No i problemy - P0170, P0302, P0304, P0301

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
tofo

#16 Post autor: tofo »

Mam podobnie z bledem P0170 - uboga mieszanka.

przeplywka sprawdzona, przepustnica tez, sondy obie.

pewien mechanik powiedziala dosc interesujaca ciekawostke.

zbyt male otwory wywiercone w silniku dla wtryskow gazowych.
powoduje to powstawanie bledu p0170 uboga mieszanka.

Od 2 dni jezdze na PB i nie ma juz falowania obrotów na biegu jalowym, wie widac ze moze miec racje. Jak sie potwierdzi to odrazu napisze.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#17 Post autor: sm »

grzeszek007

Wężyki może i masz na miejscu,ale może jakiś jest dziurawy... Mały otworek i pozamiatane.
sm

Skasowany użytkownik 8511

#18 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

[ Dodano: Sro Lut 06, 2013 19:29 ]
pioneet, jesli gazownik mówi że z instalka jest OK to na przekór jemu należałoby kilka dni pojeżdzic na PB i zobaczyć czy błąd pojawi się ponownie jesli nie to jednak będzie coś z LPG>>>>>
Najczęściej P0170 wyskakuje przy ubogiej mieszance....-niestety z reguły nie zapisuje TZW ramek i nie wiadomo w jakim zakresie obrotów i obciążeń jest problem.
A do pojawienia nieraz wystarczy jedno tankowanie na nawet renomowanej stacj
-miałem ostatnio podobny problem po zatankowaniu na stacji markowej obok Lubelskiego OLIMPU(na szczęście niewielka ilość)- zmana stacji na swoja sprawdzona i nie ma problemu....:P[/quote]

Przełaczyłem na benzynę i pojeździłem trochę po mieście,kontrolka zgasła. Gość który montował gaz za każdym razem mówi,że wszystko w porządku, robi jakąś autokalibrację,jeździmy po mieście,coś tam aktualizuje i tak np> w styczniu byłem u niego cztery razy, po kilku dniach wyskakuje błąd, wtedy przełączam na benzynę, kontrolka gaśnie i znowu na gaz aż do następnego checka.Jeszcze jest jeden objaw, po przełączenu na gaz obroty skaczą nerwowo przez kilkanaście sekund i śmierdzi gazem. Jutro jadę do gazownika, innego, może coś poradzi.



Gazownik poradził. teraz po calym dniu jeżdżenia i na benzynie pojawił się błąd 170

grzeszek007

#19 Post autor: grzeszek007 »

Panowie proszę o pomoc.Wymieniłem cewkę zapłonową bo padła mi już całkowicie że mogłem jechać max 60km/h wymieniłem na używaną 100% dobrą.Jest lepiej koni przybyło ale nadal silnik ma nie równą prace i gaśnie jak jest zimny i wyskakuje błąd p0170 proszę o pomoc,Auto nie zagazowane

Skasowany użytkownik 8511

#20 Post autor: Skasowany użytkownik 8511 »

grzeszek007 pisze:Panowie proszę o pomoc.Wymieniłem cewkę zapłonową bo padła mi już całkowicie że mogłem jechać max 60km/h wymieniłem na używaną 100% dobrą.Jest lepiej koni przybyło ale nadal silnik ma nie równą prace i gaśnie jak jest zimny i wyskakuje błąd p0170 proszę o pomoc,Auto nie zagazowane
Sprawdź przepływomierz, sondę numer 1(tą w kolektorze)oraz podciśnienia które idą do przepustnicy.

grzeszek007

#21 Post autor: grzeszek007 »

Panowie nagrałem jeszcze jeden film jakie są objawy przy odpalaniu na zimnym silniku. Może ktoś też miał taki przypadek. Chodzi miedzy innymi o te zegary opadające poniżej skali, czyżby sterownik? ---> http://www.youtube.com/watch?v=7ZtNr8oj ... e=youtu.be

mzabierek

#22 Post autor: mzabierek »

Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów to u mnie tak się działo jak akumulator był słaby, po podładowaniu przestał opadać poniżej zera. Z falującymi obrotami walczę od 2 miesięcy, podmieniłem sondę pierwszą i drugą, przepływkę i nic. Z op-comu wynika,że wskazania drugiej sondy są za wysokie, ok. 750 mV, ostatnio podmieniłem katalizator, obroty się uspokoiły jednak wskazania drugiej sondy dalej są za wysokie...

cieniassss

#23 Post autor: cieniassss »

grzeszek007, na zimnym silniku ecu nie korzysta z sondy, ustawia czas wtrysku po mapie, jak jeździłeś z padniętą cewką to się mapa rozjechała bo nie spalał paliwa i sonda pokazywała za bogato i teraz na zimno ma za mało paliwa, proponuję odłączyć akumulator może się korekty wykasują,
jak nie pomoże to podepnij pod kompa i sprawdź wskazania przepływomierza, błąd P0170 oznacza brak możliwości wyregulowania mieszanki, a jeśli na zimno chodzi źle i to nie wina map to na 90% przepływomierz

Awatar użytkownika
sm
Przeglądacz
Posty: 73
Rejestracja: 27 sty 2011, 21:07
Lokalizacja: Malbork
Model:

