[A] Problemy związane z użytkowaniem instalacji LPG - PB
Moderator: Mariusz
O kurczę pieczone! A co może stać się z nimi? Właśnie zamierzałem założyć LOVATOmarsuc pisze:To zaworki raczej długo nie pożyją w takich temperaturach hehe. Ten silnik ma apetyt na 9-10 litrów gazu i jest to raczej taka norma nie do zbicia. Ale życzę bezawaryjnej jazdy.
gwarancja ich nie obejmuje?
Ostatnio zmieniony 08 cze 2011, 09:44 przez mataraj121, łącznie zmieniany 1 raz.
Chodzi o zawory i gniazda zaworowe głowicy.mataraj121 pisze:O kurczę pieczone! A co może stać się z nimi? Właśnie zamierzałem założyć LOVATO
gwarancja ich nie obejmuje?
Temperatura spalania gazu jest znacznie wyższa niż benzyny.
Spalanie gazu z dużą zawartościa powietrza(tlenu) może powodować wypalanie gniazd zaworowych.
Wcześniej kolega pisał 7L w ZA.
Ja w starej asterce 1,6 miałem na trasie min 8L, a przy mieszanej jeździe 10L.
Gaz super sprawa i uważam, że lepiej wychodzi niż ON, ale trzeba zachować rozsądek.
mataraj121, nie załamuj się, tak jak napisał greco gaz super sprawa tylko z rozsądkiem.
Jak założę mniejsze dysze to i spalanie osiągnę takie jak Connor MacLeod, ale cóż z tego jak za chwilę będą musiał zrobić remont głowicy bo gniazda się powypalają. Lepiej niech sobie silniczek spali 1-2 więcej a ty będziesz miał spokojną głowę.
Jak założę mniejsze dysze to i spalanie osiągnę takie jak Connor MacLeod, ale cóż z tego jak za chwilę będą musiał zrobić remont głowicy bo gniazda się powypalają. Lepiej niech sobie silniczek spali 1-2 więcej a ty będziesz miał spokojną głowę.
Witam serdecznie.Otoz jadac jakas gpdzine temu swoja Zoska stalo sie cos dziwnego.Mianowicie zapalil sie CHECK i do tego TC.Auto chodzi tak jak by nie paliło na wszystkie gary no i wiadomo ze moc ma jak maluch.Bledow na razie nie zczytalem bo chwilowo nie mam gdzie.Czy ktos mial cos podobnego w benzyniaku??? Check sie nie raz zapalal i sam gasl. :
jezeli dobrze "wypedalowalem" nr usterki to 0170.
jezeli dobrze "wypedalowalem" nr usterki to 0170.
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
waldik782, usterka wystepuje na jedym paliwie czy na obu???
P0170 to błąd sondy(zły skład mieszanki-pewnie żle wyregulowany gaz) ale to raczej nie ma związku z TC....
Mi jak zapalał się ostatnio chekuś-P0201 i autko przestawało chodzic na jeden cylinder(na obu paliwkach) to po wykluczeniu wtrysków i wiązek padło na sterownik benzynowy juz naprawiony.... ale podobno silniki Z miały lepsze sterowniki-mniej podatne na "te" usterki.
P0170 to błąd sondy(zły skład mieszanki-pewnie żle wyregulowany gaz) ale to raczej nie ma związku z TC....
Mi jak zapalał się ostatnio chekuś-P0201 i autko przestawało chodzic na jeden cylinder(na obu paliwkach) to po wykluczeniu wtrysków i wiązek padło na sterownik benzynowy juz naprawiony.... ale podobno silniki Z miały lepsze sterowniki-mniej podatne na "te" usterki.
firekdzialo sie tak na obydwu paliwach.Najlepsze jest to ze wlasnie wrocilem z auta bo jeszcze raz "pedalowalem" bledy i nagle po kolejnym wlaczeniu zaplonu TC zgaslo,zostal tylko check.Odpalilem Zosie i chodzi jak ta lala.Natomiast jezeli chodzi o blad mieszanki(za bogata) to wywla mi go od poczatku zalozenia gazu.Za jakies 500 km jade na przeglad do gazownika wiec mu nakresle temat.Bylo na forum ze po dobrej regulacji check sie "uspokoił"
Mnie tez znokautowało to TC.Zobaczymy jutro jak sie bedzie sprawowala bo dzius juz nie da rady.
