Silnik 2,0 DTI - kopci na czarno, biało, szaro - przyczyny?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
malinek

#16 Post autor: malinek »

Jakiś domowy sposób na łatwe zlokalizowanie dziurawych rur??

darkp1

#17 Post autor: darkp1 »

Rozciągnąć poprostu te rury i popatrzeć dokładnie. Ja musiałbym wymienić te rury i zrobić próbę wtrysków. A moc chyba ok, spalanie w trasie 6,5l w mieście 8,2l więc chyba w normie.

gwizdenson

#18 Post autor: gwizdenson »

Witam! Malinek ten EGR co pokazałeś na zdjęciu to właśnie ten.A przycina sie w nim część mechaniczna ,która jest pod tym szarym plastikiem.Część elektryczna pracuje bez zarzutu.Ostatnio tzn.gdzieś 3-tyg temu ściągnąłem go całkowicie i od środka też powymywałem ,jak narazie od tego czasu hula bez zarzutu.A ta nierówna praca to identycznie jak u ciebie,chwilowo a później juz jest ok.Spalanie w mieście mam na poziomie ok. 6,8l.Z mocą tez jest raczej dobrze tylko (jak ktoś napisał) w dolnych partiach 2 - 2,5 obr. zbiera się wolniej.Przejrzałem wszystkie przewody od turbo do intercolera i nic nie widzę.Chyba narazie będę jeździł i kopcił. Myślałem ,że to tylko mój problem ale widząc po postach nie jestem z tym sam.Już nawet myślałem.że niewłaściwy olej,ale to przecież nie ma nic wspólnego.Napiszcie jak coś z tym poradzicie sobie. Jeszcze coś jak pisał Darkap,może to intercoler ale musiałby być chyba gdzieś pękniety bo przecież ta chłodnica spalin jest odlewm z plastiku,chyba że jakiś przewód dolotowy czy wychodzący z niego na kolektor ma pękniecie?Sprawdzę jeszcze raz ten ,który wychodzi z intercolera.Ale co z tymi falującymi obrotami?

malinek

#19 Post autor: malinek »

a po czyszczeni egr przestaly wachac sie obroty na poczatku??

gwizdenson

#20 Post autor: gwizdenson »

Wiesz trudno powiedzieć? Niby tak.Ale teraz jak jest zimniej to po odpaleniu jest dobrze.Do momentu gdy zejdzie na wolnych obrotach do spalania 0.8-0.9.Wtedy jakby wpadał w takie denerwujące dragania ,do momentu aż się rozgrzeje.Wtedy jest wszystko ok. A kopcić i tak kopci.A co z tym u ciebie?

malinek

#21 Post autor: malinek »

Jakbys opisł moje auto. Dokładnie to samo. Taki nieprzyjemny klekot. ( ktos tam kiedys rzucil, że takie cos moze byc jak jest zuzyty alternator i daje za duzy opor. nie wiem ile w tym prawdy)

Nic, zobaczymy. We wtorek wysyłam do regeneracji EGR. Póżniej szukam dalej :)

darkp1

#22 Post autor: darkp1 »

Mi 2 tygodnie po wymianie egra i czyszczeniu kolektora zaczęły wahać się obroty.

gwizdenson

#23 Post autor: gwizdenson »

Malinek i jak po zrobieniu EGR?

malinek

#24 Post autor: malinek »

Jestem :)
Dwa dni temu odebrałem auto.
Hmmm, jest lepiej( tzn. mniej dymi, ale mniej nie znaczy ze jest tak jak powinno)
Może tak. dymi o połowę mniej. Raczej tylko 1 i 2 jak depne (ale Zafira kolegi dymi mniej)
Ogólnie samochód torszkę lepiej wchodzi na obroty.

Skoków obrotów nie zauważyłem, ale cały czas jest zimno na dworze wiec może dlatego?

Ogólnie zawór zregenerowany b.dobrze( dostałem nawet na niego rok gwarancji)
Robiłem tu :
http://www.allegro.pl/item799855327_zaw ... afira.html

Szybko i sprawnie. 3 dni robocze.

Jak zrobię trochę kilometrów to napisze coś więcej.

gwizdenson

#25 Post autor: gwizdenson »

Witaj Malinek.Także widzisz to dymienie to jednak nie EGR.A powiedz mi jak u Ciebie rozgrzewa sie silnik szybko czy wolno i czy turbina łapie odrazu na zimnym normalnie czy musi sie trochę rozgrzać?

darkp1

#26 Post autor: darkp1 »

Panowie a jak macie ze zużyciem oleju? Mi trochę turbina puszcza i myślę że dlatego dymi...

malinek

#27 Post autor: malinek »

Nagrzewa sie jakies 5-10 min trudno powiedziec sprawdze.
Moze tak, jakies 7 km droga szybkiego ruchu( 3 skrzyżowania po drodze, na dwóch zawsze stoje :) )
Olej, muszę sprawdzić.
A jak turbo bierze to co? Regeneracja, nowe? oj mam powoli dosc......
Trza bylo kupic benzyne i wbic w gaz......

darkp1

#28 Post autor: darkp1 »

malinek pisze: A jak turbo bierze to co? Regeneracja, nowe? oj mam powoli dosc......
Trza bylo kupic benzyne i wbic w gaz......
Czekasz aż będzie gwizdać, albo padnie i wtedy regeneracja, 1,5k zł ;)

gwizdenson

#29 Post autor: gwizdenson »

Też myślałem o turbinie ale oleju nie łyka.Jeździłem już nawet na minerale teraz zmieniłem na półsynt i jak narazie też nie pije. Malinek nie załamuj się ostatnio miałem benzynę i też różnie bywało.Mnie wkurza tyko jedno,że nie można stwierdzić jednoznacznie co jest,usunąć i zapomnieć.A mechaniory wymienią ci wszystko i na końcu stwierdzą -ten typ tak ma.Obserwując ostatnio diesle a w szczególności ople zauważyłem ,że to dymienie to częsta przypadłość,może za bardzo się przyglądamy co za nami.Bardziej jeży mnie ta nierówna praca na zimnym.Dlatego pytałem jak długo się nagrzewa.A turbo u mnie na zimnym doładowuje(słyszę)przy ok. 3000 obr a na rozgrzanym ok.2000 obr.I nikt nie potrafi mi powiedzieć czy to doładowanie i rozgrzewanie to norma czy nie?

darkp1

#30 Post autor: darkp1 »

U mnie ostatnio jest słychać gwizd sprężarki w kabinie (ledwo słyszalny). Wcześniej nie bylo tego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”