Problem z pierwszym odpaleniem auta - przyczyny i naprawa

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
zafirka00

#466 Post autor: zafirka00 »

Jaymzarf pisze:zafirka00, przepraszam, że Cię uraziłem, ale to wina mojego złego doświadczenia z różnymi mechanikami a nie to, że jesteś kobietą :oops: .

Niestety, to jak napisałaś poprzedniego posta zabrzmiało tak a nie inaczej. Nieważne.

Jeśli Twój mechanik ma dojście do komputera i interfejsu do Opli, niech sprawdzi wartości żądane i rzeczywiste kąta wtrysku na zgaszonym silniku przy włączonym zapłonie oraz w trakcie chwilowej próby odpalenia. Jeśli będzie różnica w wartościach większa niż +/-0,4 przy zgaszonym silniku lub +/-0,6 w trakcie próby rozruchu, świadczyć to będzie silnie na niekorzyść pompy a dokładniej nastawnik kąta wtrysku - rzecz najczęściej padającą w tych pompach. To są dane, które zapamiętałem w trakcie diagnozy mojej pompy.
Powód częstego zapowietrzania to też uszkodzony zaworek zwrotny pompy w połączeniu z "puszczającym" uszczelnieniem wałka pompy od strony rozrządu.

PS: Jeśli możesz to napisz w którym miejscu została podłączona pompka ręczna przy odpowietrzaniu układu. Są dwie szkoły, ale tylko jedna jest skuteczna na 100% i odpowietrza całość układu.

Tak więc chwilę mnie na forum nie było i dlatego musiałam zacytować wypowiedź Jaymzarf'a. Moja zafcia została podłączona do kompa i jak się okazało wyskoczyło kilka błędów. M.in. okazało się, że czujnik położenia wału jest uszkodzony. Mój mechanik to naprawił, odpowietrzył auto i zapaliła. Chodziła 5 dni i znowu du** - pełno powietrza w wężyku. Zanim ją odebrałam od mechanika to mi wspomniał, że nie podoba mu się obudowa filtra paliwa, bo jak w nią lekko pukał to jakby powietrze ciągnęło (ale powiedział, że mam ją przetestować a nóż będzie dobrze) - no i stało się, że tego szóstego dnia powietrze było w wężyku. Zadzwoniłam do niego i jego pierwsze pytanie: było powietrze w wężyku? - a ja mu na to że tak - no to mówi, że mam mu ją przywieźć i musi zbadać obudowę filtra. Teraz czekam na info od niego. Co wy o tym myślicie?

TUX

#467 Post autor: TUX »

tiaa
moja się dzisiaj też zbuntowała
rano zapaliła pochodził silnik 4-5 sekund i zgasł
kolejne kręcenia - zachowywała się tak jakby paliwa nie dostawała
po 40tu minutach spróbowałem ponownie - i po ok 10 - 20s załapała i nic jej nie dolega :)
mam nadzieję, że rano też bedzie dobrze :P

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#468 Post autor: Harry200 »

Obudowy filtra paliwa często się odkształcają jak przy wymianie dekielek jest za mocno dociągnięty,zapowietrzać się także może przez uszkodzoną uszczelkę..

DaRek7

#469 Post autor: DaRek7 »

H,Łajszczak pisze:Obudowy filtra paliwa często się odkształcają jak przy wymianie dekielek jest za mocno dociągnięty
...a także powstają mikropęknięcia trudno zauważalne gołym okiem, przez które także dostaje się powietrze!

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#470 Post autor: Jaymzarf »

zafirka00, no tak, na obudowę filtra nie wpadłem... Mea culpa...

Niemniej, cieszę się, że udało się zdiagnozować niedomaganie i oby to było to.
Czy możesz mi potwierdzić moje myślenie, że wężyk przezroczysty był wpięty pomiędzy filtr i pompę?
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

zafirka00

#471 Post autor: zafirka00 »

Jaymzarf mogę potwierdzić, że wężyk przezroczysty był wpięty pomiędzy filtr i pompę ;)

artb zero

#472 Post autor: artb zero »

No i wszystko jasne :lol:
Kabel od plusa się nie grzał.
Masy sprawdzone przeczyszczone.
Pomiary zrobione ładownie piękne 14.38.
Kable zdrowe.

