[B] Olej do silników Diesla bez/z DPFem
pewnie jako jedyny z forumowiczów przeszedłem an Liqui Moly top tec 4600 , zrobiłem na tym oleju juz 5000 km, wiec moge powiedziec co nastepuje
1) silnik pracuje o NIEEEEBO ciszej niż na Dexos2
2) mam wrażenie iz Auto dostało większego kopa ... no ale to może byc tylko wrażenie
3) to co najistotniejsze o 25 % wydłużył sie okres miedzy wypaleniami DPF w miescie w porównaniu do DEXOS2
4) w ogóle nie istotne, DEXOS2 ma bardzo silny chemiczny zapach , Liqui Moly niema żadnego
1) silnik pracuje o NIEEEEBO ciszej niż na Dexos2
2) mam wrażenie iz Auto dostało większego kopa ... no ale to może byc tylko wrażenie
3) to co najistotniejsze o 25 % wydłużył sie okres miedzy wypaleniami DPF w miescie w porównaniu do DEXOS2
4) w ogóle nie istotne, DEXOS2 ma bardzo silny chemiczny zapach , Liqui Moly niema żadnego
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Masz sprawdzonego dostawcę, czy kupowałeś na AlledrogoOrbit pisze:Liqui Moly top tec 4600
Interesuje mnie raczej zakup wysyłkowy.
Przy moich niewielkich przebiegach można się pokusić o taki olej - prawie mnie namówiłeś
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
Mogę Ci polecić ten sklep , bardzo blisko mojego domu , byłem tam kilka razy wszystko oryginalne .. to jest normalny sklep który wystawia na Allegro , zadzwoń lub napisz na pewno załatwisz , TUTAJ ADRES
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
Dzięki za namiar , będę w Wawie u szwagra w czerwcu to zrobię zakupy. PozdrawiamOrbit pisze:Mogę Ci polecić ten sklep , bardzo blisko mojego domu , byłem tam kilka razy wszystko oryginalne .. to jest normalny sklep który wystawia na Allegro , zadzwoń lub napisz na pewno załatwisz , TUTAJ ADRES
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
zanim zdecydowałem sie na Liqui Moly przewertowałem sporo w necieAston pisze:napisz Orbit co takiego jest w tym oleju czego nie ma w innych poza prawie 2 krotnie wyższą ceną nie jest to sarkazm poprostu ciekaw jestem
Jeździłem na Dexos2 jedną zmianę , od samego początku silnik klepał głośno , nie oszukujmy sie Dexos2 to tani olej a ja nie wierze ze GM dokłada do interesu aby tylko ludzie kupowali ich olej poza tym tak naprawdę nie można nigdzie znaleźć oficjalnej specyfikacji co budziło moje podejrzenia , zacząłem szperać w necie i natknąłem sie na Forum Skody .znalazłem watek gdzie ludzie testowali rożne oleje przy dużych obciążeniach na autostradzie sprawdzając temperaturę OLEJU nie cieczy chłodzącej , Okazało sie ze Amsoil , Liqui Moly , Motul 300V , Millers i Fuchs mają najniższe temperatury , poza tym na LM silnik jednego z ludzi tam piszących mocno się wyciszył , a ze wcześniej czytałem ze Motula trzeba często dolewać ponadto NIe wszystkie MOTULE są syntetyczne o czym producent zapomina wspomnieć a Amsoli mimo iz najlepszy pod względem smarowania dostępny jest tylko z beczki wiec wybrałem Liqui Moly ..
poza tym top Tec 4600 spełnia najnowszą specyfikacje zawartości popiołów siarczanych Acea C3 -08 żaden inny olej nadający sie do Opli nie jest aż tak zaawansowany .
LM Top Tec4600
API SM/CF
ACEA C3-08
dexos2
Klasa lepkości 5W-30
Gęstość w temp. 15oC 0.855
Lepkość w temp. 100oC 11,6 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC 64 mm2/s
Indeks lepkości 178
Punkt płynięcia -36C
Temperatura zapłonu 232C
co sie jednak tyczy Oleju GM Dexos2 , ma na pewno jedną zaletę , mianowicie nie zostawia syfu w silniku tak jak np, Castrol ..
spokojnie moge polecic jeszcze
Millers XF Longlife C3
W pełni syntetyczny olej silnikowy MID SAPS (oparty na PAO)
ACEA C3, A3/B4
API SM/CF
GM/Opel/Vauxhall LL-A-025 / LL-B-025
Dexos 2
SAE klasa lepkości:…5W30
Ciężar właściwy przy 15 C0,853
Lepkość kinematyczna przy 1000C…11,7
Lepkość kinematyczna przy 400C…69,0
Indeks lepkości…158
Temperatura krzepnięcia…-40
Temperatura zapłonu…230
Lepkość na zimno przy -300C 6,200cP
Fuchs Titan GT1 Pro Flex XTL (ciężko dostępny chyba jeszcze ...)
