Kody błędów
Moderator: Mariusz
Nie mam teraz jak zajrzeć dopiero w poniedziałek na kanał podjadę,ale ze dwa dni temu wymieniałem czujnik poziomu płynu chłodzącego i wtedy wykręciłem zbiornik do góry nogami żeby płyn się nie wylał i może przez przypadek pociągnąłem jakiś przewód co idzie do DPFu.A czy jak jest ten błąd to on się nie wypali?Ps sczytałem z pedałowania.
[ Dodano: Wto Paź 11, 2011 18:32 ]
Byłem dzisiaj u magika i ten błąd w moim silniku oznacza zapchany filtr DPF. Nie dał się skasować ,dopiero po wypalaniu stacjonarnym można go było wykasować a nasycenie spadło do 30%.Wężyków koło filtra u mnie nie ma ,w ogóle w tym 1.7 to jest wszystko całkiem inaczej niż w waszych 1.9.
[ Dodano: Wto Paź 11, 2011 18:32 ]
Byłem dzisiaj u magika i ten błąd w moim silniku oznacza zapchany filtr DPF. Nie dał się skasować ,dopiero po wypalaniu stacjonarnym można go było wykasować a nasycenie spadło do 30%.Wężyków koło filtra u mnie nie ma ,w ogóle w tym 1.7 to jest wszystko całkiem inaczej niż w waszych 1.9.
Witam ,mam prośbę i pytanie,jak w opisie,przy prędkości około 110km lub przy nagłym przyspieszeniu włącza się autko z kluczykiem,autko pracuje normalnie,wyświetla błąd 0500,czujnik prędkości własnej pojazdu,czy ktoś to przerabiał lub może podpowiedzieć co mam zrobić,jak sprawdzić obwód tego czujnika lub jak sprawdzić jego stan,czy można go wymontować?i przekonserwować ,czy coś w tym stylu?. szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem.proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki.Wiem,że kody są poopisywane,ale chodzi mi o to jak to ugryźć fizycznie.z góry dzięki.
macias1984,
P1481 Engine coolant blower motor relay 1 - malfunction
P1482 Engine coolant blower motor relay 2 - malfunction
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 1 + 2 not Plausible C-031
Number P042A
Type Powertrain - Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE Controlled
Description Catalyst Temperature Sensor Circuit
Location Bank 1 Sensor 2
Ogólnie to jest błąd czujnika temperatury spalin
P1481 Engine coolant blower motor relay 1 - malfunction
P1482 Engine coolant blower motor relay 2 - malfunction
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 1 + 2 not Plausible C-031
Number P042A
Type Powertrain - Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE Controlled
Description Catalyst Temperature Sensor Circuit
Location Bank 1 Sensor 2
Ogólnie to jest błąd czujnika temperatury spalin
- Bodek
- Zafiromaniak
- Posty: 16394
- Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
- Imię: Bodek
- Lokalizacja: Polska B
- Auto: Zafira_B_Cosmo
- Model: ZB
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
- Kontakt:
1 P1481 sterowania wentylatorem układu chłodzenia silnika napięcie zbyt duże B-004macias1984 pisze:witam,
silnik 1.9 DTL odczytałem kody błędów (metoda: wciśnięty pedał hamulca i gazu następnie przekręcony zapłon w stacyjce):
148104
148204
042A52
proszę o pomoc co oznaczają ( za co odpowiadają) i ewentualnie jak usunąć usterki ?
1 fan P1481 Napięcie obwodu sterowania zbyt małe chłodzenia silnika B-004
P1481 sterowania wentylatorem obieg otwarty 1 chłodzenia silnika B-004
P1482 kontrola wentylatora obwodu napięcia 2 za duże chłodzenia silnika B-004
P1482 kontrola wentylatora napięcie obwodu 2 zbyt małe chłodzenia silnika B-004
P1482 sterowania wentylatorem układu chłodzenia silnika otwarte 2 B-004
042A52-coś się dzieje z zaworem EGR
Znalazłem coś takiego na Forum Opel 24
Ostatnio zmieniony 05 maja 2013, 17:08 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.
