[B] Pszczyna - 1.9CDTI Z19DT 166 Km 2007r

Moderatorzy: Tunio999, Tazz

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#31 Post autor: Pszczyna »

Miałem kiedyś Boscha , Valeo lecz Oximo się się sprawdzają najlepiej to trzeci zakup tej firmy

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#32 Post autor: Pszczyna »

Szlag jasny człowieka trafi znowu klakson fiksuje , tym razem wziąłem na tapetę wiązkę w kierownicy nowa w ASO 85zł GM 13257350 / GM 93179285 nie doszukałem się czym się różniły a w/w opisywane są jako poliftowe (zestaw naprawczy)

Więc profilaktycznie polutowałem wszystkie konektory i dołożyłem masy , na zdjęciach czerwone strzałki wskazują miejsca styku pod główną blachą gdzie jest styk po naciśnięciu klaksonu
Załączniki
4.jpg
3.jpg
2.jpg

Awatar użytkownika
Wojti
Zafiromaniak
Posty: 6240
Rejestracja: 15 kwie 2013, 19:02
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Bydgoszcz
Auto: ZB 400ps/502nm
Model: OPC
Oznaczenie silnika: z20leh
Gender:
Kontakt:

#33 Post autor: Wojti »

Nie ma lekko Zosia to kapryśna Baba he he
Życie jest Piękne a z Zafirką jeszcze piękniejsze he he

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#34 Post autor: Pszczyna »

Kłopoty z klaksonem podsumowanie
Otóż gdy mamy niedomagania klaksonu (jego brak , przerywany sygnał ,podczas trąbienia pogłaśnia się radio oraz prawa rolka kierownicy nie steruje radiem ) mamy problemy z masami które są bolączką Zafiry B -Astry H
Więc co możemy zrobić :
1-zakupić i założyć blaszką-spinkę GM 9012132 - była kampania serwisowa lecz już nie aktualna
spinkę zakładamy w dolnej części CIM
Załączniki
s-l1600.jpg
d01095850b8be874.jpg

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#35 Post autor: Pszczyna »

2- dołożenie masy (kabel podłączony do wkrętu na obudowie stacyjki,
Załączniki
9GQh74uw.jpg

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#36 Post autor: Pszczyna »

3- Kontrola przekaźnika K4 zwłaszcza czy nie jest ciepły ,oraz bezpiecznika F20 ,czyścimy styki X-1,X-2 ,X-3, skrzynki BSI
Załączniki
2020-03-15_122423.png.40a7faaaaac40b2ea7523723a1d5c853.png
2020-03-15_123105.png.d915f398c764f0766c41276d356f7677.png
(11.51 KiB) Nie pobierany
2020-03-15_122806.png.68f960ccec18568a638dfa2ae21d2a7e.png
2020-03-15_122519.png.2af99b88b0d02b9f769c87d9c1c67231.png

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#37 Post autor: Pszczyna »

Możemy sprawdzić sam klakson , jest umieszczony dwojako
-z przodu silnika za prawym halogenem lub z tyłu silnika pod serwem układu hamulcowego

Jeżeli w dalszym ciągu mamy kłopoty z klaksonem podchodzimy bardziej do tematu
- czyścimy wtyczkę CIM która znajduje się z tyłu samego modułu lub bardziej inwazyjnie lecz niechaj robi to wykfalifikowana osoba
Otóż wadą fabryczną są złej jakości styki w module CIM które to są zrobione z cynkowanej blachy która szybko śniedzieje .
w tym przypadku czyszczenie/podginanie pinów na płytce CIM.
- rozebranie CIM i lutowanie pinów,
- przeprogramowanie CIM (nie wiem do końca co to daje)
- wymiana CIM.
Tu filmik
Spoiler
Załączniki
pobrany plik.jpg
pobrany plik.jpg (6.48 KiB) Przejrzano 1991 razy

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#38 Post autor: Pszczyna »

Dodatkowym aspektem jest to iż w Zafirze B sterowanie radia jest trochę inaczej bo do sterowania są wykorzystane 3 przewody a dodatkowo odpowiadają one także za klakson. w złączu XC47.
sterowanie z kierownicy odbywa się na zasadzie drabinki rezystorowej miedzy masą a przewodem idącym do radia
Załączniki
Schowek01.jpg

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#39 Post autor: Pszczyna »