Ale problem został :(

Więc aku na widełki i jest sprawca zamieszania,zaledwie ok 5 pokazuje ale po postoju i nie chciał palić po dłuższej jeździe palił jak nowy :lol:

Tylko został jeden problem,a więc cofających się wskazówek podczas odpalania.Spośród trzech elektryków i mechaników nikt nie wie o co chodzi.Jedyne stwierdzenie to że może one tak mają ;)

Anony Mous

#473 Post autor: Anony Mous »

artb pisze:Tylko został jeden problem,a więc cofających się wskazówek podczas odpalania.Spośród trzech elektryków i mechaników nikt nie wie o co chodzi.Jedyne stwierdzenie to że może one tak mają ;)
Cofające się wskazówki to właśnie słaby aku. Czy przy nowym aku też się cofają ??
artb pisze: Więc aku na widełki i jest sprawca zamieszania,zaledwie ok 5 pokazuje ale po postoju i nie chciał palić po dłuższej jeździe palił jak nowy :lol:
Możesz jaśniej ?? Bo jakoś ciężko to zrozumieć. Jakie 5 ?? Czego ??

marco74

#474 Post autor: marco74 »

Witam, zbliża się zima - moja pierwsza z samochodem napędzanym olejem napędowym :-\ stojącym na parkingu osiedlowym pod chmurką.
Mam w związku z tym pytanka, niektóre pewnie dla Was wydają się śmieszne ale dla mnie są dosyć ważne;
1. na jakich stacjach najlepiej zimą tankować, macie jakieś sprawdzone ?
- ja najczęściej tankuję w NESTE.
2. czy stosować jakieś dodatki do oleju napędowego na zimę, jeśli tak to jakie polecacie.

Z góry dziękuję za podpowiedzi i wyrozumiałość :-)

Pozdrawiam
Marek

olo018

#475 Post autor: olo018 »

witam
1.Schel,BP
2.do -15 nic nie trzeba a potem to jakiś markowy z tych stacji.

Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#476 Post autor: Jaymzarf »

Jako despersator do ON polecam SKYYD'a. Stosowany w poporzedniej firmie do 3 Fiatów Doblo (2 x 1.9D i jeden 1.9 MultiJet). Auta nigdy nie miały problemów z mrozem a nie zawsze ropka była "firmowa". Innym to samo paliwo zakrzepło przy -16 a nasze autka paliły jak w lato.
Aczkolwiek, w ubiegłą zimę niczego do Zosi nie stosowałem i było ok, lecz tankowane było pół na pół BP Ultimate i zwykły ON z BP (w zbiorniku zawsze minimum 3/4 paliwa na noc zostawało)
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

norbert_p

#477 Post autor: norbert_p »

Koledzy, mam padnięty rozrusznik. (Z19DT - 120KM). Szukam w necie jakiegoś nowego lub regenerowanego. Niestety dość słabo mi to idzie. Znalazłem tylko taki:

http://www.4start.eu/rozrusznik-opel-za ... -5449.html

Jest to regenenerowany z półroczną gwarancją. Czy ktoś miał do czynienia z rozrusznikami regenerowanymi (niekoniecznie z tej firmy). Warto kupić taki za 400zł? Nówka to wydatek 1000zł z np foty, a 2300zł z GM...

Możecie podać jakieś linki z inymi? Numer wg GM to 6202074.

Proszę o przeniesienie do stosownego działu w ZB (nie przypatrzyłem się dobrze, że to temat o ZA)... :oops:

Anony Mous

#478 Post autor: Anony Mous »

rozruszników do cdti jak psów.....
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... cription=1


a tu masz dokładnie Twój numer:

nr częsci: 55353857, nr kat: 6202074
http://allegro.pl/opel-astra-h-1-9-cdti ... 39812.html

http://allegro.pl/rozrusznik-opel-vectr ... 56374.html

http://allegro.pl/opel-czesci-astra-h-r ... 85209.html

i fota rozrusznika do z19dt
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

norbert_p

#479 Post autor: norbert_p »

Tylko nowych lub po regeneracji już nie... A ja takiego szukam. Jakiegoś szrota, który mi padnie może po kilku miesiącach nie chcę.

Awatar użytkownika
timi68
Zafiromaniak
Posty: 794
Rejestracja: 08 lip 2009, 16:50
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: Volvo S60 D5 AWD 215/440
Model: II
Oznaczenie silnika: D5-2.4
Gender:

#480 Post autor: timi68 »

marco74 pisze:2. czy stosować jakieś dodatki do oleju napędowego na zimę, jeśli tak to jakie polecacie.
Ja używam Castrola dta ( całorocznie ) a le polecam na zimę.

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”