Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania
Moderator: Sebu$
Witam. Przeczytałem cały wątek . Ja ma problem z mocą(silnik 1,8 16V 125KM) -mianowicie wydaje mi się ze silnik nie wkręca sie tak na obroty jak powinien. Dopiero ok 3000obrotów samochód jakoś idzie(choć to jeszcze nie to). W porównaniu do mojego poprzedniego wozu- tez 125 konnego to zafirka porusza sie jak rower, na 4 i piątym biegu bardzo wolno przyspiesza.... W dodatku dzis założyłem gaz(jeszcze nie jeżdziłem samochodem bo żona odebrała) ale domyślam sie że z gazem jeszcze sie to pogłębi. Czytałem o czyszczeniu przepustnicy, wymianie świec i cewki....myślicie ze to pomoże? Proszę o podpowiedzi doświadczonych zafirkowiczów bo ja mam ten wóz dopiero od tygodnia. Pozdrawiam
Jeżeli chodzi o diesla 2.0 dti to problemy z nierówną praca silnika zakończyły się wymianą pompy wtryskowej, zainteresowani z spotu w Siamoszycach znają sprawę, koszt z robocizną 2800 zł, ale spodziewałem się przy ponad 200000 km. Licznik był na pewno cofnięty o co najmniej 50000. (nie wiem jak w silnikach pb.)
Ostatnio zmieniony 01 paź 2011, 20:32 przez micaddo, łącznie zmieniany 1 raz.
WITAM
odnośnie szarpania i braku mocy:
ja wymieniłem wszystko świece,cewkę,filtry,przeguby,sprzęgło,poduszki,czujniki sam już nie pamiętam jakie,podmieniałem przepływkę,przepustnicę i i i efekty mizerne
wada jest chyba przy wejściu wtyczek do sterownika lub samym sterowniku przy poruszeniu tym samochód jezdzi jak nowy jeszcze nie wiem co z tym zrobić a i też problem ze znalezieniem wolnego czasu mam miesięcznie robie zafcią około 5000km.
naszczęście wszystko władowałem w koszty firmy bo by mnie szlak trafił z wydatkami
więc ostrożnie z wymianami panowie
pozdrawiam
odnośnie szarpania i braku mocy:
ja wymieniłem wszystko świece,cewkę,filtry,przeguby,sprzęgło,poduszki,czujniki sam już nie pamiętam jakie,podmieniałem przepływkę,przepustnicę i i i efekty mizerne
wada jest chyba przy wejściu wtyczek do sterownika lub samym sterowniku przy poruszeniu tym samochód jezdzi jak nowy jeszcze nie wiem co z tym zrobić a i też problem ze znalezieniem wolnego czasu mam miesięcznie robie zafcią około 5000km.
naszczęście wszystko władowałem w koszty firmy bo by mnie szlak trafił z wydatkami
więc ostrożnie z wymianami panowie
pozdrawiam
-
- Zafiromaniak
- Posty: 1143
- Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Lublin
- Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: X18XE1
- Gender:
jacek76, mozna powiedzieć że nie jest drogi, a na robocie się zna.
Niestety jest jeden problem z reguły potrzebuje całe autko-nie lubi naprawiać przysłanych sterowników, bo jak mówi nie może ich do końca sprawdzić po naprawie.
To pierwszy problem, a drugi to taki że nie udało mi się nigdy do niego dodzwonić-preferowany kontakt osobisty....
Namiary wrzucę troszke później jak przewertuję notes
[ Dodano: Wto Paź 04, 2011 20:16 ]
jacek76, namiary na tego szpenia juz są na forum(lubelskie):
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8112
Niestety jest jeden problem z reguły potrzebuje całe autko-nie lubi naprawiać przysłanych sterowników, bo jak mówi nie może ich do końca sprawdzić po naprawie.
To pierwszy problem, a drugi to taki że nie udało mi się nigdy do niego dodzwonić-preferowany kontakt osobisty....
Namiary wrzucę troszke później jak przewertuję notes
[ Dodano: Wto Paź 04, 2011 20:16 ]
jacek76, namiary na tego szpenia juz są na forum(lubelskie):
http://www.zafiraklub.pl/viewtopic.php?t=8112
ZAFIRA A. 2.0 dti 101KM
Witam.
Trafiłem na to forum kiedy szukałem rozwiązania na mój problem z zafirką. Postaram się opisać wszystko tak dokładnie jak potrafię. Zaznaczę jeszcze, że jestem amatorem w mechanice samochodowej, coś tam wiem, czegoś nie wiem. Dziękuje za zrozumienie.
