[B] dzienne światła LED
Zaślepki, które ja posiadam powstały z oryginalnych zaślepek. Część zaślepek wraz z mocowaniami pozostały oryginalne, reszta powstała od nowa. Zaślepki zostały zrobone konkretnie pod te lampy i połączone z nimi. Kolega, którego udało mi się namówić do zrealizowania mojego pomysłu stanął na wysokości zadania i zrobił to super ale powiedział że to było pierwszy i zarazem ostatni raz (bardzo praco i czasochłonne).
W przypadku większej produkcji pojawiają sie pewne problemy:
- zaślepki muszą być przygotowane tylko i wyłącznie pod jeden rodzaj lamp, nie ma możliwości przygotowania uniwersalnego, jeśli coś ma pasować do wszystkiego to nie pasuje do niczego (takie jest moje zdanie), odpada więc robienie dla każdego z osobna (dotyczy produkcji seryjnej)
- jeżeli lampy dzienne miałyby być zamontowane bliżej środka to musiałyby to być lampy bardzo płytkie, bo jak pisałem bardzo blisko jest zbiornik spryskiwacza i uniemożliwia montaż każdej lampy, a zmniejszanie zbiornika z powodu lampy nie każdemu będzie odpowiadać
- jedni mają halogeny inni nie więc zaślepki musiałyby się różnić
- żeby wykonać to z ABS-u należałoby zrobić formę, w przypadku wtrysku, żeby cena była przystępna i koszty się zwróciły to te zaślepki musiałaby zamówić co najmniej połowa użytkowników tego forum (jak nie więcej). Tu po raz kolejny pojawia sie temat lamp, forma musiałaby być wykonana pod konkretny model lampy
- w przypadku drugiej tańszej metody (termoformowanie) sytuacja wyglada podobnie - konkretny model lampy, konkretne umiejscowienie. Może się pojawić problem z mocowaniem, ponieważ tą metodą nie wykona się takich zaczepów jak są w oryginale, więc pozostaje klejenie. Dokładnie sie nie orientuję ale podejrzewam żeby cena zaślepek była akceplowalna to chętnych na nie też musiałoby być niemało
- opcja ostatnia to tworzenie indywidualnych projektów przez mojego kolegę, ale podejrzewam, że jeżeli już dałby się w jakiś sposób namówić to cena za wykonanie takich zaślepek może być dość duża bo wiem ile go to kosztowało pracy i czasu (hand made)
Zainteresowany musiałby również dostarczać zaślepki i lampy a to zwiększa koszty całej operacji.
Również ustalanie z każdym indywidualnie czego sobie życzy jeszcze na odległość może nie wyjść na dobre żadnej ze stron.
A tu są zdjęcia o które prosiliście:
Podsumowując, na początku wszystko wydawało się proste w założeniach, ale w miarę postępu prac pojawiały się coraz to nowe okoliczności nie brane wcześniej pod uwagę. Cieszę się że udało mi się ten pomysł doprowadzić do realizacji pomimo pewnych problemów i móc go Wam zaprezentować
DZIĘKUJĘ ZA SŁOWA UZNANIA DLA POMYSŁU
W przypadku większej produkcji pojawiają sie pewne problemy:
- zaślepki muszą być przygotowane tylko i wyłącznie pod jeden rodzaj lamp, nie ma możliwości przygotowania uniwersalnego, jeśli coś ma pasować do wszystkiego to nie pasuje do niczego (takie jest moje zdanie), odpada więc robienie dla każdego z osobna (dotyczy produkcji seryjnej)
- jeżeli lampy dzienne miałyby być zamontowane bliżej środka to musiałyby to być lampy bardzo płytkie, bo jak pisałem bardzo blisko jest zbiornik spryskiwacza i uniemożliwia montaż każdej lampy, a zmniejszanie zbiornika z powodu lampy nie każdemu będzie odpowiadać
- jedni mają halogeny inni nie więc zaślepki musiałyby się różnić
- żeby wykonać to z ABS-u należałoby zrobić formę, w przypadku wtrysku, żeby cena była przystępna i koszty się zwróciły to te zaślepki musiałaby zamówić co najmniej połowa użytkowników tego forum (jak nie więcej). Tu po raz kolejny pojawia sie temat lamp, forma musiałaby być wykonana pod konkretny model lampy
- w przypadku drugiej tańszej metody (termoformowanie) sytuacja wyglada podobnie - konkretny model lampy, konkretne umiejscowienie. Może się pojawić problem z mocowaniem, ponieważ tą metodą nie wykona się takich zaczepów jak są w oryginale, więc pozostaje klejenie. Dokładnie sie nie orientuję ale podejrzewam żeby cena zaślepek była akceplowalna to chętnych na nie też musiałoby być niemało
- opcja ostatnia to tworzenie indywidualnych projektów przez mojego kolegę, ale podejrzewam, że jeżeli już dałby się w jakiś sposób namówić to cena za wykonanie takich zaślepek może być dość duża bo wiem ile go to kosztowało pracy i czasu (hand made)
Zainteresowany musiałby również dostarczać zaślepki i lampy a to zwiększa koszty całej operacji.
