post autor: Harry200 »

Spróbuj przed odpaleniem silnika parę razy ponaciskać pedał gaz i dopiero odpal,potencjometr gazu może sie kończyć,sprawdź czy masz dobrze założona wtyczkę potencjometru pedału gazu..

shaq34

#6 Post autor: shaq34 »

Witam naciskanie pedału gazu nic nie dalo co do reszty rad, dzieki wielkie ale nie bardzo wiem jak i gdzie tego szukać, zauwazyłęm nową zależność, ze jezeli np jade samochodem na zakupy i po godzinie znow go odpalam to pedał jazu reaguje od razu, natomiast kiedy auto stoi cala noc w garazu musze zaczekac te 5 sekund na reakcje pedalu gazu, potem na trasie niezaleznie od obrotow silnika nie ma zadnych problemow:)

kubik_CDTi

#7 Post autor: kubik_CDTi »

shaq34 pisze:Witam naciskanie pedału gazu nic nie dalo co do reszty rad, dzieki wielkie ale nie bardzo wiem jak i gdzie tego szukać, zauwazyłęm nową zależność, ze jezeli np jade samochodem na zakupy i po godzinie znow go odpalam to pedał jazu reaguje od razu, natomiast kiedy auto stoi cala noc w garazu musze zaczekac te 5 sekund na reakcje pedalu gazu, potem na trasie niezaleznie od obrotow silnika nie ma zadnych problemow:)
Wygląda na swego rodzaju zabezpiecznie,w wielu autach na zimno gaz reaguje mozolnie.

darkp1

#8 Post autor: darkp1 »

shaq34, w swojej zafirze też tak mam. Jak jest ciepła na gaz reaguje od razu, jak zimna jest mniej czuła na gaz i wolniej wkręca sie na obroty.

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#9 Post autor: sobit »

moja to całkiem dziwnie się wkręca. Ciepła czy zimna zachowuje się tak, jakby była wielka turbo dziura. Wszystkie inne diesle, które oglądałem, po wciśnięciu pedału gazu do podłogi i puszczeniu, wkręcają się gdzieś w granicach 2000 obr/min i wyżej, a u mnie z biedą na 1500. Dodam, że op-com od razu pokazuje 100% pozycji pedału przyśpieszenia.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#10 Post autor: Harry200 »

sobit pisze: op-com od razu pokazuje 100% pozycji pedału przyśpieszenia
Znaczy się na wolnych obrotach od razu tak pokazuje .. :?:

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#11 Post autor: sobit »

Nie. Jak wcisnę do dechy, to pokazuje, od razu, więc pedał chyba sprawny. To wygląda tak jakby przepływka zaniżała dawkę, czy coś. Na wolnych mi wskazuję w granicach 300mg/suw, a jak dłużej postoi, to egr się zamyka i wsakzuje ponad 400.

darkp1

#12 Post autor: darkp1 »

sobit, posprawdzaj wszystkie podciśnienia, przepływkę, a jak sam nie dasz rady to daj to ogarniętemu mechanikowi do zrobienia ;)

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#13 Post autor: sobit »

darkp1, tyle że ciężko z ogarniętymi;/ a mógłby ktoś napisać jakie powinny być wskazania przepływki? I jeszcze jedno pytanie. Jak jest za słabe podciśnienie, to też nie można ruszyć sztangą z turbo?? Bo ostatnio doszła jeszcze taka przypadłość, jakby turbo późno wstawało, a sztanga sztywna. Dopiero przy 3000obr/min wąż się robi twardy.

darkp1

#14 Post autor: darkp1 »

sobit, chodzi Ci o to cięgno przy zaworze, za turbiną? Na zapalonym silniku powinno nie dać się go ruszyć.

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#15 Post autor: sobit »

tak o cięgno przy turbinie.. No to czyli ze sterowaniem turbo ok, bo nie można cięgna ruszyć. Może mam jakąś nieszczelność w dolocie, bo tak jak pisałem wyżej, wąż się robi twardy przy około 3000obr/min. Kiedyś w ogóle jak dodawałem gazu, to przy 2000obr/min silnik zaczynał się wkręcać wyżej, bez manewrowania pedałem. Teraz dopiero powyżej 2500 zaczyna się wkręcać do 3000 i troszkę opadnie i jeśli nie zmienię pozycji pedału to się tak waha.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”