ACEA A4/B4 /C3
API SM
Dexos 2
Klasa lepkości 5W-30
Gęstość w temp. 15oC 0.855
Lepkość w temp. 100oC 11,7 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC 67 mm2/s
Indeks lepkości 171
Temperatura zapłonu 230C
ja kupiłem DEXOS 2 i jestem zadowolony wiecie dlaczego ?
bo zapłaciłem mało
i te marketingowe bajki ze droższy olej bedzie lepszy mam gdzies
wystarczy mi ze to olej lany przez samego opla !
i proponowałbym jednak brać na poprawkę to co piszą na forach i kupić to co tobie kieszeń podpowiada bo niestety krążą w sieci osoby które maja płacone za promowanie marek
wiem bo sam mialem i moi pracownicy propozycje od jednej firmy która dostała zlecenie od producenta drukarek za "za odpowiednie promowanie" ich produktów na forach komputerowych i nie tylko - płacili za posty, każdy pod innym nickiem udając zadowolonych klientów i zachwalając produkt marki xxxx
powiem jeszcze jedno czy chodzi ciszej czy glosniej nie wiem dla mnie chodzi normalnie bo to disel
a to ze ktoś słyszy różnice bez urazy wydaje mi się śmieszne bardzie działa tu autosugestia typu -zapłaciłem więcej to na pewno chodzi ciszej
jakoś różnicy w zapachu też nie zauważyłem pewnie dodali za mało aromatu zapachowego
to porównanie nasuwa mi sie jak to klienci porównują jakość obrazu w tv/ monitorach
swym sokolim okiem i"potrafią" stwierdzić ze ten monitor ma lepszy obraz niż ten co oglądał tydzień temu w MM
można porównać ale stawiając jeden obok drugiego podłączając go pod te same źródło !
podobnie jest z samochodem
a jak chodzi o wypalanie powiedzcie mi w jaki sposób mierzycie to ? tylko proszę nie mówić ze zerujesz licznik i tak za każdym razem ?
mam dpf i wypala sie rożnie bo rożnie jadę (trasa/miasto)czasami to go nawet nie wyczuwam może jak stanę na światłach po obrotach silnika nic po za tym
jazda samochodem ma sprawiać przyjemność a nie stres związany z wyliczaniem wypalania dpf nie popadajmy w paranoję
a brał kolega pod uwagę częstość wypalania jakością paliwa jakie tankuje ? wydaje mi sie o ile nie jestem w błędzie ze to też ma znaczenie
a czy zalejesz olejem za 100 zł czy za 1000 nie ma znaczenia jak będzie się miał zepsuć to i tak się zepsuje
więc po co przepłacać ?
ps. proszę sie nie gniewać na mnie jak kogoś uraziłem
bo zapłaciłem mało
i te marketingowe bajki ze droższy olej bedzie lepszy mam gdzies
wystarczy mi ze to olej lany przez samego opla !
i proponowałbym jednak brać na poprawkę to co piszą na forach i kupić to co tobie kieszeń podpowiada bo niestety krążą w sieci osoby które maja płacone za promowanie marek
wiem bo sam mialem i moi pracownicy propozycje od jednej firmy która dostała zlecenie od producenta drukarek za "za odpowiednie promowanie" ich produktów na forach komputerowych i nie tylko - płacili za posty, każdy pod innym nickiem udając zadowolonych klientów i zachwalając produkt marki xxxx
powiem jeszcze jedno czy chodzi ciszej czy glosniej nie wiem dla mnie chodzi normalnie bo to disel
a to ze ktoś słyszy różnice bez urazy wydaje mi się śmieszne bardzie działa tu autosugestia typu -zapłaciłem więcej to na pewno chodzi ciszej
jakoś różnicy w zapachu też nie zauważyłem pewnie dodali za mało aromatu zapachowego
to porównanie nasuwa mi sie jak to klienci porównują jakość obrazu w tv/ monitorach
swym sokolim okiem i"potrafią" stwierdzić ze ten monitor ma lepszy obraz niż ten co oglądał tydzień temu w MM
można porównać ale stawiając jeden obok drugiego podłączając go pod te same źródło !
