pedal gazu nie reaguje
Moderator: Sebu$
- szura217
- Zafiromaniak
- Posty: 821
- Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Wrocław/Głogów
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Kolejne pytanie, pojawia się tylko ten jeden błąd, czy znikąd też pojawiają się inne?
Więc tak, mój przypadek, od kiedy kupiłem samochód pojawiał mi się regularnie check, najczęściej przy przyspieszaniu poza miastem, czyli już przy rozgrzanym silniku, tak przez dwa lata jeździłem i w sumie jeździłem, potem trafiłem na forum i postanowiłem się zainteresować tematem, regularne sczytywanie błędów i opisana na forum walka z czujnikiem spalania stukowego. Któregoś dnia silnik zgasł, i już go nie odpaliłem na ciepło. Po powrocie do domu sczytałem błędu i poza standardowymi znalazł się tam P1600. Padła decyzja sterownik do regeneracji. Po założeniu naprawionego sterownika, w końcu jest święty spokój jeżeli chodzi o błędy, odpukać dodatkowo mam wrażenie, że silnik odzyskał moc i w końcu ma kopa jak należy. Przyjemność naprawy sterownika kosztowała mnie 400zł, ale za brak checka było warto
To teraz parę słów o sterownikach w tym modelu, nie ma co kryć, wibracje i temperatura im nie służy. Nie tyle co płytce tylko połączeniom które są wykonane z cieniutkich drucików aluminiowych zatopionych w specjalnym żelu, to właśnie te połączenia się przerywają.
Więc tak, mój przypadek, od kiedy kupiłem samochód pojawiał mi się regularnie check, najczęściej przy przyspieszaniu poza miastem, czyli już przy rozgrzanym silniku, tak przez dwa lata jeździłem i w sumie jeździłem, potem trafiłem na forum i postanowiłem się zainteresować tematem, regularne sczytywanie błędów i opisana na forum walka z czujnikiem spalania stukowego. Któregoś dnia silnik zgasł, i już go nie odpaliłem na ciepło. Po powrocie do domu sczytałem błędu i poza standardowymi znalazł się tam P1600. Padła decyzja sterownik do regeneracji. Po założeniu naprawionego sterownika, w końcu jest święty spokój jeżeli chodzi o błędy, odpukać dodatkowo mam wrażenie, że silnik odzyskał moc i w końcu ma kopa jak należy. Przyjemność naprawy sterownika kosztowała mnie 400zł, ale za brak checka było warto
To teraz parę słów o sterownikach w tym modelu, nie ma co kryć, wibracje i temperatura im nie służy. Nie tyle co płytce tylko połączeniom które są wykonane z cieniutkich drucików aluminiowych zatopionych w specjalnym żelu, to właśnie te połączenia się przerywają.
niestety nie pomogły te linki, problem jest chyba nietypowy z tymi obrotami i z trybem serwisowym przy obrotach 5100 dzięki za linki.
obecnie rozważam kilka opcji:
wymiana sterownika
wymiana poduszek silnika (już kupione 4 szt, komplet) ( to w ramach wyciszenia)
sprawdzenie poprawności rozrządu coś mi tu nie grało od samego założenia
dodam że silnik jest po remoncie obecnie ma około 20000 km
czy ktoś potwierdzi że przestawienie rozrządu nie spowoduje uszkodzenia silnika, silnik będzie pracował ale nie będzie w pełnej mocy ? (dwa razy już to słyszałem nawet w serwisie opla)
EDIT
Sytuacja o której opisujesz jest bardzo prawdopodobna w tym przypadku z tematem obrotów i trybem serwisowym, że to może być przyczyna tylko sterownika,
dodam że pewnego czasu wyszukałem fachowca pod lublinem który otworzył sterownik i sprawdził wszystkie nóżki na płytce po czym stwierdził ze połączenia są ok i jak jest uszkodzony to on już tego nie naprawi, bo to już jest za mała elektronika, po czym sterownik wrócił z powrotem do silnika i tak jeździ, dodam że widziałem proces naprawy sterownika i byłem świadkiem jak facet przyszedł z uszkodzonym innym sterownikiem i on miał "urwane nóżki" w środku i miał błędy pedału gazu itp. w astrze. Ale mój musi być uszkodzony w jakimś układzie scalonym, Polecam gościa z pod Lublina jeśli koś ma uszkodzony sterownik i to tylko kwestia połączeń w sterowniku (naprawi na pewno)
dzięki za opis twojego przypadku.
