Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Todek pisze:A teraz do rzeczy. Dzisiaj dokonałem czyszczenia kolektora dolotowego, w silniku 2.0 DTH 16V 101 KM, tej górnej pokrywy w której siedzi EGR, i tej dolnej z przepustnicami.
Mój kolega, mechanik, stwierdził, że tak zanieczyszczonego kolektora to on jeszcze nie widział. Było tytle nagaru, że te przeloty z przepustnicami były zatkane w 2/3 swojego światłą. Czyściliśmy to ze 3 godziny, ale teraz wygląda jak nówka.
Po wyczyszczeniu i złożeniu tego kolektora...
Czy po wymontowaniu kolektora trzeba cos programować/ustawiać itd. Czy to jest czysto mechaniczny zabieg?
Jakieś uszczelki trzeba mieć do tego?
Daj znać
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 26 wrz 2011, 12:46 przez Slavobeer, łącznie zmieniany 1 raz.
Czyszczenie kolektora jest to czysto mechaniczny zabieg,uszczelki kolektora lepiej zamówić nowe,no i odpowietrzenie pompy bo przewody wtryskowe demontowałeś..
Odpowietrzyć trzeba przede wszystkim pompę wtryskową ,gdyż po demontażu przelewów raczej napewno sie zapowietrzyła..Numerów katalogowych uszczelek nie pamiętam..
dzięki za poradę zamierzam wyczyścić kolektor ssący więc odpowietrzenie jest konieczne,wiem, ale czy można to zrobić samemu? i jak odpowietrzyć pompę ,czy wystarczy gdy zrobię to przez te metalowe przewody?Zaznaczam ,że nie jestem mechanikiem i zbytnio nie mam pojęcia wiem tyle co przeczytam na forum.Wiem ,że czyszczenie kolektora nie jest trudne ale czasochłonne ale do ogarnięcia.Proszę o poradę ,z góry dzięki
Pomp wtryskowych nie wolno odpowietrzać w tych silnikach przez kręcenie rozrusznikiem i odkręcanie poszczególnych przewodów wtryskowych.Sterownik silnika chłodzony jest paliwem i kręcenie silnikiem jak nie ma paliwa w pompie grozi uszkodzeniem sterownika..W serwisach używana jest do tego specjalna pompka,na forum opisywane było jak domowym sposobem odpowietrzyć pompę bez używania specjalistycznego sprzętu,jak nie znajdziesz to ja sie postaram umieścić ten opis jeszcze raz..
witam ,dzięki, pewnie odpowietrzałbym poprzez kręcenie rozrusznikiem bo wszędzie gdzie czytałem to wszyscy właśnie tak odpowietrzają.proszę o fachową radę by nie zepsuć sobie sterownika przez swoją niewiedzę.Dziękuję z góry,pzdr.
H,Łajszczak pisze:Pomp wtryskowych nie wolno odpowietrzać w tych silnikach przez kręcenie rozrusznikiem i odkręcanie poszczególnych przewodów wtryskowych.Sterownik silnika chłodzony jest paliwem i kręcenie silnikiem jak nie ma paliwa w pompie grozi uszkodzeniem sterownika..W serwisach używana jest do tego specjalna pompka,na forum opisywane było jak domowym sposobem odpowietrzyć pompę bez używania specjalistycznego sprzętu,jak nie znajdziesz to ja sie postaram umieścić ten opis jeszcze raz..
Ja się dołączam i proszę o ten opis. Mam pytanie . Podczas wymiany filtra paliwa w astrze mechanik mi kazał kręcić rozrusznikiem aż zapali . Po jakimś czasie auto odpalioło. Po około roku padł sterownik. Czy on dobrze wymieniał ten filtr?
Należy zaopatrzyć się w ręczna pompkę paliwową z jakiegoś diesla( ja mam do tego ręczną pompkę z Forda ) albo "gruszkę" do ściągania paliwa,następnie demontujemy przewód z trójnika pomiędzy pompą a przelewami,zaślepiamy trójnik a do węza który odłączaliśmy podłączamy ręczną pompkę najlepiej poprzez przezroczysty wężyk,przekręcamy kluczyk w stacyjce nie odpalając samochodu i pompujemy ręczną pompką aż w wężyku przestaną się pokazywać bąbelki powietrza.Następnie podłączamy wszystko z powrotem,luzujemy jeden przewód wtryskowy i kręcimy rozrusznikiem nie dłużej niż 15 sekund,jeżeli pojawi się paliwo zakręcamy z powrotem przewód wtryskowy i próba odpalenia ale za każdym razem kręcić nie dłużej niż 15-20 sekund i ok.30 sekund odpoczynku.Jeżeli po trzeciej próbie nie odpali powtórzyć procedurę ponownie.Można zamiast przed trójnikiem rozłączyć przewód powrotu paliwa koło filtra i tam podłączyć ręczną pompkę..
