Świeci kontrolka "check engine" wraz z TC

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#31 Post autor: firek »

kris pisze:Ano nie. Wymieniałem na nowe 9kkm temu. Czyli co trzeba by wymienić i świece obowiązkowo ?
I to jak najszybciej

kris

#32 Post autor: kris »

No to trzeba będzie wymienić choć dziwne mi się to wydaje jeżeli silnik nie wskazuje żadnych objaw uszkodzonych świec.

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#33 Post autor: guma75 »

Witajcie . Mam pytanko dzisiaj jak ruszyłem zapalił mi sie TC wraz z chck dojechałem do domu , zgasiłem silnik zapaliłem ponownie i TC znikł lecz Check został. Czy Check zgaśnie mi sam czy mam go jechać skasować? Lepiej jakby zgasł bo jak miałbym go kasować za kazdym razem to by troszke po kieszeni szarpło chociać z tym TC zrobiło mi sie pierwszy raz.
GUMA75

sneyk77

#34 Post autor: sneyk77 »

zapalaj i wylaczaj kilka razy ,powinien zgasnac.ale problem zostanie.ja bym na twoim miejscu podlaczyl kompa i usunac usterke .kiedys musi byc ten pierwszy raz z TC ;)

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#35 Post autor: guma75 »

Właśnie to zrobiłem i pokazał sie zaś i zaś usunałem :roll:

Koledzy moze mi coś doradzicie....... Co jakiś czas wyskakuje mi Check engine to żółta kontrolka w kształcie silnika umieszczona na tablicy rozdzielczej. Po podpięciu pod kompa -pisze błąd 170 bogaty wydech -nie istnieje.A jak bogaty wydech nie istnieje to poco check wyskakuje :roll: Moje pytanie brzmi czy zawsze będzie mi to wyskakiwać? . U gazownika byłem i jest wszystko ok z mieszanką.Czy zawsze już będę go musiał usuwać? Nie ukrywam że mnie to troche denerwuje :x Co moge jeszcze z tym zrobić. Pozdrawiam
GUMA75

sneyk77

#36 Post autor: sneyk77 »

P0170 Fuel Trim Malfunction (Bank 1) usterka dostrajania paliwa .wydaje mi sie ze chodzi tu o sonde lambda. pewnie problem z gazem ,trzeba wyregulowac dokladniej mieszanke.

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#37 Post autor: guma75 »

Mam ten sam problem TC wyskakuje i to przewaznie jak ruszam między 1-2 biegiem (jak depne i jak jest mokro) odrazu po tym muli ją jak dojade do świateł wyłącze silnik i załącze to TC znika i zosieńka chodzi normalnie ale check zostajei znika po około 30km.Jak jest sucho to jest wszystko ok.A co do błędów to były (wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1,2,4 -nie występuje oraz obwód 02 czujnik 1 Brak sygnału-obecny.skasowałem i czekam aż znów wyskoczy. Ale szczerze przyznam że mnie ton już menczy :cry: i co tu z tym robić hm....Pozdrawiam

Sneyk77 a co do błędu (170) to masz racje wyregulowanie dokladniejsze mieszanki ale to już zrobione :D i TC następny problem.
GUMA75

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#38 Post autor: guma75 »

Witam. Tak jak pisałem wcześniej prawie co rano zapala mi sie TC i Check. Po wyłączeniu silnika i załączeniu TC znika a Check zostaje.Po przejechaniu około 20-30km Check znika. Ostatnio załanczały sie i znikały z 3 razy wkońcu dzisiaj podpiołem pod op-coma i zczytałem błędy;

P0301-(1) Wykryta przerwa w zaplonie cylindra 1 -nie występuje.
P1613-(0) Brak lub nieprawidłowy sygnał immobilisera-nie występuje.
P1130-(8) Obwod 02 czujnik 1 Błąd czasu przelanczania - Obecny.
P0304-(1) Wykryta przerwa w zaplonie cylindra 4 - nie występuje.