podobnie jest z samochodem
a jak chodzi o wypalanie powiedzcie mi w jaki sposób mierzycie to ? tylko proszę nie mówić ze zerujesz licznik i tak za każdym razem ?
mam dpf i wypala sie rożnie bo rożnie jadę (trasa/miasto)czasami to go nawet nie wyczuwam może jak stanę na światłach po obrotach silnika nic po za tym
jazda samochodem ma sprawiać przyjemność a nie stres związany z wyliczaniem wypalania dpf nie popadajmy w paranoję
a brał kolega pod uwagę częstość wypalania jakością paliwa jakie tankuje ? wydaje mi sie o ile nie jestem w błędzie ze to też ma znaczenie
a czy zalejesz olejem za 100 zł czy za 1000 nie ma znaczenia jak będzie się miał zepsuć to i tak się zepsuje
więc po co przepłacać ?
ps. proszę sie nie gniewać na mnie jak kogoś uraziłem
Dzięki Orbit za wyczerpującą odpowiedź. Co do zostawiania "syfu" po castrolu nie miałem pojęcia a jeżdżę na nim już 4 samochodem a przebiegi w nich miałem po 200 tyś być może było to związane z tym że były to benzyny i benzyny z gazem choć nie fakt pierwsze moje samochody (126p CC i Corsa B) jeździły na quaker state lub może częste wymiany nie wiem.
Co do oleju to myślę że jeśli decydujemy się na dodanie MILITEC`a to już chyba sporą rozrzutnością było by stosować tak wzbogacany olej jak Liqui Moly po co dublować funkcje. Myślę że DEXOS2 GM + MILITEC będą wystarczającą ochroną silnika jeśli chodzi o smarowanie. Dzwoniłem do hurtowni w której się zaopatruje w różnej maści części oleje i inne takie to miły pan poinformował mnie że przy moich zniżkach DEXOS2 GM + MILITEC to koszt 135 PLN a LM nie mają w ofercie i może ewentualnie zerknąć ile to będzie kosztowało ale nie od ręki. Cena LM na allegro we wskazanym przez Ciebie sklepie jest a w zasadzie jej nie ma bo brak jest LM 4600 jest 4200 więc nie mam pojęcia ile to może kosztować.
Jak to ktoś powiedział mądrze każdemu według potrzeb i zasobności portfela.
Co do oleju to myślę że jeśli decydujemy się na dodanie MILITEC`a to już chyba sporą rozrzutnością było by stosować tak wzbogacany olej jak Liqui Moly po co dublować funkcje. Myślę że DEXOS2 GM + MILITEC będą wystarczającą ochroną silnika jeśli chodzi o smarowanie. Dzwoniłem do hurtowni w której się zaopatruje w różnej maści części oleje i inne takie to miły pan poinformował mnie że przy moich zniżkach DEXOS2 GM + MILITEC to koszt 135 PLN a LM nie mają w ofercie i może ewentualnie zerknąć ile to będzie kosztowało ale nie od ręki. Cena LM na allegro we wskazanym przez Ciebie sklepie jest a w zasadzie jej nie ma bo brak jest LM 4600 jest 4200 więc nie mam pojęcia ile to może kosztować.
Jak to ktoś powiedział mądrze każdemu według potrzeb i zasobności portfela.
Tia... Oleje GM lej co chcesz twój wybór. GM przez lata zalewali silniki z DPF olejeni do tego nieprzystopowanymi a w serwisach rozkładali ręce , ja nie wierze w dobry Tani Olej ... Zobacz LOTOS Quazar ... Obecnie technologicznie olej który dogania światową czołówkę ... 4L 200 zł , płacisz za to co kupujesz , Ludzie poszperajcie w NECIE ...misiakrp pisze:ja kupiłem DEXOS 2 i jestem zadowolony wiecie dlaczego ?
bo zapłaciłem mało
i te marketingowe bajki ze droższy olej bedzie lepszy mam gdzies
wystarczy mi ze to olej lany przez samego opla ![/size]
Aston
sklep do którego dałem Link nie wystawia tego oleju , ale może na zamówienie go mieć ,
Co do czystości silnika , przy co drugiej zmianie wlewam płukankę ... potem doskonale widać co spływa ( sam zmieniam olej ) .. po Castrolu spływało oprócz czarnego oleju spływał bardzo gesty szlam .. ( Castrol , Mobil , Shell . ) bazy olejowe to jest Lotos .
na do widzenia . Lejta co chceta ... ja się wyedukowałem w kwestii Olejów i każdy może ... zrobić to samo , przeszukają net