[B]Ile palą wam CDTi?

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Tedy

#376 Post autor: Tedy »

tycik pisze:
Tedy pisze:Trasa ponad 3000 km do Chorwacji i z powrotem.Głównie autostrada.Średnia prędkość ok.120 km spalanie-5.9l/100
Też właśnie dziś wróciłem, 3550 km na trasie PL-HR-I-HR-PL, z czego 800 km po PL jednopasmowymi drogami krajowymi bo innych jak na lekarstwo. Jak się dało po autostradach to często i 160 kmh, klima non stop, nie dałem rady mniej jak 7,6l/100 km. Jak się tempomat ustawi na 150, to troche chleje :/ , zwłaszcza na długich podjazdach w AUT i SLO.

W drodze powrotnej-Hr.Slo i A.do granicy z Niemcami nie wychylałem się zbytnio i prędkość oscylowała w granicach 130-140 km/h średnie spalanie po zatankowaniu wyszło 5,2.Przejazd przez D.i prędkości w granicach 160-190 szybko podbiły mi średnią (nasze drogi też nie pozwoliły utrzymać średniej z początku powrotu.

norbert_p

#377 Post autor: norbert_p »

Zauważyłem, że po usunięciu dpf-a i po chipie spalanie spadło mi o ok 1l/100km. Kiedyś po zatankowaniu do pełna komp pokazywał mi ok. 700-800 km do przejechania. Wczoraj po zatankowaniu do pełna (już bez dpf-a) komp pokazał mi 1027 km :shock:
Ostatnio zmieniony 29 lip 2011, 20:23 przez norbert_p, łącznie zmieniany 1 raz.

cezarek

#378 Post autor: cezarek »

Nie wiem, czy w dobrym dziale, ale spróbuję. Kiedy zmieniacie bieg na wyższy? Przy jakich obrotach silnika? Przepraszam za banalne pytanie, ale nigdy nie miałem diesla.

Awatar użytkownika
slater7
Świeżak
Posty: 10
Rejestracja: 07 mar 2011, 15:40
Imię: Krystian
Lokalizacja: Czeladz/Londyn
Auto: Audi
Model: A6
Oznaczenie silnika: CAHA

#379 Post autor: slater7 »

cezarek pisze:Nie wiem, czy w dobrym dziale, ale spróbuję. Kiedy zmieniacie bieg na wyższy? Przy jakich obrotach silnika? Przepraszam za banalne pytanie, ale nigdy nie miałem diesla.
nie wiem jak z19dt czyli 120km ale silnik z19dth 150km jak to typowa 16v mniej pali gdy utrzymuje obroty min 2000, zmieniam kolo 2400-2500 - przy okazji oszczedzam dwumase - testowalem jazde ponizej 2000 ale pali wiecej...18 sierpnia usuwam ekobadziew i maly chipek powinno byc jeszcze lepiej :P
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." - S. Lem

Awatar użytkownika
janusz70
Świeżak
Posty: 23
Rejestracja: 30 gru 2010, 11:53
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Model:

#380 Post autor: janusz70 »

Panowie ja nie wiem jak niektórym samochody tak mało palą Np kolega Tedy pisze że przy 140 pali mu 5,2 {klima na pewno włączona } .To jeśli wyłączy klimę i ograniczy prędkość do 100 to nie powinien spalić więcej jak 4 L.Niestety mój nie wiem jak bym jężdził to nie osiągnę takiego wyniku .Kiedyś czytałem na innym forum Opla jak gość przejechał 500 kilosów Zafirą B ze stałą prędkością 160 na włączonej klimie i wyszło mu 3,9 L Po prostu REWELACJA ,MIODZIO :lol:

kubik_CDTi

#381 Post autor: kubik_CDTi »

Przy 160km/h z klimą to pali 8-9l bardziej :lol:
Powiem tak,nie chciałbym kupić samochodu po osobach które piszą,że pali im po 5l,bo są najzwyklej w świecie zamulone,a potem dziwota,że problemy z EGRem czy DPF.
Średnie na bc2 oscyluje w okolicach 8-8,3l średniego,z czego 75% to trasa.
Styl jazdy,dowolny,bez żadnych wyrzeczeń,wyprzedzane jest na dobrą sprawę wszystko.
W mieście osobiście kręcę do 2,500 jak jest klima to ciutkę wyżej,żeby ominąć zmułkę po zmianie biegu,poniżej 1700rpm.

