Brak mocy - 2.0 DTI - 2,2 DTI - diagnoza usterek, błędów

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
paweldudala

#421 Post autor: paweldudala »

Więc tak Panowie.
Dzwoniłem dziś do jednej z firm regenerującej te zawory PPHU MARIW 95-054 Ksawerów ul.Sucha 5. Powiedziałem, że mam problem z jego wyjęciem i dowiedziałem się, że wysyłając do nich zawór muszę wysłać również i kolektor dolotowy (oni sobie sami zawór wyjmą + 50 PLN) w celu jego czyszczenia aby zawór miał roczną gwarancję. Oczywiście gwarancja będzie również uznana jeśli będzie się miało stempel jakiegoś warsztatu, który podpisze się, że kolektor wyczyszczony został zamontowany.
Dla samego siebie trzeba to rad nie rad wyjąć i wyczyścić. Facet wspomniał, że tam są jakieś klapki - czy to prawda ?
Proszę powiedzcie mi czy problemem będzie później odpowietrzyć układ zasilania jak się te przewody od wtryskiwaczy odkręci. Bo przecież inaczej tego się nie wyjmie.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#422 Post autor: Harry200 »

W kolektorze są klapki zawirowań i to właśnie na przewężeniu wokół nich zbiera się najwięcej syfu,a odpowietrzyć trzeba będzie cały układ po zdemontowaniu przewodów wtryskowych.Tylko nie przeprowadzać odpowietrzenia kręcąc silnikiem z przerwami aż do skutku,w ten sposób można sobie załatwić pompę wtryskową...

Awatar użytkownika
Pawel
Debiutant
Posty: 29
Rejestracja: 28 paź 2010, 11:52
Imię: Paweł
Lokalizacja: Wągrowiec
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#423 Post autor: Pawel »

W moim przypadku został naprawiony tłoczek konta wyprzedzenia zapłonu i zośka smiga jak dawniej :)
Każdemu zdarza się być głupcem przynajmniej przez 5 minut dziennie.
Mądrość polega na tym, by nie przekroczyć limitu.

darekimi

#424 Post autor: darekimi »

Panowie od jakiegos czasu borykam sie z bledem P0400 i mam takie pytanie czy jak wyjme EGR mam ten zwykly mechaniczny to jak go wciskam i zatkam dziure od wezyka to on powinien trzymac czy spowrotem wracac bo umnie ewidentnie jak wcisne i zatykam otwor to on puszcza

boogoo

#425 Post autor: boogoo »

Powinien trzymać.

Slavobeer

#426 Post autor: Slavobeer »

Samochód po naprawie zaworu EGR do dnia dzisiejszego bezproblemowo jeździ. Odpala tak jak odpalał, czyli bez najmniejszych problemów, na dotyk.

Jedyna różnica jaką zauważyłem, to bardziej warcząco-dieslowy dźwięk jaki silnik z siebie wydobywa w chwili kiedy osiąga 1.500 obr/min. Poniżej tych obrotów jest ciszej, a od 1.500 jakby coś tam się otwierało i zaczyna klekotać....

Nie lubiędźwięku diesla :lol: chyba się do niego nie przekonam...

slasta

#427 Post autor: slasta »

Mam problem z ojca zafirą 2.0 DTI 2003r. Autko kompletnie straciło moc. Na biegu jałowym wkręca się max do 3000rpm i to w żółwim tempie, a rozpędzenie się do 50km/h zajmuje z 5min. Po podłączeniu się kompem i odpaleniu programu S-Tech sczytałem błędy i pojawiła się ich dość długa lista:

Błędy oczekujące
- P0301 - cylinder 1 - wykryte wypadanie zapłonu
- P0103 - czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza- wysoki sygnał wejściowy
- P0252 - wirnik/krzywa pompy wtryskowej A - sygnał poza zakresem / działanie
- P0445 - układ odprowadzania par paliwa, obwód sterujący zaworu oczyszczania - zwarcie
- P0553 - czujnik ciśnienia układu wspomagania kierownicy - wysoki sygnał wejściowy
- C0732 - przyspieszeniomierz lewy tylny - niski sygnał wejściowy

