Problem ze wspomaganiem kierownicy
Moderator: Sebu$
marwisn
Tutaj masz wszystko co znalazłem na tę chwilę
http://jj-am.no-ip.org/~terek/zafira/ehps/EHPS.rar
Po numerze VIN data produkcji wyszła mi 2000-09-09 a od 200-05 była montowana pompa TRW Generacja 2. Z TIS-a wynika że różnią się ciśnieniem, (TRW Gen 1 10Bar, TRW Gen 2 80Bar). Pomp nie można montować zamiennie, chyba że cały system wspomagania.
I tu nasuwa mi się pytanie czy na pewno miałeś zamontowaną dobrą pompę.
Schemat elektryczny znajdę ci jutro bo dzisiaj już nie dam rady, aha jeszcze jedno nie ma żadnych czujników więc komp nic nie pokaże .
Pozdrawiam
Tutaj masz wszystko co znalazłem na tę chwilę
http://jj-am.no-ip.org/~terek/zafira/ehps/EHPS.rar
Po numerze VIN data produkcji wyszła mi 2000-09-09 a od 200-05 była montowana pompa TRW Generacja 2. Z TIS-a wynika że różnią się ciśnieniem, (TRW Gen 1 10Bar, TRW Gen 2 80Bar). Pomp nie można montować zamiennie, chyba że cały system wspomagania.
I tu nasuwa mi się pytanie czy na pewno miałeś zamontowaną dobrą pompę.
Schemat elektryczny znajdę ci jutro bo dzisiaj już nie dam rady, aha jeszcze jedno nie ma żadnych czujników więc komp nic nie pokaże .
Pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
marwisn, Co do ładowania to najprostszą metoda jest pomiar miernikiem na akumulatorze: Podłaczasz plus do plusa, minus do minusa i na pracujacym aucie na mierniku powinno byc około 14V.
Co do elektrycznego podłaczenia pompy to jest ona zabezpieczona bezpiecznikiem-80A- który znajduje się w komorze silnika (skrzynka bezpieczników nad akumulatorem). Aha i przy tej skrzynce znajduje sie równiez wtyczka idąca od pompy wspomagania, jeśli dochodzi do niej dwa kabelki to na obu po uruchomieniu auta powinieneś miec napiecie około 14V - jeśli tak nie będzie pompa nie zadziała.
Przy wersji 3 kablowej na dwóch prąd-14v, a pozostały trzeci diagnostyka.
Gdzieś na forum jest nawet opisane który kolor kabelka jest czym
A co do wieku pompy-1,5 roku- ale jak sądzę zakładałeś uzywkę??
marwisn,Przypomniałem sobie jeszcze jedno: jak bedziesz sprawdzał ładowanie to zrób najpierw jak wyzej, czyli na samym aku, a później spróbuj wziąśc masę miernika z silnika, jeśli będą jakies znaczące różnice w pomiarach to znaczyc może ze masz problem z masą w instalacji elektrycznej auta.
Co do elektrycznego podłaczenia pompy to jest ona zabezpieczona bezpiecznikiem-80A- który znajduje się w komorze silnika (skrzynka bezpieczników nad akumulatorem). Aha i przy tej skrzynce znajduje sie równiez wtyczka idąca od pompy wspomagania, jeśli dochodzi do niej dwa kabelki to na obu po uruchomieniu auta powinieneś miec napiecie około 14V - jeśli tak nie będzie pompa nie zadziała.
Przy wersji 3 kablowej na dwóch prąd-14v, a pozostały trzeci diagnostyka.
Gdzieś na forum jest nawet opisane który kolor kabelka jest czym
A co do wieku pompy-1,5 roku- ale jak sądzę zakładałeś uzywkę??
marwisn,Przypomniałem sobie jeszcze jedno: jak bedziesz sprawdzał ładowanie to zrób najpierw jak wyzej, czyli na samym aku, a później spróbuj wziąśc masę miernika z silnika, jeśli będą jakies znaczące różnice w pomiarach to znaczyc może ze masz problem z masą w instalacji elektrycznej auta.
Ostatnio zmieniony 19 cze 2010, 13:59 przez firek, łącznie zmieniany 1 raz.
tEREk, firek wielkie dzięki za odpowiedzi .
Jutro uzbrojony w miernik chcę się dobrać do tego usrtojstwa.
Z jakiejś ruskiej strony pobrałem program TIS2000. Bardzo dokładne schematy, z rysunkami podzespołów, wtyczek i diagramami przepływu prądu.
Co do wymienianej pompy to robił to poprzedni właściciel. Twierdzi, że założono regenerowaną pompę. Domyślam się, że regenerowana = inna/używana.
Dane z faktury dotyczącej wymiany :
przekładnia kierownicza /hudraulika/ Astra G TRW 422 604 - nr kataogowy DSR731 HA
Jutro uzbrojony w miernik chcę się dobrać do tego usrtojstwa.
