Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#346 Post autor: Harry200 »

W Zośkach nie ma pompy powietrza dodatkowego,w niektórych benzyniakach do lepszego dopalenia spalin używa się pompy powietrza dodatkowego,Robiłem kilka Opli które odczytywałem ELM i zdarzyło mi się że to był EGR a wyskakiwał błąd z pompą powietrza,najlepiej żebyś zdiagnozował OP-COM i będziesz miał pewność..

manio85

#347 Post autor: manio85 »

No ok jakoś dzisiaj podjade na Op-Coma gdzieś, ale kurde jakoś tak dziwnie żeby po wyczyszczeniu działało jeszcze gorzej. Tego nie rozumiem.

grześ20

#348 Post autor: grześ20 »

witam temat już opisywałem na ten temat lecz się pogorszyło dlatego potrzeba pomocy ,chodzi o błąd który mi wywala czyli [p1220 regulacja początku wtrysku odchyłka regulacji,czujnik położenia przepustnicy ,czujnik 2-usterka obwodu],jak jest zimny to jest ok jakoś idzie ale jak się rozgrzeje to jest szok, to zapala się ta kontrolka od błędu i wchodzi na tryb awaryjny ,przy przy gazowaniu się zapala a jak puszcze gaz to gaśnie ,mogę zapomnić o wyprzedzaniu pomocy

[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 22:26 ]
czyli pompa do wymiany? ale odpala super

grześ20

#349 Post autor: grześ20 »

witam mam zasadnicze pytanie co zrobić z tym kłopotem ,ciągle mi się włącza lampka i wchodzi na tryb awaryjny aż :x szczególnie jak się rozgrzeje ,jak jest zimny to jest ok ,na kompie jest błąd p 1220 ,pomocy,dodam że odpala super ,pozdrawiam.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#350 Post autor: MieHor »

grześ20, z każdym swoim problemem, nawet w tej samej sprawie (patrz wyżej kolejne posty, które zostały scalone w tym temacie) zakładasz nowy temat, od początku funkcjonowania na forum mimo ostrzeżeń nawet nie próbujesz się dostosować do regulaminu, jeśli nadal tak będziesz postępować, to będzie odpoczynek od forum - tym czasem :zolta:

darkp1

#351 Post autor: darkp1 »

piokraz, tak ma być. Mój EGR moczył się dwa dni w jakimś preparacie typu WD 40 zanim udało się go zdjąć.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#352 Post autor: Dziadek13 »

grześ20 pisze:witam mam zasadnicze pytanie co zrobić z tym kłopotem ,ciągle mi się włącza lampka i wchodzi na tryb awaryjny aż :x szczególnie jak się rozgrzeje ,jak jest zimny to jest ok ,na kompie jest błąd p 1220 ,pomocy,dodam że odpala super ,pozdrawiam.
P1220 "czas wtrysku - wysoki/niski przepływ".
Może być tak.
- Dałejesz gazu, wysokie obroty, a w takich warunkach trawersy przepuszczają i wywala p1220.
- P1220 ma związek z wtryskiwaczami. ale powodów może być wiele,mało paliwa w baku,nieszczelność na trawersach.
- Błąd P1220 też wiąże sie z poważnym błędem pompy!!
- Przestawiacz konta wtrysku!! .Mógł on powstać po długotrwałym odpalaniu na sucho!!
- Lub zatarł sie nastawnik kątawtrysku w pompie.
- Czasami ten błąd wyskakuje przy zapowietrzaniu układu!! Ale to najlepsza opcja.

A teraz coś od opla

Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności. Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku
Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie
Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.
Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych
Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza).
Kontrola wycieków w przewodach olejowych.
Kontrola stanu mocowań trójnikowych.
Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.
(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)
Kontrola siły dokręcenia pustych śrub.
Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień
Kontrola filtra paliwa
Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym
Wskazówka:

Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów.

Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1220-1-:
oraz/lub
Gdy zostanie rozpoznany kod usterki P1345-1-:
Włącz silnik
Porównać poniższe parametry listy danych:
Prędkość pompy
Prędkość silnika
Wskazówka:
Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.
Czy obroty pompy równe są połowie obrotów silnika?
Kontrola zmniejszania się ciśnienia w prowadnicach poprzecznych.
Odłącz przewód od:
Zawór wtryskowy prowadnicy poprzecznej
Nieszczelny przewód olejowy
Podłączyć pompę podciśnieniową MKM-667 (strona elementu składowego) do:
Zawór wtryskowy prowadnicy poprzecznej
Użyć pompy podciśnieniowej MKM-667 do wytworzenia podciśnienia w zakresie -30 KPa ( -0,3 bar) a -70 KPa ( -0,7 bar).
Dokonać pomiaru przy prowadnicach poprzecznych.

