Tymczasowy ratunek dla zapowietrzających się Zafir.

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

Tymczasowy ratunek dla zapowietrzających się Zafir.

#1 Post autor: Dek »

Witam

Jak wielu kolegów z forum również i ja mam problem z zapowietrzającą się zafirą przez przelewy.

A ponieważ pogoda jest paskudna i zabawa w wymianę uszczelniaczy trawersów (wtryskiwaczy) w warunkach garażowych nie wchodzi w grę, postanowiłem więc rozwiązać tymczasowo problem w inny sposób.

Ale po kolei jak do tego doszło:
W lato zafirka chodziła bez problemów ale jak przyszły pierwsze mrozy zaczęły się problemy z porannym odpalaniem. Dziwna była losowość tych problemów. Na początku nie mogłem znaleźć żadnej zależności, aż któregoś dnia oświeciło mnie i .... okazało się, że problemy z porannym zapalaniem były tylko wtedy gdy poziom paliwa był poniżej połowy. Po parudniowych testach okazało się, że jeżeli paliwo jest poniżej połowy baku to poziom paliwa jest również poniżej (w połowie) pompy czego efektem jest powstawanie podciśnienia powodującego grawitacyjny odpływ paliwa z pompy do baku. Oczywiście jeżeli układ był by szczelny nie było by problemów no ale u mnie zasysało powietrze poprzez przelewy wtrysków więc i paliwo odpływało z pompy.

Więc w pierwszej kolejności wymieniłem rurki przelewowe wraz z trójnikami, niestety nie pomogło. Ale biorąc pod uwagę, że podczas odpowietrzania układu pompa próżniowa zasysała brudne paliwo (prawie czarne) wiec podejrzenia padły na uszczelniacze wtrysków (te metalowo gumowe oringi).

Najprostszym rozwiązaniem było by oddać mechanikowi - niech robi. No ale zbliżają się święta i są ważniejsze wydatki. Samodzielna robota w zimnym garażu też nie wchodzi w grę bo tylko zmarznę a i tak uziemię sobie samochód na parę dni.

Wybór padł na rozwiązanie tymczasowe ale niesamowicie skuteczne. :mrgreen:
Zdjęcia mówią same za siebie.

Obrazek
Obrazek

Pojemność zbiorniczka to 100ml.
Po przejechaniu około 150 km zapełnił się w połowie ropą z domieszką oleju - wniosek, a jednak nieszczelne trawersy.

To paliwo jest do wylania (takiego czegoś raczej nie powinno się wlewać z powrotem do baku).
Ogólnie przeliczając dodatkowo zużywam jakieś 300ml na 1000 km więc nieznacznie zwiększa się spalanie, za to pompa nie dostaje na zasilaniu żadnego syfu z przelewów.

Jak się zrobi ciepło to sobie wymienię uszczelniacze ale na tą chwilę zostawię to dziwaczne rozwiązanie i z uśmiechem na twarzy idę co rano do samochodu i odpalam go sobie bez stresów.
Czy -5 czy -25 samochodzik robi rano bruum i jedzie. A to cieszy.

Pozdrawiam

Anony Mous

#2 Post autor: Anony Mous »

Ciekawe rozwiązanie. Czyli odpływ skierować do pojemniczka i wszystko ??

Przy okazji pytanie: czy wymiana tych uszczelniaczy jest trudna i kosztowna ??

sQcha

#3 Post autor: sQcha »

celius pisze:Ciekawe rozwiązanie. Czyli odpływ skierować do pojemniczka i wszystko ??

Przy okazji pytanie: czy wymiana tych uszczelniaczy jest trudna i kosztowna ??
Same uszczelki nie są drogie, większość kosztu, to robocizna, ale już nie pamiętam ile dawałem.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#4 Post autor: Dziadek13 »

Możesz tu troche poczytać co i jak bo po co przepisywać co zostało już napisane.
Uszczelniacze i trawersy

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#5 Post autor: Dek »

celius pisze:Ciekawe rozwiązanie. Czyli odpływ skierować do pojemniczka i wszystko ??
Tak, ale koniecznie trzeba pamiętać o dobrym zaślepieniu przewodu idącego do pompy.
celius pisze: Przy okazji pytanie: czy wymiana tych uszczelniaczy jest trudna i kosztowna ??
uszczelki 4x około 35 + inne oringi gumowe 4 x 5 + koszty wymiany: mechanik 200-300 lub samodzielnie 1-2 dni roboty (zależy od wprawy no i konieczności kupienia uszczelek "innych" które też trzeba wymienić).

Jest trochę tego na forum na temat wymiany tych uszczelnień.

pozdrawiam

negatyf

#6 Post autor: negatyf »

Witam

Czy zaślepienie powrotu w pompie nie będzie miało jakiś negatywnych skutków dla samej pompy? Nie zatrze się?

Pytam bo dziś tak właśnie zrobiłem i wszystko ładnie pięknie, auto odpala bez problemu, ale czy aby mu to nie zaszkodzi.
Nie znam budowy tej pompy dlatego pytam.

pozdrawiam

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#7 Post autor: Dek »

Ta rurka wracająca do pompy łączy się tuż przed pompą z dopływem paliwa z baku, wiec jej zaślepienie nic nie szkodzi. Przez tą rurkę wracał do obiegu tylko nadmiar paliwa z przelewów.

