Jakie napięcie ładowania pokazuje Wam w Test Mode ?

Czyli problemy z prądem w Opel Zafira (osprzęt elektryczny, włączniki, przekaźniki, szyby elektryczne, oświetlenie itp.)

Moderatorzy: Mariusz, Tazz

Wiadomość
Autor
kicaj

#31 Post autor: kicaj »

mowimy o przypadku gdy aut stoi bez ruszania kierownica...

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#32 Post autor: franki »

Dokładnie...
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

aszifo

#33 Post autor: aszifo »

Panowie, sprawdźcie masę! U mnie różnica pomiędzy silnikiem a budą wynosiła 0,6V. Na test mode teraz po dorobieniu nowej masy pokazuje około 13,8- 14,2V.

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#34 Post autor: franki »

gosia pisze:Też o tym myślałam,bo szczerze, to nie uśmiecha mi się wymiana,skoro nie jest konieczna...gdybyś franki mógł podzielić się swoimi spostrzeżeniami po podładowaniu...byłabym wdzięczna.
Naładowałem, sprawdziłem i okazuje się, że nie miało to wpływu. Napięcie w Test Mode 13,5 i max napięcie jakie udało mi się zaobserwowac, to 13,9V ( i takie też zmierzyłem :))

Zgodnie z tym co napisałem wyżej nie bede się tym przejmował... Auto już prawie roczek jeździ bez najmniejszego problemu ze zstrony akku, czyli akku jest ładowany... Inną sprawą jest to, iż altek nigdy nie nie nałąduje nam do pełna akku... Także jak się jeździ krótkie trasy zimą to można od czasu do czasu wspomóc nasz akumulator podładowując go
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

lapm

#35 Post autor: lapm »

U mnie pokazywalo w lecie nawet bez klimy max 14,2, a w wiekszosci jak wlaczalem to 13,9 a ostatnie kilka razy sprawdzalem i za kazdym razem 14,3-14,4

stapaw
Mieszkaniec
Posty: 236
Rejestracja: 06 kwie 2010, 18:57
Imię: Paweł
Lokalizacja: podbeskidzie
Auto: Zafira
Model: B
Oznaczenie silnika: Z19DT
Gender:
Kontakt:

#36 Post autor: stapaw »

Witam.U mnie Test Mode pokazuje 14,4V.Pozdrawiam

Anony Mous

#37 Post autor: Anony Mous »

W lecie miałem od 12.5 do 13.9 .....teraz cały wrzesien, pazdziernik mam 14.2-14.4 Dziwne bo latem nawet bez klimy też ledwie dochodziło do 14....a teraz nie ma szans żeby zeszło poniżej 14...a cały czas go obserwuje.


pytanie do kolegów w benzynie w ZB...jak tam u was?
Ostatnio zmieniony 26 paź 2010, 18:19 przez Anony Mous, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
rhaaziel
Zafiromaniak
Posty: 558
Rejestracja: 01 lut 2010, 20:50
Lokalizacja: Tychy
Model:

#38 Post autor: rhaaziel »

Ja mam teraz praktycznie cały czas 13,8 - 13,9 V (bez klimy) i absolutnie się nie przejmuję, zrobiłem z takim prądem 20 tys km i wszystko jest na cacy :)
Astra G 1.6 X16SZR (w gazie) - sprzedana
Zafira B 1.9 Z19DTH (chip V-Tech) - sprzedana
...teraz japoniec...

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#39 Post autor: ADAMO_16 »

Latem i teraz 13,8 do 14,1. Klima cały czas na auto.
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

Awatar użytkownika
franki
Mieszkaniec
Posty: 441
Rejestracja: 17 sty 2010, 07:55
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Zafira C 1.4 T Cosmo
Model: ZC
Oznaczenie silnika: NEL14

#40 Post autor: franki »

Ale sprężarka załączona czy klima na auto bez załączonej sprężarki?
Pozdrawiam
franki
Zafira C 1.4 Turbo 120KM Cosmo
Corsa D 1.2
Astra G 2.0 DTH Sport

gosia

#41 Post autor: gosia »

franki wielkie dzięki za sprawdzenie...choć w moim przypadku ...podczas ostatniego...tudzież kolejnego zgonu Zośki...okazało się ,iż mam uszkodzony przewód od klemy minusowej...aktualnie po naprawie...napięcie u mnie pokazuje 14...więc sądzę...że może w tej klemie tkwił problem... :/

Pozdrawiam... ;)

Awatar użytkownika
ADAMO_16
Bywalec
Posty: 135
Rejestracja: 12 sty 2009, 20:16
Lokalizacja: TYCHY
Model:

#42 Post autor: ADAMO_16 »

Sprężarka załączona przez cały rok.
UNIDEN 520XL + SIRIO AS-100 oraz AFRICA TWIN RD07
Obrazek

Anony Mous

#43 Post autor: Anony Mous »

U mnie różnica napięcia pomiędzy TestMode a wartością na mierniku mierzoną na akumulatorze to ok 0,6-0,7V. Pociągnąłem dodatkowy kabel (1,5mm grubosci) między klemą ujemną a blokiem silnika - nic nie pomoglo (kabel za cienki?)

Pytanie wiec czy taka różnica napięć jest OK? czy też świadczy to o skorodowanych kablach od klem?

DaRek7

#44 Post autor: DaRek7 »

Może miernik do d.... :P, u mnie wartości się pokrywają.

Anony Mous

#45 Post autor: Anony Mous »

DaRek7 pisze:Może miernik do d.... :P, u mnie wartości się pokrywają.
eee, to nie taki miernik za 8zl z allegro, tylko za min 40 :)
na prostowniku tez pokazuje wyzsze napiecie (+0,8V), i to tez nie jest prostownik za 30zl tylko za dwie stówy :p

no nic, skoro masz takie samo napiecie, obstawiam ze cos jest nie tak u mnie:)

a jakby tak zmierzyc napiecie na wtyczce jakiejs zarowki 12V? wtedy powinno byc to miarodajne, jak sadzicie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i elektronika”