- MieHor
- Zafiromaniak
- Posty: 2915
- Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
- Imię: Mieczysław
- Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DT
- Gender:
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 1 + 2 not Plausible C-031
P1481 Fan Control 1 Circuit High Voltage Engine Cooling B-004
P1481 Fan Control 1 Circuit Low Voltage Engine Cooling B-004
P1481 Fan Control 1 Circuit Open Engine Cooling C-003
P1481 Fan Control 1 Powerstage High Temperature Engine Cooling C-003
P1482 Fan Control 2 Circuit High Voltage Engine Cooling B-004
P1482 Fan Control 2 Circuit Low Voltage Engine Cooling B-004
P1482 Fan Control 2 Circuit Open Engine Cooling C-003
P1482 Fan Control 2 Powerstage High Temperature Engine Cooling C-003
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 1 + 2 not Plausible C-031
P1481 Fan Control 1 Circuit High Voltage Engine Cooling B-004
P1481 Fan Control 1 Circuit Low Voltage Engine Cooling B-004
P1481 Fan Control 1 Circuit Open Engine Cooling C-003
P1481 Fan Control 1 Powerstage High Temperature Engine Cooling C-003
P1482 Fan Control 2 Circuit High Voltage Engine Cooling B-004
P1482 Fan Control 2 Circuit Low Voltage Engine Cooling B-004
P1482 Fan Control 2 Circuit Open Engine Cooling C-003
P1482 Fan Control 2 Powerstage High Temperature Engine Cooling C-003
dzięki za liczną pomoc
jednak co nalezy sprawdzic ( gdzie zajrzec), aby naprawić podane usterki ??
błędy pojawiły się dzisiaj rano po odpaleniu auta ( auto z kluczem), dzień wcześniej wypalałem DPFa na drodze i wszystko było OK, czujnik temp spalin 042A ?? dobrze kojarze?? chodzi o ten wkręcony od dołu w filtrze DPF ? dzisiaj popołudniu odpaliłem i nie miał mocy (zamuła) w czasie jazdy zgasiłem i ponownie odpaliłem i wszystko OK, kluczyk zniknał, natomiast błędy pozostały w kompie ( sprawdzałem wciśnięty pedał ham. i gazu, następnie włączony zapłon ) co się dzieje ? czego to są objawy ?? pytam poniewaz nigdy wczesniej nie miałem z takimi do czynienia, z góry dziękuje za pomoc
[ Dodano: Czw Paź 20, 2011 20:08 ]
jeszcze w sprawie wiatraka błedy: 148104 i 148204, jak wynika z Waszych opisów błędów, nie działają obroty biegu 1 i 2 wiatraka chlodnicy? dobrze rozumiem ? czym to może byc spowodowane ?
jednak co nalezy sprawdzic ( gdzie zajrzec), aby naprawić podane usterki ??
błędy pojawiły się dzisiaj rano po odpaleniu auta ( auto z kluczem), dzień wcześniej wypalałem DPFa na drodze i wszystko było OK, czujnik temp spalin 042A ?? dobrze kojarze?? chodzi o ten wkręcony od dołu w filtrze DPF ? dzisiaj popołudniu odpaliłem i nie miał mocy (zamuła) w czasie jazdy zgasiłem i ponownie odpaliłem i wszystko OK, kluczyk zniknał, natomiast błędy pozostały w kompie ( sprawdzałem wciśnięty pedał ham. i gazu, następnie włączony zapłon ) co się dzieje ? czego to są objawy ?? pytam poniewaz nigdy wczesniej nie miałem z takimi do czynienia, z góry dziękuje za pomoc
[ Dodano: Czw Paź 20, 2011 20:08 ]
jeszcze w sprawie wiatraka błedy: 148104 i 148204, jak wynika z Waszych opisów błędów, nie działają obroty biegu 1 i 2 wiatraka chlodnicy? dobrze rozumiem ? czym to może byc spowodowane ?
kaliope w podanym linku kolega nukwa opisuje że wymieniał czujnik temp. od kolektora wydech. przy błędzie ECN 42551, natomiast w sprawie błędu ECN 042A52 temat nie był zakończony co należy wymienić, nie wiem czy tego samego czujnika dotyczy mój błąd, inne oznaczenie
[ Dodano: Czw Paź 20, 2011 21:38 ]
odnośnie błędów 148104 i 148204 było coś poruszane na forum ? lub orientujecie się jaka jest przyczyna ?
[ Dodano: Sob Paź 22, 2011 11:36 ]
usunąłem to gówno DPF na zawsze, wcześniej jeszcze wymieniłem bezpiecznik- zielona kostka 40 Amper ( w skrzynce bezpieczników obok silnika, był przepalony), wykasowane błędy i wszystko OK, dziękuję za pomoc, pozdrawiam
[ Dodano: Czw Paź 20, 2011 21:38 ]
odnośnie błędów 148104 i 148204 było coś poruszane na forum ? lub orientujecie się jaka jest przyczyna ?
[ Dodano: Sob Paź 22, 2011 11:36 ]
usunąłem to gówno DPF na zawsze, wcześniej jeszcze wymieniłem bezpiecznik- zielona kostka 40 Amper ( w skrzynce bezpieczników obok silnika, był przepalony), wykasowane błędy i wszystko OK, dziękuję za pomoc, pozdrawiam