Po chyba dziesiątym otwarciu pliku wreszcie zadziałał, wcześniej było:"przepraszamy-wystąpił błąd" ale niewiele z tego można wywnioskować, kiepska jakość! Nie chciałbym Cię wprowadzać w błąd...norbert_p pisze: Co do pliku to działa bezbłędnie (to nie film tylko ścieżka dźwiękowa - naciśnij "strzałkę"). Jest nagrany komórką i jest kiepskiej jakości, ale doskonale słychać ten grzechot
[B]Koło dwumasowe w CDTI - diagnoza, naprawa, wymiana
-
- Zafiromaniak
- Posty: 853
- Rejestracja: 08 lip 2010, 08:51
- Lokalizacja: śląskie[SGL]
- Model:
Drganie pedału sprzęgła przy lekkim wciśnięciu na wolnych obrotach jest normalnym objawem pracy dwumasy. Przypomnę że dwumasa ma za zadanie tłumić drgania skrętne, najmocniejsze właśnie na wolnych obrotach i to owe drgania skrętne są odpowiedzialne za objawy przenoszone na pedał. Oczywiście głośna praca dwumasy (stuki, metaliczne dzwonienie) są objawami zużycia koła dwumasowego i w tej sytuacji nikt nie jest w stanie przewidzieć jak długo dwumasa pociągnie i jakie będą skutki.
Oglądając różne filmiki odnośnie dwumasy na youtubie zauważyłem, że na żadnym nie ma objawów podobnych do moich (grzechot jakby ktoś gwoździe wrzucił do puszki - DOSŁOWNIE). Znalazłem tylko jeden gdzie był podobny dźwięk (jakiś ford) i osoba oznajmiła, że padła poduszka pod skrzynią biegów. Czyżby i u mnie ona padła (jeśli to nie dwumasa). Wolałbym nie wydawać 3-ech tysiaków na marne... A mechanicy jacy są - każdy wie.
Ma ktoś jakieś schematy odnośnie poduszek pod silnikiem i skrzynią biegów w Z19DT? Chicałbym wiedzieć gdzie one są i jak wyglądają.
Jutro nagram ten "mój" dźwięk w lepszej jakości.
Ma ktoś jakieś schematy odnośnie poduszek pod silnikiem i skrzynią biegów w Z19DT? Chicałbym wiedzieć gdzie one są i jak wyglądają.
Jutro nagram ten "mój" dźwięk w lepszej jakości.
norbert_p, tutaj: http://www.opel-shop.pl/index.php?cPath ... =2a&page=2 masz wszystkie poduszki-poglądowo, wzrokowo pomiędzy ZA a ZB niewiele się różnią więc możesz sobie porównać. Jedna pod filtrem powietrza, druga pod akumulatorem, następna po środku-między chłodnicami a silnikiem/skrzynią i ostatnia od spodu mniej więcej pod lewarkiem zmiany biegów.
Na Twoim nagraniu nie słychać zbyt wyraźnie tego dźwięku ale raczej nie pochodzi on od uszkodzonej poduszki.
Zerwana poduszka, głównie ta pod zespołem napędowym, na wysokości łączenia silnika ze skrzynią powoduje zazwyczaj przy gaszeniu silnika lub przy ruszaniu pojedyncze uderzenie. Te które są na podłużnicach,jeśli padają, przenoszą drgania silnika na kabinę ale żeby tak grzechotały musiałyby być zupełnie rozwalone co przy Twoim przebiegu jest raczej nierealne.
Na Twoim nagraniu nie słychać zbyt wyraźnie tego dźwięku ale raczej nie pochodzi on od uszkodzonej poduszki.
Zerwana poduszka, głównie ta pod zespołem napędowym, na wysokości łączenia silnika ze skrzynią powoduje zazwyczaj przy gaszeniu silnika lub przy ruszaniu pojedyncze uderzenie. Te które są na podłużnicach,jeśli padają, przenoszą drgania silnika na kabinę ale żeby tak grzechotały musiałyby być zupełnie rozwalone co przy Twoim przebiegu jest raczej nierealne.
-
- Bywalec
- Posty: 170
- Rejestracja: 02 lut 2010, 21:28
- Imię: wojtek
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Auto: Zafira
- Model: B
- Oznaczenie silnika: Z19DTH
- Gender:
tutaj filmiknorbert_p pisze:Jakie masz objawy? Czy mógłbyś nagrać ten dźwięk i zamieścić na np wrzuta.pl?otko pisze:Przeczytałem wszystkie wasze wypowiedzi od początku do konca i powiem tak: mam przejechane 102tkm i z dużym prawdopodobienstwem mogę powiedzieć ze mam dwumasę do wymiany. także to nie jest dla mnie dobra wiadomosć. Narazie słychać przy zimnym silniku i w połowie wciśnietym sprzęgle
http://w741.wrzuta.pl/film/8HiVnnzcPp3/odglos_dwumasy
A jaki koszt rozrusznika?
Edit: Qrde, ale coś mi tu nie pasuje. Nie mógł wczesniej zdiagnozować, ze to nie dwumasa/sprzęgło, tylko rozebrał pół auta, stwierdził, ze to nie to i kazał sobie zapłacić???
I to nie mało, ja płaciłem 650 za robociznę w W-wie...
Edit: Qrde, ale coś mi tu nie pasuje. Nie mógł wczesniej zdiagnozować, ze to nie dwumasa/sprzęgło, tylko rozebrał pół auta, stwierdził, ze to nie to i kazał sobie zapłacić???
I to nie mało, ja płaciłem 650 za robociznę w W-wie...
Ostatnio zmieniony 19 lis 2011, 19:20 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.
Koszt regeneracji rozrusznika z wyjęciem i założeniem to max 250-300zł (u innego mechanika). Koszt regenerwanego to ok 350zł +robocizna za montaż (czyli w sumie ok max 500zł). Przy altku jest podobnie (piszę, bo się chyba skuszę na sprawdzenie i ewentualną regenerację).przemeks pisze:A jaki koszt rozrusznika?
Edit: Qrde, ale coś mi tu nie pasuje. Nie mógł wczesniej zdiagnozować, ze to nie dwumasa/sprzęgło, tylko rozebrał pół auta, stwierdził, ze to nie to i kazał sobie zapłacić???
I to nie mało, ja płaciłem 650 za robociznę w W-wie...
Co do dwumasy to podczas pierwszych "oględzin" mechanik stwierdził, że na 95% pada koło, ale są to pierwsze objawy (na razie niegroźne). Rozebranie auta to potwierdziło. Po rozebraniu powiedział, że nie ma potrzeby wymieniać na nowe, bo luzy są bardzo małe (widziałem na własne oczy) i można jeszcze sporo jeździć. Napomknę, że podczas gaszenia auta mam objaw jakbym wrzucił do puszki garść gwoździ. (metaliczny dźwięk).
Poduszki pod silnikiem i skrzynią oraz na sankach są ok.
Przebieg to potwierdzone 164 tyś km więc dwumasa ma prawo niedomagać w każdym aucie. O tych pierwszych objawach powiedział PO rozebraniu auta. PRZED stwierdził, że na 95% pada dwumasa. Dla mnie PADA znaczy do wymiany tym bardziej, że autem mam zamiar pojeździć, a nie pchać na handel np na wiosnę. Reasumując pochopnie wydane 800zł...DaRek7 pisze:norbert_p, skoro mechanik stwierdził że są to pierwsze, niegroźne objawy to po co kazałeś rozbierać auto? A poza tym przy tym przebiegu... 2mas, rozrusznik