obecnie rozważam kilka opcji:
wymiana sterownika
wymiana poduszek silnika (już kupione 4 szt, komplet) ( to w ramach wyciszenia)
sprawdzenie poprawności rozrządu coś mi tu nie grało od samego założenia
dodam że silnik jest po remoncie obecnie ma około 20000 km
czy ktoś potwierdzi że przestawienie rozrządu nie spowoduje uszkodzenia silnika, silnik będzie pracował ale nie będzie w pełnej mocy ? (dwa razy już to słyszałem nawet w serwisie opla)
EDIT
szura217 pisze:Kolejne pytanie, pojawia się tylko ten jeden błąd, czy znikąd też pojawiają się inne?
Więc tak, mój przypadek, od kiedy kupiłem samochód pojawiał mi się regularnie check, najczęściej przy przyspieszaniu poza miastem, czyli już przy rozgrzanym silniku, tak przez dwa lata jeździłem i w sumie jeździłem, potem trafiłem na forum i postanowiłem się zainteresować tematem, regularne sczytywanie błędów i opisana na forum walka z czujnikiem spalania stukowego. Któregoś dnia silnik zgasł, i już go nie odpaliłem na ciepło. Po powrocie do domu sczytałem błędu i poza standardowymi znalazł się tam P1600. Padła decyzja sterownik do regeneracji. Po założeniu naprawionego sterownika, w końcu jest święty spokój jeżeli chodzi o błędy, odpukać dodatkowo mam wrażenie, że silnik odzyskał moc i w końcu ma kopa jak należy. Przyjemność naprawy sterownika kosztowała mnie 400zł, ale za brak checka było warto
To teraz parę słów o sterownikach w tym modelu, nie ma co kryć, wibracje i temperatura im nie służy. Nie tyle co płytce tylko połączeniom które są wykonane z cieniutkich drucików aluminiowych zatopionych w specjalnym żelu, to właśnie te połączenia się przerywają.
Sytuacja o której opisujesz jest bardzo prawdopodobna w tym przypadku z tematem obrotów i trybem serwisowym, że to może być przyczyna tylko sterownika,
dodam że pewnego czasu wyszukałem fachowca pod lublinem który otworzył sterownik i sprawdził wszystkie nóżki na płytce po czym stwierdził ze połączenia są ok i jak jest uszkodzony to on już tego nie naprawi, bo to już jest za mała elektronika, po czym sterownik wrócił z powrotem do silnika i tak jeździ, dodam że widziałem proces naprawy sterownika i byłem świadkiem jak facet przyszedł z uszkodzonym innym sterownikiem i on miał "urwane nóżki" w środku i miał błędy pedału gazu itp. w astrze. Ale mój musi być uszkodzony w jakimś układzie scalonym, Polecam gościa z pod Lublina jeśli koś ma uszkodzony sterownik i to tylko kwestia połączeń w sterowniku (naprawi na pewno)
dzięki za opis twojego przypadku.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2017, 11:01 przez sczech, łącznie zmieniany 1 raz.
a na jaką sondę wymieniłeś ?
ja przy innej marce auta na zamienniku się przejechałem . Opowiem w skrócie : objawy miałem te same. zabrałem się za kable świece, cewke , filtry . nic nie dało. wyczyściłem wtrysk (bo to był monowtrysk) . nic nie pomogło. podejrzewałem czujnik temp . nic. podmieniłem pompe paliwa. nic nie dało. podpowiedzieli mi ludzie, żebym odpiął sondę - byłem przeciwko temu gdyż przecież kupowałem nowy zamiennik. po odpięciu sondy - jak ręką odjął. także odepnij sondę ( wtyczkę ) i pojeździj troche bez niej dla samej diagnozy.