Z jakiejś ruskiej strony pobrałem program TIS2000. Bardzo dokładne schematy, z rysunkami podzespołów, wtyczek i diagramami przepływu prądu.
Co do wymienianej pompy to robił to poprzedni właściciel. Twierdzi, że założono regenerowaną pompę. Domyślam się, że regenerowana = inna/używana.
Dane z faktury dotyczącej wymiany :
przekładnia kierownicza /hudraulika/ Astra G TRW 422 604 - nr kataogowy DSR731 HA
Panowie a ja mam tylko takie pytanko. Sprawdzałem u siebie ładowanie i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, światłach jest 14.10V. Przy włączonej klimie, radiu, światłach, jest 13.8V. Przy skręconych kołach do oporu, że pompa jęczy spada do 12.4V. Tak ma być? Jak podwyższe trochę obroty, to mniej spada
nie będę zakładał nowego tematy, a pytanie mam takie:
w korku od zbiorniczka wspomagania jest bagnet. czy nr 1 mówi o stanie "max" a nr 2 o stanie "min"? bo u mnie płynu jest tyle ile pokazuje nr 3. kiera kręci się ok, nie zauważam problemu w działaniu. tylko czy muszę specjalnie lecieć do sklepu i kupować płyn, czy mogę tak jeździć? bo brakuje dosłownie kilku ml
w korku od zbiorniczka wspomagania jest bagnet. czy nr 1 mówi o stanie "max" a nr 2 o stanie "min"? bo u mnie płynu jest tyle ile pokazuje nr 3. kiera kręci się ok, nie zauważam problemu w działaniu. tylko czy muszę specjalnie lecieć do sklepu i kupować płyn, czy mogę tak jeździć? bo brakuje dosłownie kilku ml
Sprawdziłem u siebie. Zarówno na akumulatorze, jak i na zasilaniu pompy jest 13,8 V.
W niedziele poczyściłem wszystkie styki i zaciski.
Do dzisiaj zanikło 1 raz. Kolejny raz zanikło na kilka sekund jak miałem na maxa skręcone koła.
Ogólnie jest dużo lepiej. Zastanawiam się czy zaoksydowane połączenia mogą wpływać na spadki napięć .
W niedziele poczyściłem wszystkie styki i zaciski.
Do dzisiaj zanikło 1 raz. Kolejny raz zanikło na kilka sekund jak miałem na maxa skręcone koła.
Ogólnie jest dużo lepiej. Zastanawiam się czy zaoksydowane połączenia mogą wpływać na spadki napięć .
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolego, właściwie w tym pytaniu zawarta jest już odpowiedź. A dla pewności, np. doprowadź we własnym zakresie do wyraźnych wykwitów na klemach akumulatora, a jeszcze nie dokręć dobrze śrub na klemach, a po pewnym czasie dowiesz się o skutkach takich zaniedbań.marwisn pisze: Zastanawiam się czy zaoksydowane połączenia mogą wpływać na spadki napięć .
Na temat tego wspomagania to powoli można książkę pisać.
Objawy od początku do chwili obecnej:
1. Zanikało raz po raz.
2. Było zawsze od rana potem brak.
3. Po czyszczeniu wtyczek i złącz było ciągle przez 3 dni.
4. Obecnie brak, pokazuje się okazjonalnie.
Ładowanie mam 13,8 V. Na forum opel24 wiele osób sugeruje, że wartość poniżej 14 V oznacza problemy z ładowaniem i pompa "nie widzi" pracującego silnika.
Czy moglibyście koledzy podać mi jakie macie wartości napięcia ładowania na wolnych obrotach i przy obrotach około 4000 rpm.
Podajcie też jakie wartości macie przy załączonych światłach, radiu, a jakie bez.
Z góry dziekuję za poświecenie odrobiny czasu na ten teścik
Objawy od początku do chwili obecnej:
1. Zanikało raz po raz.
2. Było zawsze od rana potem brak.
3. Po czyszczeniu wtyczek i złącz było ciągle przez 3 dni.
4. Obecnie brak, pokazuje się okazjonalnie.
Ładowanie mam 13,8 V. Na forum opel24 wiele osób sugeruje, że wartość poniżej 14 V oznacza problemy z ładowaniem i pompa "nie widzi" pracującego silnika.
Czy moglibyście koledzy podać mi jakie macie wartości napięcia ładowania na wolnych obrotach i przy obrotach około 4000 rpm.
Podajcie też jakie wartości macie przy załączonych światłach, radiu, a jakie bez.
Z góry dziekuję za poświecenie odrobiny czasu na ten teścik
Pisałem o tym parę postów wcześniej
darkp1 pisze:Panowie a ja mam tylko takie pytanko. Sprawdzałem u siebie ładowanie i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach, światłach jest 14.10V. Przy włączonej klimie, radiu, światłach, jest 13.8V. Przy skręconych kołach do oporu, że pompa jęczy spada do 12.4V. Tak ma być? Jak podwyższe trochę obroty, to mniej spada