Nie pali na jeden cylinder

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jar71ek

#16 Post autor: jar71ek »

Witam wszystkich. ja mam podobny problem z wypadaniem zapłonu na jednym cylindrze , tylko u mnie to występuje po przekroczeniu 3 000 obrotów mam silnik 1.8 w gazie . Co o tym sądzicie? czy to cewka ?

Zyjon

#17 Post autor: Zyjon »

Mnie niedawno pojawiły się podobne do opisanych wcześniej objawy. Nastąpiło to jednak nagle i nie miała wpływu temperatura silnika, czy obroty. Powodem była niestety cewka/listwa zapłonowa. Mój elektryk stwierdził, że to typowe po ok. 150 tys. km (moja Zosia ma 151) - z tego powodu odradzał używki. Kupiłem Valeo za 400 zł - gdybym miał więcej czasu, to na Allegro były za chyba 330 zł z wysyłką. Kolega firek zapodał mi taki link:
http://moto.allegro.pl/cewka-zaplonowa- ... 04753.html. Chodzi o sprzedawcę: moto-car-lodz (cała nazwa podkreślona).
Privat electric odradzał kupno podrób za 200 zł. Mówił, że dwa razy takie zakładał i oba razy (raz po roku, raz po dwóch latach) klient wrócił po nową. W Twoim przypadku mogą być oczywiście inne powody, u mnie się jednak sprawdziło - sam wyczaiłem usterkę dzięki temu wątkowi. Sama wymiana listwy - bajka (jak masz nasadowego torxa 10).
Ostatnio zmieniony 15 sie 2011, 20:18 przez Zyjon, łącznie zmieniany 3 razy.

jar71ek

#18 Post autor: jar71ek »

w sumie tak, ale jak mówią mechanicy na 90% jest to cewka ale może to być też sterownik lub coś z prądem , a cewki to oddać nie da rady do sklepu , tylko zastanawia mnie czemu dopiero po przekroczeniu 3000 obrotów :/

Awatar użytkownika
marwisn
Mieszkaniec
Posty: 398
Rejestracja: 21 maja 2010, 21:08
Lokalizacja: Poznań
Model:

#19 Post autor: marwisn »

Najprościej znajdź kogoś w rejonie i zrób przekładkę na kilka minut. Wydać 350 pln "w ciemno" to ryzykowna rzecz.

grzesczybuk

#20 Post autor: grzesczybuk »

Witam. U mnie też nie palił na jeden cylinder 2 wina była i jest cewki na 2 cylinder jest uszkodzona ta fajka co łączy się ze świecą. Było chyba przebicie i wypaliło ten plastik. Chciałem zdjąć z tego palca gumę co oslania świece i cześć palca po prostu się rozleciala. Owinalem to wszystko taśma izolacyjna po złożeniu do kupy i wyciągnięciu trochę sprężynki (znajduje się zewnątrz palca łączy świece z cewka) i póki co działa ale do czasu aż się nie rozklei. Szukam jakiegoś sposobu na poprawne złożenie tego do kupy może sylikon by dał radę?

gieesiak

#21 Post autor: gieesiak »

a nie prościej kupić cewkę a nie bawić się w silikony itp ;) :/

pagor1

#22 Post autor: pagor1 »

Witam.
Mam problem związany z wypadaniem zapłonu na 2gim cylindrze ale wyłącznie na benzynie.
Instalacja LPG, świece, cewka, paliwo sprawdzone – nie ma problemu. Pojeździłem na PB kilkaset km z płynem do czyszczenia wtrysków – i nic to nie dało.
Doczytałem z forum że problem może pochodzić albo od wtrysków albo od ECU (sterownika silnika).
Pytanie czy da się to jednoznacznie zdiagnozować. Nie mam dostępu do innej zafiry 1.6 żeby podmienić części, więc pozostaje diagnoza (mam do dyspozycji ELM327 ale tym to chyba nic nie zdziałam z tego co się dowiedziałem).
Ktoś coś podpowie?
Po skasowaniu błędów zgasła kontrolka check engine i po jeździe próbnej zaświeciła sie kontrolka z kluczem i wywala błąd 0300 ale teraz na LPG!
Nie mam pojęcia co się dzieje.

emjot

#23 Post autor: emjot »

Jeśli tak wariuje, to może być kwestia ECU. U mnie był problem z wtryskiem PB, pomogło wyjęcie i czyszczenie wszystkich wtrysków PB na myjce ultradźwiękowej.
Jeśli u Ciebie raz jest problem na PB, a raz na LPG (czy na PB nadal występuje?) to wygląda bardziej na problem natury elektrycznej. Jeśli świece i cewka jest ok, to zostaje ECU...

pagor1

#24 Post autor: pagor1 »

Już opanowałem sytuację i Zafira żyje.
Okazało się jednak że wtrysk nie podawał paliwa, a przyczyną było zatkanie końcówki wtryskiwacza zakrętką z zaworka listwy wtryskiwaczy. W którymś momencie montażu listwy w gęstwinie kabli spadła i to do otworu wtryskiwacza... Jednak procesy jak wkładanie do otworów, wtryski i inne tym podobne wymagają wprawy aby uniknąć wypadków.
Teraz po wymianach jeździ na benzynie jak złoto.

