[B] Problemy z użytkowaniem filtra cząstek stałych (DPF)

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kicaj

#46 Post autor: kicaj »

s1lo pisze:Moja zafira ma przejechane 80 tys. ale od pewnego czasu nie mogę zaobserwować kiedy wypala DPF. Wydaje mi się, że już przejechałem ok. 2 tys. i nic. Co więc robić?
a gdzie i jak jezdzisz?

imalas

#47 Post autor: imalas »

Pada wiele pytań na które odpowiedź jest w Auto Świat Poradnik 01/2009 tzn tematy jn.

- Eksploatacja aut z filtrem cząstek stałych (oleje, koszta napraw, eksploatacja)
- Jak ładować akumulator? Czyli uwaga nie zrób wybuchu!
- Dopalacze - Sprawdzamy czy można wziąć i jechać?
- Mniejsze spalanie? Nie tak łatwo!
- Dla konesera - Toyota Corolla, czyli "Japończyk" z napędem, na tył
- Gry komputerowe mogą być wirtualną szkołą jazdy
- Kratka w aucie? Wyjaśniamy jak się je pozbyć?
- Opony run flat: po co i za ile?
- Jak wybrać bagażnik dachowy
- Łańcuchy na śnieg, radzimy jakie wybrać na ferie
- Uwaga Woda w paliwie! Radzimy jak z nią walczyć

Do pobrania bez hasłaTU
albo TU

s1lo

#48 Post autor: s1lo »

kicaj pisze:
s1lo pisze:Moja zafira ma przejechane 80 tys. ale od pewnego czasu nie mogę zaobserwować kiedy wypala DPF. Wydaje mi się, że już przejechałem ok. 2 tys. i nic. Co więc robić?
a gdzie i jak jezdzisz?
Moja jazda codziennie obejmuje średnio ok. 100 km i to przeważnie w trasie.

kicaj

#49 Post autor: kicaj »

s1lo pisze:100 km i to przeważnie w trasie.
znaczy sie ze nie w miescie tylko gonisz auto...
to dlatego mozesz nie zauwazyc wypalania (raz ze zadziej dwa ze prawie niezauwazalne)

kubik_CDTi

#50 Post autor: kubik_CDTi »

Jak tankuje się normalną ropę,nie zamula się auta,to nie ma problemów z DPFem.
U mnie występują,tylko jak jest okres,że nie lata dłuższych tras i tylko po mieście.
Jak usłysze,że zaczął się wypalać i mam czas to jadę porządnie przegonić i nie ma problemów.
Auto po rozgrzaniu użytkowane,raczej dynamicznie.
Pozdr.

Wolens

#51 Post autor: Wolens »

Witam tak jak w temacie czasem mam taki problem ze silnik dziwnie chodzi jak by jechal bez jednego gara. Spalanie kosmicznie wzrasta np. gdy jade spokojnie na 4-rtym biegu 60km/h spalanie chwilowe mam 4.5-5.5 litra a jak cos jej siada to pokazuje nawet 45l/100. Na postoju wskazuje 5l/h a obroty ma caly czas 1000/min i wskazowka lata gora dol. Jeszcze do tego jak sie stanie za samochodem to czuc jakby palony plastik. Bylem w salonie i oni cos mowia ze tak musi byc i co jakis czas dochodzi to do siebie. Ale nie chce mi sie w to wierzyc jak trzeba bedzie to pojade do WaWy i w puławach im zrobie wielki kipisz. Zafirka jest z 08r z motorem 1,9 CDTI 120km. Jeszcze dodam ze normalnie jak ja poszcze na 2-gim biegu bez gazu to normalnie sie toczy 20km/h a jak jej odbija to zaczyna szarpac. Bardzo prosze was o pomoc biednemu laikowi bo martwie sie co jest mojej Zosi
Ostatnio zmieniony 28 sty 2010, 09:17 przez Wolens, łącznie zmieniany 1 raz.

kubik_CDTi

#52 Post autor: kubik_CDTi »

DPF się wypala.
To normalne
Pozdr.

