[A] termostat - problemy z nagrzewaniem silnika i wnętrza

Czyli: chłodzenie, grzanie, termostat, chłodnice, webasto, nagrzewnica

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Jaymzarf
Mieszkaniec
Posty: 418
Rejestracja: 24 lis 2010, 09:10
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Model:
Kontakt:

#406 Post autor: Jaymzarf »

szprycha, sprawdź czujnik temperatury w obudowie termostatu. Jeśli znasz się na elektryce i masz multimetr z omomierzem to gdzieś w tym (lub podobnym) temacie jest tabela wzorcowa jaka ma być oporność czujnika w funkcji temperatury.

Dziadek13, o tym nie pomyślałem, aczkolwiek, znając zasady grawitacji termicznej i ciśnieniowej, po nagrzaniu się silnika nawet nagrzewnica powinna się odpowietrzyć. Teoretyzując, powinno to nastąpić na chwilę przed otwarciem termostatu, ale jak wiadomo, nie zawsze teoria idzie w parze z praktyką.
Czy odpowietrzenie dokonuje się poprzez zaworek w pompie wody??? Też zaczynam mieć problemy (na raszie jednokrotnie to się objawiło) z zimnym powietrzem z nagrzewnicy przy ciepłym silniku na wolnych obrotach. Po lekkiej przegazówce wszystko wróciło do normy i jak na razie się nie powtórzyło. W momencie tego wydarzenia, auto stało z górki dosyć stromej.
Nie ma rzeczy niemożliwych, czasami tylko brakuje czasu, chęci... i funduszy...
Obrazek

szprycha

#407 Post autor: szprycha »

Juz wszystko sie wyjasniło. Dzisiaj pojechalem do elektryka i okazalo sie ze padl czujnik cisnienia klimatyzacji

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#408 Post autor: JARO »

Witam ponownie. Nie odpowietrzałem układu chłodzenia. Niestety nie umiem odpowiedzieć na pytanie czy wcześniej było dobrze bo było ciepło i nie używałem nagrzewnicy. Powiem tylko tyle jak kupiłem Zosie to było ok bo kupowałem w lutym ale przez lato miałem awarie i byłem zmuszony wymienić silnik i wydaje mi się że po tej wymianie silnika coś jest nie tak. Sprawdzałem dzisiaj te węże co idą do nagrzewnicy i oba są ciepłe nawet w aucie ściągłem tapicerke (element w nogach kierowcy) i sprawdziłem. Chciałem dostać się do tego cięgła od pokręła ciepło/zimno ale nie mogłem sie dostać ani go nie widziałem. Chyba trzeba sciągnąć tunel środkowy zeby dostać sie do tych cięgieł i nagrzewnicy. Chodzi mi jeszcze po głowie czy ''napewno'' nie ma jakiejś dodatkowej pompki wspomagającej przepływ płynu przez nagrzewnice.? Z góry dzięki za podpowiedzi bo mam teraz rzadki dostep do neta i nie zawsze moge odpisać na czas.

[ Dodano: Pon Lis 21, 2011 15:38 ]
sprawdzałem jeszcze możliwosć pomylenia przewodów od termostatu jak pisał Jaymzarf i jest o chyba nie możliwe ponieważ z ermostatu do nagrzewnicy nie idzi żaden przewód z płynem tylko jeden wychodzi z bloku silnika a drugi idzie z tyłu silnika i najprawdopodobniej łączy się z pompą wody. Jeszcze od tych przewodów odchodzą przewody na parownik od ins. gazowej.

Awatar użytkownika
Dziadek13
Zafiromaniak
Posty: 2004
Rejestracja: 26 wrz 2010, 21:28
Imię: Jorg
Lokalizacja: Mysłowice
Auto: VW Turan była zafira DTL
Model: Turan
Oznaczenie silnika: AVQ
Gender:

#409 Post autor: Dziadek13 »

JARO pisze: Chodzi mi jeszcze po głowie czy ''napewno'' nie ma jakiejś dodatkowej pompki wspomagającej przepływ płynu przez nagrzewnice.?
Nie takowej pompki nie ma , były takie pompki budowane w mercedesach 124 może i w innych dobra rzecz na postoju można sobie podgrzewać kabine silniczek miał wolne obroty przez co szybko nie schładzał szybko silnika.

darkp1

#410 Post autor: darkp1 »

Dziadek13, z tego co pamiętam to kolega oki pisał że w swojej OPC ma. O ile mnie pamięć nie myli. Ale jak to dejna napisał, czego on tam nie ma ;)

samson

#411 Post autor: samson »

Ja tez wymienialem termostat i przy okazji wymienilem plyn. Zdziwilo mnie tylko ze nowego plynu po odpowietrzeniu weszlo ok.5.5l a tabela DTL podaje 7.9 ?????

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#412 Post autor: Harry200 »

Wszystkiego nie spuścisz,to co jest w bloku silnika zostanie..

samson

#413 Post autor: samson »

Dmuchalem sprezonym powietrzem do zbiornika i otwarty byl tylko zaworek spustowy na chlodnicy,pozatym teraz plyn w zbiorniczku jest przejzyscie rozowy a gdyby zmieszal sie z pozostaloscia starego bylby metny i innego koloru mysle.

