Witajcie wszyscy! Temat oczywiście wałkowany milion razy na forach, ale chciałbym go trochę rozwinąć. Silnik Z16XEP, 160 tysięcy przebiegu 2007 rok. Objawy są dość książkowe - przy delikatnym dodawaniu gazu, głównie przy obrotach oscylujących w granicach 1800-2200 auto szarpie. Na mój laicki umysł wyglada to tak, jakby przycinało dopływ paliwa. Jak w Tavrii (x lat temu) mialem przytkany filterek paliwa to tak właśnie się działo za czyszczenie przepustnicy się zabiorę w weekend, natomiast czy warto zabrać się za wymianę egr-u? Wymieniałem ostatnio termostat i z ciekawości zajrzałem jak dostęp do tego ustrojstwa wyglada i wydaje mi się ze będzie problem z wymianą. Śruby mocujące - dolne - wyglądają na tak zmęczone i przerdzewiałe, zapieczone ze raczej nie odkręcę ich na samochodzie. Pytanie moje pojawia się teraz takie. Czy egr jest przykręcony bezpośrednio do silnika, czy do obudowy termostatu?
Czy dużo zachodu jest ze zdjęciem samej obudowy? Oczywiście chodzi mi o te cześć z samym termostatem i z wyjściem przewodów na nagrzewnicę. Czy ktoś już przeprowadzał taką operację? Co z potrzebnymi uszczelkami? Po numerach czesci są zapewne dostępne od ręki?
Dużo pytań, ale nie mam jeszcze żadnych odpowiedzi, za które z góry dziękuję
Zafira B, przepustnica? Egr?
- Pszczyna
- Zafiromaniak
- Posty: 2265
- Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
- Imię: Dariusz
- Lokalizacja: Oberschlesien
- Auto: Zafira B 1,9
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
To ci powinno zobrazować
Mój garaż ----- viewtopic.php?f=87&t=32387&p=477253#p477253
- janekW67
- Zafiromaniak
- Posty: 4085
- Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
- Imię: Janek
- Lokalizacja: Słupca
- Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z18XER
- Gender:
- Kontakt:
Rozgrzej silnik do ponad 100-tu stopni, następnie go wyłącz i wypnij wtyczkę z EGR-a. Po czym, uruchom silnik ponownie. Jeśli poczujesz zwiększoną moc i wyskoczy ci błąd P1405, tzn. że masz uszkodzony zawór EGR.stefan535 pisze: ↑09 lut 2021, 21:19 Witajcie wszyscy! Temat oczywiście wałkowany milion razy na forach, ale chciałbym go trochę rozwinąć. Silnik Z16XEP, 160 tysięcy przebiegu 2007 rok. Objawy są dość książkowe - przy delikatnym dodawaniu gazu, głównie przy obrotach oscylujących w granicach 1800-2200 auto szarpie. Na mój laicki umysł wyglada to tak, jakby przycinało dopływ paliwa. Jak w Tavrii (x lat temu) mialem przytkany filterek paliwa to tak właśnie się działo za czyszczenie przepustnicy się zabiorę w weekend, natomiast czy warto zabrać się za wymianę egr-u? Wymieniałem ostatnio termostat i z ciekawości zajrzałem jak dostęp do tego ustrojstwa wyglada i wydaje mi się ze będzie problem z wymianą. Śruby mocujące - dolne - wyglądają na tak zmęczone i przerdzewiałe, zapieczone ze raczej nie odkręcę ich na samochodzie. Pytanie moje pojawia się teraz takie. Czy egr jest przykręcony bezpośrednio do silnika, czy do obudowy termostatu?
Czy dużo zachodu jest ze zdjęciem samej obudowy? Oczywiście chodzi mi o te cześć z samym termostatem i z wyjściem przewodów na nagrzewnicę. Czy ktoś już przeprowadzał taką operację? Co z potrzebnymi uszczelkami? Po numerach czesci są zapewne dostępne od ręki?
Dużo pytań, ale nie mam jeszcze żadnych odpowiedzi, za które z góry dziękuję
Oczywiście!