Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
radziko
Bywalec
Posty: 119
Rejestracja: 22 wrz 2010, 12:52
Imię: Radek
Lokalizacja: Suwałki
Auto: Opel Zafira B 1.8
Model: ZB
Oznaczenie silnika: Z18XER
Gender:

#451 Post autor: radziko »

zafirka00 ja wymieniałem w tym roku pompę. Wstawiłem po kapitalnym remoncie koszt 2100 + robocizna 400 zł.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#452 Post autor: Jaymzarf »

Ewentualnie podjechać do ASO i wymienić soft sterownika na ten ze zmienionym czasem i temperaturą grzania świec.
Należy pamiętać, że zabudowanie modułu to tylko zamaskowanie prawdziwej przyczyny. Moduł będzie działał zawsze, niezależnie od temperatury rzeczywistej co przełoży się w dłuższym okresie czasu na szybsze zużycie świec, w przypadku częstego odpalania (miasto, krótkie trasy itp) ciężko będzie wyrównać straty w akumulatorze...

Może to off top, ale ważne.

Ciekawi mnie też jedna kwestia - jak Zosie zachowywały się po zakupie jako nowe auta. Dlaczego ten problem dotyczy niewielu egzemplarzy? Może tego typu objawy są powodem jednak jakiejś usterki?

Z uwagi na to, że jestem elektronikiem, w wolnej chwili chcę dopracować ten moduł tak, by jego działanie było uzależnione od temperatury zewnętrznej lub temp. silnika. Po co ma włączać grzanie jak silnik ma powiedzmy 50C?...

Co do pompy - w silniku X20DTL pompa jest jednowtykowa - tańsza. W Y20DTH były montowane dwuwtykowe VP44 PSG16 i koszt fabrycznie regenerowanej z gwarancją to około 4500-6000zł + robocizna. MOżna tak jak ja zregenerować ją mechanicznie, ale niestety, nie ma możliwości jej dokładnej kalibracji i czasami się zdarza, że silnik nie będzie pracował w optymalnych warunkach (różnice w kątach wtrysku, dawce paliwa itp.). Koszt około 1000-1500zł.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

zafirka00

#453 Post autor: zafirka00 »

Mam dla Was newsa: w sobotę moja zafirka prawie odpaliła - okazało się, że znowu jest zapowietrzona - znajomy mechanik powiedział, że ma doświadczenie przy tych silnikach i stwierdził, że to raczej nie będzie pompa, ponieważ ona chce odpalić. Chciał ją odpowietrzyć, ale niestety aku nam padło. Jakieś pomysły? Zmiana zdania - a może to jednak nie wina pompy?

Dek
Bywalec
Posty: 190
Rejestracja: 25 cze 2010, 10:09
Imię: Adrian
Lokalizacja: Środek Opolszczyzny
Auto: Zafira
Model: A
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#454 Post autor: Dek »

zafirka00 pisze: Chciał ją odpowietrzyć, ale niestety aku nam padło.
Mam nadzieję, że nie było to odpowietrzanie poprzez kręcenie rozrusznikiem do upadłego.

A tak spytam z ciekawości jak przebiegała procedura odpowietrzania u tego mechanika ?

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#455 Post autor: Jaymzarf »