ja przy innej marce auta na zamienniku się przejechałem . Opowiem w skrócie : objawy miałem te same. zabrałem się za kable świece, cewke , filtry . nic nie dało. wyczyściłem wtrysk (bo to był monowtrysk) . nic nie pomogło. podejrzewałem czujnik temp . nic. podmieniłem pompe paliwa. nic nie dało. podpowiedzieli mi ludzie, żebym odpiął sondę - byłem przeciwko temu gdyż przecież kupowałem nowy zamiennik. po odpięciu sondy - jak ręką odjął. także odepnij sondę ( wtyczkę ) i pojeździj troche bez niej dla samej diagnozy.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 lip 2018, 08:35
- Imię: Marcin
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Witam po raz kolejny jestem w świeżym zwiazku z Zoska i mam do was pytanie .Pierwszy zdisn po zakupie jak jezdzilem bylo wszytsko ok pozniej 2 dni stala odpalila normalnie wszytsko ok ale jak rozpoczalem jazde to byl bardza bardzo slaba reakcja na gaz ja w gaz a tu przyspieszenia tyle o ile gaz w podłoge i sie kula ino ino.Po zgaszeniu i ponownej jeździe wszytsko wróciło do normy dzisiaj tez wszystko w normi czym to mogło być spowodoane jaks problem sie zaczyna.prosze o podpowiedz z uwagi ze na razie poznaje samochód
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 lip 2018, 08:35
- Imię: Marcin
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
dzisiaj tez zauwazylem ten sam problem ale wystepuje tylko na ssaniu pozniej jest juz wszytsko ok co to moze byc>>???
-
- Świeżak
- Posty: 15
- Rejestracja: 14 maja 2017, 14:59
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Szczecin
- Auto: Opel Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
- Gender:
Miałem podobnie w astrze. Wprawdzie inny silnik, ale objawy podobne. W takim wypadku zawsze należy zacząć od 1. sczytania błędów, 2. wyczyszczenia przepustnicy wraz z krokowcem (jeżeli jest). U mnie komputer pokazał błąd czujnika wałka rozrządu. Po jego wymianie i wypucowaniu przepustnicy problem zniknął prawie. Prawie to może dlatego, że nie został skasowany błąd ale już się przyzwyczaiłem i jeżdżę dalej. Check ok.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 lip 2018, 08:35
- Imię: Marcin
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Powiem tak na zimnym jest chwilowy brak reakcji na gaz brak szarpania przepustnica wyczyszczona błędów brak później jest wszystko ok jedynie co to na kompie wychodzi ze czujnik temperatury przełamuje bo rano jak mechanik połączył przed odpaleniem to już pokazywał 40 stopni ale czy to może sprawiać problem?
Ostatnio zmieniony 29 lip 2018, 16:08 przez sheryf1979, łącznie zmieniany 2 razy.
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
Jeśli to czujnik temperatury plynu to może się tak dziać , wymienić go
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 23 lip 2018, 08:35
- Imię: Marcin
- Auto: Zafira A 1.8
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z18XE
Czujnik wymieniony ale i tak na zimny jak się dodaje gazu to jakby skokowo dostawal paliwa pozniej jest wszystko ok
- Tazz
- Zafiromaniak
- Posty: 3065
- Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: SOsnowiec
- Auto: Mercedes Benz E klasa
- Model: S211
- Oznaczenie silnika: M112
- Gender:
W przepustnicy jest jakas zebatke która lubi się wyrobić, można by wyjąć przepustnice, rozebrać i zobaczyć czy coś nie tak. No chyba ze jest problem w potencjometrze pedału gazu...
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 11 mar 2020, 18:16
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Jaroslaw
- Auto: Zafira a 1.8
- Model: Za
- Oznaczenie silnika: Z18xe
Witam, z racji ze poprzedni temat zablokowano a linki podane przez moderatora nic nie wyjaśniały wrzucam jeszcze raz.
Mam problem z zafira a 1.8 2003r. Auto zgasło podczas jazdy. Po odpaleniu pedał hamulca zrobił się twardy, swieci kontrolka kontroli trakcji. Silnik pracuje nierówno, chyba na dwa cylindry, strzela w kolektor ssący i wogole nie reaguje na pedał gazu. Spaliny są bardzo śmierdzące, wręcz gryzą. Ktoś ma jakiś pomysł?
Mam problem z zafira a 1.8 2003r. Auto zgasło podczas jazdy. Po odpaleniu pedał hamulca zrobił się twardy, swieci kontrolka kontroli trakcji. Silnik pracuje nierówno, chyba na dwa cylindry, strzela w kolektor ssący i wogole nie reaguje na pedał gazu. Spaliny są bardzo śmierdzące, wręcz gryzą. Ktoś ma jakiś pomysł?