Nie darowałem sobie i postanowiłem się przyjrzeć dokładnie temu EGR. Potrzebuję pilnie pomocy ponieważ jutro jadę do mechesa a chyba ustaliłem przyczynę zawieszania się zaworu. Mianowicie kiedy odpalę samochód to kowadełko idzie do góry i przy dodawaniu gazu pracuje czyli wyciąga tłoczek i go chowa (Kiedy dalej będę kontynuował jazdę to żaden błąd się nie pokaże). Następnie potrzymałem go na wolnych obrotach i po pewnym czasie około minuty kowadełko opadło i zapalił się check. Egr przestał reagować na gaz i nie podniósł się. Zauważyłem , że ciśnienie w układzie chłodzenia jest bardzo duże. Zmieniłem korek na nowy i ciśnienie przestało się robić duże . Od tego momentu przestał zpalać się check, tzn po około minucie kowadełko opadało i po dodaniu gazu wysuwał się tłoczek i chował. Ponownie zmieniłem korek na ten stary porobiłem kilka przygazówek , żeby wywołać ciśnienie i sytuacja sie powtórzyła czyli wyświetlił się błąd. I teraz pytanie co ma wspólnego ciśnienie w układzie chłodenia do EGR-u? Wiem że go studzi ale żeby wywoływało takie błędy , a może to zbieg okoliczności?
[ Dodano: Sob Paź 08, 2011 18:52 ]
Witam ponownie . Już jestem po wizycie u mechanika z Ksawerowa. Był zaciety EGR ale to w jednej pozycji swojej pracy (środkowej) . Jak się wyłączyło silnik to kowadełko nie wracało na dół. Klijent jest rzeczowy i wszysko mi powiedział . Dla pewności podmienił EGR na nowy i pokazał mi że teraz już się mój nie zacina (sam to zaproponował normalnie byłem w szoku duży plus dla niego). Ale powiedział że teraz nawet ten nowy pracuje w złych zakresach . Powinno kowadełko być w środkowej pozycji a u mnie max do góry. Jemu się wydaje że przepływka dostarcza złe parametry i dlatego zawór się otwiera na max. Wymieniłem przepływkę na inną ale jest to samo. Może ktoś podpowie co dalej sprawdzać.
Witam ponownie . Już jestem po wizycie u mechanika z Ksawerowa. Był zaciety EGR ale to w jednej pozycji swojej pracy (środkowej) . Jak się wyłączyło silnik to kowadełko nie wracało na dół. Klijent jest rzeczowy i wszysko mi powiedział . Dla pewności podmienił EGR na nowy i pokazał mi że teraz już się mój nie zacina (sam to zaproponował normalnie byłem w szoku duży plus dla niego). Ale powiedział że teraz nawet ten nowy pracuje w złych zakresach . Powinno przy włączonym silniku kowadełko być w środkowej pozycji a u mnie max do góry. Jemu się wydaje że przepływka dostarcza złe parametry i dlatego zawór się otwiera na max. Wymieniłem przepływkę na inną ale jest to samo. Może ktoś podpowie co dalej sprawdzać.
Przepraszam że pozwoliłem sobie założyć nowy temat pomimo że taki już jest ponieważ pomimo że napisałem w sobotę to wrzuciło ten tekst to mojej starej wypowiedzi i nie ustawiło tematu na pierwszej linni
O teraz jest dobrze dzięki za przeniesienie tematu
U mnie jest otwarty prawie na max,miałem regenerowany i przed regeneracją dochodził tylko lekko za połowę i dalej się zacinał,ale w pozycji otwarty do połowy po chwili wywalał błąd..W Op-Com jest zakładka na ile procent zawór EGR się otwiera,w sobotę jak będę w chacie to zobaczę i napiszę jakie są wartości w procentach i przy jakich obrotach..
czyli tak jak teraz u mnie ,ale według mechanika na wolnych obrotach przez chwilę powinien chodzić w pozycji srodkowej poczym kowadelko idzie do gory teraz samochod chodzi dobrze nie ma błedu,nie kopci, nie ma muła i nawet nic bym nie robił żeby ten mechanik nie powiedział że to jest zły zakres jego pracy. Dzięki za pomoc.