Zafira A - szarpanie podczas ruszania, przyspieszania
Moderator: Sebu$
Witam , czytam wszystkie wpisy odnośnie czkania szarpania zośki od czerwca i nic mi nie wpadło pomocnego żebym moją zoche 1.8 z 99 uzdrowił , myślałem że komuś padnie i będzie wiadomo - a tu nic . Moja zocha miała tak ; po odpaleniu 1200 obrotów i od razu na 900 ,niekiedy jakby chodziła tylko na 2 może 3 cylindry jak próbowałem jechać to tylko bez gazu - po dodaniu gazu szarpała . Jak odpaliłem i chwile poczekałem ( można powiedzieć że się podgrzała i wyłączyła ssanie śmigała że hej).Nie wyświetlała błędów . Problem powiększył się gdy założyli gaz . Co jakiś czas wpadał błąd za bogata mieszanka i sonda zostaje w górnych wartościach. I tak nękałem gazowników że nie umieją wyregulować aż zocha padła prawie całkowicie . podmieniłem oprócz sterownika silnika od kolegi wszystko i nic . Oddałem zoche do reanimacji chodziła nie chodziła szarpała itd. Magik elektryk pokasował błędy posłuchał pomierzył i powiedział załóż nową przepływkę ale oryginał i nową i będzie OK. Posłuchałem i kazałem MU założyć żeby nie było .Teraz zocha jest jak nówka ; odpale zimną podbije obroty 1200 i powoli schodzą , mogę jechać od razu i nie szarpie , startuje z jedynki bez dodania gazu , nie wyrzuca błędu na gazie . Także u mnie wszystko rozwiązała przepływka nowa bo na kolegi też nie było rezultatu a u niego jego silnik chodzi ładnie . Pozdrawiam wszystkich może to komuś pomoże bo widzę że więcej użytkowników ma podobny problem.
Miałem problem podobny a minowicie w czasie jazdy zapalała się kontr. chłodniczka z wiatraczkiem i samochodzik z kluczykiem Zośka przechodziła na tryb awaryjny po przejechaniu 5-10 km wszystko wracało do normy nie dało sie tak jezdzic ,mój mechanik znalazł błąd.. czujnik obrotów wału korbowego kosz to 120 zł.Moze byc wiele innych przyczyn że zapalają sie ta dwie kontrolki w moim przypadku to było to.
cześć.
mam następujący problem, podczas przyspieszania od 2 do 4 biegu przy okolo 1800 obrotach czuć jakby auto przyspieszało pulsacyjnie, energicznie trzęsie jakby z ukladu napędowego, jakby auto chciało a nie umiało. myslałem że to wina opon, gdyż były już po przejściach, ale teraz po wymianie na zimowki nic się nie poprawiło. Jak kręce z niższych obrotów to niekiedy przy wejściu w w/w przedział nic się nie dzieje, ale jak chcę depnąc od 1800obr- to do 2200 zaczyna trząść. może to być wina turbiny? może poduszki silnika a może przeguby? może ktoś tak miał? dajcie znać. pozdrawiam.
mam następujący problem, podczas przyspieszania od 2 do 4 biegu przy okolo 1800 obrotach czuć jakby auto przyspieszało pulsacyjnie, energicznie trzęsie jakby z ukladu napędowego, jakby auto chciało a nie umiało. myslałem że to wina opon, gdyż były już po przejściach, ale teraz po wymianie na zimowki nic się nie poprawiło. Jak kręce z niższych obrotów to niekiedy przy wejściu w w/w przedział nic się nie dzieje, ale jak chcę depnąc od 1800obr- to do 2200 zaczyna trząść. może to być wina turbiny? może poduszki silnika a może przeguby? może ktoś tak miał? dajcie znać. pozdrawiam.
kupowałem chińczyka, tani był ale czy dobry to się okaże po jakimś czasie. Tu daję linka do aukcji firmy od której kupowałem http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-opel- ... 77075.html . nie jestem pewien czy ta cewka będzie pasować co jest na aukcji ale chodziło mi o firmę w tym wypadku.jacek28 pisze:kupowałes orginał czy chiński zamiennik ? bo jesli chinszczyzne to daj namiar na cos taniego i dobregoJeśli o mnie chodzi wymiana listwy pomogła koszt na allegro niezbyt obciążający budżet
No a ja zwracam się do kolegów po prośbie może coś wymyślicie:
motor idzie nie równo (na 3 gary?) kiedy zimny na benzynie i odczuwalne to jest do 3tys obrotów, po przełączeniu na gaz wszystko wraca do normy, więc podejrzewam układ zasilania benzyną (odpowietrzenie zbiornika?). Świece były wymieniane jakieś 10tys a filtry 5tys km temu. A może jednak świece reagują inaczej na gaz i benzynę?
No i żadna kontrolka się nie świeci, oczywiście.
motor idzie nie równo (na 3 gary?) kiedy zimny na benzynie i odczuwalne to jest do 3tys obrotów, po przełączeniu na gaz wszystko wraca do normy, więc podejrzewam układ zasilania benzyną (odpowietrzenie zbiornika?). Świece były wymieniane jakieś 10tys a filtry 5tys km temu. A może jednak świece reagują inaczej na gaz i benzynę?
No i żadna kontrolka się nie świeci, oczywiście.
mi to wygląda na źle wyregulowany gaz który rozstroił kompa od benzynypagor1 pisze:No a ja zwracam się do kolegów po prośbie może coś wymyślicie:
motor idzie nie równo (na 3 gary?) kiedy zimny na benzynie i odczuwalne to jest do 3tys obrotów, po przełączeniu na gaz wszystko wraca do normy, więc podejrzewam układ zasilania benzyną (odpowietrzenie zbiornika?). Świece były wymieniane jakieś 10tys a filtry 5tys km temu. A może jednak świece reagują inaczej na gaz i benzynę?
No i żadna kontrolka się nie świeci, oczywiście.
-
- Mieszkaniec
- Posty: 349
- Rejestracja: 21 maja 2011, 09:40
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Zegrze
- Auto: ASTRA-G + ZAFIRA-A
- Model: ZA
- Oznaczenie silnika: Z22SE
- Gender:
To może być.Ja podjechałem ostatnio żeby gazownik sprawdził pracę po 3k na gazie - a gość że nie może dokładnie zestroić bo ja w ogóle na benzynie nie jeżdzę - no to powiedziałem zgodnie z prawdą - że nie po to zakładałem gaz żeby dalej płacić jak za zboże na stacjicieniassss pisze:mi to wygląda na źle wyregulowany gaz który rozstroił kompa od benzynypagor1 pisze:No a ja zwracam się do kolegów po prośbie może coś wymyślicie:
motor idzie nie równo (na 3 gary?) kiedy zimny na benzynie i odczuwalne to jest do 3tys obrotów, po przełączeniu na gaz wszystko wraca do normy, więc podejrzewam układ zasilania benzyną (odpowietrzenie zbiornika?). Świece były wymieniane jakieś 10tys a filtry 5tys km temu. A może jednak świece reagują inaczej na gaz i benzynę?
No i żadna kontrolka się nie świeci, oczywiście.