pedal gazu nie reaguje

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
szura217
Zafiromaniak
Posty: 821
Rejestracja: 17 sie 2016, 14:28
Imię: Adrian
Lokalizacja: Wrocław/Głogów
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#31 Post autor: szura217 »

Kolejne pytanie, pojawia się tylko ten jeden błąd, czy znikąd też pojawiają się inne?

Więc tak, mój przypadek, od kiedy kupiłem samochód pojawiał mi się regularnie check, najczęściej przy przyspieszaniu poza miastem, czyli już przy rozgrzanym silniku, tak przez dwa lata jeździłem i w sumie jeździłem, potem trafiłem na forum i postanowiłem się zainteresować tematem, regularne sczytywanie błędów i opisana na forum walka z czujnikiem spalania stukowego. Któregoś dnia silnik zgasł, i już go nie odpaliłem na ciepło. Po powrocie do domu sczytałem błędu i poza standardowymi znalazł się tam P1600. Padła decyzja sterownik do regeneracji. Po założeniu naprawionego sterownika, w końcu jest święty spokój jeżeli chodzi o błędy, odpukać ;) dodatkowo mam wrażenie, że silnik odzyskał moc i w końcu ma kopa jak należy. Przyjemność naprawy sterownika kosztowała mnie 400zł, ale za brak checka było warto ;)

To teraz parę słów o sterownikach w tym modelu, nie ma co kryć, wibracje i temperatura im nie służy. Nie tyle co płytce tylko połączeniom które są wykonane z cieniutkich drucików aluminiowych zatopionych w specjalnym żelu, to właśnie te połączenia się przerywają.
Obrazek

sczech

#32 Post autor: sczech »

niestety nie pomogły te linki, problem jest chyba nietypowy z tymi obrotami i z trybem serwisowym przy obrotach 5100 dzięki za linki.
obecnie rozważam kilka opcji:
wymiana sterownika
wymiana poduszek silnika (już kupione 4 szt, komplet) ( to w ramach wyciszenia)
sprawdzenie poprawności rozrządu coś mi tu nie grało od samego założenia
dodam że silnik jest po remoncie obecnie ma około 20000 km


czy ktoś potwierdzi że przestawienie rozrządu nie spowoduje uszkodzenia silnika, silnik będzie pracował ale nie będzie w pełnej mocy ? (dwa razy już to słyszałem nawet w serwisie opla)


EDIT
szura217 pisze:Kolejne pytanie, pojawia się tylko ten jeden błąd, czy znikąd też pojawiają się inne?

Więc tak, mój przypadek, od kiedy kupiłem samochód pojawiał mi się regularnie check, najczęściej przy przyspieszaniu poza miastem, czyli już przy rozgrzanym silniku, tak przez dwa lata jeździłem i w sumie jeździłem, potem trafiłem na forum i postanowiłem się zainteresować tematem, regularne sczytywanie błędów i opisana na forum walka z czujnikiem spalania stukowego. Któregoś dnia silnik zgasł, i już go nie odpaliłem na ciepło. Po powrocie do domu sczytałem błędu i poza standardowymi znalazł się tam P1600. Padła decyzja sterownik do regeneracji. Po założeniu naprawionego sterownika, w końcu jest święty spokój jeżeli chodzi o błędy, odpukać ;) dodatkowo mam wrażenie, że silnik odzyskał moc i w końcu ma kopa jak należy. Przyjemność naprawy sterownika kosztowała mnie 400zł, ale za brak checka było warto ;)

To teraz parę słów o sterownikach w tym modelu, nie ma co kryć, wibracje i temperatura im nie służy. Nie tyle co płytce tylko połączeniom które są wykonane z cieniutkich drucików aluminiowych zatopionych w specjalnym żelu, to właśnie te połączenia się przerywają.

Sytuacja o której opisujesz jest bardzo prawdopodobna w tym przypadku z tematem obrotów i trybem serwisowym, że to może być przyczyna tylko sterownika,
dodam że pewnego czasu wyszukałem fachowca pod lublinem który otworzył sterownik i sprawdził wszystkie nóżki na płytce po czym stwierdził ze połączenia są ok i jak jest uszkodzony to on już tego nie naprawi, bo to już jest za mała elektronika, po czym sterownik wrócił z powrotem do silnika i tak jeździ, dodam że widziałem proces naprawy sterownika i byłem świadkiem jak facet przyszedł z uszkodzonym innym sterownikiem i on miał "urwane nóżki" w środku i miał błędy pedału gazu itp. w astrze. Ale mój musi być uszkodzony w jakimś układzie scalonym, Polecam gościa z pod Lublina jeśli koś ma uszkodzony sterownik i to tylko kwestia połączeń w sterowniku (naprawi na pewno)
dzięki za opis twojego przypadku.
Ostatnio zmieniony 02 lut 2017, 11:01 przez sczech, łącznie zmieniany 1 raz.

