Kody błędów

Posty na tematy techniczne, które nie pasują do żadnego innego działu technicznego, np. HowTo, porady wykonane przez użytkowników.

Moderator: Mariusz

Wiadomość
Autor
remax

#511 Post autor: remax »

Orientuję się ktoś co to za błąd 242F66 bo nie mogę tu nigdzie znaleźć.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#512 Post autor: MieHor »

To jest błąd dotyczący słynnego DPF

P242F Diesel Particulate Filter Overloaded C-027

lub

P242F Particulate Filter Pressure Sensor Range/Performance B-031

remax

#513 Post autor: remax »

Super :evil: ,dzięki wielkie ,a może wiesz co to na polskie oznacza?

Anony Mous

#514 Post autor: Anony Mous »

remax, zerknij tutaj - kaliope zebrał doświadczenia userów w tym poście (punkt 3.)
Jak zczytałeś błąd, masz dostęp to fejsa (O-C)? Jaki stan nasycienia DPF, wartości ciśnień itp.?
Ostatnio zmieniony 07 paź 2011, 08:25 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Woytas

#515 Post autor: Woytas »

remax, obejrzyj gumowe wężyki przy filtrze DPF, Najprawdopodobniej masz gdzieś nieszczelność/pęknięcie, któregoś z 2 wężyków lub tak jak pisze przemeks - czujnik...doczytałem dokładnie oznaczenie błędu ;)

Anony Mous

#516 Post autor: Anony Mous »

Woytas pisze:remax, obejrzyj gumowe wężyki przy filtrze DPF,
raczej przy filtrze paliwa, ale przede wszystkim przeczytaj dokładnie link od przemksa

remax

#517 Post autor: remax »

Nie mam teraz jak zajrzeć dopiero w poniedziałek na kanał podjadę,ale ze dwa dni temu wymieniałem czujnik poziomu płynu chłodzącego i wtedy wykręciłem zbiornik do góry nogami żeby płyn się nie wylał i może przez przypadek pociągnąłem jakiś przewód co idzie do DPFu.A czy jak jest ten błąd to on się nie wypali?Ps sczytałem z pedałowania.

[ Dodano: Wto Paź 11, 2011 18:32 ]
Byłem dzisiaj u magika i ten błąd w moim silniku oznacza zapchany filtr DPF. Nie dał się skasować ,dopiero po wypalaniu stacjonarnym można go było wykasować a nasycenie spadło do 30%.Wężyków koło filtra u mnie nie ma ,w ogóle w tym 1.7 to jest wszystko całkiem inaczej niż w waszych 1.9.

Awatar użytkownika
micaddo
Przeglądacz
Posty: 51
Rejestracja: 28 lip 2011, 16:39
Lokalizacja: Polska
Model:

#518 Post autor: micaddo »

Witam ,mam prośbę i pytanie,jak w opisie,przy prędkości około 110km lub przy nagłym przyspieszeniu włącza się autko z kluczykiem,autko pracuje normalnie,wyświetla błąd 0500,czujnik prędkości własnej pojazdu,czy ktoś to przerabiał lub może podpowiedzieć co mam zrobić,jak sprawdzić obwód tego czujnika lub jak sprawdzić jego stan,czy można go wymontować?i przekonserwować ,czy coś w tym stylu?. szukałem podobnego tematu ale nic nie znalazłem.proszę o pomoc w rozwiązaniu zagadki.Wiem,że kody są poopisywane,ale chodzi mi o to jak to ugryźć fizycznie.z góry dzięki.

macias1984

#519 Post autor: macias1984 »

witam,

silnik 1.9 DTL odczytałem kody błędów (metoda: wciśnięty pedał hamulca i gazu następnie przekręcony zapłon w stacyjce):
148104
148204
042A52
proszę o pomoc co oznaczają ( za co odpowiadają) i ewentualnie jak usunąć usterki ?

Woytas

#520 Post autor: Woytas »

macias1984,

P1481 Engine coolant blower motor relay 1 - malfunction
P1482 Engine coolant blower motor relay 2 - malfunction




P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 1 + 2 not Plausible C-031
Number P042A
Type Powertrain - Auxiliary Emission Controls - ISO/SAE Controlled
Description Catalyst Temperature Sensor Circuit
Location Bank 1 Sensor 2
Ogólnie to jest błąd czujnika temperatury spalin