P.S dzieki za info o bledzie
[ Dodano: Wto Lip 05, 2011 20:05 ]
Powracam do tematu.Swiece nowe NGK V-LINE 23 ( stare mialy pona 70 tyś.) po regulacji u gazownika i dalej to samo ze raz na jakis czas kuleje i zapala sie check z TC.Blad nadal ten sam.To co jeszcze zauwazylem ze jak chodzi silnik i wypne wtyczke od przeplywomierza to wogole silnik nie reaguje.Moze to byc przeplywomierz???Przy tych cyrkach instalcja gazowa tez wariuje bo piszczy tak jak by sie gaz skonczyl.
doszedlem do tego co bylo przyczyna tych cyrkow...wymienilem cewke i dalej bylo to samo a winny temu byl zatrzask kabla na 1 wtrysku.Jak silnik sie nagrzewal on po prostu robil sie miekki i sie wysuwal bo byl pekniety.Teraz Zoska śmoga az milo...
Mnie tez znokautowało to TC.Zobaczymy jutro jak sie bedzie sprawowala bo dzius juz nie da rady.
P.S dzieki za info o bledzie
[ Dodano: Wto Lip 05, 2011 20:05 ]
Powracam do tematu.Swiece nowe NGK V-LINE 23 ( stare mialy pona 70 tyś.) po regulacji u gazownika i dalej to samo ze raz na jakis czas kuleje i zapala sie check z TC.Blad nadal ten sam.To co jeszcze zauwazylem ze jak chodzi silnik i wypne wtyczke od przeplywomierza to wogole silnik nie reaguje.Moze to byc przeplywomierz???Przy tych cyrkach instalcja gazowa tez wariuje bo piszczy tak jak by sie gaz skonczyl.
doszedlem do tego co bylo przyczyna tych cyrkow...wymienilem cewke i dalej bylo to samo a winny temu byl zatrzask kabla na 1 wtrysku.Jak silnik sie nagrzewal on po prostu robil sie miekki i sie wysuwal bo byl pekniety.Teraz Zoska śmoga az milo...
Witam
Zakupiłem zafire 2000r X18XE1 po zakupie tego samego dnia zapaliła sie kontrolka Check auto zaczęło lekko poszarpywać. Po zamontowaniu instalacji gazowej okazało się że cały czas pokazuje za bogatą mieszankę podczas ustawiania map gazu. Teraz na zimnym na benzynie chodzi jakby pracowały 2-3 cylindry po rozgrzaniu troche sie normuje zdecydowanie na gazie lepiej chodzi równiej.
Ciekawostką jest również stan paliwa przy zatankowanym do połowy, komputer pokazywał cały czas różne informacje że moge przejechać 160km raz 20km a raz 0km mam obawe o sterownik silnika
Chciałbym drogą eliminacji sorawdzić i podmienić przepływkę, cewkę.
Jeżeli jest ktoś z okolic trojmiasta z takim silnikiem prosze o kontakt :
tasku@o2.pl
gg387909
z góry dziękuje za pomoc
Zakupiłem zafire 2000r X18XE1 po zakupie tego samego dnia zapaliła sie kontrolka Check auto zaczęło lekko poszarpywać. Po zamontowaniu instalacji gazowej okazało się że cały czas pokazuje za bogatą mieszankę podczas ustawiania map gazu. Teraz na zimnym na benzynie chodzi jakby pracowały 2-3 cylindry po rozgrzaniu troche sie normuje zdecydowanie na gazie lepiej chodzi równiej.
Ciekawostką jest również stan paliwa przy zatankowanym do połowy, komputer pokazywał cały czas różne informacje że moge przejechać 160km raz 20km a raz 0km mam obawe o sterownik silnika
Chciałbym drogą eliminacji sorawdzić i podmienić przepływkę, cewkę.
Jeżeli jest ktoś z okolic trojmiasta z takim silnikiem prosze o kontakt :
tasku@o2.pl
gg387909
z góry dziękuje za pomoc