[B]Uszkodzony alternator
Witam, ponownie. Wczoraj odebrałem auto z naprawionym alternatorem (oczywiście z fakturą). Poczytałem na forum i z ciekawości sprawdziłem Kody ECN czy takie występują po wyjeździe z serwisu, no i nie myliłem się i są one następujące: 056012; 062201; 062102; 161300. Pierwsze trzy z nich odnalazłem na forum tego ostatniego nie znalazłem. W każdym bądź razie pierwsze trzy związane są z moim uszkodzeniem. W tej chwili nie wiem czy są to stare błędy czy tez nowe powstałe już po zainstalowaniu naprawionego alternatora. Co o tym sądzicie. Czytałem też na forum o tym że przy wymianie alternatora konieczna jest kalibracja i zmiana jakiś ustawień kompa. Mam zatem pytanie z czego to wynika i czy jest to konieczne?
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
Kolego Robert4884, wymienione błędy wg mojej wiedzy mają znaczenie:
P0560 System Voltage Malfunction
lub
P0560 "Napięcie zasilania systemu - usterka"
lub
P0560 Za wysokie wejście napięcia systemu C-03
P0560 Napięcie układu, wadliwe działanie B-21
lub
P0560 Za niskie wejście napięcia systemu C-03
P0560 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego włączonego napięcia systemu (Zapłon ZAŁ) C-03
lub
P0560 Za wysokie napięcie akumulatora
P0621 Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction
lub
P0621 "Obwód sterujący L lampą alternatora - usterka"
P0622 Generator Field "F" Control Circuit Malfunction
lub
P0622 "Obwód sterujący F polem alternatora - usterka"
P1613 Loss of DIM Serial Data
lub
P1613 Brak lub nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-05
P0560 System Voltage Malfunction
lub
P0560 "Napięcie zasilania systemu - usterka"
lub
P0560 Za wysokie wejście napięcia systemu C-03
P0560 Napięcie układu, wadliwe działanie B-21
lub
P0560 Za niskie wejście napięcia systemu C-03
P0560 Nieprawidłowe działanie obiegu prądowego włączonego napięcia systemu (Zapłon ZAŁ) C-03
lub
P0560 Za wysokie napięcie akumulatora
P0621 Generator Lamp "L" Control Circuit Malfunction
lub
P0621 "Obwód sterujący L lampą alternatora - usterka"
P0622 Generator Field "F" Control Circuit Malfunction
lub
P0622 "Obwód sterujący F polem alternatora - usterka"
P1613 Loss of DIM Serial Data
lub
P1613 Brak lub nieprawidłowy sygnał blokady rozruchu Blokada Rozruchu C-05
Witam w klubie! (fatalnych alternatorów Denso 105A)
Jeśli nie wymienisz akumulatora po wymianie alternatora to będziesz tak w kółko kombinował.
Zmieniłem akumulator (za mała pojemność powoduje padakę altka, który non-stop próbuje naładować go.....3 miesiące po gwarancji..hehe!) za radą innych forumowiczów (w servisach to tępaki) Błędy trzeba skasować ...opcom-em lub techem2!
Ale jeśli masz kontrolę trakcji, to tylko wtedy po każdorazowym odłączeniu akumulatora trzeba kalibrować czujnik skrętu kierownicy (op-com, tech2). Trwa to ok.15 sekund
Nic się więcej nie ustawia!
Jeśli nie wymienisz akumulatora po wymianie alternatora to będziesz tak w kółko kombinował.
Zmieniłem akumulator (za mała pojemność powoduje padakę altka, który non-stop próbuje naładować go.....3 miesiące po gwarancji..hehe!) za radą innych forumowiczów (w servisach to tępaki) Błędy trzeba skasować ...opcom-em lub techem2!
Ale jeśli masz kontrolę trakcji, to tylko wtedy po każdorazowym odłączeniu akumulatora trzeba kalibrować czujnik skrętu kierownicy (op-com, tech2). Trwa to ok.15 sekund
Nic się więcej nie ustawia!
Tak na chłopski zdrowy rozum ... odpowiem Ci pytaniem:
a niby skąd ABS(ESP) ma wiedzieć jak rozłożyć silę hamowania poszczególnych kół, gdy skręcasz np. na "ostrym" albo mniej "ostrym" zakręcie i tracisz przyczepność?
Jeździłem bez kalibracji: kierownica jakby "lżej" skręcała , ale nie była już taka precyzyjna i tor jazdy nie był już tak stabilny (na zakrętach) jak po kalibracji czujnika skrętu kierownicy.
a niby skąd ABS(ESP) ma wiedzieć jak rozłożyć silę hamowania poszczególnych kół, gdy skręcasz np. na "ostrym" albo mniej "ostrym" zakręcie i tracisz przyczepność?
Jeździłem bez kalibracji: kierownica jakby "lżej" skręcała , ale nie była już taka precyzyjna i tor jazdy nie był już tak stabilny (na zakrętach) jak po kalibracji czujnika skrętu kierownicy.
OK, jasna sprawa to rozumiem, sorki że się nie wyraziłem jasno, ale mnie chodzi o procedury serwisowe Opla w tym względzie, np na podstawie jakiej instrukcji, albo inaczej czym się podeprzeć przy składaniu reklamacji, bo odebrałem auto po naprawie alternatora z serwisu ASO bez wyczyszczonych błędów bez oraz zapewne bez wykonanej kalibracji itp.