Awatar użytkownika
Bodek
Zafiromaniak
Posty: 16394
Rejestracja: 17 paź 2010, 12:28
Imię: Bodek
Lokalizacja: Polska B
Auto: Zafira_B_Cosmo
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#521 Post autor: Bodek »

macias1984 pisze:witam,

silnik 1.9 DTL odczytałem kody błędów (metoda: wciśnięty pedał hamulca i gazu następnie przekręcony zapłon w stacyjce):
148104
148204
042A52
proszę o pomoc co oznaczają ( za co odpowiadają) i ewentualnie jak usunąć usterki ?
1 P1481 sterowania wentylatorem układu chłodzenia silnika napięcie zbyt duże B-004

1 fan P1481 Napięcie obwodu sterowania zbyt małe chłodzenia silnika B-004

P1481 sterowania wentylatorem obieg otwarty 1 chłodzenia silnika B-004

P1482 kontrola wentylatora obwodu napięcia 2 za duże chłodzenia silnika B-004

P1482 kontrola wentylatora napięcie obwodu 2 zbyt małe chłodzenia silnika B-004

P1482 sterowania wentylatorem układu chłodzenia silnika otwarte 2 B-004

042A52-coś się dzieje z zaworem EGR

Znalazłem coś takiego na Forum Opel 24
Ostatnio zmieniony 05 maja 2013, 17:08 przez Bodek, łącznie zmieniany 1 raz.
:lis:

"NADZIEJE LUDZI MĄDRYCH SĄ PEWNIEJSZE NIŻ BOGACTWO NIEUKÓW" - DEMOKRYT

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bogusław Kuduk, ps. Bodek + 30.11.2020. R.I.P.

Awatar użytkownika
MieHor
Zafiromaniak
Posty: 2915
Rejestracja: 26 kwie 2009, 16:07
Imię: Mieczysław
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:

#522 Post autor: MieHor »

P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Voltage C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 High Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 2 Low Temperature C-031
P042A Exhaust Gas Temperature Sensor 1 + 2 not Plausible C-031

P1481 Fan Control 1 Circuit High Voltage Engine Cooling B-004
P1481 Fan Control 1 Circuit Low Voltage Engine Cooling B-004
P1481 Fan Control 1 Circuit Open Engine Cooling C-003
P1481 Fan Control 1 Powerstage High Temperature Engine Cooling C-003

P1482 Fan Control 2 Circuit High Voltage Engine Cooling B-004
P1482 Fan Control 2 Circuit Low Voltage Engine Cooling B-004
P1482 Fan Control 2 Circuit Open Engine Cooling C-003
P1482 Fan Control 2 Powerstage High Temperature Engine Cooling C-003

macias1984

#523 Post autor: macias1984 »

dzięki za liczną pomoc :)

jednak co nalezy sprawdzic ( gdzie zajrzec), aby naprawić podane usterki ??
błędy pojawiły się dzisiaj rano po odpaleniu auta ( auto z kluczem), dzień wcześniej wypalałem DPFa na drodze i wszystko było OK, czujnik temp spalin 042A ?? dobrze kojarze?? chodzi o ten wkręcony od dołu w filtrze DPF ? dzisiaj popołudniu odpaliłem i nie miał mocy (zamuła) w czasie jazdy zgasiłem i ponownie odpaliłem i wszystko OK, kluczyk zniknał, natomiast błędy pozostały w kompie ( sprawdzałem wciśnięty pedał ham. i gazu, następnie włączony zapłon ) co się dzieje ? czego to są objawy ?? pytam poniewaz nigdy wczesniej nie miałem z takimi do czynienia, z góry dziękuje za pomoc

[ Dodano: Czw Paź 20, 2011 20:08 ]
jeszcze w sprawie wiatraka błedy: 148104 i 148204, jak wynika z Waszych opisów błędów, nie działają obroty biegu 1 i 2 wiatraka chlodnicy? dobrze rozumiem ? czym to może byc spowodowane ?


macias1984

#525 Post autor: macias1984 »

kaliope w podanym linku kolega nukwa opisuje że wymieniał czujnik temp. od kolektora wydech. przy błędzie ECN 42551, natomiast w sprawie błędu ECN 042A52 temat nie był zakończony co należy wymienić, nie wiem czy tego samego czujnika dotyczy mój błąd, inne oznaczenie

[ Dodano: Czw Paź 20, 2011 21:38 ]
odnośnie błędów 148104 i 148204 było coś poruszane na forum ? lub orientujecie się jaka jest przyczyna ?

[ Dodano: Sob Paź 22, 2011 11:36 ]
usunąłem to gówno DPF na zawsze, wcześniej jeszcze wymieniłem bezpiecznik- zielona kostka 40 Amper ( w skrzynce bezpieczników obok silnika, był przepalony), wykasowane błędy i wszystko OK, dziękuję za pomoc, pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólna technika”