W tym przypadku to nadmiarowe paliwo wraca do zbiorniczka i tyle.

Jeżeli to paliwo z powrotów nie jest przeźroczyste lub jest prawie czarne nie wlewaj go z powrotem do baku. ( to oznacza że zmieszało się z olejem silnikowym )

I pilnuj tego zbiorniczka żeby się nie przelało (ja nie dokręcam zakrętki, żeby w razie przepełnienia po prostu wylało się - to nie może być szczelne )

A i jeszcze jedno - to czy to rozwiązanie pomogło okaże się dopiero jak samochód postoi z jeden dzień (minimum 12 godzin).

A jeżeli nie będzie problemów z zapalaniem przy prawie pustym baku to już 100% pewności, że problemy sprawiały nieszczelne przelewy lub uszczelniacze wtrysków (trawersów).

pozdrawiam

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#8 Post autor: Harry200 »

Na krótko jak się nie ma czasu to jest dobre,na dłuższą metę jak robie dziennie 160 km do pracy to trochę kłopotliwe,ale wiadomo lepsze to niż zarzynanie pompy olejem z nieszczelnych trawersów... :piwo:

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#9 Post autor: Dek »

Najważniejsze, że nie idę rano do samochodu z duszą na ramieniu myśląc: "zapali czy nie zapali".

Przyjdzie wiosna to i zrobi się przelewy, a do tego czasu raz na trzy dni wylewam zawartość zbiorniczka. Uzbierałem z 1,5 litra już przez te dwa miesiące, a teraz się zastanawiam na co zagospodarować to nienadającą się do silnika paliwo.

pozdrawiam

Maronia248972

#10 Post autor: Maronia248972 »

Dek, Witam . Proszę o wysłanie lub wstawienie fotek z tematu
Tymczasowy ratunek dla zapowietrzających się Zafir
mareksarniak@o2.pl

aleks1641
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 08 paź 2015, 14:47
Imię: Bogdan
Lokalizacja: Nowa Ruda
Auto: Opel Zafira A 2.0dtl
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X20DTH.
Gender:

#11 Post autor: aleks1641 »

witam podepnę się do tematu miałem podobny przypadek ze po niżej polowy baku moja zośka potrafiła się zapowietrzać powymieniałem wężyki przelewowe filtr uszczelnienia a i to nieraz jej się to przydarzało dalej, paliwo mam na powrocie czyste co oznacza ze uszczelnienia wtrysków ok wiec zastosowałem elektryczną dodatkowa pompę paliwa o niskim ciśnieniu 0,2 bar przed filtrem paliwa teraz zero problemow zośka śmiga aż milo
Ostatnio zmieniony 12 lut 2016, 10:48 przez aleks1641, łącznie zmieniany 1 raz.
aleks1641

Janus
Zafiromaniak
Posty: 1162
Rejestracja: 31 gru 2014, 21:17
Imię: Janusz
Lokalizacja: Pruszków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#12 Post autor: Janus »

aleks1641 pisze:witam podepnę się do tematu miałem podobny przypadek ze po niżej polowy baku moja zośka potrafiła się zapowietrzać powymieniałem wężyki przelewowe filtr uszczelnienia a i to nieraz jej się to przydarzało dalej, paliwo mam na powrocie czyste co oznacza ze uszczelnienia wtrysków ok wiec zastosowałem elektryczną dodatkowa pompę paliwa o niskim ciśnieniu 0,2 bar przed filtrem paliwa teraz zero problemow zośka śmiga aż milo
Jest to czasami najmniej czasochłonne rozwiązanie (dodatkowa pompa). Też miałem montować, ale przy wymianie filtra paliwa podłączałem taką pompę do odpowietrzania. Jak zobaczyłem pod jakim ciśnieniem tryska paliwo z powrotu z pompy wtryskowej, to spasowałem. Generalnie wydajność pompy skrzydełkowej jest dużo większa niż elektrycznej, i ta elektryczna jest "wąskim gardłem". Jeżeli kiedyś wstawię sobie pompę elektryczną, to tylko na równoległym przewodzie paliwowym, jako wspomaganie przed rozruchem pompy wtryskowej.
Janusz

bynio1991

#13 Post autor: bynio1991 »

Zdjęcie się nie pojawia... mogę wiedzieć od czego stosujecie te zbiorniczki ? Mają być rozumiem z otworami w pokrywce dla odpowietrzania ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#14 Post autor: Dziadek13 »

bynio1991 pisze:Zdjęcie się nie pojawia...
A co konkretnie chcesz wiedzieć ?.

adamszela

#15 Post autor: adamszela »

Halo Dek jak się z tobą skontaktować? Nie otwierają mi się te dwie fotki, a zafcia nie chce rano odpalić! Proszę o pomoc! Jeśli je masz to czy możesz przesłać? adamszela@o2.pl. Pozdrawiam :piwo:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”