zafirka00, moja rada - zmień mechanika!!! Do odpowietrzania tego układu aku w aucie nie jest aż tak potrzebne. nie wolno odpowietrzać kręcąc rozrusznikiem bo to prawie zawsze kończy się całkowitym uszkodzeniem pompy!!! Jak pompa pada mechanicznie, auto potrafi się zachowywać tak jak u Ciebie. Czasami jakby chciała odpalić a nie może...
Zazwyczaj to jest objaw uszkodzonego/zatartego nastawnika kąt wtrysku. Póki pompa nie padnie elektronicznie albo nie siądzie nastawnik dawki może nawet udać się zapalić i nawet jechać, ale i tak kończy się to co najlepiej regeneracją pompy.
Jak czytam, że
zafirka00 pisze:znajomy mechanik powiedział, że ma doświadczenie przy tych silnikach i stwierdził, że to raczej nie będzie pompa, ponieważ ona chce odpalić.
to mnie aż ciarki przechodzą. Mając doświadczenie w tych silnikach (a raczej przy takim układzie zasilania) mechanik nie będzie na siłę kręcił i odpalał auta bo wie (albo powinien), że te pompy same się nie odpowietrzą i jest potrzebny albo specjalny przyrząd, którego nawet nie wszystkie ASO Opla posiadają (elektryczna pompa zasysająco-tłocząca) albo mechaniczna pompa zasysająca z przeziernikiem kontrolnym.
Te układy to nie stare VW czy merce gdzie wystarczyło popuścić przewody na wtryski, pokręcić rozrusznikiem i gotowe.
W pompie VP44 rotacyjnej jak powietrze dostanie się do układu - pozostaje tam do czasu odessania go. A wiadomo: powietrze = brak smarowania = zatarcie = szok w kieszeni.

zafirka00, napiszę tak: miałem taki sam problem co Ty. Jak się skończyło? Kosztownie. Powodem był błąd w montażu wkładu filtra paliwa - dzisiaj już wiem, że rozerwanie wkładu musiało nastąpić z przyczyn leżących po stronie mechanika "z doświadczeniem...". Była próba reanimacji pompy z uwagi na tylko nieznacznie przytarty nastawnik kąta wtrysku - niestety, pompa żyła tylko 70km... Skończyło się na regeneracji. Udało mi się bo mam znajomych, którzy jak potrzeba to pomogą za wszelką cenę. Lecz wisiało nad moją głową widmo wyłożenia 12000zł na nową pompę, 8400zł na regenerowaną w fabryce Bosch (Ceny w ASO) albo 4800zł za regenerowaną i montowaną poza ASO bez gwarancji (mam pompę PSG16 dwuwtykową).

Więc zastanów się czy warto ufać...
Tak na marginesie - mnie przy odpowietrzaniu układu po zabudowaniu pompy (pompa sucha jak sahara) akumulator został użyty tylko do rozruchu auta po ponad 20-tu minutach ręcznego machania pompką aż powietrze w powrocie się całkowicie wyeliminowało i dopiero potem odpalenie i dalsze pompowanie bo jeszcze kilkanaście baniek powietrza się pojawiło w rurce.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#456 Post autor: Harry200 »

Jaymzarf pisze:Te układy to nie stare VW czy merce gdzie wystarczyło popuścić przewody na wtryski, pokręcić rozrusznikiem i gotowe
Ale niestety jeszcze duża liczba użytkowników a także mechaników podchodzi do odpowietrzania tych pomp w ten sposób....

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#457 Post autor: Jaymzarf »

H,Łajszczak, dokładnie... A potem mechanicy i użytkownicy mówią, że już nigdy w życiu Opla...
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

zafirka00

#458 Post autor: zafirka00 »

Nie sądziłam, że dlatego, że jestem kobietą uważacie, że jestem aż tak głupia i że nie wiem że nie należy na sucho odpalać samochodu. Oczywiście, że użyta została pompka ręczna do odpowietrzenia i nie było kręcone tak długo aż do upadłego. Sprawa jest jasna, że jak dwa razy pod rząd auto po zaznaczam CHWILOWYM kręceniu nie odpala to daje się spokój i już. A po drugie ten mechanik przyszedł do mnie pod dom a nie byłam u niego w warsztacie. Nie powiedział też że na 100% to nie jest pompa tylko, że musi posprawdzać pewne rzeczy i może wtedy podać dokładną diagnozę. Wcześniej miałam kontakt z mechanikiem, który powiedział że to tylko opel i dałam sobie spokój.

