2.0 DTI - problemy z błędami P1590

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

2.0 DTI - problemy z błędami P1590

#1 Post autor: Jaymzarf »

Witam.

Po regeneracji pompy PSG16 pozostało małe niedomaganie. Już 2 mechaników rozłożyło ręce a od 3 uciekłem bo chciał po kolei wymieniać części...

Opis:
Rano po nocy zapala bez problemu pojawia się kontrolka z kluczem ale bez trybu awaryjnego (silnik przekracza 3000rpm). Błąd zapisany jako nieobecny dotyczy świecy żarowej ale dziwne jest, bo wszystkie sprawdzane manualnie, wszystkie sprawne, moduł grzania też podmieniony na nowy. Kontrolka gaśnie po około 30-50 sekundach od odpalenia.
Niezależnie od tego, ciągle przy włączeniu zapłonu pojawia się błąd P1590 i według różnych źródeł oznacza zasilanie +12v po zapłonie lub zawór ciśnienia (jakiego???).
Podciśnienie sprawdzone w granicach 0.7-0.8. Wszystko inne pracuje poprawnie poza małym felerem.
W trakcie dłuższej jazdy na trasie czasami pojawi się kontrolka z kluczem, auto wejdzie w awaryjny i po chwili, czasami dłuższej sama gaśnie i jest ok. Dzieje się tak zazwyczaj przy podjeżdżaniu pod górkę, wzniesienie, przy obrotach około 2000-2300rpm. Silnik na chwilę szarpnie (delikatne ale czuć) i kontrolka się zapali. W pamięci nie ma błędu!!! poza tym P1590, który to jest zawsze od momentu przekręcenia kluczyka.

I jeszcze jedno co mnie dziwi. Op-Com identyfikuje silnik jako...Y22DTR, zresztą inny skaner też tak pokazuje, a ja mam na 100% Y20DTH - no chyba, że tak samo wyglądają z zewnątrz. Numer VIN się zgadza z dowodem tabliczkami i tym co w pamięci sterownika siedzi.

Ktoś się może spotkał z dokładnym znaczeniem tego błędu? Może jakieś podpowiedzi z objawów czego jeszcze szukać?

Robiłem mu testy op-comem ale nic niepokojącego nie zauważyłem poza tym, że na wolnych obrotach skacze dawka paliwa w granicach 4,3 do 6,1mg/suw, powyżej obrotów jałowych dawka się stabilizuje, wartości kąta wtrysku żądane i rzeczywiste identyczne przy około 800rpm silnika mają 3,2 i zmieniają się tak samo przy dodawaniu gazu.
Niestety nie mam możliwości zrobić testu w czasie jazdy bo mam uszkodzoną baterię w lapku, a drugi skaner (jakiś uniwersalny) tylko odczytuje błędy i umożliwia kasowanie (jakiś Unitec OBDII).
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#2 Post autor: MieHor »

Znaczenie błędów dla Y20DTH&Y22DTR PSG16; KW2000 -Y20DTH&Y22DTR, Diesel PSG16

P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za wysokie C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, napięcie za niskie C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, obwód otwarty C-21
P1590 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia, za wysoka temperatura stopnia mocy C-21

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#3 Post autor: Jaymzarf »

O który to zawór chodzi? Sprawdzane miałem wszystkie (przy aku i za turbiną) metodą na przekładkę i błąd się nadal pojawiał.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#4 Post autor: Harry200 »

Błąd P1590 to ogólnie błąd zaworu sterowania turbiną,może być zwarcie,nie kontakt,według TIS 2000 w silnikach 2.0 DTH może oznaczać też za wysokie lub za niskie napięcie zasilania sterownika silnika,sprawdź miernikiem napięcie plus z akumulatora a minus z korpusu pompy wtryskowej i zobacz czy wartość będzie taka sama jak przy pomiarze obydwoma końcówkami miernika na akumulatorze,no i sprawdź jeszcze czy przy większych obrotach nie masz za wysokiego napięcia ładowania..

