Sprzęgło - koło dwumasowe
Moderator: Sebu$
Mam pytanko. Być może ktoś odczuł coś takiego i będzie w stanie coś podpowiedzieć
Po wciśnięciu sprzęgła łapię za lewarek, ruch w lewo/góra żeby wrzucić jedynkę i...właśnie po "lewo" i na początku "góra" czuć jakby na sprzęgle, albo pod podłogą (ciężko to umiejscowić) jednorazowe, dość mocne puknięcie. Czy to normalne ? Nie występuje to zawsze, tylko co któreś tam załączenie jedynki. Na innych biegach tego nie ma. Auto to ZA 2.0 DTI '04
Po wciśnięciu sprzęgła łapię za lewarek, ruch w lewo/góra żeby wrzucić jedynkę i...właśnie po "lewo" i na początku "góra" czuć jakby na sprzęgle, albo pod podłogą (ciężko to umiejscowić) jednorazowe, dość mocne puknięcie. Czy to normalne ? Nie występuje to zawsze, tylko co któreś tam załączenie jedynki. Na innych biegach tego nie ma. Auto to ZA 2.0 DTI '04
Co prawda temat dotyczy nierównej pracy silnika, ale że rozruch to też praca to pozwolę sobie podpiąć się z pytaniem. A pytanie głównie do posiadaczy diesla 2.0 DTH. Czy to normalne, że podczas rozruchu tego silnika występuje dość mocne JEDNO głośne łupnięcie (nie metaliczne, raczej przytłumiony huk) ? Dodam, że w trakcie jazdy wszystko jest ok, wyłączanie silnika odbywa się bardzo cichutko, bez żadnych stuków i wstrząsów (powiem nawet, że lepiej i ciszej niż w moim starym benzyniaku ).
-
- Mieszkaniec
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 mar 2011, 20:43
- Lokalizacja: Kraków
- Model:
1.ja mam 03.2003 po lifcie pisałem nawet do Opla aby powiedzieli mi czy mam czy nie chodzi o Vin, napisali że nie mam. Po rozebraniu okazało się że mam, jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.twardypt91 pisze:1. Na 100% dwumasa jest od rocznika 2003?
2. Jaką trwałość można przyjąć tej dwumasy - 100 000 km?
2.to już zależy od kierowcy.
z ciekawości....możesz podać vin?zymek pisze:1.ja mam 03.2003 po lifcie pisałem nawet do Opla aby powiedzieli mi czy mam czy nie chodzi o Vin, napisali że nie mam. Po rozebraniu okazało się że mam, jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.twardypt91 pisze:1. Na 100% dwumasa jest od rocznika 2003?
2. Jaką trwałość można przyjąć tej dwumasy - 100 000 km?
2.to już zależy od kierowcy.
edit:
według katalogu masz koło zamachowe, nr 90502874 i to chyba nie jest koło dwumasowe, które z definicji składa się z dwóch połączonych kół zębatych, stąd jest dość grube w ZB. A u ciebie jest cieniutkie, czyli pojedyncze. Patrzyłem w silnik 1.6 benzyna w ZB i tam też koło zamachowe cieniutkie.
Nie rozumiem jednak dlaczego dla ZB cdti w katalogu nie pada nazwa koło dwumasowe, tylko też 'koło zamachowe' i tyle. Wygląda na to, że opel po prostu używa terminu 'koło zamachowe', które występuje w każdym możliwym silniku ( nie ważne czy pb czy diesel i jaka pojemność) nie precyzując czy jest dwu- czy jednomasowe.
także:
czy na pewno tam była dwumasa? Rozebrali i było koło zamachowe, ale czy na pewno dwu- a nie jednomasowe?zymek pisze: Po rozebraniu okazało się że mam, jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.
Ostatnio zmieniony 08 lip 2011, 17:00 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 2 razy.
Jak wygląda i działa dwumasa masz tutaj http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeYzymek pisze:no mechanik mówił że jest, nie ruszał bo mówił że jest w bardzo dobrym stanie, nawet mi tłumaczył na jakiej zasadzie to działa, więc chyba zna się na rzeczy. Nic nie rozumie.
Pozdrawiam.
wiem jak wygląda i działa tylko chodzi mi o to że u siebie nie widziałem jak była rozebrana.ronal pisze:Jak wygląda i działa dwumasa masz tutaj http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeYzymek pisze:no mechanik mówił że jest, nie ruszał bo mówił że jest w bardzo dobrym stanie, nawet mi tłumaczył na jakiej zasadzie to działa, więc chyba zna się na rzeczy. Nic nie rozumie.
Pozdrawiam.
Moja rada nigdy nie zostawiać mechanikowi furki.Ja zawsze jestem przy naprawach i widzę co robią.Przy okazji można się czegoś nauczyć. )zymek pisze:wiem jak wygląda i działa tylko chodzi mi o to że u siebie nie widziałem jak była rozebrana.ronal pisze:Jak wygląda i działa dwumasa masz tutaj http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeYzymek pisze:no mechanik mówił że jest, nie ruszał bo mówił że jest w bardzo dobrym stanie, nawet mi tłumaczył na jakiej zasadzie to działa, więc chyba zna się na rzeczy. Nic nie rozumie.
Pozdrawiam.
witam
jak delikatnie wcisnę sprzęgło to buczy pod maską i pedał troszke drga. A jak wcisne pół lub cały to cichnie to ale słychać czasem taki świst jak by pasek piszczał ale to przy wcisnietym sprzęgle do końca. Przy jeździe pewnie tez tak się dzieje ale nie słychac bo szumi samochód.
Co to może być i jaki koszt naprawy. A i czy moge na tym jeździć?
bo niestety jestem na wakacjach i czeka mnie droga do Polski
jak delikatnie wcisnę sprzęgło to buczy pod maską i pedał troszke drga. A jak wcisne pół lub cały to cichnie to ale słychać czasem taki świst jak by pasek piszczał ale to przy wcisnietym sprzęgle do końca. Przy jeździe pewnie tez tak się dzieje ale nie słychac bo szumi samochód.
Co to może być i jaki koszt naprawy. A i czy moge na tym jeździć?
bo niestety jestem na wakacjach i czeka mnie droga do Polski
U mnie ślizga sie sprzęgło tylko przy jeździe pod górkę.boogoo pisze:Jeśli nie śllizga to nie wymieniaj!!
Pewnie tarcza do wymiany, czy lepiej od razu komplet wymienić ?
Czy wymiana tarczy i całego sprzęgła to tyle samo roboty ?
Czy w zafirze trzeba wymontować skrzynkę przekładniową ?
Dzieki z góry za info !