Tedy

#382 Post autor: Tedy »

kubik_CDTi pisze:Przy 160km/h z klimą to pali 8-9l bardziej :lol:
Powiem tak,nie chciałbym kupić samochodu po osobach które piszą,że pali im po 5l,bo są najzwyklej w świecie zamulone,a potem dziwota,że problemy z EGRem czy DPF.
Średnie na bc2 oscyluje w okolicach 8-8,3l średniego,z czego 75% to trasa.
Styl jazdy,dowolny,bez żadnych wyrzeczeń,wyprzedzane jest na dobrą sprawę wszystko.
W mieście osobiście kręcę do 2,500 jak jest klima to ciutkę wyżej,żeby ominąć zmułkę po zmianie biegu,poniżej 1700rpm.


Po 1-5.2 -większa część drogi bez klimy
2-brak badziewia ekologicznego
3-silnik z chipem 193km/404nm (hamownia)
4-naprawdę sporadycznie ktoś mnie wyprzedza a u mnie podobno to nałóg
5-warto trzymać obroty powyżej 2200 (to moje spostrzeżenie)
6-średnia bc-2-40.000km-60%trasa,40%miasto-7,3l

kubik_CDTi

#383 Post autor: kubik_CDTi »

Na autostradzie na tempomacie 140km/h bez klimy to takie 5,8l.ok możliwe w innych warunkach nie do zrobienia.
U mnie 160KM/360Nm ze 8v z DPFem.
Ja bym porównał obliczenia komputera z rzeczywistością i tu może być ból.
No i sporo zależy od dróg u mnie,żeby utrzymywać 140km/h to 1/3 czasu spędza się na lewym pasie,a przy wyprzedzaniu wiadomo czasem startuje się od 80km/h,a kończy się grubo dalej.
Wiadomo są takie szczegóły jak wysokość kręcenia,tempo osiągania zadanych prędkości i ja przedstawiam szkołę,że jak trzeba to pedał wychyla się głęboko.
Pozdrawiam

Nufio

#384 Post autor: Nufio »

Witam. Właśnie wróciłem z urlopu PL-HR-PL(ok.2600 km). średnie spalanie wyszło 5,7 l. obserwując zużycie mogę stwierdzić, że ok. 130km/h to nawet i 5,2 l, ale wskakując na tylko 140 km/h zużycie wzrastało do ok.6 l. nawet mając 150 na liczniku to było podobnie. według mnie opory powietrza grają dosyć duże role powyżej 120-130 km/h. Wynika to z odpowiednich zależności fizycznych(niestety nie pamiętam już tych równań).
Pozdrawiam.

Piotrek413

#385 Post autor: Piotrek413 »

Tedy pisze:silnik z chipem 193km/404nm

Ładnie masz podkręconą Zośkę :D Ale czy taki zabieg jest bezpieczny dla silnika? Dorzucali czy coś do niego czy tak inni tunerzy bawią się w chip komputerowy. Bo z tego co kojarzę to nic nie dorzucają do samochodu.

Ostatnio moja Zocha strasznie dużo pali :P tam gdzie kiedyś było 5.8l/100km to jest 7.8l/100km :P dziwna się zrobiła ta s8 i zaczęły mi przeszkadzać samochody na lewym pasie które prowadzą peleton a nawet nie dobijają do 110km/h :evil:
Wczoraj gdzieś po 17:20 jakiś kretyn za wiaduktem w Mostówce jechał lewym pasem 70km/h :/ prawy miał wolny i nie chciał mi zjechać chociaż światłami mu mrugałem...

kubik_CDTi

#386 Post autor: kubik_CDTi »

Piotrek413 pisze:Wczoraj gdzieś po 17:20 jakiś kretyn za wiaduktem w Mostówce jechał lewym pasem 70km/h :/ prawy miał wolny i nie chciał mi zjechać chociaż światłami mu mrugałem...
To jest plaga Polskich dróg,nawyki z miast...
U mnie jest kolejność następująca długie,klakson,gdy brak reakcji wzięcie prawą stroną i małe hamowanko ,niestety chamstwo trzeba leczyć chamstwem.