Wolens

#53 Post autor: Wolens »

mozesz mi to jakos wytlumaczyc? bo jestem laikiem :D

rysiaczek!vippp

#54 Post autor: rysiaczek!vippp »

Poszukaj tematy zwiazane z DPF-em w szukajce, wszystko elegancko wyjaśnione. Wielu użytkowników spotyka sie z tym problemem dopiero po zakupie Zośki lub innego auta z DPF-em. W tym przypadku serwis miał rację. DPF - nic strasznego.

Wolens

#55 Post autor: Wolens »

dzieki za pomoc kolego. Juz odrobine kamien z serca mi spadl :) A jeszcze jedno to sie tak bedzie robilo na okraglo czy kiedys ustanie i czy musze sie tym martwic?

kicaj

#56 Post autor: kicaj »

Wolens, czytaj czytaj czytaj
wazne zeby nie przerywac i pozwolic sie wypalic, a jak sie da to w tym czasie przegonic auto na wyzszych obrotach...

Wolens

#57 Post autor: Wolens »

kicaj pisze:Wolens, czytaj czytaj czytaj
wazne zeby nie przerywac i pozwolic sie wypalic, a jak sie da to w tym czasie przegonic auto na wyzszych obrotach...
Bede mial to na uwadze:D

kicaj

#58 Post autor: kicaj »

czytanie forum zanim sie zada pytanie czy poczekanie na zakonczenie wypalania sie dpfu? ;)

JarekK

#59 Post autor: JarekK »

Witam,
jestem nowym forumowiczem i pozwoliłem sobie założyć nowy temat ponieważ nie mogę dopasowac mojego problemu do poruszanych tematów.

W czym rzecz? Sprawa wyglada następująco:

W zakresie niskich obrotów (do 2200) silnik nie ma mocy. Wrzucam jedynkę, ruszam i samochód jedzie jakby mu się nie chciało. Silnik nie chce wchodzić na obroty. Wrzucam dwójkę to samo. Wciskam pedał gazu wprowadzam go na obroty i jak włączy się turbina to dostaje wigoru i pędzi do przodu. Jak obroty spadną poniżej 2 tysięcy to sytuacja sie powtarza - ponownie nie ma mocy.
Do tego nie ma żadnych dodatkowych objawów. Brak dymienia i żadna kontrolka serwisowa się nie świeci. Tak stan rzeczy obserwuję już trzeci dzień.

Jarek

krzy_s
Debiutant
Posty: 30
Rejestracja: 27 lis 2009, 23:05
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Sosnowiec
Auto: Zafira B Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH

#60 Post autor: krzy_s »

Witam Wszystkich.
Od paru dni zaobserwowałem dziwne zachowanie w moim autku. Po odpaleniu i po przejechaniu krótkich odcinków (do około 5 min z prędkością do 60km/h i obroty do 3000) wszystko jest ok - chwilowe spalanie w miejscu na poziomie 0,6-0,7
Po przejechaniu dłuższej trasy z większą prędkością na luzie gdy auto stoi chwilowe spalanie wzrasta do 4,7 dodatkowo silnik pracuje bardzo nierównomiernie (jakby obroty minimalnie wzrastały i spadały). Przez to średnie spalanie skoczyło do 9,0l a wcześniej przy takiej samej jeździe było na poziomie 7,5. Gdy wyłączę silnik i po chwili odpalę znowu wszystko wraca do normy.
Czym to może być spowodowane?

Czy może to mieć jakiś związek z wyświetlanym komunikatem InSP. Przez parę dni autem jeździła żona i nic nie zauważyła, a jak dzisiaj wsiadłem to po przekręceniu stacyjki pojawił się komunikat InSP 0. Autko ma przejechane 156tys.

Z góry dzięki za wszystkie wskazówki i odpowiedzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”