Sprzęgło - koło dwumasowe

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
darkp1

#151 Post autor: darkp1 »

Witam. Chciałbym się dowiedzieć po czym rozpoznać czy silnik posiada koło dwumasowe. Bo czytam że zafirki A po 2003 roku mają już dwumasę, a moja jest z listopada 2002, buda przed FL a silnik już po FL (nowsza pompa). I nie wiem czy mam dwumasę czy nie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#152 Post autor: Jaymzarf »

darkp1, Ja też mam ten sam problem z rozpoznaniem. WG programów podających części po VIN - mam dwumasę, wg mojego mechanika - chyba mam, wg serwisu ASO - nie mam dwumasy...
Nie chcę się ładować w koszta i odkręcać skrzyni by sprawdzić - a to niestety jedyny pewny sposób.

Tak się zastanawiałem, czy nie napisać do GM prośby o info. Oni przecież powinni wiedzieć...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

darkp1

#153 Post autor: darkp1 »

Czyli generalnie jedynym pewnie pewnym sposobem na sprawdzenie tego jest odkręcenie skrzyni. Miejmy nadzieję że jednak nie będzie to konieczne. Poczekajmy, może jeszcze ktoś coś ciekawego napisze. Bo właśnie czytałem sobie post Ramireza, że wymieniał dwumasę i zacząłem się zastanawiać, bo byłem przekonany że dopiero w ZB były one montowane. Jaymzarf, też masz zafirę z przejściowego okresu?

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#154 Post autor: Jaymzarf »

darkp1, dokładnie tak. Modelowo 2003, produkcja 2002 październik (chyba). Mam już pompę PSG16 (dwie wtyczki), ale ogólnie model przedliftowy.
Co ciekawe, spotkałem w ASO gościa który ma ZA z końca 2003r 2.0DTI i nie miał dwumasy tylko normalne koło zamachowe. Na moje pytanie u kierownika serwisu - dlaczego tak jest, usłyszałem, ze GM wrzucał to co mieli na stanie w magazynach, ale ogólnie od 2004r już wszystkie ZA miały dwumasy (oczywiście DTI).

Morał: jak tu nie pić :piwo:
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

darkp1

#155 Post autor: darkp1 »

Pozostaje nadzieja :piwo:

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#156 Post autor: Dek »

Jaymzarf pisze:..., usłyszałem, ze GM wrzucał to co mieli na stanie w magazynach, ale ogólnie od 2004r już wszystkie ZA miały dwumasy (oczywiście DTI).
A skoro tak twierdzą w GM to czy te układy nie powinne być zamienne ?
Kupujesz komplet z dwumasą lub komplet ze zwykłym kołem zamachowym i montujesz.

Ale tak nie jest ponieważ są drobne różnice konstrukcyjne. Prawdopodobnie silniki były produkowane w innym tempie niż budy samochodów stąd ten lekki falstart. Nowe silniki zaczęli robić szybciej niż FL nadwozia (lub na odwrót).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#157 Post autor: Jaymzarf »

Dek, i dokładnie tak samo myślę. Aczkolwiek poza wałkiem sprzęgłowym nie ma chyba większej różnicy w budowie tego zespołu - głowy sobie nie dam uciąć.
Oczywiście jeszcze dochodzi brak koła zamachowego.
Istnieje zestaw Valeo - zamienny z dwumasą do 2.0 DTI. Pierwszy koszt takiej zmiany jest większy bo trzeba kupić komplet: koło zamachowe, docisk, tarcze, i chyba inny wysprzęglik. Z relacji mechaników wynika, że opinie o szybszym zużywaniu się skrzyni biegów są przesadzone, jednakże poduszki silnika to już możliwe, ze szybciej się zużywają bo jednak drgania sąw mniejszym stopniu tłumione. Ma to też oczywiście wpływ na komfort dla użytkownika.

Zaznaczam - powyższe "wypociny" są na podstawie informacji od mechaników, zaciągniętych w sklepach motoryzacyjnych i wyczytane w necie. Nie jestem znawcą tematu i nie wiem ile w tym się pokrywa z rzeczywistością, bo jak wiadomo - każdy mechanik przedstawia opinię jemy dogodną...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Awatar użytkownika
gucio1704
Debiutant
Posty: 45
Rejestracja: 24 paź 2011, 00:11
Imię: Gustaw
Lokalizacja: Kraków
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y20DTH
Gender:

#158 Post autor: gucio1704 »

Pewni już po naprawie ale moim skromnym zdaniem mógł się wypiąć przewód doprowadzający płyn do wysprzęglika. Jest on lekko wsunięty do obudowy skrzyni, uszczelniony oringiem i zabezpieczony zawleczką. Tak przynajmniej miałem w Astrze a zafira ma te same rozwiązania.
Ludzie zawsze myślą na odwrót .........

dbialek

#159 Post autor: dbialek »

Hi. Właśnie wymieniłem koło dwumasowe i cały zespół sprzęgła w mojej Zafirce A wyprodukowanej latem 2002.
Czyli już wtedy były.
Zapłaciłem sowicie zaufanemu mechanikowi i ...wszystko jest OK. :driver:

dbialek

#160 Post autor: dbialek »

Hi.
Mam Zafirkę z września 2002.
I jest dwumasa.
Wiem, bo właśnie wymieniłem ją na nową i od razu cały zespół sprzęgła z wysprzęglikiem.
Warto to zrobić jednocześnie bo koszty robocizny są duże. Za całość 4,5 k. pln... Ale za to tylko dwa dni czekania i ...wszystko znowu hula ! :driver:

Spotykałem się z tym, że w roku 2002 dwumasa czasami jest a niekiedy jej nie ma.
Zależało to po prostu od chwilowych braków tego nowego elementu, podczas montażu w przejściowym roku 2002. :idea:

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#161 Post autor: Jaymzarf »

dbialek, ile Cię ta przyjemność kosztowała i jaki masz przebieg?
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

KOPERNIK

#162 Post autor: KOPERNIK »

Witam.
A czy w roczniku 99 też jest koło dwumasa czy zwykłe zamachowe może ktoś podpowie.
pozdrawiam

KOPERNIK

#163 Post autor: KOPERNIK »

W innym poście opisał

"Za całość 4,5 k. pln..." za dwumasę i sprzęgło ... :shock:

darkp1

#164 Post autor: darkp1 »

No to nieźle, widzę że trzeba uważać..

Awatar użytkownika
Mattai
Zafiromaniak
Posty: 786
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:23
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Auto: Zafira
Model: C
Oznaczenie silnika: A20DT
Gender:

#165 Post autor: Mattai »

Czy konieczna jest wymiana wysprzęglika w przypadku kiedy zmieniam sprzęgło?
Mam przelatane 200kkm (wg zegara) i muszę wymienić simering na wale, wiec przy okazji możnaby pozamiatać temat dookoła.
Tylko ze koszt wysprzęglika jest spory.
Scorpio I Lift-back 2.0(OHC)>VW Golf III Variant 1.9TDI(ALE)> ZA 2.0(Y20DTH)>ZC 2.0 (A20DT)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”