[A] Problemy z kluczykami - programowanie, kodowanie, dorabianie

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darkp1

#91 Post autor: darkp1 »

Z nie odbijającą stacyjką też miałem problem. Zrobiłem tak jak pisał tu kolega samson. Smar w sprayu, wyjąć i włożyć kluczyk pare razy i jest ok.

Awatar użytkownika
qba1970
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 26 maja 2010, 23:32
Imię: Maciej
Lokalizacja: Mizerów
Auto: ZAFIRA C 2.0 CDTI COSMO AUTOMAT
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z20CDTI

#92 Post autor: qba1970 »

cały czas się rozkodowywuje, cholery można dostać.

fabidan

#93 Post autor: fabidan »

mam podobny problem - kodowanie starcza na kilka otwarć (zupełnie losowa ilość), czasem pomaga najpierw przyciśnięcie guzika zamykania (przy zamkniętym aucie) i dopiero po tym jego otwarcie - zupełnie nie wiem od czego to zależy :(

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#94 Post autor: Dziadek13 »

fabidan pisze:mam podobny problem - kodowanie starcza na kilka otwarć (zupełnie losowa ilość), czasem pomaga najpierw przyciśnięcie guzika zamykania (przy zamkniętym aucie) i dopiero po tym jego otwarcie - zupełnie nie wiem od czego to zależy :(
Masz w pilocie zimny lut najprawdopodobnie zasilanie wtedy traci kody.Przelutuj pilota trzy punkty bateri.
User @janu40 z naszego forum też miał zimne luty z resztą w tym temacie pisał o tym.

darkp1

#95 Post autor: darkp1 »

Ja również to miałem, po lutowaniu wszystko ok.

Awatar użytkownika
qba1970
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 26 maja 2010, 23:32
Imię: Maciej
Lokalizacja: Mizerów
Auto: ZAFIRA C 2.0 CDTI COSMO AUTOMAT
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z20CDTI

#96 Post autor: qba1970 »

narazie podłożyłem papierek aby dociskał baterie i narazie działa bez zarzutu. w trakcie urlopu "to już za tydzień" przelutuję obydwa kluczyki.
P.S.
ostatnio przez przypadek nacisnąłem drugi raz zamykanie z pilota i usłyszałem odgłos jakby domykania centralnego. to normalne ?

fabidan

#97 Post autor: fabidan »

to odgłos ryglowania drzwi :) całkowicie normalne :D

Awatar użytkownika
qba1970
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 26 maja 2010, 23:32
Imię: Maciej
Lokalizacja: Mizerów
Auto: ZAFIRA C 2.0 CDTI COSMO AUTOMAT
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z20CDTI

#98 Post autor: qba1970 »

a za pierwszym razem to one się ie rygluja?

Anony Mous

#99 Post autor: Anony Mous »

qba1970 pisze:a za pierwszym razem to one się ie rygluja?
Nie. Za pierwszym razem zamyka drzwi a za drugim rygluje.
Na czym to polega ?? Wejdź do samochodu i naciśnij 2 razy i spróbuj wyjąć ten bolec od otwierania drzwi. Jak Ci się uda to masz krzepę chłopie :)

Awatar użytkownika
qba1970
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: 26 maja 2010, 23:32
Imię: Maciej
Lokalizacja: Mizerów
Auto: ZAFIRA C 2.0 CDTI COSMO AUTOMAT
Model: ZC
Oznaczenie silnika: Z20CDTI

#100 Post autor: qba1970 »

nie żebym się czepiał ale czy nie byłoby łatwiej aby wszystko odbywało sie za jednym nacisnieciem guziola?

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#101 Post autor: Zdenek2007 »

Ryglowanie drzwi dodatkowo zabezpiecza samochód przed złodziejem, po wybiciu szyby nie da rady otworzyć drzwi. Taka mała niedogodność dla złodzieja amatora cudzej własności.

Anony Mous

#102 Post autor: Anony Mous »

Zdenek2007 pisze:Ryglowanie drzwi dodatkowo zabezpiecza samochód przed złodziejem, po wybiciu szyby nie da rady otworzyć drzwi. Taka mała niedogodność dla złodzieja amatora cudzej własności.
Tutaj masz rację ale w takim wypadku ryglować by się mogły po pierwszym naciśnięciu, a my próbujemy dojść dlaczego konstruktorzy zrobili to za drugim.

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#103 Post autor: Zdenek2007 »

celius pisze:
Zdenek2007 pisze:Ryglowanie drzwi dodatkowo zabezpiecza samochód przed złodziejem, po wybiciu szyby nie da rady otworzyć drzwi. Taka mała niedogodność dla złodzieja amatora cudzej własności.
Tutaj masz rację ale w takim wypadku ryglować by się mogły po pierwszym naciśnięciu, a my próbujemy dojść dlaczego konstruktorzy zrobili to za drugim.
Ano taka konstrukcja jest wymagana bo wyobraź sobie, po zamknięciu i zaryglowaniu drzwi od środka doszło by do wypadku! Wtedy służbom ratowniczym utrudniło by to otwarcie takich drzwi.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#104 Post autor: MieHor »

Akurat służby ratunkowe tym się bardzo nie przejmują - łom, brecha lub nożyce i otwarte, a zniszczenia nieodwracalne :evil:

Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#105 Post autor: Zdenek2007 »

MieHor pisze:Akurat służby ratunkowe tym się bardzo nie przejmują - łom, brecha lub nożyce i otwarte, a zniszczenia nieodwracalne :evil:
A załóżmy że jako pierwsza podjedzie karetka bo strażaki gdzieś utknęli i przez brak wyobraźni konstruktora tego ryglowania lekarz musi czekać? A tak wystarczy wybić szybę, otworzyć drzwi od środka i można ratować nieprzytomnego kierowcę. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”