[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza
Moderator: Sebu$
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
h-doc, nie trzeba spuszczać płynu - wystarczy refleks i odrobina sprytu
A dokładniej mówiąc - nagrzewamy odrobinę silnik, gasimy, wyrównujemy ciśnienie w układzie poprzez odkręcenie korka zbiornika wyrównawczego, zakładamy zacisk na wąż z termostatu do chłodnicy, zakręcamy korek zbiornika, odczekujemy kilkanaście minut by silnik ostygł, odkręcamy czujnik - podciśnienie które się wytworzy z powodu stygnącego płynu nie pozwoli mu wypłynąć (dla pewności gumowy korek możemy włożyć w otwór po czujniku), uszczelka, nowy czujnik i gotowe.
Przepraszam za OT, ale lubię się dzielić swoimi sposobami...
A dokładniej mówiąc - nagrzewamy odrobinę silnik, gasimy, wyrównujemy ciśnienie w układzie poprzez odkręcenie korka zbiornika wyrównawczego, zakładamy zacisk na wąż z termostatu do chłodnicy, zakręcamy korek zbiornika, odczekujemy kilkanaście minut by silnik ostygł, odkręcamy czujnik - podciśnienie które się wytworzy z powodu stygnącego płynu nie pozwoli mu wypłynąć (dla pewności gumowy korek możemy włożyć w otwór po czujniku), uszczelka, nowy czujnik i gotowe.
Przepraszam za OT, ale lubię się dzielić swoimi sposobami...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- JARO
- Mieszkaniec
- Posty: 208
- Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
- Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
Grzybek przylegał idealnie ale nie grzeje idealnie. dzisiaj przejechałem się kawałek i stwierdziłem że nawet jak włącze nawiew na 4 to temperatura na silniku nie spada bo pokazuje pod 90( jakieś 87-88) ale leci zimne powietrze. nie wiem już co może być myślałem nad zapchaną nagrzewnicą lub padającą pompą wody, Czy mogą być jeszcze takie przyczyny?
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
JARO, jeśli zawsze leci zimne powietrze - sprawdź czy strumiennica powietrza w kanale się przestawia. Mogło się cięgno poluzować i klapa została w pozycji nadmuchu zimnego powietrza. Książka Sam Naprawiam podaje, że bezpośredni dostęp do cięgna regulacji ciepło/zimno jest od strony kierowcy, ale nie wiem czy we wszystkich typach - brakuje mi strony 324 tej książki. Jak u siebie wymieniałem filtr p.pyłkowy, to widziałem cięgno od strony pasażera.
Bez rozbierania można też sprawdzić, czy nagrzewnica nie jest zapchana, sprawdza się wąż tzw. małego obiegu, który leci chyba przed termostatem w stronę ściany grodziowej.
Powinien być zawsze ciepły/gorący bez względu na ustawienie pokrętła.
Bez rozbierania można też sprawdzić, czy nagrzewnica nie jest zapchana, sprawdza się wąż tzw. małego obiegu, który leci chyba przed termostatem w stronę ściany grodziowej.
Powinien być zawsze ciepły/gorący bez względu na ustawienie pokrętła.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Jaymzarf
- Mieszkaniec
- Posty: 418
- Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Model:
- Kontakt:
JARO, jeśli silnik trzyma temperaturę a nagrzewnica nie grzeje, sprawdził bym przewody do nagrzewnicy, czy któryś nie jest zagięty, zapchany. Jeśli są ok, można spróbować przeczyścić nagrzewnicę ciśnieniowo z użyciem środków chemicznych (nie trzeba jej demontować).
Sprawdź też temperaturę przewodów do nagrzewnicy jak pisałem wcześniej.
Małe pytanie - czy taka sytuacja stała się nagle? Wcześniej miałeś dobrze? Bo jeszcze nasuwa mi się myśl odnośnie pomylonych przewodów przy termostacie - zaznaczam - nie mam pojęcia jak jest zbudowany układ w benzynie, ale z termostatu (obudowy) powinny wychodzić 3 przewody: do chłodnicy o dużej średnicy, wyrównawczy do zbiornika wyrównawczego (powoduje to krążenie całości płynu w układzie i wyrównanie jego temperatury) oraz właśnie do nagrzewnicy. Zamiana tych dwóch ostatnich spowoduje, że nagrzewnica będzie włączona w zły obieg i będzie działać tylko przy wyższej prędkości przepływu płynu (większe obroty silnika - większa prędkość pompy wody).
Sprawdź też temperaturę przewodów do nagrzewnicy jak pisałem wcześniej.
Małe pytanie - czy taka sytuacja stała się nagle? Wcześniej miałeś dobrze? Bo jeszcze nasuwa mi się myśl odnośnie pomylonych przewodów przy termostacie - zaznaczam - nie mam pojęcia jak jest zbudowany układ w benzynie, ale z termostatu (obudowy) powinny wychodzić 3 przewody: do chłodnicy o dużej średnicy, wyrównawczy do zbiornika wyrównawczego (powoduje to krążenie całości płynu w układzie i wyrównanie jego temperatury) oraz właśnie do nagrzewnicy. Zamiana tych dwóch ostatnich spowoduje, że nagrzewnica będzie włączona w zły obieg i będzie działać tylko przy wyższej prędkości przepływu płynu (większe obroty silnika - większa prędkość pompy wody).
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
- Dziadek13
- Zafiromaniak
- Posty: 2004
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
- Imię: Jorg
- Lokalizacja: Mysłowice
- Auto: VW Turan była zafira DTL
- Model: Turan
- Oznaczenie silnika: AVQ
- Gender:
Powinien aleeeee nie zawsze dlatego jest opisane jak wymieniać płyn,a nie wlać i gotowe.
Np podczas zlewania nie zleci z nagrzewnicy a jeżeli już poradzisz sobie sprężonym powietrzem i układ będzie pusty to jak wyciśniesz powietrze z nagrzewnicy podczas zalewania nowym płynem i tu pytanie jak to zrobił i czy zrobił @JARO.
Np podczas zlewania nie zleci z nagrzewnicy a jeżeli już poradzisz sobie sprężonym powietrzem i układ będzie pusty to jak wyciśniesz powietrze z nagrzewnicy podczas zalewania nowym płynem i tu pytanie jak to zrobił i czy zrobił @JARO.
Siema mam problem w swojej zafirze. Gdy odpalam silnik jak jest zimny np. po nocy to po chwili wlączaja sie wentylatory. Dzieje sie to do momentu az silnik osiagnie ok 85 stopni i dopiero wtedy to ustaje. Na poczatku myslalem ze moze to wina płynu albo termostatu ale wymienialem je z jakies pol roku temu. Mieliscie takie przypadki w swoich zafirach??