Wiele do życzenia można mieć co do samej wiązki w kierownicy , krótko kable są złaj jakości wiązkę w kierownicy nowa w ASO 85zł GM 13257350 / GM 93179285
Ogólnie to na złączu XC47 pin 6 to wspólna masa do sterowania radia, klaksonu i podświetlenia, pin 3 to zasilanie podświetlenia, natomiast piny 4 i 5 odpowiadają za sterowaniem radiem oraz klakson.
Zwarcie pinu 5 i 6 uruchamia klakson.
Więc polutowałam wszystkie złącza - konektorki oraz dołożyłem - zdublowałam kable idące do blachy ,oraz przylutowany kabel do szyny w otulinie plastiku by była odizolowana która znajduje się pod spodem blachy i samo czyszczenie styków kontaktem do potencjometrów
Na zdjęciu przedstawiam wersją Zafiry b i Astry H
Załączniki
1.jpg
images.jpg
images.jpg (23.86 KiB) Przejrzano 1988 razy
5de0024a6ee1ef3a.jpg

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#40 Post autor: Pszczyna »

Kolejna rzecz do poprawy ,podczas demontażu kratki podszybia która składa się z 3-trzech części niejednokrotnie się rozchodzi , puszczają zaczepy więc:
Palnik - zapalniczka do ręki podgrzać i płaskim śrubokrętem spłaszczyć ,(mamy spokój z zaczepami )
Załączniki
Bez tytułu.jpg
obraz_2021-06-30_180423.png

Awatar użytkownika
Mariusz
Zafiromaniak
Posty: 2470
Rejestracja: 11 maja 2017, 07:01
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa
Auto: ZB OPC Line
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#41 Post autor: Mariusz »

Z tym podszybiem to słuszna uwaga.
Widzę że też sam lubisz pogrzebać przy swojej Zafirce. :ok: :ok: :ok:

harvard
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
Imię: adam
Auto: zafira b
Model: za
Oznaczenie silnika: Z18XER

#42 Post autor: harvard »

Nie wpadłem na to a mam ten sam problem. Dzisiaj się za to zabieram. Dzięki.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#43 Post autor: Pszczyna »

Gdyby nie moja niepełnosprawność z którą walczę 3 rok to nie jedno bym zrobił , a tak potrzebuję pomocy osób trzecich dobrze że syn uczy się w szkole samochodowej to go testuję a i na praktykach niejednokrotnie zabłysną wiedzą
Ostatnio zmieniony 01 lip 2021, 17:19 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Pszczyna
Zafiromaniak
Posty: 2212
Rejestracja: 22 maja 2010, 17:57
Imię: Dariusz
Lokalizacja: Oberschlesien
Auto: Zafira B 1,9
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#44 Post autor: Pszczyna »

Niedawno było zapytanie o wymianę samej gumki w tylnej wycieraczce a nadarzyła się okazja więc:
- Wyciągamy zabezpieczenie-a w postaci metalowej spinki lub płaskich drutów jak fiszbiny w biustonoszu :oops:
- Kupujemy gumkę wycieraczki 1m =3zł taką cenę zapłaciłem, więc mamy na dwie sztuki i jeszcze zostanie odpad .
- Wkładamy pręty wycięciami (patrz zdjęcie)tak by były u góry wycieraczki
- Mamy sprawną wycieraczkę w cenie 1,50zł :lis:
Załączniki
Schowek01.jpg
Schowek10.jpg
Ostatnio zmieniony 01 lip 2021, 17:20 przez Pszczyna, łącznie zmieniany 1 raz.

harvard
Mieszkaniec
Posty: 405
Rejestracja: 23 kwie 2018, 12:33
Imię: adam
Auto: zafira b
Model: za
Oznaczenie silnika: Z18XER

#45 Post autor: harvard »

Niedawno tak zrobiłem, że przepłaciłem i kupiłem za 8zł 2 x 700mm i wymieniłem tylną gumę i tą większa przednią. Cena miodzio a jak padnie to za kilka zł myslę, że warto 'poeksperymentować'.

Podpowiem tylko jedną rzecz, nie wyrzucajcie przy ściąganiu starej wycieraczki tych drutów, prętów (jak zwał) bo bedą potrzebne do usztywnienia gumy.
Ostatnio zmieniony 01 lip 2021, 17:50 przez harvard, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zafira B”