Wymiana uszczelniacza wału korbowego 2,0 DTI

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
saygon
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 06 sty 2020, 11:17
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Unislaw
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: x20dtl

Wymiana uszczelniacza wału korbowego 2,0 DTI

#1 Post autor: saygon »

witam wszystkich czy wymienial juz ktos uczelniacz na wale korbowym w 2,0 DTI?? Musze to zrobic bo olej zacząl tamtędy uciekac i moje pytanie dotyczy jedyne tego czy trzeba zdemontowac rozrząd czy obedzie sie bez tego ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#2 Post autor: Dziadek13 »

firma CORTECO polecam komplet czyli koło i uszczelniacz.
Uszczelniacz jest zaraz za kołem pasowym a dopiero dalej jest koło od rozrządu,odkręcasz wyciągasz uszczelniacz wciskasz nowy i przykręcasz.Pod warunkiem, że śruba mocująca koło pójdzie bez problemu ze śrubą będziesz miał problem.Klucz musi być mocny wał zablokować na wieńcu koła zamachowego przy pomocy wkrętaka o blok silnika ,jest takie miejsce z przodu.Dobrze mieć klucz udarowy pneumatyczny.Warto kupić komplet czyli koło i uszczelniacz,koło dla tego bo guma jest już na pewno popękana i za chwile przyjdzie ci wymieniać koło bo będzie trzepać kołem i paskiem i silnikiem.

saygon
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 06 sty 2020, 11:17
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Unislaw
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: x20dtl

#3 Post autor: saygon »

dziekuje za cenne informacje ,i ciesze sie ze nie trzeba rozrządu rozbierać ,tak jak juz wymienie komplet razem z kolem tylko narazie obserwuje to bo troszke ustało zobacze co bedzie dalej a tak przy okazji ...jak wyglada wymiana uszczelniacza tego u gory na wałku rozrządu?? Tu pewnie nie obedzdzie sie bez demontażu rozrządu ?
Ostatnio zmieniony 29 lut 2020, 13:28 przez saygon, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#4 Post autor: Dziadek13 »

saygon pisze: 29 lut 2020, 13:27 jak wyglada wymiana uszczelniacza tego u gory na wałku rozrządu?? Tu pewnie nie obedzdzie sie bez demontażu rozrządu ?
Jaki u góry??, nad kołem pasowym masz pompe wody jak cieknie to ją wykręcasz i wymieniasz nic nie demontujesz tylko wymieniasz płyn chlodniczy bo stary zleci.
Pokaż gdzie masz uszczelniacz na wałku rozrządu.

Obrazek

saygon
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 06 sty 2020, 11:17
Imię: Jarosław
Lokalizacja: Unislaw
Auto: Opel Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: x20dtl

#5 Post autor: saygon »

no teraz widze jak wyglada dti z profilu i zastanawiam sie gdzie by moło jeszcze przepuszczać olej ? moze spod pokrywy zaworów oprócz tego uszczelniacza na wale :mysli:

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#6 Post autor: Dziadek13 »

Trza to umyć i obserwować skąd leci a nie w ciemno szukać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”