Błędy zapamiętane
- P0326 - czujnik spalania stukowego 1(bank 1) -sygnał poza zakresem / działanie
- P0133 - czujnik tlenu (sonda lambda ) bank 1 czujnik 1- powolna reakcja / odpowiedź
- P0322 - obwód wejścia prędkości silnika dla rozdzielacza / zapłonu - brak sygnału
- P0507 - układ regulacji biegu jałowego - obroty wyższe niż oczekiwanie
- P0268 - wtryskiwacz cylindra 3 - wysoki sygnał
- B0848 - obwód napięcia odniesienia 5V - wysoki sygnał wejściowy

może mi powiedzieć jakaś mądra głowa co jest nie halo i co powoduje te błędy.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#428 Post autor: Dziadek13 »

W dieslu masz sonde lambda,wypadanie zapłonu?.
Myśle że padł wam przepływomierz.
Ale poradze ci coś bo to jest szereg błędów myśle że zatankowaliście jakieś barachło a nie paliwo możliwe że zatkało sie odpowietrzenie baku odkreć bak dla pruby i sprawdź poprostu paliwo cofie sie do baku.
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2011, 11:18 przez Dziadek13, łącznie zmieniany 1 raz.

slasta

#429 Post autor: slasta »

Przepisałem to co wypluł program. Istnieje jakiś sposób na sprawdzenie tego przepływomierza, czy trzeba zamontować drugi ?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#430 Post autor: Dziadek13 »

Dopisałem co mogłoby być przyczyną pierwsze to sprawdźcie.
P0251 ("Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - usterka") to bład jasno wskazujący na sterownik pompy
P0252 ( "Wirnik/krzywka pompy wtryskowej A - sygnał poza zakresem/wydajność" )
P0252 has 2 entries :
-Fuel Valve Signal Missing :
Problem sensed with fuel circuit internal to fuel injection
pump.
-VP44 stuck fuel valve error :
Fuel solenoid circuit not detecting solenoid valve movement

Czyli w wolnym tłumaczeniu: problem z wewnętrzym obiegiem paliwa do/przy wtrysku pompy paliwa.
Możliwe że zatkany filtr paliwa.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#431 Post autor: Harry200 »

Sprawdź czy te objawy będą jak otworzysz wlew paliwa,ale najlepiej jakbyś sprawdził błędy czymś dedykowanym do Opla bo te niektóre nawet bez opisów nie pasują do ZA 2.0 ..

slasta

#432 Post autor: slasta »

Po odkręceniu korka brak zmian. Zauważyłem za to że kontrolka autka z kluczykiem(to jest check?) zapala się dopiero gdy silnik wdrapie się z obrotami w okolice ok 1800, czyli w momencie kiedy powinna się chyba załączyć turbina więc możliwe że to rzeczywiście ten przepływomierz.

Co do paliwa to nie wiem co ojciec tankował ale na tym paliwie na trasie bez większych problemów udało mi się go rozpędzić do 160km/h. Choć dzień wcześniej podczas normalnej jazdy miejskiej zapalił się check ale po zatrzymaniu, zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu już się było ok i takie rzeczy działy się już wcześnie. Jak było około 1/3 baku to zatankowany został paliwkiem Ultimate więc chyba nie jest to jakiś syf.

Znajomy ma Frontere chyba z tym samym silnikiem więc jak się uda to sprawdzę ten przepływomierz u niego.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#433 Post autor: Harry200 »

A po zejściu z obrotami na jałowe gaśnie czy już zostaje zapalona do czasu wyłączenia i włączenia kluczyka.. :?:

slasta

#434 Post autor: slasta »

Pozostaje do momentu przekręcenia kluczyka.

Awatar użytkownika
beniu31
Przeglądacz
Posty: 58
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:05
Lokalizacja: Leszno
Model:

#435 Post autor: beniu31 »

Dziadek Jurek pisze:Witam.
Jesten posiadaczem Zafiry 2.2DTI,rok produkcji 2002.
Od pewnego czasu coś zaczeło jej dolegać a mianowicie,niezależnie od wysokości obrotów,temperatury silnika auto traci moc ,na wyświetlaczu (obok zegarów) zapala się pomarańczowa lampka (samochód z kluczykiem) i auto traci moc-MASAKRA.
Po przejechaniu kilku a nieraz kilkudziesieciu kilometrów lampka gaśnie i samochód zaczyna normalnie jechać!!!!!!!!!!!!!!!
Może jakieś sugestie,porady-jednym slowem RATUNKU.
Pozdrawiam :)
mam podobny problem z moją zośką!po podpięciu do kompa bład p 0400 po wyczyszczeniu egr bez zmian,następnie zaślepiłem egr tez bez zmian .Czyżby elektrozawór podcisnienia spreżarki?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”