[B]Autom. Skrzynia Easytronic - AF40(Aisin TF-80 SC)
Myślę, że w tym coś może być u mnie się to pojawia czasami gdy bieg trzeba zmienić a obroty są poniżej 2 tyś. zauważyłem to gdy auto jedzie pod delikatne wzniesienie, obroty ok 1,6tyś (3 bieg) dodaję gazu (EGR i turbodziura muli) a skrzynia "myśli" w końcu szarpnie i zrzuci na 2 bieg. Nigdy nie pojawiło mi się to pow. 2 tyś. Jazda na trójce ok 50 - 60 km/h krótkie, szybkie przyhamowanie i dodanie gazu i mam to samo ale tylko do 2 tyś. obrotów. EGR 2 razy wymieniany. Powiem szczerze że charakterystyka tego motoru (turbodziura + niespodzianki ze strony EGR-u i przepustnicy) coraz bardziej mnie denerwuje.licznik pisze:A ja proponuje wyczyść EGR i przepustnice , mi czasem też szarpało lub przeciągało ,ale po rozebraniu przepustnicy szczególnie części elektroniki(zbiera się tam olej) uspokoiło się
szarpanie
Dziś wyskoczył mi błąd którego wcześniej nie było.
Odczytany z zegarów wygląda tak.
ECN
170000
Dodatkowo zapaliła się kontrolka z kluczykiem i ta od ESP. Auto straciło moc i nie zmieniało biegów. Zgaszenie i zapalenie silnika przywróciła moc, ale błąd 170000 i problem ze skrzynia pozostał.
To dodatkowy objaw. Czy to potwierdza czy może wyklucza hipotezę z ERG?
Odczytany z zegarów wygląda tak.
ECN
170000
Dodatkowo zapaliła się kontrolka z kluczykiem i ta od ESP. Auto straciło moc i nie zmieniało biegów. Zgaszenie i zapalenie silnika przywróciła moc, ale błąd 170000 i problem ze skrzynia pozostał.
To dodatkowy objaw. Czy to potwierdza czy może wyklucza hipotezę z ERG?
Witam mam takie pytanko nawet nie wiem czy tutaj te temat może się znajdować
Mam pytanie co do tej skrzyni biegów wiem że automatyczna ale czy to jakaś specjalna wersja???????
http://otomoto.pl/opel-zafira-1-8i-16v- ... 37606.html
Mam pytanie co do tej skrzyni biegów wiem że automatyczna ale czy to jakaś specjalna wersja???????
http://otomoto.pl/opel-zafira-1-8i-16v- ... 37606.html
To jest automat easytronic ...trochę info http://opel.dixi-car.pl/slow_tech.htm#easytronic
Witaj, ja sam wymieniłem olej u siebie, moja skrzynia AF40 ma od dołu tak zwany kominek, czyli śruba do spuszczania oleju składa się z dwóch elementów i działa jako miarka, drugi typ od przodu skrzyni ma miarkę do ustalenia poziomu oleju nie jest to skomplikowane, jak chcesz to na pw podam ci mój numer tel. i wszystko wytłumaczę
pozdrawiam
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2011, 08:50 przez olsen, łącznie zmieniany 1 raz.
Z forum VKP
Poziom oleju sprawdzasz na gorąco i pracującym silniku. Jeżeli będziesz wymieniał to dobrze aby był rozgrzany (więcej oleju zlejesz), odkręcasz śrubkę kontrolną (torx chyba 30), potem korek spustowy (imbus 12), olej wypłynie, wkręcasz korek, nalewasz aż zacznie wypływać, odpalasz silnik i przełącz lewarek we wszystkie położenia , dolewasz olej aż zacznie wypływać z otworu kontrolnego, zakręć śrubkę kontrolną, zgaś silnik i dolej oleju wg tabeli "Sam naprawiam...". Spokojnie możesz przyjąć, że olej po wymianie ma jakieś 20-30 stopni czy dolewasz jakieś 0,5-0,6 litra. 4 litry oleju na wymianę starczy na pewno, a co do oleju najlepiej ATF AW1 GM-a cenowo wychodzi dobrze
Poziom oleju sprawdzasz na gorąco i pracującym silniku. Jeżeli będziesz wymieniał to dobrze aby był rozgrzany (więcej oleju zlejesz), odkręcasz śrubkę kontrolną (torx chyba 30), potem korek spustowy (imbus 12), olej wypłynie, wkręcasz korek, nalewasz aż zacznie wypływać, odpalasz silnik i przełącz lewarek we wszystkie położenia , dolewasz olej aż zacznie wypływać z otworu kontrolnego, zakręć śrubkę kontrolną, zgaś silnik i dolej oleju wg tabeli "Sam naprawiam...". Spokojnie możesz przyjąć, że olej po wymianie ma jakieś 20-30 stopni czy dolewasz jakieś 0,5-0,6 litra. 4 litry oleju na wymianę starczy na pewno, a co do oleju najlepiej ATF AW1 GM-a cenowo wychodzi dobrze