[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#391 Post autor: Harry200 »

Jak wymieniałeś sam wkład to czy powierzchnia przylegania grzybka termostatu nie była wyrobiona.. :?:

Grzesiek

#392 Post autor: Grzesiek »

a wyminilem calosc i nadal cos jest nie tak, bo jak nie jade to nie osiagam 90C

h-doc

#393 Post autor: h-doc »

Grzesiek - sprawdź jaką temperaturę pokazuje komputer. U mnie wskaźnik zaniża przynajmniej o kilka stopni. Jeszcze jedna możliwość to usterka czujnika temperatury (ale to bardzo mało prawdopodobne). Czujnik można sprawdzić, ale ciężko go wykręcić no i trzeba spuścić płyn z układu.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#394 Post autor: Jaymzarf »

h-doc, nie trzeba spuszczać płynu - wystarczy refleks i odrobina sprytu :lol:

A dokładniej mówiąc - nagrzewamy odrobinę silnik, gasimy, wyrównujemy ciśnienie w układzie poprzez odkręcenie korka zbiornika wyrównawczego, zakładamy zacisk na wąż z termostatu do chłodnicy, zakręcamy korek zbiornika, odczekujemy kilkanaście minut by silnik ostygł, odkręcamy czujnik - podciśnienie które się wytworzy z powodu stygnącego płynu nie pozwoli mu wypłynąć (dla pewności gumowy korek możemy włożyć w otwór po czujniku), uszczelka, nowy czujnik i gotowe.

Przepraszam za OT, ale lubię się dzielić swoimi sposobami... :piwo:
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

boogoo

#395 Post autor: boogoo »

Kurde u mnie coś nie tak,Półtora roku temu wymieniłem termostat i już zauważyłem,że na wolnych jak włączę ogrzewanie na 2 to temperatura leci na dół nawet do pierwszej kreski.Czy tak powinno być?

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#396 Post autor: JARO »

Grzybek przylegał idealnie ale nie grzeje idealnie. dzisiaj przejechałem się kawałek i stwierdziłem że nawet jak włącze nawiew na 4 to temperatura na silniku nie spada bo pokazuje pod 90( jakieś 87-88) ale leci zimne powietrze. nie wiem już co może być myślałem nad zapchaną nagrzewnicą lub padającą pompą wody, Czy mogą być jeszcze takie przyczyny?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#397 Post autor: Harry200 »

Nagrzewnica oczywiście może być też zapchana,jaka masz klimę,manual czy klimatronik.. :?:

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#398 Post autor: Jaymzarf »

JARO, jeśli zawsze leci zimne powietrze - sprawdź czy strumiennica powietrza w kanale się przestawia. Mogło się cięgno poluzować i klapa została w pozycji nadmuchu zimnego powietrza. Książka Sam Naprawiam podaje, że bezpośredni dostęp do cięgna regulacji ciepło/zimno jest od strony kierowcy, ale nie wiem czy we wszystkich typach - brakuje mi strony 324 tej książki. Jak u siebie wymieniałem filtr p.pyłkowy, to widziałem cięgno od strony pasażera.

Bez rozbierania można też sprawdzić, czy nagrzewnica nie jest zapchana, sprawdza się wąż tzw. małego obiegu, który leci chyba przed termostatem w stronę ściany grodziowej.
Powinien być zawsze ciepły/gorący bez względu na ustawienie pokrętła.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#399 Post autor: JARO »

Klime mam manualną. a co do definicji kolegi Jaymzarf to nie leci cały czas zimne powietrze tylko na wolnych obrotach np jak staniesz na światłach.

tomione3010x

#400 Post autor: tomione3010x »

U mnie się tak działo zanim wymieniłem termostat.Po wymianie trzyma ponad 80 stopni i grzeje jak djabli ,no ale ty wymieniłeś termostat.Sprawdź te klapy jak radzą koledzy,a do wymiany używaj tylko oryginałów zamienniki potrafią płatać figle .

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#401 Post autor: Jaymzarf »

JARO, jeśli silnik trzyma temperaturę a nagrzewnica nie grzeje, sprawdził bym przewody do nagrzewnicy, czy któryś nie jest zagięty, zapchany. Jeśli są ok, można spróbować przeczyścić nagrzewnicę ciśnieniowo z użyciem środków chemicznych (nie trzeba jej demontować).
Sprawdź też temperaturę przewodów do nagrzewnicy jak pisałem wcześniej.

Małe pytanie - czy taka sytuacja stała się nagle? Wcześniej miałeś dobrze? Bo jeszcze nasuwa mi się myśl odnośnie pomylonych przewodów przy termostacie - zaznaczam - nie mam pojęcia jak jest zbudowany układ w benzynie, ale z termostatu (obudowy) powinny wychodzić 3 przewody: do chłodnicy o dużej średnicy, wyrównawczy do zbiornika wyrównawczego (powoduje to krążenie całości płynu w układzie i wyrównanie jego temperatury) oraz właśnie do nagrzewnicy. Zamiana tych dwóch ostatnich spowoduje, że nagrzewnica będzie włączona w zły obieg i będzie działać tylko przy wyższej prędkości przepływu płynu (większe obroty silnika - większa prędkość pompy wody).
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#402 Post autor: Dziadek13 »

A może by tak odpowietrzyć układ chłodzenia po wymianie termostatu.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#403 Post autor: Jaymzarf »

Dziadek13, o ile mnie pamc nie myli, ten układ odpowietrza się sam poprzez zbiornik wyrównawczy...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#404 Post autor: Dziadek13 »

Powinien aleeeee nie zawsze dlatego jest opisane jak wymieniać płyn,a nie wlać i gotowe.
Np podczas zlewania nie zleci z nagrzewnicy a jeżeli już poradzisz sobie sprężonym powietrzem i układ będzie pusty to jak wyciśniesz powietrze z nagrzewnicy podczas zalewania nowym płynem i tu pytanie jak to zrobił i czy zrobił @JARO.

szprycha

#405 Post autor: szprycha »

Siema mam problem w swojej zafirze. Gdy odpalam silnik jak jest zimny np. po nocy to po chwili wlączaja sie wentylatory. Dzieje sie to do momentu az silnik osiagnie ok 85 stopni i dopiero wtedy to ustaje. Na poczatku myslalem ze moze to wina płynu albo termostatu ale wymienialem je z jakies pol roku temu. Mieliscie takie przypadki w swoich zafirach??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”