koło pasowe osprzętu

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#16 Post autor: Mattai »

Z którego rocznika to koło? Bo po ponad 10 latach guma nawet najlepsza zmienia parametry.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#17 Post autor: boogoo »

A tak ja wiem,że jest stare i muszę je wymienić :) dzięki,że mi o tym przypominasz mattai.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#18 Post autor: Mattai »

Moje pytanie było raczej kierowane do przedmówcy. Bez sensu zakładać eksploatacyjne elementy używane po 10 latach historii. Dobrze że nie padła propozycja wymiany opon na 10-cio letnie.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

boogoo

#19 Post autor: boogoo »

Aby na stówę się upewnić! :) Dziś sprawdzałem to koło raz jeszcze i jak pociągnę osiowo tą zewnętrzną stronę koła to odkleja się razem z paskiem osprzętu od tej wewnętrznej części...pewnie na stówę do wymiany?

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#20 Post autor: Mattai »

J.w. :-) A mnie się Dziwiłeś, że tak długo z moim silnikiem się pieściłem :piwo:
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

MarcinGTD

#21 Post autor: MarcinGTD »

ja założyłem koło SWAG razem z paskiem zapłąciłem 470 zł koło od oryginału różni się tym że ma większe ranty trzymające pasek i jest rewelacja ustały drgania itp

poprzednie zdechło guma pękła i się rozsypało na 2 częsci

boogoo

#22 Post autor: boogoo »

Właśnie byłem na badaniu w serwisie znajomym mi i okazuje się,że moje koło jeszcze pociągnie...i mechanik stwierdził,że to nie koło powoduje drgania.Bo czuć je na budzie przez moment, podczas przyspieszania i są w podobnej częstotliwości do szybkości obrotów silnika.A na luzie słyszę lekkie buczenie z okolic filtra powietrza.Może koło zaczyna się kończyć,albo jakiś kamień utkwił gdzieś na łączeniu ramy z budą-nie wiem.

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#23 Post autor: Mattai »

Ciekawa ta diagnoza , jest ok - ale coś się psuje... nie ubywa płynu chłodzącego? Nie przegrzewa się? Może pompa albo napinacz...ale to mechanik raczej by wyłapał..przynajmniej powinien.

Najlepiej sprawdź napięcie paska i czy się nie zużywa nadmiernie.

Co do obrotów to raczej będziesz miał podobne zachowanie układu klinowego - bo koło pracuje na wale...wiec raczej ma małe szanse się kręcić inaczej. U mnie koło też wyglądało dobrze...a po wymianie ustąpiły problemy związane z dziwacznymi dźwiękami. Jak nic nie widać poza wypolerowanym paskiem, coś hałasuje wymień to koło bo za chwile będzie napinacz pasek i koło i skończy sie na 600 nie 250.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

marian323

#24 Post autor: marian323 »

mam problem z kolem pasowym pol roku temu wymieniłem na nowe jakiej firmy nie wiem ale koszt kola to 420 zl po zimie zaczelo coś pobrzekiwać zaprowadzilem znów samochód kolo do wymiany zalozli mi kolo prawdopodobnie firma Hart po kilku dniach ten sam dzwiek z okolic kola pasowego? ma ktoś pomysł co z tym dalej robić ? chwilowo dogadalem się tak ze mają reklamować oba kola pasowe a zalozyć droższy zamienik czy to moze być wina zamiennika

Mario Zed

#25 Post autor: Mario Zed »

Hart to najgorszy badziew, zamontuj oryginał to będziesz miał spokój.

marian323

#26 Post autor: marian323 »

ok dzięki czyli nie doszukiwac sie innych przyczyn poprostu zalozyć lepsze kolo

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#27 Post autor: Mattai »

Zdecydowanie tak, nie wolno oszczędzać przesadnie przy tych elementach, bo zaraz przyczynią się do dewastacji innych elementów z którymi współpracują. Ato jest mocno nieopłacalne. I najczęściej bardzo problematyczne.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

cieniassss

#28 Post autor: cieniassss »

Hart to najgorszy badziew
hart to chińczyk w polskim pudełku http://www.hartphp.com.pl/

marian323

#29 Post autor: marian323 »

a moze podpowiedzieć lub dać link na konkretne sprawdzone już kolo bo przeglądalem hurtownie i pare firm jest z tych droższych

marcinzx1

#30 Post autor: marcinzx1 »

witam koledzy w sprawie piszczenia dałem zośkę do mechaniora celem wymiany paska ale gość powiedział że pasek jest ok tylko koło pasowe mi padło za wymianę zawołał około 1000zł na jakieś pośredniej klasy :shock: narazie zabrałem auto i latam dalej {brak PLN } pytanie do was koledzy czy długo tak polatam to trwa już ze 2 miesiące co się może stać jak walnie mi to na trasie no i czy nie macie jakiś tańszych zmieników sprawdzonych bo to boli pozd.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”