Problemy z pracą silnika - 1.6 ; 1.8

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#31 Post autor: Harry200 »

Jeżeli nie działa Ci wspomaganie układu hamulcowego to najprędzej w czasie wymiany rozłączyłeś gdzieś wąż od wspomagania,zobacz czy od serwa do kolektora wąż jest podłączony..

Rumcays

#32 Post autor: Rumcays »

H,Łajszczak pisze:Jeżeli nie działa Ci wspomaganie układu hamulcowego to najprędzej w czasie wymiany rozłączyłeś gdzieś wąż od wspomagania,zobacz czy od serwa do kolektora wąż jest podłączony..
No dobra, ale gdzie jest to serwo? Czy to jest gdzieś w okolicy głowicy?

Dobra, ide rzucić jeszcze raz okiem.


Wróciłem z tarczą :)
Usterkę znalazłem (a raczej wymacałem). Faktycznie zsunął się przewód - tylko nie pytajcie od czego, bo ciemno jak w murzyńskiej chacie. Ale chyba nadawałbym się na ginekologa :lol:

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#33 Post autor: Harry200 »

Do serwa hamulców zamocowana jest pompa hamulcowa,od serwa idzie wąż który podłączony jest do kolektora ssącego,ważne że wszystko działa... :D

Rumcays

#34 Post autor: Rumcays »

H,Łajszczak pisze:Do serwa hamulców zamocowana jest pompa hamulcowa,od serwa idzie wąż który podłączony jest do kolektora ssącego,ważne że wszystko działa... :D
Następnym razem chyba bezpieczniej będzie odłączyć przewód pomiędzy filtrem a przepływką, no ale jakby co to już będę wiedział gdzie szukać/macać :D

marian07

#35 Post autor: marian07 »

przerabiałem to całkiem niedawno przy wymianie filtra powietrza :piwo: :piwo:

Bartolomei

#36 Post autor: Bartolomei »

Podepnę sie do tematu i zapytam: Ściągałem przepływkę i później po odpaleniu silnika silnik dostał drgawek, potem zaczął chodzić normalnie, tylko teraz mam taką przypadłość na zimnym silniku wieczorem ( nigdy na zimnym rano) obroty podczas zmiany biegów, kiedy puszczam gaz, podskakują do prawie 2tys. Po chwili się się stabilizuje, ale wcześniej w ogóle tego nie było.

Rumcays

#37 Post autor: Rumcays »

Bartolomei pisze:Podepnę sie do tematu i zapytam: Ściągałem przepływkę i później po odpaleniu silnika silnik dostał drgawek, potem zaczął chodzić normalnie, tylko teraz mam taką przypadłość na zimnym silniku wieczorem ( nigdy na zimnym rano) obroty podczas zmiany biegów, kiedy puszczam gaz, podskakują do prawie 2tys. Po chwili się się stabilizuje, ale wcześniej w ogóle tego nie było.
Tzn. jeździsz bez przepływki, czy założyłeś nową? Mi się podobne rzeczy działy jak miałem właśnie walniętą przepływkę, ale po wymianie (350 PLN oryginał) się nieco uspokoiło. Piszę nieco, bo nie było idealnie, ale później okazało się, że dodatkowo padł czujnik położenia wału (200 PLN z wymianą). Może u Ciebie jest podobnie...

Bartolomei

#38 Post autor: Bartolomei »

Przepływkę założyłem z powrotem oczywiście, wszystko zaczęło się dziać po jej zdjęciu i ponownym założeniu. Posprawdzam wszystko i zobaczymy

aquaz25

#39 Post autor: aquaz25 »

Witam serdecznie. Chciałem założyc swój oddzielny temat ale nie mogę jak narazie.Więc się podepne.

Mam zafire teścia 1.6 Ecotec. Jakiś czas temu auto zaczęło falować biegu jałowym. 2gą sprawą pracuje jak na 3 garki. Teśćiu oddał silnik do remontu. Po złożeniu problem znikł. Po jakimś czasie nie tak długo silnik ponownie zaczął kuleć. Czasem mu odbija i pracuje jak należy a czasem nie. Partacze poza tym przestawili rozrząd i auto nie miało mocy,dziwnie pracowało. Więc wziąłem pod swoje skrzydła i rozebrałem wszystko i poskładałem raz jeszcze. Auto odpaliło i chodziło jak bajka. Zawiozłem je do teścia. Uśmiech nie schodził mu z twarzy. Po kilku dniach znów to samo,falowanie a później praca jakby na 3 cyl.