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#414 Post autor: JARO »

Witam kolegów. Chciałem dodać wiadomość o sprawie która jest tu poruszana. Radziłem się was co do ogrzewania i jest tak: płukałem nagrzewnice przez węże z komory silnika i troche pomogło ale jeszcze nie grzeje tak jak powinien więc myśle że nagrzewnica jest do wymiany.

[ Dodano: Nie Gru 25, 2011 16:29 ]
A mam jeszcze takie pytanie. Parownik od instalacji gazoej podłaczony jest pod przewody od nagrzewnicy czy jest mozliwe że parownik pochłania wiekszosć ciepła z układu chłodzenia zabierając w ten sposób większość ciepła z nagrzewnicy i dlatego słabiej grzeje wewnątrz auta?

fazi

#415 Post autor: fazi »

Witam
Mam problem z nagrzewaniem wnętrza (zimne powietrze tylko) . Termostat wymieniony , pompa płynu chłodzącego wymieniana pół roku temu . Płyn wyrzucany przez korek zbiornika wyrównawczego
(przy wyższych obrotach).Mechanik twierdzi że to uszkodzona uszczelka pod głowicą lub głowica.
Jak mogę to sprawdzić ? :?
Pozdro

wojtastar
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2011, 20:25
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#416 Post autor: wojtastar »

fazi pisze:Płyn wyrzucany przez korek zbiornika wyrównawczego
niestety mechanik ma racje, pewnie układ masz zapowietrzony i dlatego nie grzeje, przy walniętej uszczelce zbiorniczek wyrównawczy może być brudny i zapach spalin.

Sławomir

#417 Post autor: Sławomir »

mechanik pewnie sie nie pomylil ale mozesz sprawdzic weze czy nie sa za twarde czy pod korkiem wlewu oleju nie zrobił sie nalot przpominajacy maslo

Awatar użytkownika
kamil12luty
Mieszkaniec
Posty: 235
Rejestracja: 31 mar 2012, 20:24
Lokalizacja: Częstochowa
Model:

#418 Post autor: kamil12luty »

Sławomir pisze:mechanik pewnie sie nie pomylil ale mozesz sprawdzic weze czy nie sa za twarde czy pod korkiem wlewu oleju nie zrobił sie nalot przpominajacy maslo
nalot przypominajacy masło tworzy sie z tego co wiem jak auto jezdzi na kótkich odcinkach i jest nie dogrzane. Odkreć korek od wlewu płynu chłodniczego i szukaj "oczek" oleju.
Kontroluj pozim oleju czy sie nie podnosi. A ubywa Ci płynu chłodniczego?
Sprawdz czy nie spadło CI cięgno od ogrzewania. Moze jest w pozycji ze mam dawac caly czas zimne.

[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 09:19 ]
wojtastar pisze:
fazi pisze:Płyn wyrzucany przez korek zbiornika wyrównawczego
niestety mechanik ma racje, pewnie układ masz zapowietrzony i dlatego nie grzeje, przy walniętej uszczelce zbiorniczek wyrównawczy może być brudny i zapach spalin.
W zafirze chyba układ chłodzenia sam sie odpowietrza

[ Dodano: Wto Sty 17, 2012 09:30 ]
JARO pisze:
[ Dodano: Nie Gru 25, 2011 16:29 ]
A mam jeszcze takie pytanie. Parownik od instalacji gazoej podłaczony jest pod przewody od nagrzewnicy czy jest mozliwe że parownik pochłania wiekszosć ciepła z układu chłodzenia zabierając w ten sposób większość ciepła z nagrzewnicy i dlatego słabiej grzeje wewnątrz auta?
nie jest możliwe żeby parownik zabrał tyle ciepła.
Do jakiej temp zagrzewa Ci sie silnik, przy jakiej włąćza sie wentylator. Moze któryś czujnik strzelił i auto jest nie dogrzane.
Mi kiedys stzelił czujnik temp (w chłodnicy) auto dogrzewało sie do połowy niebieskiego pola (czyli ok 50*C) i włączał sie wentylator i chłodził do samego zero. wtedy też mi leciało tylko chłodne powietrze. Jak masz termometr z "wysoką skalą" to sam mozesz to sprawdzić. Nie ufaj temp na zegarach

wojtastar
Świeżak
Posty: 12
Rejestracja: 31 paź 2011, 20:25
Lokalizacja: Tarnów
Model:

#419 Post autor: wojtastar »

kamil12luty pisze:W zafirze chyba układ chłodzenia sam sie odpowietrza
tak, tylko jak ma to się do walniętej uszczelki , nie wiadomo ile płynu wywaliło a ile jest w układzie. Jeżeli chodzi o BMW to już różne cuda przerabiałem, a uklad też się sam miał odpowietrzć. :mysli:

Sławomir

#420 Post autor: Sławomir »

najlepiej sprawdzic cisnienie na tlokach i będzie wiadomo mozesz tez miec niedrożny układ chłodzenia i wywala płyn


kolego używaj polskich znaków bo bardzo ciężko się twoje posty czyta //kopernik
Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 22:37 przez Sławomir, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Klimatyzacja, ogrzewanie, układ chłodzenia”