Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.

Moderator: Sebu$

Wiadomość
Autor
och.Jacek

#196 Post autor: och.Jacek »

Witam , czytam wszystkie wpisy odnośnie czkania szarpania zośki od czerwca i nic mi nie wpadło pomocnego żebym moją zoche 1.8 z 99 uzdrowił , myślałem że komuś padnie i będzie wiadomo - a tu nic . Moja zocha miała tak ; po odpaleniu 1200 obrotów i od razu na 900 ,niekiedy jakby chodziła tylko na 2 może 3 cylindry jak próbowałem jechać to tylko bez gazu - po dodaniu gazu szarpała . Jak odpaliłem i chwile poczekałem ( można powiedzieć że się podgrzała i wyłączyła ssanie śmigała że hej).Nie wyświetlała błędów . Problem powiększył się gdy założyli gaz . Co jakiś czas wpadał błąd za bogata mieszanka i sonda zostaje w górnych wartościach. I tak nękałem gazowników że nie umieją wyregulować aż zocha padła prawie całkowicie . podmieniłem oprócz sterownika silnika od kolegi wszystko i nic . Oddałem zoche do reanimacji chodziła nie chodziła szarpała itd. Magik elektryk pokasował błędy posłuchał pomierzył i powiedział załóż nową przepływkę ale oryginał i nową i będzie OK. Posłuchałem i kazałem MU założyć żeby nie było .Teraz zocha jest jak nówka ; odpale zimną podbije obroty 1200 i powoli schodzą , mogę jechać od razu i nie szarpie , startuje z jedynki bez dodania gazu , nie wyrzuca błędu na gazie . Także u mnie wszystko rozwiązała przepływka nowa bo na kolegi też nie było rezultatu a u niego jego silnik chodzi ładnie . Pozdrawiam wszystkich może to komuś pomoże bo widzę że więcej użytkowników ma podobny problem. :driver: :driver:

szpila

#197 Post autor: szpila »

Miałem problem podobny a minowicie w czasie jazdy zapalała się kontr. chłodniczka z wiatraczkiem i samochodzik z kluczykiem Zośka przechodziła na tryb awaryjny po przejechaniu 5-10 km wszystko wracało do normy nie dało sie tak jezdzic ,mój mechanik znalazł błąd.. czujnik obrotów wału korbowego kosz to 120 zł.Moze byc wiele innych przyczyn że zapalają sie ta dwie kontrolki w moim przypadku to było to.

janusz1971

#198 Post autor: janusz1971 »

dzieki za podpowiedz ,zle byla ustawiona obudowa do filtra pozdrowienia

Grzesiek

#199 Post autor: Grzesiek »

jakiego filtra, jak bys mogl napisac :)

firek
Zafiromaniak
Posty: 1143
Rejestracja: 01 maja 2009, 12:23
Imię: Mirek
Lokalizacja: Lublin
Auto: Opel Zafira A 1,8 Elegance
Model: ZA
Oznaczenie silnika: X18XE1
Gender:

#200 Post autor: firek »

Grzesiek, oczywiście chodzi o obudowe filtra oleju a dokładnie wkładu filtra. ;)

lukaszek_0583

#201 Post autor: lukaszek_0583 »

cześć.
mam następujący problem, podczas przyspieszania od 2 do 4 biegu przy okolo 1800 obrotach czuć jakby auto przyspieszało pulsacyjnie, energicznie trzęsie jakby z ukladu napędowego, jakby auto chciało a nie umiało. myslałem że to wina opon, gdyż były już po przejściach, ale teraz po wymianie na zimowki nic się nie poprawiło. Jak kręce z niższych obrotów to niekiedy przy wejściu w w/w przedział nic się nie dzieje, ale jak chcę depnąc od 1800obr- to do 2200 zaczyna trząść. może to być wina turbiny? może poduszki silnika a może przeguby? może ktoś tak miał? dajcie znać. pozdrawiam.

michalnik

#202 Post autor: michalnik »

Witam wszystkich miałem podobny problem jak większość z Was tu opisuje (szarpanie przy przyśpieszaniu, dziwna praca silnika) u mnie to wszystko było przyczyną zepsutego czujnika położenia wału korbowego.

seby

#203 Post autor: seby »

