Obudowa pokrywy pompy oleju - pomocy

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
jahu1973

Obudowa pokrywy pompy oleju - pomocy

#1 Post autor: jahu1973 »

Witam
Nie jestem mechanikiem jednak, podczas rozbiórki, mechanik wymieniał rozrząd, płyny, filtry,
próbował odkręcić jakąś rolkę i pękła obudowa - pokrywa pompy oleju .
Moja Zosia to 1.8 16v 2000 r. 115 k.
Problem polega na tym, że nigdzie nie można tego elementu dostać, choć szczerze nie mam nawet czym podjechać do mechanika, aby zobaczyć jak to wygląda .
Podobno kawałek odlewu wielkości dłoni, który kosztuje 1000 zeta. Szukałem już chyba wszędzie ja i mój mechanik, prowadzę firmę - produkcja mebli.
Auto jest mi niezbędne, proszę o pomoc, nie chodzi o koszty. Pomóżcie. :cry:
Ostatnio zmieniony 02 gru 2011, 09:40 przez jahu1973, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
JARO
Mieszkaniec
Posty: 208
Rejestracja: 17 lip 2011, 14:05
Imię: Jarek
Lokalizacja: SKUMROS (EOP)
Auto: Opel Zafira A 1.8/Insignia A 2.0CDTI
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#2 Post autor: JARO »

Kolego jest problem z tą pompą oleju bo miałem ten sam problem szukałem tej pompy prawie dwa miesiące. Spróbuj na allegro poszukać bo jeśli dobrze myśle to masz silnik o oznaczeniach X18XE1. J znalazłem na allegro koszt około 400zł bo nowa orginalna (zamienników nie ma) to koszt około 960zł wiem bo dzwoniłem i się dowiadywałem. Nie mam za bardzo dostępu do kompa więc na pw wyśle Ci swój nr tel. to morzesz się skontaktować powiem co i jak.

Anony Mous

#3 Post autor: Anony Mous »

Ale to chyba problem mechanika, uszkodził niech naprawi. Nie wiem jak to jest do końca ale ja osobiście bym się upierał za naprawą uszkodzeń bez wydania złotówki.

Dla przykładu ostatnio słyszałem u znajomego mechanika że np nie chcą wymieniać oleju gdy miska jest aluminiowa bo zrywa się gwint i muszą ponosić dodatkowe koszta. Oczywiście dotyczy to warsztatów gdzie nie ma sprzętu do wymiany oleju "z góry" silnika.

Ja miałem natomiast przypadek gdzie mechanik "ukręcił" obudowę filtra oleju (114zł) no i zwrócił mi za ten przypadek.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#4 Post autor: Harry200 »

Ten element jest dość często uszkadzany w tych silnikach przez zbyt mocne dokręcanie śruby,niektórzy mechanicy nie mają zaufania do klucza dynamometrycznego,dociągają na siłę i problem gotowy.Uważam tak jak marsuc że mechanik powinien załatwić to szybko i ponieść koszt tej usterki...

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#5 Post autor: Szuwarek »

Mechanik zepsuł = mechanik naprawia. No chyba że w ramach rekompensaty nie wziął pieniędzy za usługę :) W sklepie będzie za drogi - zostaje Ci jeżdzenie po "szrotach".

jahu1973

#6 Post autor: jahu1973 »

Wiem mechanik , ale dobry znajomy i dobry tani fachowiec - stało się .
Szukam uporczywie tym bardziej że prowadzę działalność i bez auta jak bez ręki .
Oczywiście tęsknię za moją Zośką ..
opel zafira 1.8/16V 2000 r. NR OE 90536036 93172703 93174209

Obrazek

darek_s
Mieszkaniec
Posty: 238
Rejestracja: 20 gru 2009, 09:05
Lokalizacja: Mońki
Model:

#7 Post autor: darek_s »

Witam gosc zdaje sie sprzedaje taka pompe, cena chyba tez nie jest zla, bo brak zamiennikow, tylko oryginal, sam to przerabialem jak peklo mi to ucho, do ktorego przykrecona jest rolka napinajaca podczas demontazu rozrzadu. Ja robilem sam, wiec nowa pompe tez kupilem sam, ale trafila sie ekstra promocyjna cena, bo za nowa oryginal dalem 100, gosc pewnie nie wiedzial co sprzedaje. pzdr.
http://moto.allegro.pl/pompa-olejowa-ol ... 14760.html
Ostatnio zmieniony 06 gru 2011, 13:18 przez darek_s, łącznie zmieniany 1 raz.

jahu1973

#8 Post autor: jahu1973 »

Witam
Ech ci mechanicy...
Poświęciłem jedną nockę przed kompem ...
Efekty - znalazłem aż 5 takich pomp .
Zośka zdrowa , śmiga.
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”