Ręce opadają. Za falowanie obstawiałem EGR bo czasem jak odkręciłem go to trzpień był wysunięty,a po lekkim wciśnięciu wpada na miejsce. Nie mogę jednak pozbyć się nierównej pracy silnika. Cewka już kiedyś była wymieniona na nową. Sondy po odpięciu żadnej róznicy. W końcu powinien na tryb awaryjny przejść.Partacze nawet zawleczek na wtryski nie pozakładali. Ja je nałożyłem ale dalej nic
Dziś auta już nie mogę odpalić....łapie łapie ale nie zapala. Wczoraj je zwiozłem do domu,ale po 5ciu minutach jak tylko zwalniałem to zdychało ,spadało z obrotów.Nie wiem czy może to być wina czujnika wałka?. Nie mam nawet jak podjechać na kompa. Czy da sie jakimś sposobem zczytać błędy np na wyświetlaczu? Siedzę w Bmw zazwyczaj z oplem nie miałem dużó do czynienia

Pozdro

shell'a

#40 Post autor: shell'a »

Powiadasz - błędy sczytać - da się - tylko napisz który to model Zosi ( rocznikowo )

sorrki - nie zauważyłem - w tytule jest

tu jest opisana najprostsza metoda odczytu błędów z tymi silnikami - http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/ ... hp?164990-[Astra-Mk4-G]-Reading-fault-codes
Ostatnio zmieniony 24 maja 2011, 11:18 przez shell'a, łącznie zmieniany 1 raz.

aquaz25

#41 Post autor: aquaz25 »

Zafira z 99' roku 1.6 ecotec 16v .Sorki za określenie silnika ale z tym rozrządem no i Anglik

Obrazek

P.S - Proszę o podanie poprawnego resetu komputera

Edit :

Wyjąłem przepustnice i był zatkany otwór małego wężyka od podciśnienia.Oczyściłem przepustnice ale nic po za tym nie znalazłem.

Czy w kolektorze ssącym są jeszcze jakieś kanały które mogą wpłynąć na drożność i to że auto nie chce zapalić? Jak wsadziłekm szmatke to na ściankach jest maź z oleju. Czy szukać przyczyny w elektronice?

OBD niestety mam zleksza inne U mnie nie ma jednego pinu tu gdzie jest ich 5 w gniazku pod rząd

Czy zafira 1.6 ecotec 99' posiada czujnik wału korbowego?

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#42 Post autor: firek »

aquaz25, co do pytania o czujnik to czywiście że posiada.
A co do resetu to najlepiej zrzuć wtyczki z komputera benzynowego, odczekaj jakieś pół godzinki i załóż potem odpalenie auta(jeśli odpali-reset nie naprawia on tylko kasuje błędy, ale to napewno wiesz) i kalibracja przepustnicy-czyli zostawić autko na wolnych aż się wentylator włączy.
Oczywiście po resecie to już żadnych byków nie sprawdzisz.

djrafix

#43 Post autor: djrafix »

Mam pytanie, podczas postoju na rozgrzanym silniku delikatnie nie równo mi pracuje silnik tak jakby nie pracował na 1 cylinder, ale gdy włączę klimatyzację jest ok, pracuje równiutko. A gdy jest zimny też jest ok,ale po rozgrzaniu i bez włączonej klimy delikatnie rzuca silnikiem. Cewkę i święce w tym roku wymieniałem po wymianie tak jak by pomogło to na krótko i później to znów wróciło, moze to jakaś mała rzecz jest po prostu czy ten typ tak ma ? ;)

darkp1

#44 Post autor: darkp1 »

djrafix, może silnik krokowy? Po włączeniu klimy obroty idą do góry i jest ok.

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#45 Post autor: Dek »

djrafix pisze:....delikatnie rzuca silnikiem.
Znaczy się obroty poniżej np: 500 ?? Czy niestabilne obroty ? Czy po puszczeniu gazu na chwilę "przygasa" silnik ?

Niestabilne obroty (takie wypadanie pojedynczego zapłonu ) sugerowały by jednak padniętą ( powoli umierającą ) cewkę. Tym bardziej że objawy pojawiają się po rozgrzaniu się silnika. (Przeklęta elektronika).



No ale dalsze domysły można snuć jak coś więcej będziemy wiedzieć.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”