[B]Wymiana filtra paliwa- komentarze

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
Zdenek2007
Zafiromaniak
Posty: 853
Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
Lokalizacja: śląskie[SGL]
Model:

#46 Post autor: Zdenek2007 »

Naprawdę dziwna awaria :cry: jeżeli masz DPF-a to tym bardziej dziwne. Dymek z rury wskazywałby na wypalanie, ale nie może to trwać ciągle a do tego jeśli czujesz olej w spalinach to już zonk, znaczny ubytek (spalenie) oleju już dawno zapchało by DPFa no chyba że był w idealnym stanie i jeszcze daje sobie radę.

cinas11

#47 Post autor: cinas11 »

Witam!
Mam pytanie,po wymianie filtra paliwa(na filtr MANNa)po odpaleniu słychac cichy szum w kabinie po stronie kierowcy.Szum ustaje po wcisnięciu hamulca a po puszczeniu znów wraca.Może jestem przewrazliwiony ale wybieram sie w dłuższą trasę i wolał bym nie mie żadnych niespodzianek.
Z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi!!!!

Przemcio

#48 Post autor: Przemcio »

cinas11 pisze:po odpaleniu słychac cichy szum
Kolego jak poczytasz dokładnie ten temat to znajdziesz. Warto :>

cinas11

#49 Post autor: cinas11 »

Filtr był wymieniany przez "fachowca" razem z olejem i filtrem powietrza także nie wiem czy po wymianie była wykonana procedura z kluczykiem.Problemów z odpalaniem nie ma żadnych, błędów brak tylko ten szum który wczesniej był niesłyszalny lub po prostu nadwrażliwośc ;)

cinas11

#50 Post autor: cinas11 »

Dzięki za info!Sprawdze na pewno!

[ Dodano: Wto Sie 09, 2011 22:55 ]
Jestem po wizycie u "magików techników" którzy oczywiście żadnych nieprawidłowości się nie dopatrzyli.Jeszcze raz zajrzałem pod maske i tak samo szumi w miejscu filtra powietrza który też wymieniałem także konkluzja jest jedna gdzieś przy filtrze musi by jakaś nieszczelnośc.Przed jego wymianą była cisza. Czy ktoś miał podobny problem po wymianie na filtr filtrona?

imalas

#51 Post autor: imalas »

Jeśli dokręciłeś wszystkie śrubki poprawnie na obudowie filtra, to może włożyłeś go odwrotnie!
Gąbka ma być zawsze na górze ... :lol: Sprawdź zaciski na przewodzie gumowym wychodzącym z obudowy filtra (to nawet generuje błąd "nieszczelność w układzie dolotowym" , ale numeru nie pamiętam).

Przemcio

#52 Post autor: Przemcio »

cinas11 pisze:gdzieś przy filtrze

Pożycz stetoskop a pewnie cię doprowadzi. To nie żart.

cinas11

#53 Post autor: cinas11 »

Akurat stetoskopem pracuje na codzień ale auta jeszcze nie osłuchiwałem :lol:

tico0

#54 Post autor: tico0 »

A może to nieszczelności przy czujniku ciśnienia dpf.... jest on mocowany do obudowy filtra.... może to te nieszczęsne wężyki.... niewiadomo jak"fachowcy" wymieniali ;)

cinas11

#55 Post autor: cinas11 »

Mam to szczęście że moja Zofia nie posiada tego cudu techniki :mrgreen:

norbert_p

#56 Post autor: norbert_p »

cinas11 pisze:Filtr był wymieniany przez "fachowca" razem z olejem i filtrem powietrza także nie wiem czy po wymianie była wykonana procedura z kluczykiem.
O jaką procedurę z kluczykiem chodzi? U mnie przy wymianie filtra paliwa mechanik nic nie robił.Jedyne co zauważyłem to to, że podczas pierwszego przekręcania kluczyka "ikona kluczyka" nie zniknęła przed startem silnika. Znaczy, że się zapisał jakiś błąd (jeszcze nie sprawdzałem). Co za błąd mógł się zapisać? Po przejechaniu kilku km (do domu) oraz po ponownym uruchomieniu auta wszystko wróciło do normy. Jedyny problem to to, że auto trochę dłużej trzeba kręcić, aby odpalić... Wcześniej nie było tego... Czy układ jest zapowietrzony? Czy pobiera lewe powietrze? Jak to sprawdzić?

norbert_p

#57 Post autor: norbert_p »

Marki pisze:Norbert a nie lepiej na szybko sprawdzić "pedałami" błędy zamiast się stresować?CDTi odpowietrza się automatycznie więc o zapowietrzeniu nie ma mowy.
Marki, "na pedałach" nic nie ma, żadnych błedów. W tej chwili kontrolka z kluczykiem ładnie gaśnie przed uruchomieniem auta. Zauważyłem tylko, że zaraz po wymianie filtrów i oleju u mechanika przy pierwszym uruchomieniu nie zgasła. Zgasła oczywiście po włączeniu silnika. Dojechałem do domu i problem z kontrolką zniknął. Na pewno jest zapisany, ale dopiero w sobotę to sprawdzę.

Anony Mous

#58 Post autor: Anony Mous »

norbert_p pisze:
Marki pisze:Norbert a nie lepiej na szybko sprawdzić "pedałami" błędy zamiast się stresować?CDTi odpowietrza się automatycznie więc o zapowietrzeniu nie ma mowy.
Marki, "na pedałach" nic nie ma, żadnych błedów. W tej chwili kontrolka z kluczykiem ładnie gaśnie przed uruchomieniem auta. Zauważyłem tylko, że zaraz po wymianie filtrów i oleju u mechanika przy pierwszym uruchomieniu nie zgasła. Zgasła oczywiście po włączeniu silnika. Dojechałem do domu i problem z kontrolką zniknął. Na pewno jest zapisany, ale dopiero w sobotę to sprawdzę.
Z tego co piszesz to w tej chwili nie ma żadnego błędu,bo kontrolka gaśnie przed uruchomieniem auta.
Jeśli w układzie wystąpi tzw "miękki" chwilowy błąd to kontrolka zgaśnie po uruchomieniu auta.Tak jak opisujesz.Ale żeby problem z kontrolką po odpaleniu zniknął ,błąd musi przez następne (jak dobrze pamiętam) 20 odpaleń auta nie występować po czym komputer samoczynnie wyzeruje błąd z pamięci.Więc jeśli u Ciebie występował zaraz po wymianie to nie mógł wykasować się po jednym czy dwóch odpaleniach.

norbert_p

#59 Post autor: norbert_p »

Marki pisze:Więc jeśli u Ciebie występował zaraz po wymianie to nie mógł wykasować się po jednym czy dwóch odpaleniach.
Nie wiem czy wykasował się już z pamięci, bo nie sprawdzałem jeszcze OC. Wiem, że teraz kontrolka z kluczykiem gaśnie jak trzeba.

norbert_p

#60 Post autor: norbert_p »

Marki pisze:CDTi odpowietrza się automatycznie więc o zapowietrzeniu nie ma mowy.
Marki czy jeśli się nie odpowietrzy za pierwszym razem układu (przekręcając kilka razy kluczyk w stacyjce jak to już było opisywane) to czy ten układ będzie cały czas zapowietrzony czy za którymś razem się odpowietrzy?
Dodam jeszcze, że mechanik jak mi wymieniał filtr to do obudowy zalał mi paliwo i włożył nowy wkład filtra. (To tak na marginesie)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”