roznica w silniku X18XE1 zafiry i vectry b
Moderator: Sebu$
roznica w silniku X18XE1 zafiry i vectry b
Pytanie jak w temacie,konkretnie chodzi o mocowanie silnika do poduszki zafira i astra maja łape w rozrządzie vectra na alternatorze i ma tez pasek rozrzadu innej dlugosci wynikajacy z innego poozenia rolki prowadzącej.Czy do silnika vectry da sie przykrecic łape zafiry,czy w głowicy bedą odpowiednie miejsca do przykrecenia łapy i czy rolka prowadząca tez bedzie musiala byc przykrecona w innym miejscu dokladnie tak jak jest w zafirze.Wydaje sie ze blok i głowice powinny byc takie same ale moze ktos miał ztym stycznosc i wie wiecej.Pytam bo chce wiedziec czy silnik z vectry mozna wsadzic do zafiry lub astry.pzdr.
Porównywałem te silniki między VB a AG.
1. Mocowanie prawe silnika w VB jest z przodu - wspólne dla kompresora klimy i pompy wspomagania.
1b. Astra G prawe mocowanie ma w osłonie rozdządu. Paski i obudowy są różne.
Głowica i blok są takie same. może Ci się zdarzyć, ze kupisz słupek z VB i otwory pod rozrządem będę skorodowane, ale daje to się wyczyścić. Z praktyki wiem, że nawet nawiercić i gwintować nie byłoby ciężko.
Mocowanie w VB koło alternatora to jest tylko do drążka reakcyjnego. On nie przenosi żadnych sił w pionie ! To nie na nim wisi silnik
1. Mocowanie prawe silnika w VB jest z przodu - wspólne dla kompresora klimy i pompy wspomagania.
1b. Astra G prawe mocowanie ma w osłonie rozdządu. Paski i obudowy są różne.
Głowica i blok są takie same. może Ci się zdarzyć, ze kupisz słupek z VB i otwory pod rozrządem będę skorodowane, ale daje to się wyczyścić. Z praktyki wiem, że nawet nawiercić i gwintować nie byłoby ciężko.
Mocowanie w VB koło alternatora to jest tylko do drążka reakcyjnego. On nie przenosi żadnych sił w pionie ! To nie na nim wisi silnik
1. Teraz rozmawiamy o Z18XE a X18XE1:
1. Czujniki są różne
2. Różnią się także ich sposoby umiejscowienia
3. Wał jest inny - wynika to z pierścienia podawczego dla czujnika prędkości wału
4. Głowice są dokładnie takie same. Z18XE ma zaślepkę na EGR przykręcaną na 3 śrubach
5. Kolektory - wydechowe się różnią, a ssące - na 90% jest to samo.
6. Z18XE ma inną pompę oleju - nie ma uchwytu pod czujnik. Musisz przełożyć
7. Rozwiązanie filtrów jest inne. X18XE1 ma wkład, a Z18XE ma metalową puszkę (tradycyjny filtr). Wg mnie - drugie rozwiązanie jest lepsze, bo masz do wyboru longlife, lub zwykły filtr. Polecam zwykły + zwykły olej + wymiana 15 tys / rok
1. Czujniki są różne
2. Różnią się także ich sposoby umiejscowienia
3. Wał jest inny - wynika to z pierścienia podawczego dla czujnika prędkości wału
4. Głowice są dokładnie takie same. Z18XE ma zaślepkę na EGR przykręcaną na 3 śrubach
5. Kolektory - wydechowe się różnią, a ssące - na 90% jest to samo.
6. Z18XE ma inną pompę oleju - nie ma uchwytu pod czujnik. Musisz przełożyć
7. Rozwiązanie filtrów jest inne. X18XE1 ma wkład, a Z18XE ma metalową puszkę (tradycyjny filtr). Wg mnie - drugie rozwiązanie jest lepsze, bo masz do wyboru longlife, lub zwykły filtr. Polecam zwykły + zwykły olej + wymiana 15 tys / rok
Roznice tych silnikow mniej wiecej znam,chodzi mi o to czy jak bym wlozyl Z18 do siebie na starym osprzecie golutki slupek to czy czujnik obrotow walu zagada z komputerem,czy konieczne by bylo przelozenie starej pompy oleju i wtedy czujnik obrotow byłby stary.Gdzies kiedys w necie czytalem o przekladce tych silnikow do astry i gosc cos pisal ze bezproblemowo,ale nie moge tego znależć.pzdr.
Zasięgnołem języka na zaprzyjaźnionym form asterek gdzie piszą że dla silnika X18XE1 Obroty jałowe dla tego silnika wynoszą 700-930rpm. Czy możecie to zweryfikować bo to inny zakres niż podajecie.750 -850. Niech to ktoś rostrzygnie bo wiem że moja zocha ma to do regulacji i wizytę na techu bo ma nastaw dokładnie 1008. Skutkiem tego jest duzy apetyt na zupę w mieście.
-
- Bywalec
- Posty: 190
- Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
- Imię: Adrian
- Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
- Auto: Zafira
- Model: A
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Ale taką wartość masz ustawioną jako "zadana prędkość obrotowa" (w komputerze) czy po prostu takie obroty są trzymane na obrotomierzu.123west pisze:... bo ma nastaw dokładnie 1008. Skutkiem tego jest duży apetyt na zupę w mieście.
U mnie ten parametr (w komputerze) cały czas jest 800 obr.
I jak jest silnik ciepły to obroty chodzą miedzy 790 a 820.
A jak jest zimno to na początku jakieś 1100 i potem powoli spada do 800.
(dane z komputera)
Przy czym te początkowe 1100 są u mnie zawsze na zimnym silniku bez znaczenia czy na dworze jest 25 czy -25. Jak już silnik był raz zapalony to przy ponownym zgaszeniu i zapaleniu już ma niższe obroty.
Ot pewnie jakaś zasada jest ale jaka.. kto to wie.
pozdrawiam
Obecnie byłem na techu gość pyta ile ustawić no to 850 nie pewnie zawistowałem i tyle mam za 60złych ale korci zejść niżej bo na silniku nie zrobiło to najmniejszego wrażenia i pracuje cicho, stabilnie ale chyba oszczędniej o 15%. Na 2 biegu po płaskim przy tych obrotach toczy się ok 15km/h czy można jeszcze mniej?