Nieszczelności układu paliwowego
lub
Uszkodzone części składowe:
Zawór wtryskowy prowadnicy poprzecznej
lub
Dysze wtryskowe

tak opisuje to opel .

grześ20

#353 Post autor: grześ20 »

MieHor pisze:grześ20, z każdym swoim problemem, nawet w tej samej sprawie (patrz wyżej kolejne posty, które zostały scalone w tym temacie) zakładasz nowy temat, od początku funkcjonowania na forum mimo ostrzeżeń nawet nie próbujesz się dostosować do regulaminu, jeśli nadal tak będziesz postępować, to będzie odpoczynek od forum - tym czasem :zolta:
masz racje ,dlatego że nie mogłem poszukać swojego tematu myślałem że go nie ma ,pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 maja 2011, 14:50 przez grześ20, łącznie zmieniany 1 raz.

JARCYK

#354 Post autor: JARCYK »

siema wie ktos moze jak sprawdzic przetwornik cisnienia sterowania turbosprezarki??

paweldudala

#355 Post autor: paweldudala »

Witam.
No tak i u mnie wskakuje kontrolka z silnikiem i kluczykiem. Samochód traci moc. Gaśnie jak samochód nabierze temperatury. Czy to mogą być świece żarowe ? Wymieniłem filtr powietrza przewody dolotowe czyste.
Czy EGR to to ?

Obrazek
zauważyłem, że jeden kabelek jest ucięty i zaizolowany - dlaczego ? chyba tak nie powinno być.
Tak czytam te forum i nikt nie napisał co było przyczyną.

Zadam jeszcze jedno może głupie pytanie ale jak samemu dodać gazy mając podniesioną maskę ? zawsze musi być ktoś fizycznie na pedał deptająć ? czy gaz jest na potencjometrze ? nie ma typowej linki jak w benzyniaku ? Przepraszam ale to mój pierwszy diesel.


Paweł.
Ostatnio zmieniony 13 cze 2011, 22:40 przez paweldudala, łącznie zmieniany 2 razy.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#356 Post autor: Harry200 »

To że po nagrzaniu gaśnie to powodem nie są świece żarowe,a Twojego zdjęcia nie mogę otworzyć zamieść jeszcze raz,odnośnie gazu to niestety trzeba zatrudnić druga osobę..

paweldudala

#357 Post autor: paweldudala »

Już działa. Widzę kolego, że z Raszyna jesteś może dysponujesz czymś czym by się można było podłączyć i to sczytać ? oczywiście nie za darmo.
Trochę kiepsko zdjęcie zrobione bo tak naprawdę zależało mi na tym obciętym kabelku. A na głównym planie to obudowa filtra oleju.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#358 Post autor: Harry200 »

To na zdjęciu to jest tak jak napisałeś elektroniczny zawór EGR ,do niego muszą być podłączone cztery przewody,błąd EGR będzie wprowadzał samochód w tryb awaryjny ograniczając moc ale nie powinien go wyłączyć.Chyba że druga część tego urwanego przewodu robi zwarcie wtedy może wystąpić tak zwany błąd krytyczny.Odnośnie odczytania i skasowania błędów możemy się umówić,napisz na PW to się dogadamy co do terminu ....

paweldudala

#359 Post autor: paweldudala »

Czyli już ktoś przy tym kombinował - hmm tylko dlaczego. Dziwny objaw gdyż po odpaleniu po około 2 min zapali się 30 sekund zgaśnie po kilku minutach znów się zapali po minucie zgaśnie i jest ok. a jak się zapali wystarczy zgasić silnik i uruchomić i jest ok. Może macie jakieś pomysły co to ?.

marcinzx1

#360 Post autor: marcinzx1 »

witam kolego ja miałem tak samo jak twój przypadek zerwałem izolacje z przewodów i polutowałem je wszystkie nawet ten co był odcięty i od tamtej pory wszystko ok a czego był odcięty tego nie wiem do dziś.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”