[B]Wymiana filtra paliwa- komentarze
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Naprawdę dziwna awaria jeżeli masz DPF-a to tym bardziej dziwne. Dymek z rury wskazywałby na wypalanie, ale nie może to trwać ciągle a do tego jeśli czujesz olej w spalinach to już zonk, znaczny ubytek (spalenie) oleju już dawno zapchało by DPFa no chyba że był w idealnym stanie i jeszcze daje sobie radę.
Witam!
Mam pytanie,po wymianie filtra paliwa(na filtr MANNa)po odpaleniu słychac cichy szum w kabinie po stronie kierowcy.Szum ustaje po wcisnięciu hamulca a po puszczeniu znów wraca.Może jestem przewrazliwiony ale wybieram sie w dłuższą trasę i wolał bym nie mie żadnych niespodzianek.
Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi!!!!
Mam pytanie,po wymianie filtra paliwa(na filtr MANNa)po odpaleniu słychac cichy szum w kabinie po stronie kierowcy.Szum ustaje po wcisnięciu hamulca a po puszczeniu znów wraca.Może jestem przewrazliwiony ale wybieram sie w dłuższą trasę i wolał bym nie mie żadnych niespodzianek.
Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi!!!!
Dzięki za info!Sprawdze na pewno!
[ Dodano: Wto Sie 09, 2011 22:55 ]
Jestem po wizycie u "magików techników" którzy oczywiście żadnych nieprawidłowości się nie dopatrzyli.Jeszcze raz zajrzałem pod maske i tak samo szumi w miejscu filtra powietrza który też wymieniałem także konkluzja jest jedna gdzieś przy filtrze musi by jakaś nieszczelnośc.Przed jego wymianą była cisza. Czy ktoś miał podobny problem po wymianie na filtr filtrona?
[ Dodano: Wto Sie 09, 2011 22:55 ]
Jestem po wizycie u "magików techników" którzy oczywiście żadnych nieprawidłowości się nie dopatrzyli.Jeszcze raz zajrzałem pod maske i tak samo szumi w miejscu filtra powietrza który też wymieniałem także konkluzja jest jedna gdzieś przy filtrze musi by jakaś nieszczelnośc.Przed jego wymianą była cisza. Czy ktoś miał podobny problem po wymianie na filtr filtrona?
O jaką procedurę z kluczykiem chodzi? U mnie przy wymianie filtra paliwa mechanik nic nie robił.Jedyne co zauważyłem to to, że podczas pierwszego przekręcania kluczyka "ikona kluczyka" nie zniknęła przed startem silnika. Znaczy, że się zapisał jakiś błąd (jeszcze nie sprawdzałem). Co za błąd mógł się zapisać? Po przejechaniu kilku km (do domu) oraz po ponownym uruchomieniu auta wszystko wróciło do normy. Jedyny problem to to, że auto trochę dłużej trzeba kręcić, aby odpalić... Wcześniej nie było tego... Czy układ jest zapowietrzony? Czy pobiera lewe powietrze? Jak to sprawdzić?cinas11 pisze:Filtr był wymieniany przez "fachowca" razem z olejem i filtrem powietrza także nie wiem czy po wymianie była wykonana procedura z kluczykiem.
Marki, "na pedałach" nic nie ma, żadnych błedów. W tej chwili kontrolka z kluczykiem ładnie gaśnie przed uruchomieniem auta. Zauważyłem tylko, że zaraz po wymianie filtrów i oleju u mechanika przy pierwszym uruchomieniu nie zgasła. Zgasła oczywiście po włączeniu silnika. Dojechałem do domu i problem z kontrolką zniknął. Na pewno jest zapisany, ale dopiero w sobotę to sprawdzę.Marki pisze:Norbert a nie lepiej na szybko sprawdzić "pedałami" błędy zamiast się stresować?CDTi odpowietrza się automatycznie więc o zapowietrzeniu nie ma mowy.
Z tego co piszesz to w tej chwili nie ma żadnego błędu,bo kontrolka gaśnie przed uruchomieniem auta.norbert_p pisze:Marki, "na pedałach" nic nie ma, żadnych błedów. W tej chwili kontrolka z kluczykiem ładnie gaśnie przed uruchomieniem auta. Zauważyłem tylko, że zaraz po wymianie filtrów i oleju u mechanika przy pierwszym uruchomieniu nie zgasła. Zgasła oczywiście po włączeniu silnika. Dojechałem do domu i problem z kontrolką zniknął. Na pewno jest zapisany, ale dopiero w sobotę to sprawdzę.Marki pisze:Norbert a nie lepiej na szybko sprawdzić "pedałami" błędy zamiast się stresować?CDTi odpowietrza się automatycznie więc o zapowietrzeniu nie ma mowy.
Jeśli w układzie wystąpi tzw "miękki" chwilowy błąd to kontrolka zgaśnie po uruchomieniu auta.Tak jak opisujesz.Ale żeby problem z kontrolką po odpaleniu zniknął ,błąd musi przez następne (jak dobrze pamiętam) 20 odpaleń auta nie występować po czym komputer samoczynnie wyzeruje błąd z pamięci.Więc jeśli u Ciebie występował zaraz po wymianie to nie mógł wykasować się po jednym czy dwóch odpaleniach.
Marki czy jeśli się nie odpowietrzy za pierwszym razem układu (przekręcając kilka razy kluczyk w stacyjce jak to już było opisywane) to czy ten układ będzie cały czas zapowietrzony czy za którymś razem się odpowietrzy?Marki pisze:CDTi odpowietrza się automatycznie więc o zapowietrzeniu nie ma mowy.
Dodam jeszcze, że mechanik jak mi wymieniał filtr to do obudowy zalał mi paliwo i włożył nowy wkład filtra. (To tak na marginesie)