Mazaczek

#25 Post autor: Mazaczek »

Cześć. To mój pierwszy post na forum. Proszę o wyrozumiałość.
W sumie podobny problem ale może coś komuś nagle wpadnie do głowy.

Jechałem Zafirą LPG wybrzeżem jakieś 60 km. Wjechałem do miasta i włączyłem klimatyzację. Pojeździłem trochę po mieście zrobiło się gorąco ok. 30 stopni na zewnątrz. Nagle auto straciło całkowicie na mocy tak jakby pracowało na 3 cylindry. Nie mogłem podjechać pod najmniejsze wzniesienie. Przełączyłem na benzynę i w dalszym ciągu bez rezultatu. Zjechałem na pobocze i zacząłem oglądać co i jak. Żadnych uszkodzeń czy wycieków. Odczekałem chwilę z otwartą maską, przełączyłem instalację na benzynę i odpaliłem auto. Wszystko jak ręką odjął. Auto normalnie pracowało. W trakcie podróży kilka razy przełączałem na gaz i po kilku lub kilkunastu kilometrach znów efekt jakby jazdy na 3 cylindrach. Po przełączeniu podczas jazdy na benzynę po jakiejś chwili wszystko wracało do normy? Ostatni taki etap na LPG to ponad 150 km i nic. Od tamtego czasu auto łapie takie fazy jakby pracował silnik na 3 cylindrach. Nie wiem, co to może być. Byłem z tym u gazowników i Ci twierdzą, że to nie usterka instalacji z czym się nie zgadzam, bo usterka pojawia się na pracy silnika na LPG. Twierdzą ponadto, że auto się nie dogrzewa, co powoduje to, że nie dogrzewa się reduktor ? Według mnie jest to raczej niemożliwe. Ostatnio odpalając auto usterka pojawiła się na benzynie. Nierównomierna praca , wyłączam stacyjkę zapalam po raz kolejny i problem znika?? Kompletnie nie mam pojęcia . Co gorsze, gazownik również nie doszukał się problemu. Jakby ktoś coś mógł mi pomóc lub nakreślić jakiś tok postępowania, byłbym bardzo wdzięczny . Zafira 1,8 benzyna z sekwencyjną instalacja gazową LPG wersja 2004 T98MO 125 KM.

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#26 Post autor: janekW67 »

A nie zapalił ci się check, nie masz żadnego błędu?
Oczywiście!

Mazaczek

#27 Post autor: Mazaczek »

Dzięki masz rację. Check się palił. Czyli podjechać do mechanika żeby podpiął techa i sprawdził jakie są błędy?? Ok.

Mazaczek

#28 Post autor: Mazaczek »

Więc tak. Wczoraj przy okazji wymiany strzelonego termostatu miałem takie błędy na Techu:
P0141, P0170 i P0303 ??? Po skasowaniu check znowu świeci. Silnik pracuje bez zarzutu?? Kolega Mechanik sugeruje padłą sondę lambda za katalizatorem?

Awatar użytkownika
janekW67
Zafiromaniak
Posty: 4083
Rejestracja: 16 sty 2012, 16:59
Imię: Janek
Lokalizacja: Słupca
Auto: Opel Zafira B 1.8 Njoy
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:
Kontakt:

#29 Post autor: janekW67 »

Kolega Mechanik na TECH-u może sprawdzić,czy sonda pracuje.
Oczywiście!

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#30 Post autor: firek »

To jak check świeci to trzeba zobaczyć czemu a nie sugerować:)
Miałes wypadanie zapłonu na 3 cylindrze-303-jeśli powtarza się ono wielokrotnie to sterownik benzynowy odłącza sygnał na cylinder na którym widzi usterkę i jedziesz na 3 cylindrach..
Jesli zgasisz auto i odpalisz ponownie steronik zapisuje sobie błąd w pamięci i silnik chodzi normalnie aż do ponownego pojawienia się błędu...
Sprawdził bym świece i moduł no i ciekawe jakie masz wtryski gazowe..

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”