[ Dodano: Czw Lis 03, 2011 12:29 ]
Dla mnie to rzecz jasna, że należy użyć pompki by odpowietrzyć i podać pompie paliwo by nie chodziła na sucho. A aku nam padł bo był potrzebny do rozruchu po odpowietrzeniu.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#459 Post autor: Jaymzarf »

zafirka00, przepraszam, że Cię uraziłem, ale to wina mojego złego doświadczenia z różnymi mechanikami a nie to, że jesteś kobietą :oops: .

Niestety, to jak napisałaś poprzedniego posta zabrzmiało tak a nie inaczej. Nieważne.

Jeśli Twój mechanik ma dojście do komputera i interfejsu do Opli, niech sprawdzi wartości żądane i rzeczywiste kąta wtrysku na zgaszonym silniku przy włączonym zapłonie oraz w trakcie chwilowej próby odpalenia. Jeśli będzie różnica w wartościach większa niż +/-0,4 przy zgaszonym silniku lub +/-0,6 w trakcie próby rozruchu, świadczyć to będzie silnie na niekorzyść pompy a dokładniej nastawnik kąta wtrysku - rzecz najczęściej padającą w tych pompach. To są dane, które zapamiętałem w trakcie diagnozy mojej pompy.
Powód częstego zapowietrzania to też uszkodzony zaworek zwrotny pompy w połączeniu z "puszczającym" uszczelnieniem wałka pompy od strony rozrządu.

PS: Jeśli możesz to napisz w którym miejscu została podłączona pompka ręczna przy odpowietrzaniu układu. Są dwie szkoły, ale tylko jedna jest skuteczna na 100% i odpowietrza całość układu.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

artb zero

#460 Post autor: artb zero »

A ja mam problem z moją Zosią taki:czasem gdy odpalam to wskazówki obrotów i prędkościomierza zamiast do góry się wychylać to one chcą w drugą stronę i ciężko przy tym łapie.Drugi problem to po przejechaniu ok. 3 km stanąłem w korku przy próbie ruszenia silnik się zadusił próba odpalenia a on prawie nic po kilkukrotnym przekręceniu kluczyku odpalił bez problemu,wczoraj to samo tyle że przy tym skasowało mi licznik przejechanych km.Aku sprawdzony daje 13,6,co można jeszcze sprawdzić?

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#461 Post autor: Harry200 »

Wygląda to na jakiś niekontakt,sprawdź miernikiem napięcie w czasie kręcenia rozrusznikiem, tylko jeden przewód miernika do plusa akumulatora a drugi dotknij do silnika..W czasie gdy nie mogłeś odpalić rozrusznik kręcił dobrze.. :?:

artb zero

#462 Post autor: artb zero »

Nie wcale nie chciał kręcić,oznaka tak jakby nie było prądu.A przy przekręcaniu kluczyka wydawało mi się że robi ok 1-2 obrotu po ponownej próbie 0,5-0,0 obrotu.Po kilku próbach pali jak nówka :/

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#463 Post autor: Harry200 »

Czy przewód plusowy przy akumulatorze nie grzeje się jak silnik trochę popracuje.. :?:

olo018

#464 Post autor: olo018 »

Sprawdź masę na karoserii i kable na rozruszniku,najlepiej przeczyścić.

manio88

#465 Post autor: manio88 »

witam mam pytanie widze ze ma pan spora wiedze a potrzebuje pomocy gdyz niemoge znalezc odpowiedzniego postu,mianowicie chodzi mi oto ze padla mi pompa w zafira 2.0DTI pompa na dwie wtyczki,kupilem druga o takim samym numerze z transponderem i antena wymienilem pompe i transponder i samochod nadal nieche mi odpalic ! facet ktory mi to sprzedal antene przykleil mi do transpondera i tam ja zostawilem dlatego ze niewiem gdzie powinna byc i teraz moze pan sie orijetuje w ktorym miejscu mpowinienem ja wsadzic i czy to pomoze oraz czy musze podjechac z zafira na komputer a by tam cos ustawic? z gory dzieki za pomoc jesli pan sie nie orjetuje moze podeslal by mi pan jakis post gdzie moge otym poczytac ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”