Wymiana uszczelek pokrywy zaworów i miski olejowej
Moderator: Sebu$
Wymiana uszczelek pokrywy zaworów i miski olejowej
Witajcie,
Chcę dobrać się do uszczelki pod pokrywą zaworów i pod miską olejową. O ile w pokrywą zaworów nie ma tragedii choć trochę się "poci", to spod miski oleju trochę więcej się tego sączy i pytanie czy trudno jest te uszczelki wymienić? ile czasu trzeba na to poświęcić?
Ten wyciek pod miską to mnie trochę drażni na 3 tys km musiałem już dolać 0,5L oleju wiec trudno zweryfikować tyle wyciekło czy tyle przepalił. Poza tym jak włączę dmuchawę to przy rozgrzanym silniku jak stoję w korku to zalatuje mi z kratek takim przypalonym olejem wiec przy okazji wymiany oleju chciałbym załatwić również tą uszczelkę + czujnik poziomu oleju bo mi marudzi żebym sprawdził a poziom jest ok i czujnik ciśnienia oleju bo kontrolka w ogóle się nie zapala po przekręceniu kluczyka
Chcę dobrać się do uszczelki pod pokrywą zaworów i pod miską olejową. O ile w pokrywą zaworów nie ma tragedii choć trochę się "poci", to spod miski oleju trochę więcej się tego sączy i pytanie czy trudno jest te uszczelki wymienić? ile czasu trzeba na to poświęcić?
Ten wyciek pod miską to mnie trochę drażni na 3 tys km musiałem już dolać 0,5L oleju wiec trudno zweryfikować tyle wyciekło czy tyle przepalił. Poza tym jak włączę dmuchawę to przy rozgrzanym silniku jak stoję w korku to zalatuje mi z kratek takim przypalonym olejem wiec przy okazji wymiany oleju chciałbym załatwić również tą uszczelkę + czujnik poziomu oleju bo mi marudzi żebym sprawdził a poziom jest ok i czujnik ciśnienia oleju bo kontrolka w ogóle się nie zapala po przekręceniu kluczyka
Ostatnio zmieniony 09 sie 2010, 11:33 przez sesorek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Przeglądacz
- Posty: 87
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 08:13
- Lokalizacja: RADOM [WR 1926]
- Model:
Witam .U mnie to jest to samo cieknie z pod miski olejowej,ale tylko zaraz po zaparkowaniu.Jak stoi całą noc to nawet kropla nie spadnie .Oleju to non stop dolewam, wczesniej nie bylo wycieków , poziom oleju sie zgadzal na bagnecie, a i tak ten ciągle pokazywał "check level oil" i do szału mnie doprowadzał. Mam pytanie jaka jest cena uszczelki do miski?
duże auto, dużo oleju, duża miska, duży kanał, dużo pracy ;p
tak całkiem serio sprawdzałem dziś koszt uszczelki pod klawiaturą 55 zł
termostat 160 zł i jest jeszcze 1 uszczelka nie wiem czy dobrze napisze z kolektora ssącego ;p
mam cały silnik zaj....y nie można inaczej tego nazwać, olejem! ta ost ok 20 zł wydaje mi się że z miską będzie ok i nie będzie trzeba tej uszczelki ruszać, a jak tak to koszt też ok 50 zł.
zaskoczyła mnie za to cena termostatu który kosztuje 160 zł a gdzieś widziałem w granicach 80-100 zł
tak całkiem serio sprawdzałem dziś koszt uszczelki pod klawiaturą 55 zł
termostat 160 zł i jest jeszcze 1 uszczelka nie wiem czy dobrze napisze z kolektora ssącego ;p
mam cały silnik zaj....y nie można inaczej tego nazwać, olejem! ta ost ok 20 zł wydaje mi się że z miską będzie ok i nie będzie trzeba tej uszczelki ruszać, a jak tak to koszt też ok 50 zł.
zaskoczyła mnie za to cena termostatu który kosztuje 160 zł a gdzieś widziałem w granicach 80-100 zł
-
- Zafiromaniak
- Posty: 2531
- Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
- Imię: Henryk
- Lokalizacja: Raszyn
- Auto: Zafira
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Y22DTR
- Gender:
Jeżeli chodzi Ci o górną część to do wymiany uszczelniaczy zaworów najlepiej zdemontować głowicę silnika,koszt w warsztacie to pewnie od 600-1000 zł (oczywiście nie autoryzowanym Opla) A czy dymi Ci bardzo na niebiesko
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2011, 08:58 przez Harry200, łącznie zmieniany 1 raz.
Uszczelka pod pokrywe z 50 zeta i jesli znzjdziesz kogos kto ci zmieni uszczelniacze zaworowe bez demontazu glowicy to dojdzie kosz uszczelniaczy 50zł i przy okazji uszczelniacze wałkow rozrządu w zaleznosci od producenta od 10 zł za sztuke.U mnie mechanik który wymienia uszczelniacze bez sciagania glowicy bierze 300 zeta,chyba sie zdecyduje i zrobie to w swojej zafirce.pzdr.toskafka pisze:Mam podobny problem, mój samochód pobiera sporo oleju i znajomy powiedział mi o uszczelnienu silnika a dokładnie jego gornej czesci, wspomnial tez o jakis uszczelniaczach na zaworach czy jest mozliwe uszczelnienie silnika i jaki to koszt? Moj samochód to Zafira A 1.6 16 v benzyna/LPG
Odnośnie uszczelki miski olejowej to w x18xe1 takowej nie ma. Miska jest złożona na silikon , właściwie nie jest to silikon tylko taka specjalna pasta. Polecam Dirko - bardzo dobra , do innych uszczelnień też.
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów to bardzo przyjemna robota. Godzina pracy to aż za dużo.
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów to bardzo przyjemna robota. Godzina pracy to aż za dużo.
x18XE1 nie ma silnika krokowego wolnych obrotów
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
X18XE1 nie ma kabli wysokiego napięcia
-
- Przeglądacz
- Posty: 87
- Rejestracja: 15 kwie 2010, 08:13
- Lokalizacja: RADOM [WR 1926]
- Model:
Witam . Co do komunikatu check level oil to zośki tak mają .Też mnie szlag trafiał kiedy się to ciągle świeciło. Mechanik mi tłumaczył że pprzy pracy silnika za wolno olej spływa i czujnik wyłapuje za niski poziom.Ja wlałem więcej niż trzeba przed jakąś długą trasą i tylko raz mi się zaświeciło na 600 km.
FUTBOL TO NIE SPRAWA ŻYCIA I ŚMIERCI.... ....TO WIECEJ NIŻ TO