[B]P1901 - za duża różnica ciśnień DPF

Tematy dotyczące DPF.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
tico0

#271 Post autor: tico0 »

Dark pisze:Nasycenie filtra 92% (różnica ciśnień 0), a więc teraz czekam na mój pierwszy raz xD
Przy takim nasyceniu to już powinieneś być "po" tym pierwszym razie.... Proponuję "zagrzać" autko i przez moment jechać z prędkością powyżej 100km/h albo z obrotami w okolicy 3000tyś i już masz wypalanie. Od 80% nasycenia w ten sposób można wymusić wypalanie ;)

Szymon78

#272 Post autor: Szymon78 »

niuniek8, kolego info dotyczące dokłądnie przewodów z TUBES masz na priv

a tak wogole dla potomnych podam i tu:
DIN 73379 8,0x13,0mm (tu lepszy byłby nawet 7,0mm ale jak jak brałem to nie mieli na staniu)
DIN 73379 9,0x14,0mm

GERMANY - to ich oznaczenie (czarne gumowe z zewnątrz w dodatkowym oplocie z materiału)

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#273 Post autor: Harry200 »

Dark to ciekawe ASO ,żeby błędu po naprawie nie usunąć..Za skasowanie wzięli kasę czy już nie.. :?:

Dark

#274 Post autor: Dark »

Nie za skasowanie błedu nie chcieli $ :). Ale powiem wam posiedziałem sobie z gościem który zajmuje się właśnie tą działką w ASO, przejrzał mi cały samochód etc. Powiedział mi że opel miał kiedyś specjalne oprogramowanie do aut z DPF, które poruszały się tylko po mieście, ale zaniechał wgrywania tego oprogramowania (koleś mi nie dokończył opowieści bo szef się zjawił) ;/ ciekawe czy jeszcze to mają na stanie hmm.

TuneFORCE

#275 Post autor: TuneFORCE »

Dark, z tym oprogramowaniem to bujda, miał już kilku klientów którzy opowiadali o tym że w ich auta była robiona aktualizacja softu na jakiś niby miejski...nic to nie dało.

Tak a propos błędu czujnika temperatury to przy usunięciu DPFa nie trzeba wymieniać tego czujnika, wiem że bywały z nim problemy czasami ale myślę że mam już ten temat opanowany ;) mieliśmy ostatnio plagę takich aut(2ople i 7 saabów) kilka z nich było robionych przez kogoś innego kto niestety(niestety dla klienta, dla mnie stety bo lubię rozkminiać takie zagwozdki) nie ogarnął tematu :) mi zrobienie tak dużej ilość tych aut dało możliwość testowania różnych rozwiązań na każdym kolejnym oplu i dojścia do pewnych wniosków, które przekładają się na każdy następny zrobiony przez nas samochód.

marrybus

#276 Post autor: marrybus »

tico0 pisze: Proponuję "zagrzać" autko i przez moment jechać z prędkością powyżej 100km/h albo z obrotami w okolicy 3000tyś i już masz wypalanie. Od 80% nasycenia w ten sposób można wymusić wypalanie ;)
Można też w ten sposób odroczyć wypalanie. Jako że w większości jeżdze po mieście i gdy wiem że mam już pojad 80% w filtrze i będe jechał na krótkim odcinku to staram się nie przekraczać 100km/h. A wieczorkiem gdy już nie ma korków jadę przewietrzyć zawory :driver: i wypalić filtr.

Dark

#277 Post autor: Dark »

Dziś wyjechałem poza miasto i pocisnąłem Opel-ka po 10km na wyświetlaczu pojawia się kosmiczna wartość spalania km/h, 15 minut i wszystko wróciło do normy xD uffffff :)
ps.bez pomocy kolegów z forum cienko bym to wypalanie widział.

adnim

#278 Post autor: adnim »

marrybus pisze:
tico0 pisze:
A wieczorkiem gdy już nie ma korków jadę przewietrzyć zawory :driver: i wypalić filtr.
No i w ten sposób staje sie niewolnikiem autka.
ps. obrzydło mi to całe wypalanie, kontrolowanie wskażnika zużycia paliwa itp. Wywaliłem chwasta. Pozdrówka ;)
ot taka mała myśl :)

tico0

#279 Post autor: tico0 »

adnim pisze:Wywaliłem chwasta. Pozdrówka
ot taka mała myśl
Bardzo dobra myśl.... ;) to my za bardzo ambicjonalnie do tego podchodzimy ja przez pierwsze 5-6 tyś w ogóle o tym nie wiedziałem i się nie przejmowałem. Dopiero po tym okresie zacząłem to obserwować.... a teraz wiem już wiele na ten temat i specjalnie się tym nie przejmuję. Jak zauważę wypalanie wtedy poprostu staram się nie wyłączyć silnika a przeważnie dopadnie mnie w czasie jazdy "miejskiej".

tomkey

#280 Post autor: tomkey »

Witam . Wróciłem dzisiaj z urlopu ale ..... w bólach strasznych !!!!! Rano po 15 min jazdy zapaliła mi się kontrolka ŻÓŁTY SAMOCHÓD Z KLUCZEM .
Objawy następujące : totalny brak , mocy kręci max do 3 tyś i nie jedzie !! Automat przy tym też zgłupiał i nie bardzo mi chce biegi zmieniać powyżej trójki ! Dopiero na trybie manualnym jakoś od bidy się jechało . Tak przez 200 km !!!!
Zakładam , że upomniał się u mnie EGR i inne towarzyszące temu tematowi sprawy ( czyszczenie przepustnicy itp .)
Zastanawiam się czy jeszcze przed rozebraniem nie podjechać na techa i sprawdzić jaki błąd wyskoczył ???
Z tego co czytałem na forum to mogę mieć rację ,prawda ??
T.

aszifo

#281 Post autor: aszifo »

Gaz+hamulec+kluczyk w prawo i masz kod ECN. Wtedy można coś powiedzieć.

Aaaa- sorki , ty masz automat !!

tomkey

#282 Post autor: tomkey »

Ale też działa :D
ECN 190175
Czekam na wyrok ! :?

aszifo

#283 Post autor: aszifo »

Kurcze, coś mi się ten błąd kojarzy z DPF-em. Możliwe, że kilkakrotnie przerwałeś wypalania, albo poszedł ten elastyczny przewód od DPF-u.

tomkey

#284 Post autor: tomkey »

Przerwać raczej nie mogłem bo : w trasie wiadomo nie czuję wypalania , w normalnym miejskim ruchu zawsze go wyczuwam bo przy zwalnianiu i ruszaniu ( pierwszy bieg ) automat głupieje i zaczyna mi szarpać . Elastyczny przewodzik już jest wymieniony na miedzianą rurkę ale warto sprawdzić , może coś się urypało ???
Po za tym zapaszek jest dość mocny . No ale wykluczyć tego nie mogę .
Chyba jednak pojadę jutro z rana i podepnę się w serwisie pod techa .
T.
PS. Kurcze tego wątku nie znalazłem jakoś :oops: To jednak nie ten przewodzik wymieniałem chyba ..... tak czy tak jadę do Kwietniaka rano i zobaczymy .
T.

aszifo

#285 Post autor: aszifo »

Sprawdź ten przewód , ja miałem uwalony centralnie pod grodzią, poza tym dopiero jak nim poruszałem, to zlokalizowałem to pęknięcie. Tak normalnie było niewidoczne.

Tylko nie daj sobie na siłę wcisnąć nowego. Te wężyki można z powodzeniem sztukować, kilka osób na forum już tak zrobiło, włączając mnie

ODPOWIEDZ

Wróć do „DPF”