Piotrek413

#387 Post autor: Piotrek413 »

Ja już nie praktykuję wyprzedzania prawym i hamowanie przed tą osobą. W tamtym roku mojemu koledze przy tej metodzie jakiś koleś wjechał w dupę.
Ja teraz szybko wyprzedzam i ostro wjeżdżam przed maskę aby się zmieścić. W dupę mi nie wjedzie bo szybciej jadę ale ma trochę stracha i musi przyhamować :D Bezpieczniejsze według mnie :lol:

Aston

#388 Post autor: Aston »

Hmm czy Wy wiecie jaka się w Was rodzi agresja :?: Luzu trochę koledzy i co szybciej pojedziesz przez ile 10 km i znów to samo :!: Szkoda nerwów paliwa i niepotrzebnych emocji. Mnie to przeszło jakieś 2 lata temu kiedy po takim numerze koleś dogonił na światłach otworzył okno zobaczyłem 4 panów całkiem łysych i tekst pod tytułem: "... gdybyś nie jechał z dzieckiem to za takie coś byśmy ci wpier ***...". Przyznam że stracha miałem solidnego i od tamtej pory jak ręka odjął usłużnie zjeżdżam gdy ktoś jedzie szybciej jak jest oczywiście możliwość, wpuszczam normalnie na zamek jak się kończy dwupasmówka, a i inne przyjemności też się zdarzają wpuszczam gdy jest opcja tych co są na ulicach podporządkowanych a co mi tam nie ubędzie mi. Nie oznacza to że godzę się na chamstwo oczywiście ale też nie jestem absolutnie zawalidrogą :!:

kubik_CDTi

#389 Post autor: kubik_CDTi »

Hamowanko,no może źle to określiłem,ustawiam się przed i po prostu zwalniam kulturalnie do prędkości,która zmusi takiego gościa do przemyślenia,że coś nie tak.Potem odejście pełnym ogniem zjechanie na prawy pas,żeby pokazać,że można po Nim jechać i tyle.
To wiadomo,że nie robię tak często,na palcach jednej ręki policzę ilość takich sytuacji,ale niestety jak człowiek ma do zrobienia 700km,to wiadomo,że i czasem nerwy puszczają,bo się ciągnie za takim 5km.
Z reguły po dłuższych namowach długimi,lewym kierunkiem i ostatecznie klaksonem zjeżdżają,bo jakoś mam opory do wyprzedzania prawą stroną.
Przy normalnym wyprzedzaniu kolumn na drodze ludzie się wbijają przed maskę,bo nie patrzą w lusterko,a co dopiero mówić o prawym pasie :lol: ale jak już wyprzedzać to na pełnym ogniu bacznie obserwując,czy nagle nie zachce się gościowi zjechać
Ale prawdą jest,że nie ma co się spinać,bo i nam ciśnienie nie potrzebnie skacze,a paliwo z baku znika szybciej na nie potrzebne zagrywki.

Aston

#390 Post autor: Aston »

:D co racja to racja czasem coś tam w środku pęka i ... i wiadomo co :) ale ostatnio policzyłem różnice w jeździe naszą wspaniałą autostradą Stryków - Poznań w jedna stronę jechałem no cóż dużo szybciej 160-190 a wracałem 110-130 choć bliżej 110 i co no cóż w jedna stronę spalanko 9,3 a drugą 5,2 czas przejazdu różnica wyszła 27 min więc nie wiem czy warto aż tak się spieszyć 300 km i 30 min śmiech na sali za to na każdej setce 4 litry więcej no dodatkiem jest adrenalinka :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”