sonda lambda
Moderator: Sebu$
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Wymieniany był wkład z tego co widać.
Jak zastosuje emulator to i tak zostanie błąd grzałki.
Druga sonda w trakcie jazdy oscyluje między 255 a 843mV.
Przepływomierz 0,25 a 2,92 V - 0 a 99 kg/h
Jak zastosuje emulator to i tak zostanie błąd grzałki.
Druga sonda w trakcie jazdy oscyluje między 255 a 843mV.
Przepływomierz 0,25 a 2,92 V - 0 a 99 kg/h
Ostatnio zmieniony 12 cze 2020, 22:01 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 4 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 01 kwie 2017, 14:48
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Leszno
- Auto: Opel Zafira 1.8
- Model: Z
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Proszę o poradę mam problem z sonda lambda ale która i czy jest ona już padnięta bo co jakiś czas wyskakuja mi błędy
P1130 Obwód sondy lambda 1 współczynnik czasu przełaczania
-nieciągłe
P0136 Obwód czujnika 02 blok 1 czujnik 2
-napięcie zbyt wysokie
-nieciągłe
Proszę o pomoc co szukać co wymieniać
P1130 Obwód sondy lambda 1 współczynnik czasu przełaczania
-nieciągłe
P0136 Obwód czujnika 02 blok 1 czujnik 2
-napięcie zbyt wysokie
-nieciągłe
Proszę o pomoc co szukać co wymieniać
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Nie wiem jak można sam wkład wymienić to jest nie wymienne, być może wkładu brak został po prostu wypruty i sprzedany.
Jeżeli grzałka uszkodzona to należy wymienić sonde, a jeżeli dobra to właśnie należy wycofać ją z biegu spalin co by jej nie grzało i błąd powinien zniknąć.Im mniej tlenu tym lepiej pracuje sonda brak smrodu benzyny z wydechu i brak błędu.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2020, 15:43 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Spróbuję zastosować emulator, koszt niewielki, mam nadzieję że pomoże. Dziękuję bardzo, dam znać co i jak.
Czy ten będzie pasował z linku wyżej?
Czy ten będzie pasował z linku wyżej?
Ostatnio zmieniony 13 cze 2020, 20:41 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Są też kątowe jak masz mało miejsca co by nie pukało po podwoziu.
Takie wymiary.
gwint wew.: M18x1.5
gwint zew.: M18x1.5
https://allegro.pl/oferta/emulator-drug ... 99722370c3
Lub prosta
https://allegro.pl/oferta/364-emulator- ... 18b54a8c77
Poczytaj opis.
https://sprzedajemy.pl/emulator-drugiej ... nr35697327
Po za tematem często bywam w Pieszycach na ogrodowej ładna okolica.Pozdrawiam
Takie wymiary.
gwint wew.: M18x1.5
gwint zew.: M18x1.5
https://allegro.pl/oferta/emulator-drug ... 99722370c3
Lub prosta
https://allegro.pl/oferta/364-emulator- ... 18b54a8c77
Poczytaj opis.
https://sprzedajemy.pl/emulator-drugiej ... nr35697327
Po za tematem często bywam w Pieszycach na ogrodowej ładna okolica.Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 14 cze 2020, 20:38 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 2 razy.
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Odłączyłem drugą sondę i zośka zaczęła w końcu poprawnie pracować. Pojawiła się woda na końcu tłumika, wcześniej było sucho jak pieprz. Nie mogę za cholerę jej odkręcić.
Dobra już wiem o co chodzi https://imgur.com/a/SVuxm3M
A już miałem tłumik rozkręcać, kuny
Dobra już wiem o co chodzi https://imgur.com/a/SVuxm3M
A już miałem tłumik rozkręcać, kuny
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 09:42 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 3 razy.
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Jeszcze nie do końca, jutro polutuleje przewody i zobaczę jak działa. Jak będzie coś nie tak to czeka mnie rozbieranie wydechu. Może na stole uda się ją wykręcić
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Jeżdżę z odłączoną drugą sondą i pojawiło się spalanie stukowe (przynajmniej tak brzmi) tylko pod obciążeniem, na jałowym nic nie słychać to chyba nie panewka
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Jonny przewodów sond nie wolno lutować...
A co do odkręcania to dobre zagrzej wydech+porządny klucz i powinno puścić.
Pozdro
A co do odkręcania to dobre zagrzej wydech+porządny klucz i powinno puścić.
Pozdro
Ostatnio zmieniony 22 cze 2020, 17:31 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Już próbowałem
To kostka od sterownika, jak inaczej połączyć?
Teraz spalanie stukowe, żadnych błędów, auto zachowuje się normalnie, nie szarpie, wkręca się na obroty, nie faluje, nie muli
Ostatnio zmieniony 22 cze 2020, 22:48 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Jeśli uszkodzenie masz na wtyczce od strony sterownika, a nie na wtyczce sondy to możesz śmiało lutować, gdyby było po stronie sondy to trzeba byłoby zastosować metalowe łączniki i zagniatać.
Pozdro
Pozdro
Ostatnio zmieniony 23 cze 2020, 06:24 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Dzięki firek.
Wczoraj lutowalem, błędy po skasowaniu się nie pojawiły.
Teraz będę walczył ze spalaniem stukowym, nie wiem co jest grane, autem nie da się jeździć
Odłączyłem pierwszą sondę i żadnych zmian, nawet nie zapalił się czek
Wczoraj lutowalem, błędy po skasowaniu się nie pojawiły.
Teraz będę walczył ze spalaniem stukowym, nie wiem co jest grane, autem nie da się jeździć
Odłączyłem pierwszą sondę i żadnych zmian, nawet nie zapalił się czek
Ostatnio zmieniony 23 cze 2020, 13:47 przez JohnnyDDZ, łącznie zmieniany 1 raz.
- JohnnyDDZ
- Przeglądacz
- Posty: 50
- Rejestracja: 15 maja 2019, 20:21
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Auto: Opel Zafira A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Robiłem pomiary sprężania 1-8 / 2-8 / 3-12 / 4-12.
Przy próbie olejowej na pierwszym cylindrze olej przelał się do drugiego cylindra. Pewnie dlatego były stuki, teraz czeka mnie ściąganie głowicy
Przy próbie olejowej na pierwszym cylindrze olej przelał się do drugiego cylindra. Pewnie dlatego były stuki, teraz czeka mnie ściąganie głowicy