[B 1.7CDTi]Blokowanie kół przy ruszaniu

Zawieszenie, koła, podwozie, układ kierowniczy, hamulce, opony itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
jacek_opel
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 15 mar 2014, 10:01
Lokalizacja: Kraków
Model:

[B 1.7CDTi]Blokowanie kół przy ruszaniu

#1 Post autor: jacek_opel »

Witam.
Mam problem przy ruszaniu oraz powolnej jeździe. Coś powoduje objaw tak jakby "włożonego kija" którego trzeba złamać. Wiem że brzmi to śmiesznie ale nie bardzo wiem jak Wam wytłumaczyć. Wyobraźmy sobie że stojąc sadzę w alu kija który zablokuje się o McPerosna. Dopóki ten kij nie pęknie to nie ruszę autem. Analogicznie podczas np dotaczania się np do świateł powiedzmy 1 KM/H potrafi zatrzymać się w jednej chwili tak jakby właśnie taki kij zablokował koło. Nie jest to kwestia hamulców czyli ciężkiego ruszania. Jak ruszy to nie ma problemu z niczym.
Oczywiście przy ruszaniu (ja to nazywam przełamaniem) skrzynia dostaje obciążenie i tym samym lewarek skacze jak dziki. Takie przełamania doprowadziły już do rozwalenia przedniej poduszki od skrzyni (oczywiście wymieniłem). Kierownica cały czas jest prosto (miałem przypadek z zatartym przegubem zewnętrznym w innym aucie. powodowało to efekt skręcającej kierownicy).
Czy macie jakieś pomysły co mogło paść (lub pada)?
pozdrawiam wszystkich

PETERSS
Mieszkaniec
Posty: 216
Rejestracja: 22 cze 2015, 21:32
Imię: Piotr
Lokalizacja: Jelenia Góra
Auto: Opel Zafira B Cosmo 1.9 CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: PETERSS »

Musisz podłączyć kompa pod auto sprawdzić błędy , odczytać bloki pomiarowe w systemie kontroli trakcji.
Prawdopodobnie, któryś czujnik przy kole wysyła inne wartości , sterownik widzi różne predkosci kół wtedy probuje wyrównać te prędkość przez blokowanie koła lub kół tak jak u Ciebie to opisujesz.
Oczywiście to tylko przypuszczenie usterka może być inna ale to obstawiam bo miałem to samo w merivie. Przyczyną był pęknięty metalowy pierścień abs w prawym kole z przodu.

jacek_opel
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 15 mar 2014, 10:01
Lokalizacja: Kraków
Model:

#3 Post autor: jacek_opel »

Dzięki za odpowiedź.
W tym wypadku to raczej jakaś usterka mechaniczna. Robiłem nawet test podnosząc auto w pozycji gdzie czułem zablokowane koło. Po podniesieniu przekręcić do przodu koło można było ręką. Oczywiście z wyczuwalnym chwilowym oporem.

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#4 Post autor: barek16 »

W czasie jazdy kiedy odpuscisz gaz i za chwilę wciśniesz go znów lewarek biegów rusza się do przodu i do tyłu ? Sprawdź tak na różnych biegach.

jacek_opel
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 15 mar 2014, 10:01
Lokalizacja: Kraków
Model:

#5 Post autor: jacek_opel »

tak, rusza się. Choć nie tak bardzo jak przy ruszaniu gdy jest "zablokowana". Jutro planuję wymianę poduszki od łapy skrzyni (tą pod aku). Dam znać o efektach

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#6 Post autor: barek16 »

Jeśli nie ma błędu od ESP to ja obstawiałbym mechaniczny problem w sprzęgle/skrzyni.

jacek_opel
Świeżak
Posty: 7
Rejestracja: 15 mar 2014, 10:01
Lokalizacja: Kraków
Model:

#7 Post autor: jacek_opel »

wymieniłem poduszkę (stara faktycznie była pęknięta). Niestety problem nie ustępuje. To co zauważyłem to problem jest na załączonym biegu. Jeżeli toczy się z górki - nic nie blokuje. Stąd decyzja - wyciągamy skrzynię.
I tu pytanie do znawców tematu wyciągania :) Czy wyjdzie bez odkręcania sanek ?

Awatar użytkownika
barek16
Mieszkaniec
Posty: 394
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:48
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Łańcut
Auto: Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#8 Post autor: barek16 »

Nie wyjdzie. Silnik podwiesić, sanki w dół.

Awatar użytkownika
chojinka
Bywalec
Posty: 178
Rejestracja: 14 lip 2013, 21:02
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Wrocław
Auto: 1.7 CDTI 125 KM
Model: ZB
Oznaczenie silnika: A05
Gender:

#9 Post autor: chojinka »

na wstępie można spuścić olej i sprawdzić co w nim siedzi ale prawdopodobnie cos się rozsypało. skoro wszystkie biegi chodzą tak samo to może mechanizm różnicowy...
Aż po horyzontu kres...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Podwozie”