Z tym chwytem na za klapy to już słyszałem, podobno już były takie przypadki w tym ASO iż gościu przez biurko, ladę przelatywał - jakoś tego gościa tam już nie widzę - chyba ta praca była bardzo stresująca, a mnie to i tak za-wiele nie pomoże, bo ja muszę zebrać wszystko na papierze i tylko w ten sposób mogę coś wywalczyć.
Poza tym napiszcie o swoich przypadkach z alternatorami Denso, co mieliście wymienianie i na czym polegała naprawa. Mój przypadek to Denso 130A, przy trzeciej naprawie mostka dodatkowo przegrzany stojan.
Poza tym napiszcie o swoich przypadkach z alternatorami Denso, co mieliście wymienianie i na czym polegała naprawa. Mój przypadek to Denso 130A, przy trzeciej naprawie mostka dodatkowo przegrzany stojan.
1. Daj sobie spokój z tymi patałachami!, pojedź do innego warsztatu elektromechanicznego specjalizującego się w naprawach alternatorów, w tym ASO to coś jeszcze uszkodzą Ci i wpędzą w koszta! Podaj ich namiary, żeby nikt tam z nas nie trafił!
2.Nie naprawiaj alternatora, tylko wymień na regenerowany (swój oddajesz w rozliczeniu), bo zawsze coś poprzednio przegrzane zaliczy padakę.
3. Koniecznie sprawdź akumulator, bo po tylu cyrkach to na 90% jego wymiana konieczna.
Masz stalowe nerwy, po trzech padakach mostka nie zmieniłeś jeszcze akumulatora?....heh!
2.Nie naprawiaj alternatora, tylko wymień na regenerowany (swój oddajesz w rozliczeniu), bo zawsze coś poprzednio przegrzane zaliczy padakę.
3. Koniecznie sprawdź akumulator, bo po tylu cyrkach to na 90% jego wymiana konieczna.
Masz stalowe nerwy, po trzech padakach mostka nie zmieniłeś jeszcze akumulatora?....heh!
Rozumiem że łopatologicznie to będzie tak: Przekręcić koło kierownicy do lewego punktu zatrzymania. Włączyć zapłon. Przekręcić koło kierownicy od lewego punktu zatrzymania do prawego punktu zatrzymania. Wyłączyć zapłon. Gotowe.Marki pisze:Kalibrację kierownicy po odłączeniu aku można zrobić bez kompa.
Włączyć zapłon.Przekręcić koło kierownicy od lewego punktu zatrzymania do prawego punktu zatrzymania.
Włącz zapłon.Przekręć kierownicę na maxa w lewo a następnie na maxa w prawo.Tak poprawnie wykonuje się kalibrację czujnika skrętu.
Powoli wychodzi szydło z wora dlaczego po naprawie alternatora nie miałeś skasowanych błędów.Jak piszesz nie robił tego ASO tylko warsztat współpracujący.Po naprawie altka warsztat powinien skierować się do ASO na kasowanie błędów jeśli nie mają kompa.
Powoli wychodzi szydło z wora dlaczego po naprawie alternatora nie miałeś skasowanych błędów.Jak piszesz nie robił tego ASO tylko warsztat współpracujący.Po naprawie altka warsztat powinien skierować się do ASO na kasowanie błędów jeśli nie mają kompa.
Hehe!...to chyba było cztery razy?, .... jeszcze nie wystarczyło? Po czterech razach to nawet Matce Teresie i JP II bym nie uwierzył!!!Robert4884 pisze: ..... Miałem okazje rozmawiać z szefem zakładu i zapewniał mnie że naprawa ma być skuteczna. ............
A tak serio to goście raczej naprawiają mostek wprasowując chińskie diody, bardzo popularne i taniocha totalna! Nieliczne, porządne warsztaty dają diody Boscha.
Centrala GM wie wszystko doskonale o alternatorach Denso, daj spokój!!!
Byłem w warsztacie, który jest bombardowany naprawami (regeneracją) tych alternatorów z reklamacji Opla i nie wyrabia już!. Miałem do wyboru 1800szt na paletach przy zamiance ( 350zł)
Jeśli płaciłeś za naprawę w ASO Opla to skasowanie błędówi i kalbracja cz.skr.kier. to ich zas...y obowiązek.
Wymiana akumulatora to 300zł ....warto ryzykować?....ile lat ma ta Twoja Varta?
Mój GM 60Ah padł po 4 dniach!, wymienili w ramach gwarancji na GM 64Ah, który padł po ok. 3-4 miesiącach po okresie gwarancyjnym. Teraz mam 4MAX -a 74Ah na licencji Varty i na razie spoko! ....tyle!
Nie trać czasu na walki z patałachami, bo sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem!!!
Witam wszystkich otóż mój problem polega na tym,że dziś po próbie odpalenia samochodu zastałem go zupełnie bez bateri. Zadzwoniłem do znajomego który przyjechał z kablami po odpaleniu i sprawdzeniu miernikiem okazało sie że alternator nie ładuje akumulatora,moje pytanie jest takie czy jest mozliwisc,że jest to jakis bezpiecznik czy sprawa oprze się na wymianie czy naprawie alternatora.Bardzo prosze o pomoc i z góry dziękuje.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2370
- Rejestracja: 04 lut 2009, 11:41
- Imię: Grisza
- Lokalizacja: KR/WF
- Auto: Direct, OPC i BiałaStrzała
- Model: ZBZAAF
- Oznaczenie silnika: Z22yh20LET
Już jest temat o tym: http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=865