Zafirodriver

#33 Post autor: Zafirodriver »

a na jaką sondę wymieniłeś ?

ja przy innej marce auta na zamienniku się przejechałem . Opowiem w skrócie : objawy miałem te same. zabrałem się za kable świece, cewke , filtry . nic nie dało. wyczyściłem wtrysk (bo to był monowtrysk) . nic nie pomogło. podejrzewałem czujnik temp . nic. podmieniłem pompe paliwa. nic nie dało. podpowiedzieli mi ludzie, żebym odpiął sondę - byłem przeciwko temu gdyż przecież kupowałem nowy zamiennik. po odpięciu sondy - jak ręką odjął. także odepnij sondę ( wtyczkę ) i pojeździj troche bez niej dla samej diagnozy.

sheryf1979
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2018, 08:35
Imię: Marcin
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#34 Post autor: sheryf1979 »

Witam po raz kolejny jestem w świeżym zwiazku z Zoska i mam do was pytanie .Pierwszy zdisn po zakupie jak jezdzilem bylo wszytsko ok pozniej 2 dni stala odpalila normalnie wszytsko ok ale jak rozpoczalem jazde to byl bardza bardzo slaba reakcja na gaz ja w gaz a tu przyspieszenia tyle o ile gaz w podłoge i sie kula ino ino.Po zgaszeniu i ponownej jeździe wszytsko wróciło do normy dzisiaj tez wszystko w normi czym to mogło być spowodoane jaks problem sie zaczyna.prosze o podpowiedz z uwagi ze na razie poznaje samochód

sheryf1979
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2018, 08:35
Imię: Marcin
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#35 Post autor: sheryf1979 »

dzisiaj tez zauwazylem ten sam problem ale wystepuje tylko na ssaniu pozniej jest juz wszytsko ok co to moze byc>>???

Solid
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2017, 14:59
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Opel Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#36 Post autor: Solid »

Miałem podobnie w astrze. Wprawdzie inny silnik, ale objawy podobne. W takim wypadku zawsze należy zacząć od 1. sczytania błędów, 2. wyczyszczenia przepustnicy wraz z krokowcem (jeżeli jest). U mnie komputer pokazał błąd czujnika wałka rozrządu. Po jego wymianie i wypucowaniu przepustnicy problem zniknął prawie. Prawie to może dlatego, że nie został skasowany błąd ale już się przyzwyczaiłem i jeżdżę dalej. Check ok.

sheryf1979
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2018, 08:35
Imię: Marcin
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#37 Post autor: sheryf1979 »

Powiem tak na zimnym jest chwilowy brak reakcji na gaz brak szarpania przepustnica wyczyszczona błędów brak później jest wszystko ok jedynie co to na kompie wychodzi ze czujnik temperatury przełamuje bo rano jak mechanik połączył przed odpaleniem to już pokazywał 40 stopni ale czy to może sprawiać problem?
Ostatnio zmieniony 29 lip 2018, 16:08 przez sheryf1979, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#38 Post autor: Tazz »

Jeśli to czujnik temperatury plynu to może się tak dziać , wymienić go :)
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

sheryf1979
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 23 lip 2018, 08:35
Imię: Marcin
Auto: Zafira A 1.8
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE

#39 Post autor: sheryf1979 »

Czujnik wymieniony ale i tak na zimny jak się dodaje gazu to jakby skokowo dostawal paliwa pozniej jest wszystko ok

Solid
Świeżak
Posty: 15
Rejestracja: 14 maja 2017, 14:59
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Szczecin
Auto: Opel Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z18XE
Gender:

#40 Post autor: Solid »

Coś jakby przepustnica szykowała się na emeryturę. Spróbuj podmiankę. Nie podałeś skąd jesteś. Może forumowicz z Twojej okolicy by pomógł?

Awatar użytkownika
Tazz
Zafiromaniak
Posty: 3065
Rejestracja: 25 cze 2017, 11:23
Imię: Marcin
Lokalizacja: SOsnowiec
Auto: Mercedes Benz E klasa
Model: S211
Oznaczenie silnika: M112
Gender:

#41 Post autor: Tazz »

W przepustnicy jest jakas zebatke która lubi się wyrobić, można by wyjąć przepustnice, rozebrać i zobaczyć czy coś nie tak. No chyba ze jest problem w potencjometrze pedału gazu...
Byly:
Astra F 1.6 htb
Omega 2.2 sedan
Zafira (z19dth + virus)
Zafira OPC (z20leh)
Przejściowe
VW polo (1.6) htb
seat Cordoba Vario (1.6)
Ford Focus (1.6 TDCI) Htb
Żonowozy:
audi A4 1999 (1.6)
Daihatsu Materia 2008 (1.3)
Obecnie:
Mercedes W211 3.2 V6
Romet ZK 125 FX

Dahulak
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2020, 18:16
Imię: Dawid
Lokalizacja: Jaroslaw
Auto: Zafira a 1.8
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z18xe

#42 Post autor: Dahulak »

Witam, z racji ze poprzedni temat zablokowano a linki podane przez moderatora nic nie wyjaśniały wrzucam jeszcze raz.
Mam problem z zafira a 1.8 2003r. Auto zgasło podczas jazdy. Po odpaleniu pedał hamulca zrobił się twardy, swieci kontrolka kontroli trakcji. Silnik pracuje nierówno, chyba na dwa cylindry, strzela w kolektor ssący i wogole nie reaguje na pedał gazu. Spaliny są bardzo śmierdzące, wręcz gryzą. Ktoś ma jakiś pomysł?

Dahulak
Posty: 2
Rejestracja: 11 mar 2020, 18:16
Imię: Dawid
Lokalizacja: Jaroslaw
Auto: Zafira a 1.8
Model: Za
Oznaczenie silnika: Z18xe

#43 Post autor: Dahulak »

Rozrząd niby na znakach wiec nie przeskoczył, auto przestało odpalać. Ktoś podpowie co mogło pójść?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”