Takie błedy zczytałem , może ktoś mi pomoże :cry:
Zastanawiam sie nad wylaczeniem TC wcześniej jeździłem bez i było dobrze .Czy moge op-comem wyłaczyć Tc ? Jak tak to jak? Może wtedy juz nic nie będzie wyskakiwac.
GUMA75

sneyk77

#39 Post autor: sneyk77 »

guma75 mialem podobny problem ,jak wymienilem cewke zaplonowa to problem znikl

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#40 Post autor: guma75 »

Sneyk77 Dzisiaj Podpiołem pod kompa i były błędy:
P0301wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1- nie występuje
P0302 wykryta przerwa w zapłonie cylindra 2- nie występuje
P0304 wykryta przerwa w zapłonie cylindra 4 -nie występuje


Sneyk77 Ile kosztuje wymiana cewki zapłonowej ? i czy jak ją wymienie to napewno problem zniknie? Ostatnio po załączeniu TC i checka (check migał cały czas) Zośka takiego muła złapała ze ciężko było jechać więc musiałem stanać na poboczu i zgasić ja i spowrotem załaczyłem wtedy tylko check świecił. Chciałem op-comem same TC wyłączyć ale niewiem czy idzie a na forum nikt mi nie odpisał. Może dlatego że nie otworzyłem nowego tematu z pytaniem tylko wpisałem go w istniejącym już temacie TC. Sprubowałem wysiągnąć bezpiecznik 23 ale wspomagania nie było to wiec szybko z nim spowrotem ; :D . Na kompie widać że jest razem ABS +TC i ESP a Mi zależy wyłączyć same TC .
Sneyk77 Czyli mam rozumieć ze Zośke masz już sprawną i nic nie wyskakuje ? Pozdro :piwo:
GUMA75

Awatar użytkownika
guma75
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 08 cze 2010, 13:49
Imię: Waldek
Lokalizacja: Hannover
Auto: Opel Zafira B 1,9CDTI
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DTH
Gender:

#41 Post autor: guma75 »

Witam ponownie .Cewke mi wymienili zapłaciłem 556zł 2 lata gwarancji i długo sie nie cieszyłem :( na następny dzień znów to samo i te same błędy :
P0301wykryta przerwa w zapłonie cylindra 1- nie występuje
P0302 wykryta przerwa w zapłonie cylindra 2- nie występuje
P0304 wykryta przerwa w zapłonie cylindra 4 -nie występuje

i co teraz robić? Umówilem się na reklamacje cewki . Powoli mnie ta zośka denerwuje :oops:

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 19:16 ]
Witam ponownie sytuacja z wypadajacymi zapłonami 1,2 4 -wyjaśniona :D szkoda że cewke wymieniłem niepotrzebnie.Problemy pojawiły się jak się ochłodziło . Zosieńka miała przełączenie na gaz przez obrory silnika (przy ruszaniu odrazu przełanczało na gaz) gazownik powiedział ze w czasie zimy przełączenie na gaz musi być ustawione na temperature. Ustawił i wszystko śmiga wreszcie koniec z Checkiem i TC -szkoda tylko tych pieniedzy wydanych na cewke zapłonową ale teraz wiem ze mam nową :D no i co najważniejsze to że zosieńka jest całkowicie sprawna :piwo:
GUMA75

Waski_83

#42 Post autor: Waski_83 »

Hej koledzy.

W dniu dzisiejszym moja Zofia mnie zaskoczyła po odpaleniu. Od razu po odpaleniu zapalił się check engine na jakieś 10 do 20 sekund później zgasła.

Po pracy przed uruchomieniem podłączyłem O-C i odczytałem błędy.

P0380 - Obieg prądowy świecy żarowej
(0B) - Obecny

Po wskazanym czasie dół zmienia się na:
(0B) - Nie występuje

Czyżby padała jakaś świeca. Jak to sprawdzić.

Pozdrawiam i z góry dzięki.

rafi

#43 Post autor: rafi »

Witaj kolego prosta sprawa ze świecami, pojedyńczym kabelkiem podłanczasz się : jednym końcem do plusa akumulatora , a drugim do świecy jeśli iskrzy to jest ok.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#44 Post autor: Harry200 »

Numer błędu i to że po paru sekundach gaśnie to będą świece ewentualnie któryś przewód zasilający świece, a sprawdzenie to najłatwiej tak jak napisał rafi ..

spider

#45 Post autor: spider »

Witam wszystkich mam problem z moja zosia 1.8 115 KM 2000r. gaz brc, mianowicie podczas jazdy gdy silnik troche pochodzi zaswieca sie kontrolka TC i co jakis czas przerywa, jakby mu zapłon odcinało na pól sekundy, potem ok i znowu za chwilke głownie jak silnik jest obciążony, np. podczas przyspieszania obroty miedzy 1000 a 2500 falują, sprawdziłem swiece i na 1 cylindrze była zarzucona czarnym nagarem i kamieniem, wymieniłem dzis na 4 nowe i dalej jest to samo przypuszczam, ze to ta cewka która sie nakłada na świece mam zamiar ja kupic, bo to chyba to, ale pisze żeby sie ostatecznie was poradzić, aha problem dotyczy jazdy na gazie jak i na benzynie
Ostatnio zmieniony 21 lip 2011, 17:17 przez spider, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”