Tak jak w temacie mój problem objawia się szarpaniem silnika. Czasem nic się nie dzieje przez np. 300km, a później zaczyna szarpać. Posłużę się tutaj filmem nagranym przez kogoś innego, nie jest to moje auto - http://vimeo.com/29722846 . Identycznie moja zafirka szarpie, ale jak już pisałem nie cały czas, zależy w jakim jest humorze. Często tak, ze dalsza jazda nie jest możliwa. Zdarza się, że zapala się kontrolka silnika i auto traci moc (tryb awaryjny)? Poszarpie i znowu przestaje i tak w kółko. Ostatnim razem kiedy się zapaliła wspomniana już konrolka wrzuciłem luz i przegazowałem auto, zgasła. Wtedy też, kiedy szarpie, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, ronda po wrzuceniu na luz auto gaśnie, nie zawsze, ale często. Zafirka była już u mechaników, rozkładali ręce. Jeden z mechaników doszukał się błędu sterownika pompy ( nie pokazywał mi go, ani nie dał wydruku dlatego nie wiem jaki numer błędu ). Powiedział tylko, że pompa do regeneracji ( koszt około 2 000 zł ). Jest taka możliwość, że to właśnie pompa ? Zastanawiam się ponieważ doszukałem się firmy, który zajmuje się naprawą samego sterownika i koszta są wtedy mniejsze. Boję się robić regenerację, a później się okaże, że to nie było to i szarpać będzie dalej. Dodam jeszcze, że po dłuższej jeździe, kiedy jestem zmuszony zatrzymać się na skrzyżowaniu i silnik przez kilka minut pracuje na luzie to wtedy lubi szarpnąć sobie raz, czy tam dwa razy Taki drobny szczegół, ale może przydatny. Drugim problemem, który dosyć często występuje jest problem ze zgaszaniem auta, przekręcam stacyjkę, wyciągam kluczyk a silnik pracuje, pozostaje go tylko zdusić żeby sie wyłączył. Zdarza się też, że po przekręceniu stacyjki silnik gaśnie, ale święcą sie prawie wszystkie kontrolki, nie takim mocnym światłem jak normalnie tylko są lekko przygaszone. Święcą się tylko kiedy światła są załączone. Myślę, że te dwa problemy mają ze sobą coś wspólnego, ale opinie pozostawiam wam.
Bardzo proszę o zainteresowanie moim tematem i ewentualną pomoc, z góry bardzo dziękuję.
PS. Piszę tutaj ponieważ w odpowiednim dziale nie mogłem założyć nowego tematu.
Witam.
Trafiłem na to forum kiedy szukałem rozwiązania na mój problem z zafirką. Postaram się opisać wszystko tak dokładnie jak potrafię. Zaznaczę jeszcze, że jestem amatorem w mechanice samochodowej, coś tam wiem, czegoś nie wiem. Dziękuje za zrozumienie.
Tak jak w temacie mój problem objawia się szarpaniem silnika. Czasem nic się nie dzieje przez np. 300km, a później zaczyna szarpać. Posłużę się tutaj filmem nagranym przez kogoś innego, nie jest to moje auto - http://vimeo.com/29722846 . Identycznie moja zafirka szarpie, ale jak już pisałem nie cały czas, zależy w jakim jest humorze. Często tak, ze dalsza jazda nie jest możliwa. Zdarza się, że zapala się kontrolka silnika i auto traci moc (tryb awaryjny)? Poszarpie i znowu przestaje i tak w kółko. Ostatnim razem kiedy się zapaliła wspomniana już konrolka wrzuciłem luz i przegazowałem auto, zgasła. Wtedy też, kiedy szarpie, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, ronda po wrzuceniu na luz auto gaśnie, nie zawsze, ale często. Zafirka była już u mechaników, rozkładali ręce. Jeden z mechaników doszukał się błędu sterownika pompy ( nie pokazywał mi go, ani nie dał wydruku dlatego nie wiem jaki numer błędu ). Powiedział tylko, że pompa do regeneracji ( koszt około 2 000 zł ). Jest taka możliwość, że to właśnie pompa ? Zastanawiam się ponieważ doszukałem się firmy, który zajmuje się naprawą samego sterownika i koszta są wtedy mniejsze. Boję się robić regenerację, a później się okaże, że to nie było to i szarpać będzie dalej. Dodam jeszcze, że po dłuższej jeździe, kiedy jestem zmuszony zatrzymać się na skrzyżowaniu i silnik przez kilka minut pracuje na luzie to wtedy lubi szarpnąć sobie raz, czy tam dwa razy Taki drobny szczegół, ale może przydatny. Drugim problemem, który dosyć często występuje jest problem ze zgaszaniem auta, przekręcam stacyjkę, wyciągam kluczyk a silnik pracuje, pozostaje go tylko zdusić żeby sie wyłączył. Zdarza się też, że po przekręceniu stacyjki silnik gaśnie, ale święcą sie prawie wszystkie kontrolki, nie takim mocnym światłem jak normalnie tylko są lekko przygaszone. Święcą się tylko kiedy światła są załączone. Myślę, że te dwa problemy mają ze sobą coś wspólnego, ale opinie pozostawiam wam.
Bardzo proszę o zainteresowanie moim tematem i ewentualną pomoc, z góry bardzo dziękuję.
PS. Piszę tutaj ponieważ w odpowiednim dziale nie mogłem założyć nowego tematu.