Witam
Jeśli o mnie chodzi wymiana listwy pomogła koszt na allegro niezbyt obciążający budżet

jacek28

#204 Post autor: jacek28 »

Jeśli o mnie chodzi wymiana listwy pomogła koszt na allegro niezbyt obciążający budżet
kupowałes orginał czy chiński zamiennik ? bo jesli chinszczyzne to daj namiar na cos taniego i dobrego ;)

seby

#205 Post autor: seby »

jacek28 pisze:
Jeśli o mnie chodzi wymiana listwy pomogła koszt na allegro niezbyt obciążający budżet
kupowałes orginał czy chiński zamiennik ? bo jesli chinszczyzne to daj namiar na cos taniego i dobrego ;)
kupowałem chińczyka, tani był ale czy dobry to się okaże po jakimś czasie. Tu daję linka do aukcji firmy od której kupowałem http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-opel- ... 77075.html . nie jestem pewien czy ta cewka będzie pasować co jest na aukcji ale chodziło mi o firmę w tym wypadku.

pagor1

#206 Post autor: pagor1 »

No a ja zwracam się do kolegów po prośbie może coś wymyślicie:
motor idzie nie równo (na 3 gary?) kiedy zimny na benzynie i odczuwalne to jest do 3tys obrotów, po przełączeniu na gaz wszystko wraca do normy, więc podejrzewam układ zasilania benzyną (odpowietrzenie zbiornika?). Świece były wymieniane jakieś 10tys a filtry 5tys km temu. A może jednak świece reagują inaczej na gaz i benzynę? :mysli:
No i żadna kontrolka się nie świeci, oczywiście.

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#207 Post autor: Harry200 »

Jeżeli na gazie idzie dobrze a na benzynie nie to do sprawdzenia masz wtryskiwacze benzyny,sprawdż wtyczki od nich ,może któraś się poluzowała,dziwnwe że nie wyskakuja Ci błędy , bo jak nie chodzi na wszystkich cylindrach to sonda lambda powinna to wyłapac..

cieniassss

#208 Post autor: cieniassss »

pagor1 pisze:No a ja zwracam się do kolegów po prośbie może coś wymyślicie:
motor idzie nie równo (na 3 gary?) kiedy zimny na benzynie i odczuwalne to jest do 3tys obrotów, po przełączeniu na gaz wszystko wraca do normy, więc podejrzewam układ zasilania benzyną (odpowietrzenie zbiornika?). Świece były wymieniane jakieś 10tys a filtry 5tys km temu. A może jednak świece reagują inaczej na gaz i benzynę? :mysli:
No i żadna kontrolka się nie świeci, oczywiście.
mi to wygląda na źle wyregulowany gaz który rozstroił kompa od benzyny

Harry200
Zafiromaniak
Posty: 2531
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:27
Imię: Henryk
Lokalizacja: Raszyn
Auto: Zafira
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Y22DTR
Gender:

#209 Post autor: Harry200 »

Ostatnio miałem też taki przypadek z Omegą gdy pompa dawała za małe cisnienie benzyny na wtryskiwacze..

Szuwarek
Mieszkaniec
Posty: 349
Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Zegrze
Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
Model: ZA
Oznaczenie silnika: Z22SE
Gender:

#210 Post autor: Szuwarek »

cieniassss pisze:
pagor1 pisze:No a ja zwracam się do kolegów po prośbie może coś wymyślicie:
motor idzie nie równo (na 3 gary?) kiedy zimny na benzynie i odczuwalne to jest do 3tys obrotów, po przełączeniu na gaz wszystko wraca do normy, więc podejrzewam układ zasilania benzyną (odpowietrzenie zbiornika?). Świece były wymieniane jakieś 10tys a filtry 5tys km temu. A może jednak świece reagują inaczej na gaz i benzynę? :mysli:
No i żadna kontrolka się nie świeci, oczywiście.
mi to wygląda na źle wyregulowany gaz który rozstroił kompa od benzyny
To może być.Ja podjechałem ostatnio żeby gazownik sprawdził pracę po 3k na gazie - a gość że nie może dokładnie zestroić bo ja w ogóle na benzynie nie jeżdzę :) - no to powiedziałem zgodnie z prawdą - że nie po to zakładałem gaz żeby dalej płacić jak za zboże na stacji :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”