Również ustalanie z każdym indywidualnie czego sobie życzy jeszcze na odległość może nie wyjść na dobre żadnej ze stron.
A tu są zdjęcia o które prosiliście:
Podsumowując, na początku wszystko wydawało się proste w założeniach, ale w miarę postępu prac pojawiały się coraz to nowe okoliczności nie brane wcześniej pod uwagę. Cieszę się że udało mi się ten pomysł doprowadzić do realizacji pomimo pewnych problemów i móc go Wam zaprezentować
DZIĘKUJĘ ZA SŁOWA UZNANIA DLA POMYSŁU
też się przymierzam do montażu DRL'i u siebie i byłem przymierzyć te lampy, ale niestety są ciut za długie (nie mieszczą się razem z halogenami, chyba że ktoś ma wersję bez halogenów, wtedy da się to zamontować), a poza tym mają zbyt dużą krzywiznę łuku i nie wygląda to za ciekawie...
znalazłem właśnie taką fotkę na stronce jednego ze sprzedawców led-ów:
http://screenshooter.net/2223379/nbrykuk
nie wiem dokładnie czy jest to zderzak zafiry, ale na pewno oplowski.
I moje pytanie brzmi w tym momencie czy tak można zamontować te ledy!!!! (w sensie przepisów).
Przymierzam się do takich ale chciałem je inaczej ułożyć.
http://screenshooter.net/2223379/nbrykuk
nie wiem dokładnie czy jest to zderzak zafiry, ale na pewno oplowski.
I moje pytanie brzmi w tym momencie czy tak można zamontować te ledy!!!! (w sensie przepisów).
Przymierzam się do takich ale chciałem je inaczej ułożyć.
dokładnie tak jak na tym zdjęciu - nie można.ciepyp pisze:znalazłem właśnie taką fotkę na stronce jednego ze sprzedawców led-ów:
http://screenshooter.net/2223379/nbrykuk
nie wiem dokładnie czy jest to zderzak zafiry, ale na pewno oplowski.
I moje pytanie brzmi w tym momencie czy tak można zamontować te ledy!!!! (w sensie przepisów).
Przymierzam się do takich ale chciałem je inaczej ułożyć.
lampy muszą być muszą świecić "na wprost" (+/- 10%), a tutaj raczej tak nie będzie.
Dziś rano porównałem zderzak ze zdjęcia ze swoim w realu i potwierdzam słowa kolegi.Grisza75 pisze:nie Zafiry B, tylko Astry Hirecki pisze:Jest to zderzak Zafiry B po lifcie.ciepyp pisze:nie wiem dokładnie czy jest to zderzak zafiry, ale na pewno oplowski.
Na pierwszy rzut oka różnica niewielka, ale po dokładnej analizie jest spora.
teoretycznie mogłyby mieć homologację, więc ja bym nie ryzykował takich stwierdzeń na podstawie tego zdjęciaWoytas pisze:a wręcz w ogóle nie można jako dzienne.Grisza75 pisze:dokładnie tak jak na tym zdjęciu - nie można.
Toto nie ma homologacji...tym bardziej wybitej na kloszu
Qrka ledy z kibla na dworcu...