#24 Post autor: sm »

grzeszek007 pisze:Panowie nagrałem jeszcze jeden film jakie są objawy przy odpalaniu na zimnym silniku. Może ktoś też miał taki przypadek. Chodzi miedzy innymi o te zegary opadające poniżej skali, czyżby sterownik? ---> http://www.youtube.com/watch?v=7ZtNr8oj ... e=youtu.be
miałem wszystko to samo co Ty. Wskazówka od prędkościomierza czasami zostawała mi na pozycji około 20Km/h. U Ciebie widzę ,że wskazówka od obrotów wyskalowana nie jest na zero. Dzieje się tak kiedy akumulator jest rozładowany i podczas rozruchu napięcie spada poniżej 10 V. Wymieniłem akumulator , ponieważ stary już nie trzymał i po problemie. Aha jeszcze musiałem przywrócić wskazówkę do pozycji zero. Oczywiście na starym aku uruchamiałem silnik i sprawdzałem czy już wskazówka wróciła. Zaraz później wstawiłem nówkę aku ,zaprogramowałem radio i cztery podnoszone elektrycznie szybki i po kłopocie :ok: .
sm

sunshine

#25 Post autor: sunshine »

Witam,
Mam ten sam problem. Mam prosbe - czy ktos z forumowiczow moglby wrzucic swoja LIVEdate z pierwszego uruchomienia zimnego silnika - chcialbym porownac parametry.

http://www.speedyshare.com/uZGvp/zimny- ... 231201.rar
w Celu pobrania pliku trzeba kliknac na napis [Pobierz zimny start Livedata 2002 Zafira Engine Z 18 XE 201303231201.rar]

To jest link do moich "wyników". Dzisiaj na dworzu -3 stopnie. Jak widac po obrotach zdusil sie mocno ale nie zgasl

Bede wdzieczny jesli ktos moglby udostepnic swoje livedate.
Wymienilem:
- Filtr paliwa
- lambde w kolektorze
- czyscilem przepustnice
- termostat z czujnikiem

Pozdraiwam S

tofo

#26 Post autor: tofo »

grzeszek007 pisze:Panowie proszę o pomoc.Wymieniłem cewkę zapłonową bo padła mi już całkowicie że mogłem jechać max 60km/h wymieniłem na używaną 100% dobrą.Jest lepiej koni przybyło ale nadal silnik ma nie równą prace i gaśnie jak jest zimny i wyskakuje błąd p0170 proszę o pomoc,Auto nie zagazowane

wyczysc przeplywke mi pomoglo od 2 dni juz nie mam problemu z nierowna praca silnika na niskich obrotach jak i nie ma juz bledu P0170.

grzeszek007

#27 Post autor: grzeszek007 »

tofo pisze:
grzeszek007 pisze:Panowie proszę o pomoc.Wymieniłem cewkę zapłonową bo padła mi już całkowicie że mogłem jechać max 60km/h wymieniłem na używaną 100% dobrą.Jest lepiej koni przybyło ale nadal silnik ma nie równą prace i gaśnie jak jest zimny i wyskakuje błąd p0170 proszę o pomoc,Auto nie zagazowane

wyczysc przeplywke mi pomoglo od 2 dni juz nie mam problemu z nierowna praca silnika na niskich obrotach jak i nie ma juz bledu P0170.
Kolego a możesz mi powiedzieć czym czyściłeś tą przepływkę i czy w ogóle ona była brudna?

tofo

#28 Post autor: tofo »

wiesz co nie widac bylo czy byla bardzo brudna, ale fakt taki ze gazik byl nie byl zabardzo czysty po wszystkim. a wyczyscilem plynem do elektroniki na bazie spirytusu.

grzeszek007

#29 Post autor: grzeszek007 »

tofo pisze:wiesz co nie widac bylo czy byla bardzo brudna, ale fakt taki ze gazik byl nie byl zabardzo czysty po wszystkim. a wyczyscilem plynem do elektroniki na bazie spirytusu.

ok dzięki spróbuje płynem do czyszczenia gaźników :) jutro zobaczę jaki jest tego efekt

[ Dodano: Pon Mar 25, 2013 14:12 ]
Dziś wyczyściłem przepływkę była brydna ale niestety nic nie pomogło. Odłączałem nawet aku na 2godz skasowałem błędy i nic. Spróbuje podstawić czujnik temperatury płynu. Może pomoże no i przepływkę :( Najgorzej że niema od kogo :/

dar82

#30 Post autor: dar82 »

Witam ja też mam małą zagwozdkę z moją Zafirą A z.8 125km(z18xe) .
Od jakiegoś czasu losowo zapala mi się kontrolka check engine. Dosłownie losowo. Pojechałem na zapalonym "czeku" i komputer pokazał sondę lambda(tylko nie pamiętam którą) i przepływomierz, ale dziwne po pod "butem" nie czuję różnicy a przecież przy takich wskazaniach powinienem - no w każdym razie jest to nieodczuwalne dla mnie.
Zauważyłem jedną rzecz, że jak pali się, zrobię np 50 km zgaszę samochód, zapalę po minucie to chceck gaśnie. A potem znów się zapala nawet po paru dniach.
Miał ktoś może coś podobnego u siebie?
Proszę o podpowiedź.
Darek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”