olo018

#5 Post autor: olo018 »

Naprawiali ci pompę wcześniej,może namieszali coś w sofcie,mnie jak zmienili pompę to raz meldował się 2,0 a raz 2,2 ,może ponowne programowanie pomorze .

sobit
Bywalec
Posty: 120
Rejestracja: 19 maja 2009, 21:04
Lokalizacja: Mikołów
Model:

#6 Post autor: sobit »

U mnie z diagnozowaniem silnika jest tak samo. Jak w szkole chciałem sprawdzić boschem, bo miałem do niego dostęp, ciągle mi nie potrafił się połączyć z modułami. W końcu pojechałem do pewnego serwisu i tam podłączyli techa. Wyskoczyło, że to silnik 2.2. Gdzieś się doczytałem, nawet chyba na naszym forum, że 2.0 z przełomu roku 2002 tak mają. Podobno był to okres, jak przechodzili z jednych pomp na drugie.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#7 Post autor: Harry200 »

A czy przed naprawą pompy nigdy nie zdarzyło się że Ci źle zidentyfikował typ silnika.. :?:

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#8 Post autor: Jaymzarf »

H,Łajszczak, dokładnie też tak było, ale nie zwracałem na to uwagi. I ten błąd P1590 się pojawił dokładnie przy pierwszym podpięciu się pod OP-COM, wcześniej kontrolka gasła 2-3sek po przekręceniu klucza a później dopiero po uruchomieniu silnika. Olałem to - być może mój błąd

Napięcia są prawidłowe zarówno na samym aku jak i na na innych złączach. Wartości nie przekraczają 14,4V przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Nawet mierzone na altku B+ i masa. Zawór za turbiną był jako pierwszy podmieniany. Turbo włącza się prawidłowo. Na pomiarze w trakcie dodawania powolnego gazu zaczyna się tak od około 1800rpm i kończy przy około 3200. Jedynie tak do 2100rpm wartość rzeczywista jest odrobinę mniejsza od wartości zadanej.

Martwi mnie bardziej ta kontrolka w trasie. Wczoraj jechałem i znów dokładnie w tym samym miejscu (często tam jadę) na drodze się zaświeciła na jakieś 10-13 sekund. Droga tam biegnie najpierw długi łuk pod górkę w prawo, później prostuje się i jeszcze jakieś 300m wznosi się (jak ktoś jest z okolicy Gliwic to jest to DK88 miejsce przed M1 w Zabrzu jadąc od strony Gliwic). Po dojechaniu do domu sprawdziłem na op-com - zero błędów poza tym P1590 jako nieobecny i błędem z rana od grzania świec (były również przed wyjazdem).
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#9 Post autor: Mattai »

To właśnie są przypadki szczególne. Szczególnie jak ktoś, już temat "poprawil". Jakby na przyszłość ktoś chciał,namiary od speca z gniezna. Facet ma naprawdę wiedzę. Cenowo też wygląda zdecydowanie lepiej niż to co na forum czytałem. Naprawił mi zapowietrzającą się zafirę stawiając zdecydowanie inna diagnozę niż 14-tu różnych mechaników. Nie dałem się naciągnąć na naprawę i rozebranie całego układu zasilającego Zośki.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

witniz
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 11 lis 2016, 06:57
Imię: Witek
Lokalizacja: LBL (Biłgoraj)
Auto: Zafira 2.0 DTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y20DTH

#10 Post autor: witniz »

A mógłbyś zdradzić co zdiagnozował w sprawie zapowietrzania się?

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#11 Post autor: Dziadek13 »

Nic nowego nie wymyślił wzioł i uszczelnił,wystarczy podać pod ciśnieniem paliwo z bańki do filtra paliwa a paliwo samo pokaże ci gdzie jest nieszczelność.Myśle że piszesz w kntekście twojego zapowietrzania.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”